Poezen hebben personeel

07-04-2017 21:47 49 berichten
Ik heb een nieuwe poes. Ze heeft een kattenluik, maar ze mauwt voor de deur. Ik moet wel lachen ze is te lui om door de luik te gaan. Hoe leer je dat aan een kat?
Alle reacties Link kopieren
Door niet meer de deur open te doen en de kat een keer van binnen naar buiten door het luikje te doen en andersom ...
Brokjes / koekjes aan de andere kant van de luik houden? Laten zien dat het een klepje is?
Het miauwen inderdaad negeren. Hier durft oude kat enkel als het donker is door het luikje. Hij kán het wel, maar vertikt het gewoon.
Ik moest mn kat er de eerste keer met "lichte dwang" doorheen proppen omdat ze t gewoonweg niet snapte. Terug was ook lastig de eerste keer maar sindsdien snapt madam het.

Grappig was vooral de keer dat ze halverwege bleef staan en uit angst niet meer wist welke kant ze op moest..
Zit er wel een slotje op je luik? Voordat de halve buurt binnen staat.
Waaruit maak jij op dat de kat te lui is om door het luikje te gaan?
Hoe lang heb je die poes al?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Kan je het met z'n tweeën doen?

De een vanaf buiten duwen

en de ander zit binnen en gaat kat lokken met iets lekkers?
Wij hebben sinds de zomer ook een kattenluikje.

Kater van 5 jaar oud wil het maar niet snappen.

Nu eindelijk zo ver dat hij wel naar binnen durft. Maar naar buiten doet hij echt niet. ....

Ik hoop dat hij het ooit nog gaat snappen! !
Ik heb het met katten snoepjes geprobeerd niks helpt. Ze miauwt ook voor onze slaapkamerdeur terwijl de deur open is. Ik heb haar uit het asiel gehaald 3 weken geleden ze heeft veel meegemaakt en wil de hele dag op schoot zitten.
Kan ze wel goed zien wat er achter het luikje zit? Want dat wil een kat ook nog wel eens tegenhouden.
Komt het ook doordat ze mij aanvoelt?Hoe ik me voel dat ze daar op reageert?
Beetje helpen kan je niet zelf bedenken?

Even met zachte hand helpen met door het luikje te gaan?
quote:Ttass30 schreef op 07 april 2017 @ 22:01:

Ik heb het met katten snoepjes geprobeerd niks helpt. Ze miauwt ook voor onze slaapkamerdeur terwijl de deur open is. Ik heb haar uit het asiel gehaald 3 weken geleden ze heeft veel meegemaakt en wil de hele dag op schoot zitten.

Bij mijn asiel katten werd altijd aangeraden ze minstens 6 weken binnen te houden, bij de laatste zelfs drie maanden.

Misschien nog even binnen houden?
Hoi ttass!!

Gewoon tegen zijn kont erdoor heen duwen, heen en terug.

eigenwijze katten
quote:Ttass30 schreef op 07 april 2017 @ 22:01:

Ik zou de kat nog een week of 2 binnen houden.

Daarna door het luik een zetje geven. En de eerste paar keer erbij blijven.

Is het beestje wel geholpen en gechipt en is deze goed geregistreerd?
Ik zou de kat trouwens binnenhouden zolang het beestje zelf niet voor de buitendeur staat te mekkeren.
En als die kat door dat luikje heen is, of zelf leert er doorheen te gaan, wat is dan de bedoeling? Dat die kat lekker bij de buren gaat zitten plassen en poepen, hun planten opgraaft, in de nacht gaat zitten krijsen met andere katten uit de buurt, zodat de buren lekker wakker liggen, enz.? Of heb je maatregelen genomen dat je kat de tuin niet uit kan?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:pejeka schreef op 07 april 2017 @ 22:07:

En als die kat door dat luikje heen is, of zelf leert er doorheen te gaan, wat is dan de bedoeling? Dat die kat lekker bij de buren gaat zitten plassen en poepen, hun planten opgraaft, in de nacht gaat zitten krijsen met andere katten uit de buurt, zodat de buren lekker wakker liggen, enz.?Ja, en?
Oei ja dan moet je nog even wachten met naar buiten laten. Is ze gesteriliseerd en gechipt? Staat de chip geregistreerd op jouw adres? Dat gaat namelijk ook nog best vaak fout.
Ze loopt steeds achter me aan. En krabt met haar nagels over mijn benen. Van mijn vriend moet ze niets hebben.
quote:gizzmo-returns schreef op 07 april 2017 @ 22:08:

[...]

Ja, en?Dan ben je een aso als je andere mensen opscheept met jouw huisdier.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
quote:Frambozen schreef op 07 april 2017 @ 22:08:

Oei ja dan moet je nog even wachten met naar buiten laten. Is ze gesteriliseerd en gechipt? Staat de chip geregistreerd op jouw adres? Dat gaat namelijk ook nog best vaak fout.Alles is gedaan.
quote:pejeka schreef op 07 april 2017 @ 22:07:

En als die kat door dat luikje heen is, of zelf leert er doorheen te gaan, wat is dan de bedoeling? Dat die kat lekker bij de buren gaat zitten plassen en poepen, hun planten opgraaft, in de nacht gaat zitten krijsen met andere katten uit de buurt, zodat de buren lekker wakker liggen, enz.? Of heb je maatregelen genomen dat je kat de tuin niet uit kan?Als de kat naar buiten mag krijgt ze een TomTom mee met de route naar jouw huis/tuin.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven