het 'help elkaar' topic
donderdag 29 januari 2009 om 16:24
Ik heb wel eens langer met het idee gelopen om zo een topic te openen omdat ik zelf veel steun heb gekregen in moeilijke tijden van een hoop forummers in mijn topics. Niet alleen mentale steun, maar er werd zelfs aangeboden om naar me toe te komen om me te helpen op dat moment. Dat heeft mij wel heel erg geraakt en ik zie het vaker, dat aanbod op viva.
Er zijn best wel veel wel-willenden om iemand te helpen die er echt helemaal doorheen zit. Op welke wijze dan ook. Er zijn grenzen natuurlijk. Voor gezondheidsklachten is er een dokter, voor echte psychische hulp de psycholoog en voor onzedelijke vragen zijn er ook weer betaalde diensten te vinden via google.
Maar er zijn er zat die het niet meer overzien met het huishouden, met de kinderen, die onverwacht zwanger zijn en geen cent te makken hebben (ook ooit een topic over geweest waar men aan alle kanten wilde helpen met spullen ed)
Maar goed, indien er animo is voor zoiets, zou het topic een beetje vorm gegeven worden. Eigenlijk zoiets als het ruil-topic, een andere variant, het help elkaar topic.
Geen flauw idee of het gaat werken, maar ik doe een poging door het toch te openen.
Wat heb ik te bieden? Van alles wat ik zelf op dit nog niet weet. Het komt zoals het komt.
Er zijn best wel veel wel-willenden om iemand te helpen die er echt helemaal doorheen zit. Op welke wijze dan ook. Er zijn grenzen natuurlijk. Voor gezondheidsklachten is er een dokter, voor echte psychische hulp de psycholoog en voor onzedelijke vragen zijn er ook weer betaalde diensten te vinden via google.
Maar er zijn er zat die het niet meer overzien met het huishouden, met de kinderen, die onverwacht zwanger zijn en geen cent te makken hebben (ook ooit een topic over geweest waar men aan alle kanten wilde helpen met spullen ed)
Maar goed, indien er animo is voor zoiets, zou het topic een beetje vorm gegeven worden. Eigenlijk zoiets als het ruil-topic, een andere variant, het help elkaar topic.
Geen flauw idee of het gaat werken, maar ik doe een poging door het toch te openen.
Wat heb ik te bieden? Van alles wat ik zelf op dit nog niet weet. Het komt zoals het komt.
vrijdag 30 januari 2009 om 22:31
vrijdag 30 januari 2009 om 22:45
quote:watervrouw2 schreef op 30 januari 2009 @ 20:04:
regio 071
watervrouw2 apestaart gmail puntcom
zoekt:
-klushulp. 4 lampen ophangen. Eigen handjes aanwezig, maar bijvoorbeeld geen boor.
-afstudeerplek hbo (details via pb), regio Randstad.
biedt (na half augustus):
-dierenoppas op jouw locatie
-redigeerwerk
-marktplaats afstruinenAls je in R'dam of dichtbij 010 zit mag je me aan mijn vestje trekken, ik heb heule hippe boren, schroeven/ pluggen enzo. (en als ik er niet uit kom een nog veel handiger vriend standby )
regio 071
watervrouw2 apestaart gmail puntcom
zoekt:
-klushulp. 4 lampen ophangen. Eigen handjes aanwezig, maar bijvoorbeeld geen boor.
-afstudeerplek hbo (details via pb), regio Randstad.
biedt (na half augustus):
-dierenoppas op jouw locatie
-redigeerwerk
-marktplaats afstruinenAls je in R'dam of dichtbij 010 zit mag je me aan mijn vestje trekken, ik heb heule hippe boren, schroeven/ pluggen enzo. (en als ik er niet uit kom een nog veel handiger vriend standby )
zaterdag 31 januari 2009 om 01:26
quote:nummerzoveel schreef op 30 januari 2009 @ 21:12:
@Moosey
Op dit moment ben ik als schoonmaker helaas helemaal niets waard (ernstige rugklachten), maar misschien kan ik je helpen om er voor jezelf wat meer systeem in aan te brengen zodat het je nu ook echt gaat lukken om je huisje schoon te houden na de grote opruiming?
Thanks nummerzoveel, da's lief en ga ik onthouden! En als jij in de meantime iets nodig hebt wat je niet zelf kunt doen mbt de rugklachten, dan hoor ik het wel, ja?
@Moosey
Op dit moment ben ik als schoonmaker helaas helemaal niets waard (ernstige rugklachten), maar misschien kan ik je helpen om er voor jezelf wat meer systeem in aan te brengen zodat het je nu ook echt gaat lukken om je huisje schoon te houden na de grote opruiming?
Thanks nummerzoveel, da's lief en ga ik onthouden! En als jij in de meantime iets nodig hebt wat je niet zelf kunt doen mbt de rugklachten, dan hoor ik het wel, ja?
zaterdag 31 januari 2009 om 14:30
Zwieber, heb je nog wat pagina's over? Dan wil ik ook wel helpen typen. Leuk hoor, stuur je zo even een mail!
Juniper8, Omgeving Helmond/ Eindhoven
In de aanbieding:
- Sollicitatiebrieven schrijven
- Coachen mbt solliciteren
- Voor je buitenkonijntje zorgen als je met vakantie gaat
- Ik vind typen heeeel leuk
En vast nog wel meer. Werk wel fulltime dus heb niet heel veel tijd tijdens kantoren.
- Ik wil graag nieuwe mensen uit de omgeving leren kennen om mee te gaan sporten (pff, het moet er echt een keer van komen). Wat ik leuk zou vinden is iets met dans, (power)yoga, zwemmen ofzo iets. Ben geen fitnesstype.
Juniper8, Omgeving Helmond/ Eindhoven
In de aanbieding:
- Sollicitatiebrieven schrijven
- Coachen mbt solliciteren
- Voor je buitenkonijntje zorgen als je met vakantie gaat
- Ik vind typen heeeel leuk
En vast nog wel meer. Werk wel fulltime dus heb niet heel veel tijd tijdens kantoren.
- Ik wil graag nieuwe mensen uit de omgeving leren kennen om mee te gaan sporten (pff, het moet er echt een keer van komen). Wat ik leuk zou vinden is iets met dans, (power)yoga, zwemmen ofzo iets. Ben geen fitnesstype.
zaterdag 31 januari 2009 om 15:19
Oh en ik het nog zat pagina's over hoor, het waren handgeschreven 587 pagina's. Ik type zelf natuurlijk het einde uit maar er zijn nog zo'n 250 pagina's die nog niet vergeven zijn.
In dit tempo kan ik, met herschrijven enzo, over een maandje het wel bij een uitgever hebben liggen. (nu nog eentje die zo gek is het te willen uitgeven).
Weet iemand toevallig uitgevers in Nederland die ook Engelstalige fictie uitgeven?
In dit tempo kan ik, met herschrijven enzo, over een maandje het wel bij een uitgever hebben liggen. (nu nog eentje die zo gek is het te willen uitgeven).
Weet iemand toevallig uitgevers in Nederland die ook Engelstalige fictie uitgeven?
zaterdag 31 januari 2009 om 15:25
Wat een hartverwarmend topic is dit toch!
@Mies: zou je in het schema even het volgende toe willen voegen?
Banba omgeving: Gelderland (achterhoek)
Biedt aan: hulp bij huishouden of tuinonderhoud en een luisterend oor.
Ik heb ook een typediploma, maar ik geloof dat Zwieber inmiddels pagina's tekort komt. Mocht dit niet zo zijn dan kun je me mailen op banbaviva[at]yahoo.com.
@Mies: zou je in het schema even het volgende toe willen voegen?
Banba omgeving: Gelderland (achterhoek)
Biedt aan: hulp bij huishouden of tuinonderhoud en een luisterend oor.
Ik heb ook een typediploma, maar ik geloof dat Zwieber inmiddels pagina's tekort komt. Mocht dit niet zo zijn dan kun je me mailen op banbaviva[at]yahoo.com.
The time is now
zaterdag 31 januari 2009 om 15:33
zaterdag 31 januari 2009 om 16:35
Zwieber,
Heb je teksten ontvangen. In welk programma moet ik het eigenlijk schrijven gewoon word?
Heb je teksten ontvangen. In welk programma moet ik het eigenlijk schrijven gewoon word?
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
zaterdag 31 januari 2009 om 18:43
Nee, het begin heb ik je opgestuurd him. Het einde krijgt natuurlijk niemand. De enige die een goede indicatie heeft hoe het verder gaat is degene die de blz''s krijgt na het stuk wat ik had getypt maar dat zegt ook nog niet veel hoor. Dus tenzij iedereen met elkaar gaat mailen, wordt het toch afwachten Tja, ik moet toch wel de spanning er een beetje inhouden...
Ikbenhetbladieblada: gewoon word hoor!
Ikbenhetbladieblada: gewoon word hoor!