het 'help elkaar' topic

29-01-2009 16:24 760 berichten
Ik heb wel eens langer met het idee gelopen om zo een topic te openen omdat ik zelf veel steun heb gekregen in moeilijke tijden van een hoop forummers in mijn topics. Niet alleen mentale steun, maar er werd zelfs aangeboden om naar me toe te komen om me te helpen op dat moment. Dat heeft mij wel heel erg geraakt en ik zie het vaker, dat aanbod op viva.

Er zijn best wel veel wel-willenden om iemand te helpen die er echt helemaal doorheen zit. Op welke wijze dan ook. Er zijn grenzen natuurlijk. Voor gezondheidsklachten is er een dokter, voor echte psychische hulp de psycholoog en voor onzedelijke vragen zijn er ook weer betaalde diensten te vinden via google.

Maar er zijn er zat die het niet meer overzien met het huishouden, met de kinderen, die onverwacht zwanger zijn en geen cent te makken hebben (ook ooit een topic over geweest waar men aan alle kanten wilde helpen met spullen ed)

Maar goed, indien er animo is voor zoiets, zou het topic een beetje vorm gegeven worden. Eigenlijk zoiets als het ruil-topic, een andere variant, het help elkaar topic.

Geen flauw idee of het gaat werken, maar ik doe een poging door het toch te openen.

Wat heb ik te bieden? Van alles wat ik zelf op dit nog niet weet. Het komt zoals het komt.
oh, leuk topic, goed idee!

Als er iemand hulp nodig heeft in Singapore, laat het maar weten! Dan kijk ik wel of ik dat kan

(of gewoon zin in koffie mag natuurlijk ook!)
Alle reacties Link kopieren
Zwieber, als je nog iemand zoekt die ook wil meehelpen met typen, dan mag je me mailen op rainz@live.nl. Was ook secretaresse voor artsen, dus handschriften ontcijferen lukt me vrij aardig.
quote:Zwieber schreef op 30 januari 2009 @ 09:34:

[...]

En schrift is 180 handgeschreven A5jes dus in typewerk schat ik een blz of 80. Het ligt al jaren op de plank dus haast heeft het niet.

En iedereen die helpt krijgt natuurlijk wel vermelding mocht het ooit gepubliceerd worden!

Ik heb een typesnelheid van 180 aanslagen per minuut (al qaida is er jaloers op). Dus mocht je hulp nodig hebben dan stuur je me maar een bericht.

Als er iemand is met een paard of grote pony en een verzorgster/bijrijdster zoekt (in de omg. amsterdam) dan hoor ik het graag.

Verder mag je iedereen me vragen om je te helpen bij het een of ander. Misschien om eens een boodschap voor je te halen als je ziek thuis bent, je planten water te geven als je op vakantie gaat oid.
regio 071

watervrouw2 apestaart gmail puntcom

zoekt:

-klushulp. 4 lampen ophangen. Eigen handjes aanwezig, maar bijvoorbeeld geen boor.

-afstudeerplek hbo (details via pb), regio Randstad.

biedt (na half augustus):

-dierenoppas op jouw locatie

-redigeerwerk

-marktplaats afstruinen
Zwieber, ik heb je gemaild.
Rainz en Chadonnay, ik mail jullie zo. Verwacht over enkele minuten iets binnen.
gemaild!
Ontvangen

Leuk hoor. Ik kijk er eigenlijk een beetje naar uit. Leuk om hieraan mee te werken.
quote:sharra schreef op 30 januari 2009 @ 16:46:

oh, leuk topic, goed idee!

Als er iemand hulp nodig heeft in Singapore, laat het maar weten! Dan kijk ik wel of ik dat kan

(of gewoon zin in koffie mag natuurlijk ook!)Als ik naar Singapore ga, dan laat ik het je weten
En teruggemaild.
Mail terug
Volgens mij mag ik het halve forum gaan vermelden in het voorwoord straks! Superbedankt iedereen! Ben er zo blij mee!
Wat een ontzettend leuk topic!

@ Zwieb

Ik wil ook wel wat pagina's voor je uittikken, hoor. Ben weliswaar geen secretaresse maar kan best doen alsof! Lijkt me echt gaaf als we dat klusje met zijn allen binnen no-time weten te klaren :-)

@Moosey

Op dit moment ben ik als schoonmaker helaas helemaal niets waard (ernstige rugklachten), maar misschien kan ik je helpen om er voor jezelf wat meer systeem in aan te brengen zodat het je nu ook echt gaat lukken om je huisje schoon te houden na de grote opruiming?

@Iedereen

Wat ontzettend lastig om te bedenken wat je voor een ander zou kunnen betekenen, maar daar komt ie:

Ik ben P&O-er dus ik kan je helpen bij solliciteren en ik kan je adviseren over allerlei werkgerelateerde zaken.

Ik help een flink aantal mensen in mijn omgeving bij hun belastingaangiften (zolang ze niet te ingewikkeld worden).

Ik kan Engels - NL en omgekeerd vertalen (niet gediplomeerd)

Ik kan je helpen structuur in je werk/leven aan te brengen.

Ik blijf rustig in panieksituaties dus je kunt me rustig bellen als er iemand naar het ziekenhuis moet, het huis in de fik staat, enz.

Ik kan een luisterend oor bieden.

Ik zit in het midden van het land. Als ik iets voor iemand kan betekenen, dan kun je me mailen via nummerzoveel at live punt nl
nu ik aan de drank zit denk ik... ach als iemand een zuipmaatje nodig heeft... plus optreden van mijn vriend op dat nummer van de reclame... I look good in leather...let me know (A)
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Nummerzoveel: Wat fijn. Gek genoeg gaat het zo snel dat ik niet genoeg gekopierd heb op mijn werk. Ik heb net alles in de enveloppenronde twee gestopt. Maandag ga ik weer kopieren! Kan je even wachten tot dan? Super dat je mee wil doen! Mail je me even anders op z.wieber@hotmail.com

Het allereerste forumboek wordt zo een feit!
Mies85, waar woon je ook al weer
zaanstad woon in :D
Oh dat is op zich om de hoek bij Amsterdam

Vanavond lukt niet, maar wie weet voor de volgende keer
ja echt zeker hoor, dan zorg ik dat vriendje weer helemaal klaar is voor een té grappig optreden hoor.

( zou ik een nieuw topic moeten open>? centraal drunk topic? dan kunnen we daar altijd praten als we té diep in de fles moed hebben gekeken. )
Je mag altijd meeschrijven op het topic "geen leven meer sinds je niet rookt" oid op deze pijler. Daar wordt redelijk veel gedronken

Zwieber, ik word helemaal enthousiast door je mailtjes. Heb er gewoon zin in om te beginnen hahaha.
ik ook! kom maar op met die post!

ok ik kom er aan :P
*stuitert hier vrolijk door van blijdschap*
Wat een leuk motto heb je trouwens Zwieb. Is dat een verwijzing naar Keuteltje?
quote:Chardonnay schreef op 30 januari 2009 @ 21:56:

Wat een leuk motto heb je trouwens Zwieb. Is dat een verwijzing naar Keuteltje?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven