Werk & Studie alle pijlers

Zo nerveus. Help.

11-04-2017 17:53 23 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na een paar jaar thuis te hebben gezeten, door een flinke depressie en de geboorte van onze derde, heb ik onverwachts gesolliciteerd op mijn droombaan.

Nu ben ik op gesprek gekomen en mag ik komen proefdraaien.

Eigenlijk heb ik de grootste mazzel ooit, maarrrrr ik krijg weer klachten als tijdens de depressie.

Ben zooooo nerveus.

Zenuwen in mn maag enz enz.

Ben in staat de hele boel af te blazen.

Wat is dat toch?

Ik wil iets en als t eenmaal zover is ben ik bang.
Je kan het
Je hebt vast therapie gehad. Wat heb je geleerd om hiermee om te gaan? Pas dat toe.

Een nieuwe baan is voor iedereen eng, helemaal niet zo raar dat je nerveus ervan wordt.

Laat je niet gelijk van de wijs brengen! Succes en wees trots op jezelf dat je dit zover gebracht hebt!
Als je mag komen proefdraaien is dat teken dat ze toch iets in je zien.

Probeer het op zijn minst 1 dag. Afzeggen kan daarna nog altijd.
Nu nerveus zijn is net heel normaal !

Kan ook goed teken zijn hé, wilt zeggen dat je het echt graag wilt

Succes ! Wanneer moet je?

Niet afzeggen he, go for it!
Gewoon proberen anders hou je eeuwig spijt. En als je eenmaal bent begonnen valt het vast reuze mee.
Creativity is intelligence having fun
Het is heel normaal om hiervoor nerveus te zijn.

Haal een paar keer diep adem, geloof in je zelf. Het komt goed.
You're a diamond dear, they can't break you
Het is ook spannend en je mag ook best wel een beetje zenuwachtig zijn! Nu terugkrabbelen is zo zonde. Als ze jou niet zagen zitten, mocht je toch ook niet proefdraaien?
Het is ook spannend. Nu nerveus zijn is niet erg en heel normaal. Komt vast goed. (En misschien kan je wat tips toepassen die je tijdens je depressie hebt gekregen?)
Les temps sont durs pour les rêveurs...
Heel herkenbaar. Maar mijn ervaring is: je bent uit de depressie gekomen, hebt allemaal tools en je bent sterk en dapper. Tuurlijk voelt het als een terugval als er zoiets spannends is gebeurd, dat triggerd. Maar je zit niet meer in de put, je kan het! En als je eenmaal geweest bent is het genieten en ben je blij dat je het gedaan hebt. Weer een overwinning om te vieren!

En vergeet niet, niemand dwingt je, je doet het voor jezelf en omdat je er vrolijk, blij en gelukkig van zal worden! Je kan het!!!
Wat gaaf, gefeliciteerd!

Ze zullen je echt niet zo maar een dagje laten proefdraaien, ze hebben er dus vertrouwen in.

Je kut het gewoon!

En nee, niet afblazen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Volgens mij zou je het eerder af moeten blazen als je NIET nerveus zou zijn.

Gefeliciteerd met je nieuwe baan en je volkomen normale emoties! Wat voor werk ga je doen?
Benoem gewoon dat je zenuwachtig bent, dat zal niemand raar vinden. En je kan het!
Niet afbellen hoor.

Vanavond vroeg naar bed toe.

Kan je nog wat ontspannends lezen of mediteren of in een warm bad?

Ik vind het stoer dat je een sollicitatiebrief hebt geschreven en op gesprek bent geweest.

Het is niet erg als je een beetje nerveus bent op je eerste dag.

Ze hebben vertrouwen in je. Gefeliciteerd daarmee.

En de forummers hebben ook vertrouwen in je.
Maak het kleiner. Stel je zelf kleine, haalbare doelen. Dus op je eerste dag kun je jezelf als doel stellen om je aan je collega's voor te stellen. En dat je zenuwachtig bent, kun je rustig benoemen, je zult echt niet de eerste zijn.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Volgens mij ben ik de zoveelste die het schrijft :-) maar...... je mág nerveus zijn! En je mág het spannend vinden! En je mág er ook als een berg tegenop zien.

Wees niet zo hard voor jezelf. Zoals je leest zouden heel veel mensen het spannend vinden. Daar tegen "vechten" maakt het alleen maar erger. Dus in plaats van tegen jezelf zeggen "ik vind dit zo spannend, ik kan dit niet, ik denk dat ik weer terug schiet in mijn depressie, zie je wel als het puntje bij paaltje komt kan ik het niet, etc" ga je vanaf nu tegen jezelf zeggen "jéétje wat vind ik dit spannend! Dat is nu eenmaal zo, ik kan daar niets aan veranderen en die spannend mag er zijn. Die hoort nou eenmaal bij mij in dit soort situaties. En bij heel veel anderen trouwens ook. Als ik ga mee lopen dan benoem ik die spanning wel even aan mijn begeleider, dan weten zij ook dat ik het best wel spannend vind. Maar wat ben ik trots op mezelf dat ik dit ga doen!!"

Of zo iets.... wees niet zo streng voor jezelf. Jouw spanning mag er zijn.
Succes maar vooral; veel plezier!
Oh wat zijn jullie lief.

Echt...

Geeft me wat meer rust dit.

Dus het is volkomen normaal om die enorme draaierige knoop in je maag te hebben?

Het gevoel dat je elk moment een paniekaanval kunt krijgen?

Ik maak alles veel groter dan t is denk ik.

Ben niet verplicht te werken ook, man verdiend genoeg.

En t is mn droombaan waar ik nu dus zonder juist diploma misschien zomaar binnen kan stappen.

Iemand hierboven beschrijft t precies : bang om door werken weer in een depressie te belanden.

Dat is t.

Ik ga werken met veel cliënten en heel veel drukte.

Meer durf ik eigenlijk niet te zeggen ivm herkenbaarheid.
Als je weer symptomen van een depressie krijgt, ga je het nu sneller herkennen en sneller hulp zoeken.

Ontslag pakken kan altijd nog als het toch tegenvalt. Maar laat deze kans niet schieten.

Wanneer is de proefdag? Hou ons op de hoogte, ik duim !
Concentreer je op je doel > je droombaan. Het is niet erg om zenuwachtig te zijn en een knoop in je maag te hebben. Laat het toe! Zenuwen zijn echt doodnormaal bij sollicitaties, zelfs de meest zelfverzekerde personen voelen wel wat lichte spanningen.

Je kan het !
Donderdagmorgen
Zie jezelf niet als falend omdat je zenuwachtig bent!

Dat heeft bijna iedereen in zo'n situatie en jij bent er niks minder om
Ik denk dat niks wat we zeggen je zenuwen gaat verminderen, dus zoek zoveel mogelijk afleiding en probeer aan alle positieve dingen te denken. Je mag komen proefdraaien, dus ze zien écht wat in jou. Probeer er gewoon van te genieten. Je kan aan je collega's altijd aangeven dat je wat zenuwachtig bent, het zeggen kan al opluchten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven