Poezen hebben personeel

07-04-2017 21:47 49 berichten
Ik heb een nieuwe poes. Ze heeft een kattenluik, maar ze mauwt voor de deur. Ik moet wel lachen ze is te lui om door de luik te gaan. Hoe leer je dat aan een kat?
Alle reacties Link kopieren
Poezen willen zich graag kunnen verschuilen. Een struik of grote plantenpot naast de deur-met-luik kan dus helpen. Met name buiten, want wie weet wat daar op je wacht???
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
quote:Ttass30 schreef op 07 april 2017 @ 22:09:

Ze loopt steeds achter me aan. En krabt met haar nagels over mijn benen. Van mijn vriend moet ze niets hebben.Gewoon lekker knuffelen, heel rustgevend en goed voor de geest!
Pejeka dat riedeltje kennen we al van je.
quote:Ttass30 schreef op 07 april 2017 @ 22:09:

[...]

Alles is gedaan.Hou haar nog even binnen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Kleine katten kan je nog leren om thuis te kakken hoor.

En misschien nog een paar weken binnen houden idd. Daarna even voordoen/licht duwen door het luikje.
quote:Ttass30 schreef op 07 april 2017 @ 22:01:

Ik heb het met katten snoepjes geprobeerd niks helpt. Ze miauwt ook voor onze slaapkamerdeur terwijl de deur open is. Ik heb haar uit het asiel gehaald 3 weken geleden ze heeft veel meegemaakt en wil de hele dag op schoot zitten.Als je haar pas 3 weken hebt zou ik haar nog niet naar buiten laten! Op zijn vroegst pas na 6 weken. Dit in verband met dat ze dan misschien naar het oude huis toelopen ipv de nieuwe.
Katten hebben trouwens goede mensenkennis.

En sommige katten hebben snode plannen:

Door te laten merken dat jij de baas bent over het voer.

Maar ik vrees dat ze dat niet zal begrijpen. Het zit niet in haar genenpakket. Ze pakt gewoon wat ze nodig heeft en het zal haar gelijk zijn of jij het er mee eens bent of niet.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Nog niet naar buiten laten, met 3 weken is echt te vroeg..
Hoezo te lui?

Beessie snapt het niet of heeft er geen zin in.
Je bent zelf een theepot
Denk ook eerder dat ze het nog niet snapt. Katten kan je veel leren. Mijne gaat nu via het raam naar buiten. 's ochtends gaat die open en dan kan ze het lekker zelf weten. Als het te koud is gaat het raam dicht en hoor ik vanzelf wel wanneer ze weer naar binnen wil. Maar als de deur ook open staat loopt ze natuurlijk richting de deur, veel makkelijker.

Zelf wachtte ik altijd 2 maanden maar heb ook nooit enorme buiten katten gehad.
Hebben ze je trouwens niet bij het asiel verteld de kat 6-12 weken binnen te houden?

(Zou me niet verbazen als dat idd niet is verteld, ik heb van het Asiel in A'dam niet zo'n hoge pet op )
Je bent zelf een theepot
Het klepje er tijdelijk uithalen of zorgen (met tape ofzo) dat het altijd openstaat zodat ze kan zien dat ze erdoor kan.

Daarna doekje inhangen om te oefenen

Daarna klepje er weer in.
Ze is niet lui...wat baseer je dat op?
Kattenluikje is eng voor een kat: hij kan niet goed zien/horen en al helemaal niet ruiken of er iets bedreigends achter het luik is, dus als je een bange kat hebt, is het logisch dat ie niet door het luikje wil.
Hier ook zo'n eigenwijs beest dat als ie maar ruikt dat wij op 5 km afstand zijn voor het raam gaat zitten mauwen.

Vooral dan van buiten naar binnen.

Hij houdt het rustig een kwartier of langer vol en begint op te duur ook te krabben.

Als we niet in de buurt zijn, kan hij wel gewoon door 't kattenluik, dus ik steek het op een grote portie eigenwijsheid en gemakzucht (waarom helemaal naar dat kattenluik trekken als je 't simpeler kan oplossen?).
Nog niet naar buiten laten. Veel te vroeg. Zes weken is het minimum. Verder haar tijd gunnen. Ze heeft veel meegemaakt zeg je.. Koop een boek over kattengedrag, altijd handig.
Ze leren het zichzelf aan (als het hun interesseert) mijn kat weet niet hoe een kattenLuik functioneert (nadat ik alles al uit de kast heb getrokken om hem te leren hoe hij erdoor komt) vraag 'm nu eens hoe hij heeft geleerd al mijn deuren open te maken? Of mijn keukenkastjes? Mijn kraan? Ik heb hem dat namelijk niet geleerd
Tas, geef poes de tijd, alle tijd. Veel knuffelen, aanhalen , met rust laten, spelen maar niet vetmesten

Go with the flow.

Wel leuk hoor!
Je bent zelf een theepot
Is mij niet verteld dat ze binnen moeten blijven. Ze wil ook niks van buiten weten. Ik heb een mooie dure krabpaal/slaaplek voor haar gekocht kiest ze de bank om op te slapen.
Ze miauwt heel veel, ze krijgt genoeg aandacht van me.
quote:SuzanneSuus schreef op 08 april 2017 @ 00:37:

Tas, geef poes de tijd, alle tijd. Veel knuffelen, aanhalen , met rust laten, spelen maar niet vetmesten

Go with the flow.

Wel leuk hoor!Ze krijgt genoeg aandacht ik vind het wel leuk een kat.
quote:Ttass30 schreef op 08 april 2017 @ 00:44:

Is mij niet verteld dat ze binnen moeten blijven. Ze wil ook niks van buiten weten. Ik heb een mooie dure krabpaal/slaaplek voor haar gekocht kiest ze de bank om op te slapen.

Mooi zo, laat buiten gaan los.

Dure spullen zijn onzin. Poezen zijn vaak dol op dozen, met of zinder kussen.

We hebben hier een dichte doos met een gat aan de zijkant en een open doos, naast een mandje, kussentje op de bank en een kleedje op de bank voor poes
Je bent zelf een theepot
Luik stukje open houden met je hand en de kat zacht een duwtje geven.

Mijn kat miauwde ook meer in het begin. Misschien omdat het zo stil in huis is in de nacht. Het gaat over.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven