Werk & Studie alle pijlers

vast contract?

06-04-2017 22:43 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag.

Ik zit in Fase A en werk sinds 1 oktober 2016. Mijn contract is drie keer verlengd. Heb ik nu een vast contract?

Wie kan mij helpen?

groet,

Janien
https://www.uitzendbureau ... u/fasensysteem-abu/fase-a
In principe niet. Je mag in fase A een onbeperkt aantal contracten krijgen, dat is juist het idee van zo'n uitzendcontract.

Alleen als je speciale voorwaarden in je contract hebt staan, kan het anders zijn. Bv als je een detacheringscontract hebt. Maar die duren vaak wat langer en dan heb je niet in zes maanden tijd al drie contracten gehad.
quote:nausicaa schreef op 06 april 2017 @ 22:50:

In principe niet. Je mag in fase A een onbeperkt aantal contracten krijgen, dat is juist het idee van zo'n uitzendcontract.

Alleen als je speciale voorwaarden in je contract hebt staan, kan het anders zijn. Bv als je een detacheringscontract hebt. Maar die duren vaak wat langer en dan heb je niet in zes maanden tijd al drie contracten gehad.Top dankjewel! Topic is gesloten
quote:janienwal schreef op 06 april 2017 @ 23:01:

[...]

Top dankjewel! Topic is geslotenHé wat raar! Ik kan dit bericht gewoon nog plaatsen nadat jij je topic gesloten hebt . Dan heb je vast iets niet goed gedaan.
Het klopt ook niet helemaal war Janienwal zegt. Inderdaad in fase A kun je meerdere keren (dus vaker dan 3,) 'detacheringscontracten' of 'uifzensovereenkomsten' krijgen. Toch kunnen deze contracten in fase A bij elkaar max. 78 weken duren. Daarna ga je pas over na fase B. Oftewel je zit op dit moment nog steeds in fase A (een hele week ziekte of vakantie telt niet mee in de telling).
Raar dat je dit niet aan uitzendbureau gevraagd hebt of zelf uitgezocht. Bij mijn uitzendbureau staat informatie gewoon op de website.

. Maar na 78 weken moet je naar B contract, en in deze fase mag je vier jaar zitten. Daarna moet pas eventueel vast contract. Als je na 1,5 jaaf vast contract moest krijgen, zou bedrijf geen uitzendkrachten aannemen.
quote:Panda87 schreef op 07 april 2017 @ 01:23:

Het klopt ook niet helemaal war Janienwal zegt. Inderdaad in fase A kun je meerdere keren (dus vaker dan 3,) 'detacheringscontracten' of 'uifzensovereenkomsten' krijgen. Toch kunnen deze contracten in fase A bij elkaar max. 78 weken duren. Daarna ga je pas over na fase B. Oftewel je zit op dit moment nog steeds in fase A (een hele week ziekte of vakantie telt niet mee in de telling).Dit laatste klopt volgens mij niet. Ziekteweken tellen wel mee volgens mijn uitzendbureau. Vakantieweken wel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven