Minder van Tinder-deel 7

09-03-2017 15:53 3013 berichten
Hier schrijven we over onze dateperikelen, irritaties, onzekerheid etc en het leven van een single in de hedendaagse tijd

Haak aan en af wanneer je zin hebt, iedereen is welkom!

Voorgaand deel 6
quote:Dreamchild schreef op 09 april 2017 @ 20:50:

Ik begin er steeds harder over te denken nooit meer een relatie te beginnen en maar lekker een kattenvrouwtje te worden.... met een hoop scharrels en dates, dat dan weer wel

Uhhh moet ik me aangesproken voelen? Ik heb 3 katten

Morgen mijn 1e okcupid date

Voor de rest nog weinig leuks tegengekomen...
Alle reacties Link kopieren
quote:CherokeeRose1977 schreef op 09 april 2017 @ 21:45:

[...]

Voor de rest nog weinig leuks tegengekomen...Ik kom op Tinder juist weinig tegen eigenlijk...geen idee hoe dat kan. Te kieskeurig misschien?
Man | 1976 | Rotterdam
quote:Silverback schreef op 09 april 2017 @ 21:46:

[...]

Ik kom op Tinder juist weinig tegen eigenlijk...geen idee hoe dat kan. Te kieskeurig misschien?Je moet wel naar rechts swipen
Eva en SilverShadow

Niet leuk als het niet je eigen keuze is
Nee is het zeker niet. Het houdt me heel erg bezig. Ik moet nu vrede gaan vinden in een andere toekomst, zonder partner, zonder intimiteit. Vind het heel moeilijk.
quote:Zinerva schreef op 09 april 2017 @ 21:49:

[...]

Je moet wel naar rechts swipen

Huh? Maar?! Oooh!! Haha!

Er hoeft niet meer in m'n inbox gehengeld te worden (mag wel), ik snap nu hoe Tinder werkt!

(slaaplekker)
Man | 1976 | Rotterdam
quote:Silverback schreef op 09 april 2017 @ 22:13:

[...]

Huh? Maar?! Oooh!! Haha!

Er hoeft niet meer in m'n inbox gehengeld te worden (mag wel), ik snap nu hoe Tinder werkt!

(slaaplekker)Zit je niet gewoon in de verkeerde regio?
quote:Dreamchild schreef op 09 april 2017 @ 22:16:

[...]

Zit je niet gewoon in de verkeerde regio?

Waar woon jij ook alweer?

(ik ging slapen)
Man | 1976 | Rotterdam
Nog even een snelle knuffel voor Eva en Silvershadow
quote:Eva- schreef op 09 april 2017 @ 14:43:

[...]

Het was iets wat niet uitgesproken was, ik hem mee overrompelde en ik schrok van zijn antwoord. Jammer genoeg kan ik zijn antwoord niet terughalen om te toetsen of het ook daadwerkelijk iets was om van te schrikken. Ik had het helemaal niet daar over willen hebben, maar borrel op en in mijn element en door alle vragen van vrienden was het in mijn hoofd gekomen. Hij op zijn beurt was daar totaal nog niet mee bezig en gaf aan het nog niet te weten. Ik zei van schrik dat ik dan de stekker er uit wilde trekken Hij gaf aan dat ik hem verkeerd begreep, dat is helemaal niet de bedoeling en hij wil me graag beter leren kennen. Echt stom van me zo'n antwoord, alleen reageer ik soms te primair zeker met een borrel op.

Nou dat speciaal voelen bedoel ik in zijn algemeenheid. Het voelt nu alsof we vriendschappelijk iets hebben. Een beetje moeite doen mag wel. Bij mijn exen voelde ik mij echt speciaal, lieten duidelijk blijken mij geweldig te vinden. Dat mis ik en waarschijnlijk gaat hij langzamer ja met zijn gevoel. Dat kan, maar na de eerste date was hij toch wel opener en liefdevoller naar me.

Ik ben zelf een enthousiasteling, dat is mijn valkuil bij mannen. Dat maakt dat een man niet echt kan "jagen". Dus daarom laat ik nu alles even van zijn kant komen voorlopig.

Mooie uitleg en reflectie Denk dat je er inderdaad goed aan doet om het maar te zien hoe het loopt. Weet je zelf ook wel, maar nu ben je weer bij de les.

Is dat speciaal voelen belangrijk voor je? Ik kan niet 100% in je huid kruipen, maar kan het mogelijk zijn dat dit te maken heeft met een bepaalde behoefte is die ontstaan is door pijn en verdriet in het verleden? Ik herken mijzelf wel in wat je zegt en ik weet dat het een valkuil is van mij

Misschien ben ik gewoon aan het projecteren
quote:Dreamchild schreef op 09 april 2017 @ 20:50:

Ik begin er steeds harder over te denken nooit meer een relatie te beginnen en maar lekker een kattenvrouwtje te worden.... met een hoop scharrels en dates, dat dan weer wel Hoeveel katten ga je nemen?
quote:Eva- schreef op 09 april 2017 @ 21:08:

Ik moet met mijn gevoel van bevestiging aan de slag. Merk dat dat een patroon is die al sinds mijn jeugd aanwezig is.

Hierdoor gaat het daten tegenwoordig niet meer vanzelf.

Gaat in het prille stadium steeds stuk, huidige date gaat ook op z'n eind lopen ben ik bang.

Ik sta er niet relaxed in, waardoor een ander geen contact meer kan maken met mij.

Terwijl ik geen bevestiging vraag, alleen vrijdagavond. Maar ik stel me onbewust toch anders op en dat besef kwam vandaag wel binnen. Krampachtig zijn en piekeren, dat is wat ik doe. Wat ik zo min mogelijk laat merken, maar de ander ergens toch wel oppikt.

Balen, heb hard aan mijzelf gewerkt afgelopen jaren. Zelfs lange tijd therapie gehad. Dacht dat ik een stuk stabieler was wat daten betreft.

Jammer genoeg niet

Moet het gewoon even kwijt, want maakt me verdrietig.

Ik vreesde het al een beetje na je bericht hoe de verjaardag was gegaan....En toen je reactie op al mijn vragen. Je kan natuurlijk aan jezelf werken en ook daten. Maar als het je spanning oplevert in allerlei opzichten, kan je natuurlijk even afstand en rust nemen.

Onder de mom van gedeelde smart is halve smart. Ik denk ook niet dat ik in staat ben om van het begin af aan een normale relatie aan te gaan. Tja, wat is normaal denken de meesten. Ik weet van mijzelf dat ik intens kan zijn en zwaar op de hand. Heb gewoon teveel shit in mijn rugzak. Maar ik blijf stug doorzoeken naar iemand die bij mij past. En die persoon is er ook echt wel voor jou Eef
Ow Eva, wat een vervelend berichtje Ik herken zoveel van wat je schrijft, maar misschien ligt het niet per se aan jou maar aan hem of ligt het eraan dat jullie misschien toch niet zo goed matchen. Ik zou het niet direct allemaal bij jezelf zoeken, ook al siert het je dat je dat wel doet. Je had eerder al twijfels bij hem, ik denk dat het goed is om even wat afstand te nemen. Als je je niet speciaal voelt bij hem is dat wel een teken denk ik. Dat is zo belangrijk!

Neem even tijd voor jezelf en probeer erachter te komen wat je wilt, en hoe leuk je hem nou eigenlijk vindt
quote:CherokeeRose1977 schreef op 09 april 2017 @ 21:45:

[...]

Voor de rest nog weinig leuks tegengekomen...

Je eerste nu al?! Ik neem aan een NL'er of iemand die tijdelijk hier is? Aangezien jij van exotisch houdt

Wat gaan jullie doen?
Ik ben net terug van mijn date en het was een hele aardige vent, heel attent en enthousiast. Niet per se het type waar ik direct op zou vallen, maar er was wel wat aantrekkingskracht. Zou het wel met hem kunnen doen zeg maar, maar heb besloten daar nog even mee te wachten en eerst uit te vinden wat ik van hem zou willen.

Want het was zo anders als met de filmmaker of met mijn ex. Met beiden voelde ik echt een enorme aantrekkingskracht. Maar ook een gevoel van onderdanigheid ofzo, hoe moet ik dat zeggen.. Beide waren erg zelfverzekerd en alhoewel ik dat heel sexy vind maakt het me ook onzeker aangezien ik dat dus niet ben.

Date van vanavond was anders, een beetje verlegen en schuchter maar ook niet overdreven. Hij liet wel merken me leuk te vinden in ieder geval. En ik vind die kleine gebaartjes zo belangrijk, dat iemand je helpt met je fiets, de deur voor je openhoudt, de rekening betaalt, enz. Dat zijn echt wel dingen waardoor ik op iemand zou kunnen vallen. Dat attent zijn en moeite voor iemand willen doen.

Maar verder moet ik eerst uitzoeken wat ik van hem wil. Dat we elkaar nog eens gaan zien is in ieder geval duidelijk.

Ondertussen denk ik ook nog wel aan de filmmaker. Voel me erg schuldig over hoe ik het heb afgekapt, dat was best wel bot namelijk. Via de app en ik was ook nog eens nogal direct. Het was een aardige kerel, maar ik was gefrustreerd over het feit dat hij zo afstandelijk was en daarom reageerde ik wat botter dan ik wilde.
quote:Lovestar schreef op 09 april 2017 @ 23:00:

[...]

Je eerste nu al?! Ik neem aan een NL'er of iemand die tijdelijk hier is? Aangezien jij van exotisch houdt

Wat gaan jullie doen?

Met een Nederlander die hier tijdelijk is

Werkt in het buitenland.

Drankje doen en dan misschien naar het appartement waar hij zit.
Doe je goed Cher. Lekker bezig weer. Vooral blijven genieten.

Dreamchild. Veel plezier als toetje morgen. Wordt het toetje geserveerd aan tafel of ergens anders?

Eva even geen advies in deze. Alleen Mss dat mannen nu eenmaal niet allemaal even makkelijk uiten of hun gevoelens delen. Zoek niet alles bij jezelf. Maar probeer ook niet van alles een issue te maken.

Lovestar. Iedereen heeft op een gegeven moment een rugzak. En de ene zit voller dan de andere. Wat belangrijk is, is of er een beetje fatsoenlijk slot bij zit waardoor je hem goed dicht kunt houden.
Wees meester en vormgever van jezelf
Nou ja, ik geloof dat ik altijd met de rits open rondloop

Ik ben gefrustreerd. Ik heb na een dag ploeteren uitgekeken om lekker rond te kijken op Okcupid, maar hij wilt mijn inschrijving accepteren
Haha. Voorbestemd om daar niet op te gaan dus. Jammer Lovestar.

Hier gaat mijn heerlijke week bijna beginnen. Zin in
Wees meester en vormgever van jezelf
quote:neliba schreef op 09 april 2017 @ 22:48:

Nog even een snelle knuffel voor Eva en Silvershadow Thanks! Ik hou het voor gezien hier. Wens iedereen veel plezier en geluk met daten.
Lief jullie steunende woorden, bedankt!

Ik heb afstand genomen en sinds gisteren ochtend is er geen contact meer, volgens mij zegt dat al genoeg omdat we normaal gesproken gedurende de dag contact hadden of belden. Ben benieuwd of ik nog wat hoor.

Mocht er vandaag ook radiostilte zijn dan bel ik hem vanavond op om het te beëindigen. Jammer

En Lovestar, dat speciaal voelen vind ik er bij horen in een relatie. Dat ligt nergens aan. Ik vind gewoon dat dat hoort. Kan in hele kleine dingen zijn. Voorbeeld van mijn ex die altijd mijn tandenborstel opzetje alvast op de elektrische tandenborstel voor mij deed. Gewoon lief!

Of zomaar even bellen alleen om je stem te horen. Dat soort kleine dingen die voor mij het verschil maken van een vriendschappelijke relatie naar een liefdesrelatie.
@Silvershadow. Lastig. Ik wens je veel sterkte toe!

@Eva, is dit iets om zo snel actie op te ondernemen? Misschien even laten bezinken, bij hem en bij jou?
Eva, even een knuffel. Je had juist verdient dat iemand volledig voor je gaat. Hier op het topic kom je over als een heel warm iemand. Er loopt ook ergens iemand voor jou ondanks je issues. En als je de juiste persoon tegen komt maken die issues niet uit.
quote:Manakamana schreef op 09 april 2017 @ 21:23:

Eva, las al in je bericht dat je vast zat in die grijpbeweging.

Herken het en weet helaas ook niet wat ik je kan adviseren, behalve een stap terug nemen en nu geen beslissingen nemen.

En bij het daten zelf ook rustig aan doen en jezelf niet schuldig voelen over dit patroon. Dit zit heel diep, bijna instinctief gedrag.

Sterkte

Dit lees ik nu pas, heb er net ook over na gedacht. Ik moet nu ook geen beslissing nemen inderdaad. Dat doe ik dan vanuit dit patroon, niet omdat ik het zelf wil.

Lastig is het, ik wacht nog even af. Hopelijk ga ik me wat beter voelen vanavond. Kan ik het bespreken met een vriendin die langs komt.
Lief, dank je wel Miss!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven