Thuisblijfmoeders

18-11-2008 11:48 1270 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb me net aangemeld en lees al een tijdje mee. Ik ben moeder van een zoontje van 4 maanden en heb besloten de eerste tijd thuis te blijven. Voor onbepaalde tijd. Ik zou graag met andere moeders willen schrijven die ook thuis zijn. Het lijkt me leuk om ervaringen uit te wisselen. Wie ook?
He dames!

Eendtje, arme Broer dus de waterpokken. Had dus niets met de melk te maken. Hij was gewoon ziek aan het worden. Gelukkig is hij er verder niet beroerd van en hopelijk wordt hij dat ook niet! En Zusje haar eerste tandje. Leuk! Als dat straks een beetje gegroeid is, zien ze er gelijk zo anders uit he.

Miku, hoe is het met klein Mikuutje, weer helemaal opgeknapt? En ben je nog een beetje toegekomen aan het maken van dingen?

Nieske, leuk dat je meeschrijft. En inderdaad klinkt het allemaal druk genoeg. Inderdaad zoals je schrijft wel allemaal thuis. 't Is jammer als je niet echt mensen om je heen hebt wonen die ook vrij zijn door de week. Ik heb op zich best een hoop meiden in de buurt en ook wat verder weg. Dus ben ook veel op pad. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat dat moeilijker ligt als je zoals jij drie kinderen hebt. Klinkt wel allemaal heel leuk wat je doet trouwens.

Jammie, Thomas dus toch naar school gegaan. Ik vind dat trouwens sowieso hoor. Alleen thuisblijven als je echt echt ziek bent. Maar met Thomas heb je dus al snel dat er een regelmaat in ontstaat als je iets een keertje toestaat.. Ik moest vroeger eigenlijk altijd naar school. Ook al voelde ik me hondsberoerd. Eerst maar proberen en als het dan niet ging, dan moest ik maar naar huis komen. Maar eigenlijk is dat nooit gebeurd. Misschien ook wel de reden waarom ik me nooit ziek durf te melden van mijn werk. Ookal ben ik hartstikke ziek hihi! Oh en het zwemmen met Job en Wouter was dus een groot succes, leuk!

Hier een beetje een weemoedig gevoel. Morgen is Evi-mannetje echt jarig en het is zo'n raar idee dat hij er een jaar geleden nog helemaal niet was. Toch een beetje emo dus Miku... Verder wil ik zo op zoek naar een houten kist. Evi-mannetje heeft zoveel speelgoed gekregen van het weekend en dat moeten we natuurlijk ook ergens opbergen. Vriendlief wil het dan eigenlijk op zolder of op z'n kamer leggen. Maar dan raakt het zo uit het zicht. Ik wil eigenlijk een leuke kist kopen die ik kan gaan schilderen. Heb wel weer zin in een projectje
anoniem_78276 wijzigde dit bericht op 28-01-2009 12:00
Reden: spelfout
% gewijzigd
Evi, leuk zo'n houten kist beschilderen. Bij Gamma of Praxis ofzo hebben ze vaak wel van die kisten met een deksel. Kun je met een paar kussens ook nog leuk op zitten.

Ik heb dat ook altijd rond zo'n eerste verjaardag dan denk ik veel terug aan de bevalling.

Vast gefeliciteerd met de echte verjaardag van je mannetje !
Jammie bedankt! En ik ben dus niet raar dat ik me zo voel

Kist is hem niet geworden. We gingen naar de Karwei en daar hebben we een mand gekocht die ik in een leuke kleur wil spuiten. Alleen is het daar nu te koud voor. Maar eigenlijk wil ik nu ook nog steeds een kist. Had beter dus nog even verder kunnen kijken. Maar goed, ik ga denk ik van de week toch ook nog even voor een kist bij de Praxis kijken.
He, wa gek, ik krijg geen otificaties meer als er een bericht geplaatst is:(

Broer heeft nog meet vlekjes gekregen en klaagt over jeuk, maar al met al valt het mee. Zusje heeft ons wakker gehouden, haar tandje deed pijn vanacht denk ik.

Alvst gefeliciteerd Evi!
Die kreeg ik sowieso nooit hmmm...

Gelukkig dat het meevalt met Broer. Maar toch ook wel sneu hoor. En Zusje had een zeer mondje dus vannacht.

Hier Evi-mannetje om zeven uur naar bed gebracht. Toen was hij ook meteen in slaap gevallen, maar hij ligt nu te huilen. Net naar hem toe geweest om hem te troosten en nog een flesje gegeven. Hopelijk valt hij snel in slaap. Eigenlijk huilt hij nooit, dus vind het echt heel moeilijk om hem te laten liggen. Nou ik probeer het nog heel even en dan ga ik maar weer..
Evi, als hij maar af en toe huilt, dan kun je hem er toch best even uithalen om hem te troosten. Job heeft af en toe ook ineens dat hij huilt en alleen stil is als je hem vasthoudt. Vaak gaat hij daarna wel weer slapen. Zolang het geen gewoonte wordt....

Arme broertje, ik hoop dat het snel stopt met de nieuwe plekjes, als ze indrogen is het meestal klaar met de jeuk. En Zusje weer pijn aan haar tandje. We hebben wat te stellen met onze kids

Thomas is weer helemaal opgeknapt en is weer zijn drukke zelf. Dus alles is weer normaal hier.
Hoe is het met Evi mannetje? Wij hebben broer ook nooit laten huilen. CB adviseerde dat wel, maar ik kon het niet dus heb het niet gedaan na een paar pogingen. Hij slaapt nu gewoon prima, is echt geen papkindje geworden daardoor. Hij is eerder pissig als je hem uit bed haalt als hij huilt:) Als hij huilt is er ook iets, dus dan gaan we altijd naar hem toe. Bij zusje ook, al proberen we soms even te wachten als het een ik-wil-gewoon-niet-slapen huiltje is en dan valt ze de laatste tijd zelf in slaap. Maar als ze over de rooie gaat niet, dan wordt slapen toch niks meer. Dan even eruit, huilen veregetn zijn en nieuwe poging. Zusje slaapt overdag weer moeilijk. Nog steeds niet veel (vandaag 3 keer 20 minuten: 2 keer op schoot en 1 keer in de bakfiets. Vanavond is ze na druk en blij spelen in slaap gevallen tijdens het drinken. We hopen dat ze vannacht beter slaapt. Denk het wel, ze was vrolijker dan gisteravond en het tandje is volgens mij door het tandvlees heen.
He meiden, bedankt voor jullie berichtjes. Ben gisteren eigenlijk meteen alweer naar boven gegaan. Ben ook niet van het lang laten huilen. Als er iets is, troost ik eigenlijk ook altijd en hier daardoor eigenlijk ook een makkelijke slaper. Maar heel soms huilt hij vijf minuten en valt hij dan in slaap. Maar gisteren was het echt een over de rooie huiltje. Dus lekker met hem geknuffeld en daarna is hij gewoon weer in slaap gevallen.

Vanochtend gezwommen. Was leuk. De anderen hebben voor hem gezongen en hij vond het helemaal leuk. Was íe inmiddels aan gewend haha! Verder gaan we zometeen een pannekoek eten. Heb er zin in!
Eendtje, lastig dat Zusje moeilijker slaapt overdag. Hoe is het vannacht gegaan. Geen last meer van haar tandje?

Jammie, bij jou gelukkig alles weer normaal. Fijn dat alle jongens weer beter zijn!
GEFELICITEERD !!! HOERA, EVIMANNETJE IS 1 JAAR !!!
Haha wat lief bedankt!!!
Gefeliciteerd Evi met je ventje! Aaaah toch wel een beetje emo dus... tja het gaat allemaal zo snel.

Jammie, fijn dat je kinders weer beter zijn!!

Niekske welkom, ook een moeder/ondernemer dus. Hoe combineer jij dat nou met je kinderen. Ik ben echt nog een beetje mijn draai aan het vinden.

Eendtje, hoe gaat het daar nu met de waterpokken en de tand. Arme prullen.

Hier is alles weer beter. Sinds dinsdag eet ze weer normaal en ze is supervrolijk. Al me al is het heel snel overgegaan. Vorige week donderdag en vrijdag was ze echt zó beroerd en nu is ze alweer beter. Die kinderen knappen echt snel op. Verder gaat het met de zaak heel voorspoedig. Ben druk bezig met alles en dat slokt veel tijd op, maar ontzettend leuk om te doen! Maar ben echt nog mijn weg aan het zoeken wanneer wel werken en wanneer niet.
Miku bedankt! Gelukkig gaat het beter met je kleine meid. En inderdaad wat je zegt, de kleintjes knappen heel snel op. Maar ze zijn ook heel snel heel ziek. Leuk dat het zo goed gaat met de zaak. Maar kan me voorstellen dat je echt je draai nog even moet vinden. Zou zeggen geef het de tijd, 't is ook allemaal nieuw natuurlijk dus zo gek is dat niet.
He dames.. Hier is het gewone leven weer aangebroken. Mag me nu officieel moeder van een eenjarige noemen.

Eendtje, hoe is het met de ziekenboeg bij jou thuis. Las net op je 'waterpoktopic' dat Zusje gisteravond ziek was. Hoe gaat het met haar? En hoe is het nu met Broer?
Hier Broer met flink de waterpokken en snot:( Zusje met koorts en snot:( Koorts van het tandje of misschien ook de waterpokken aan het krijgen...
Oh jee, Eendtje, zus misschien toch de waterpokken ?

Ik heb een heerlijk dagje vrij. Thomas is naar school en Wouter en Job zijn de hele dag bij oma (schoonmama). Lekker even doen wat ik wil zonder rekening te houden met slaapjes enzo. Nou ja naar de tandarts, boodschappen doen, boekhouding voor de zaak van manlief...

Morgen gaan we een dagje naar de sauna. Manlief, ik en nog

4 vrienden en partners. Lekker tot savonds laat niksen, badderen en eten. Mijn ouders komen hier in huis op de jongens passen. Ik heb er zin in !

Prettig weekend allemaal.
Veel plezier Jammie!

Ze is nu weer relaxt, heb haar een paracematol gegeven. Broer heeft ook koorts, dus het kan ook verkoudheid of de gevreesde griep zijn... We gaan dit weekend naar mijn ouders dus hebben in ieder geval hulp.

Fijn weekend allemaal!
Eendtje wat sneu zeg, nou succes! En in ieder geval extra handen dus dit weekend. Fijn!

Jammie, lekker een dagje vrij dus. Maar toch nog genoeg te doen. Maar ik vind wel dat je altijd in een keer een berg werk kunt verzetten als je alleen bent. En dan heb ik er nog maar eentje Oh lekker naar de sauna zeg! Brengt me op ideeën!

Fijn weekend!
Zo zeg, heb me een tijdje niet gemeld. We zijn weer eens ziek. Mijn kleine ventje en ik. Ik ben snipverkouden en kindlief gelukkig wat minder.

Ik zit er trouwens over te denken om zelfstandig te gaan. Ik heb geen zin meer om me te 'onderwerpen' aan een baas hier in Duitsland.

Zijn er nog meer zelfstandigen hier?

Heb helaas niet bijgelezen sorry sorry.
Miku2: Ik vind het nog lastig om te combineren allemaal, ook omdat ik praktisch geen beroep kan doen op oppas e.d is mijn tijd echt zo beperkt. Maandag heb ik hele dag alleen met de kleine, de andere 2 gaan dan naar overblijf en BSO. Dat is voor mijn gevoel de enige dag dat ik echt lekker vrij ben om mijn dingen te doen.

Voor de rest is het nog gedoe met de zwemlessen en voetbaltraining van mijn zoontje dat is ook 3x per week de deur uit. Dus vind het nu nog niet ideaal te combineren met ondernemerschap, verloopt dan ook allemaal traag maar als mijn zoon zijn zwemdiploma heeft is er meer ruimte dus nog een paar maandjes doorbikkelen!!

Vorige week zijn wij hier ook allemaal ziek geweest heerlijk die griep. Alleen de jongste van 6mnd heeft nergens last van althans dat dacht ik, ik vermoedt dat er een tandje doorkomt, ze is al 3 dagen van slag, hangerig veel zeuren. Ze spuugt ook veel voeding uit, nu hield ze die al niet zo optimaal binnen, maar de afgelopen 3 dagen is het net een kraan die opengaat. Heel erg zielig, ze heeft geen koorts maar vraag me af of dat perse moet bij tandjes krijgen?? Herkent een van jullie dit, mijn andere kids zijn al zo oud dat ik het me van hun niet meer kan herinneren!!

Nou goed weekend allemaal!!
Hallo dames,

Ook ik zal straks als het allemaal lukt, thuis blijven. Omdat ik ook een paar honden heb lopen, is gaan werken bijna onmogelijk. Voor de honden werk ik nu al halve dagen, maar straks oppas voor halve dagen vinden, die zo goedkoop is, dat het interessant is om te gaan werken... Buiten dat wil ik ook graag thuis blijven met mijn kind. Ik hoop thuis wel naast het huishouden, iets nuttigs te kunnen vinden om te doen. Dus misschien ga ik wel het secretariaat houden van een vereniging ofzo. Ach eerst maar eens zwanger raken he...

Joy
Zo ff uitblazen op het forum voordat ik mijn bed induik. Weer de hele middag en avond zo'n beetje achter de naaimachine gezeten. Het wordt allemaal zó leuk!

Niekske: Kllinkt idd allemaal erg druk met 3 kids, zwemmen en voetballen. Hoeveel uur in de week zou je er uiteindelijk het liefst aan willen besteden? Ik zou uiteindelijk het liefst zo'n 3 of 3,5 dag eraan willen besteden. Nu is het druk omdat ik aan het opstarten ben en mijn ritme nog aan het zoeken ben. Gelukkig heb ik er maar één rondlopen die vrij makkelijk is én op maandag gaat ze naar het KDV en 1 x per 2 weken is ze op woensdag een dag weg (dagje naar oma). Dat is wel fijn, die tijd kan ik ook goed gebruiken.

Even over het spugen van je dochter bij een tandje, heeft ze misschien reflux? Mijn dochter heeft tot aan ong. 11 maanden last van verborgen reflux gehad en vooral met ziekte en tanden spuugde ze aanzienlijk meer. Het zou dus eventueel daaraan kunnen liggen, maar aangezien jullie griep hebben gehad, kan het best zijn dat zij misschien ziek wordt.

Liubi: nou hier dus ook een ondernemer. Jammie heeft geloof ik een webwinkel gehad (toch Jammie?) én Eendtje zou graag ook iets willen opstarten, maar is er nog niet aan toe (ze geeft wel goede tips gehehe!

Evi: hoe is het met je speelgoedmand? Ben je er al aan begonnen? Ben trouwens al heel lang niet meer gaan zwemmen. Binnenkort ga ik weer met mijn vriendinnen en hun kids.

Jammie: lekker de sauna morgen! veel plezier.

Eendtje: balen de waterpokken. Hier kreeg ik vandaag ook al een telefoontje van een vriendin, dat haar kinderen er ook last van hebben. Nou ben ik vanochtend met mijn dochter gaan spelen bij een andere vriendin en die was daar van de week nog op visite geweest. Misschien dat haar zoontje het dus wel van die kinderen overkrijgt en mijn dochter weer van hem (snap je 'm nog??). Duss.... laten we hopen dat dat niet is en anders kan ze het maar gehad hebben. Vroeg of laat krijgen ze het toch wel.

Joy: Succes met zwanger worden!

Nou tis een heel verhaal geworden. Tot snel allemaal!
Hallo dames,

Miku wat klink je ontzettend enthousiast. En echt wel een beetje inspirerend. Ik heb voor mijn verjaardag een naaimachine gevraagd aan mijn moeder Mand ben ik nog niet mee begonnen. Het is te koud om hem nu in de garage te gaan spuiten, dus dat komt later. Wil eigenlijk wel nog steeds een kist alleen dan voor op Evi-mannetje z'n kamer. Misschien ga ik daar maandag nog wel even voor.

Liubi, ook aan het denken om iets voor jezelf te gaan beginnen. Leuk! Wist trouwens niet dat jij in Duitsland woonde. Waarschijnlijk niet goed gelezen. En zoonlief en jij weer ziek. Balen zeg. Nou beterschap!

Niekske, ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om de tijd te vinden met drie kinderen. Hoe oud zijn je oudste twee ook alweer? Maar straks dus wat meer tijd voor jezelf. Fijn! Hmmm... en allemaal door de griep geveld dus. Balen zeg. Eerlijk gezegd hier geen ervaring met spugen. Heeft Evi-mannetje praktisch nooit gedaan. Die verspilt geen eten, waarschijnlijk is hij daarom ook zo stevig haha!

Eendtje, hoe gaat het met Broer en Zus. Heeft het bij Zusje doorgezet of valt het mee?

Joy jij wilt straks dus ook thuisblijven. Maar eerst nog zwanger worden, succes!

Jammie, heb je gisteren toch ook nog wat voor jezelf kunnen doen op je vrije dag, ondanks de 'verplichtingen'? En veel plezier vandaag. Geniet ervan!

Hier gisteravond een feestje gehad. Was leuk! Vriendlief kon niet mee, want die zit nog steeds met zijn rug en had trouwens ook oppas nodig voor Evi-mannetje haha! Die ligt nu lekker te slapen. Ga zo met hem en mijn mams naar de dierentuin. Krijg een abonnement voor zijn verjaardag. Dus heb ik zin in!

Fijn weekend allemaal
Sauna was heerlijk. We zijn naar Emst geweest, een hele nieuwe en supergrote sauna. We hebben lang niet alles kunnen doen dus we moeten nog wel een keer. Met de kids was het ook prima gegaan met opa en oma.

Het lijkt ideaal voor jezelf beginnen en van huis uit werken en dat kan het ook zijn, maar je moet het wel goed kunnen scheiden. Ik heb inderdaad een webwinkel gehad en het nadeel vond ik dat je er de hele dag meebezig kunt zijn. Ik keek constant of er mail en orders waren. Je moet proberen om het op vaste momenten te doen als de kids op school zijn of slapen ofzo. Voor mij was het niets maar voor een ander kan het heel goed werken.
Jammie, lekker dat het zo'n succes was. Was het er druk? Hier de laatste paar keer in een superdrukke sauna geweest en dat vind ik echt helemaal niets.

Inderdaad wel een goede tip Jammie. Ik werkte ook thuis, dan wel niet voor mezelf, maar voor mijn baas. En ik was ook constant bezig. De scheiding ligt dan ook veel moeilijker. En de verleiding om steeds achter je computer te gaan zitten groot..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven