Uitgerekend November 2017

06-04-2017 14:52 165 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me leuk om hier naar aanleiding van het vorige topic met een kleiner groepje vrouwen te schrijven over de zwangerschap etc .

Wat je aan wilt passen in de tabel, graag dikgedrukt

NaamLeeftijd/leeftijd partnerHoeveelste kindje?GeslachtUitgerekende datumAfsprakenBijzonderhedenelleanna723/301eNog niet bekend19-11-1713 april intake, 2 mei termijn echoHartje klopt! Kjubee30/341eNog niet bekend28-11-1711 april intake, 9 mei echoHartje klopt! R0nnie29/281eNog niet bekend21-11-1720 april intake, 28 april echoHartje klopt! puknijmegen35/382eNog niet bekend26-11-1711 april 1e echoHartje klopt! mommy29november29/341eNog niet bekend29-11-1720 april 1e echoJuni8630/362eNog niet bekend21-11-1718 april eerste echocanofcake39/421eNog niet bekend22-11-1718 april echoingie-ing33/342eNog niet bekend15-11-17Hartje klopt! songforyourheart23/271eNog niet bekend24-11-1711 april 1e echo
Ja beide collega's reageerde leuk.

En verzonnen heel de tijd smoesjes voor me die avond omdat er bekende collega's uit andere ziekenhuizen met bier en wijn voor me aankwamen. Haha.

Hadden ze als smoes dat ik een maand geen alcohol dronk. Haha. Omdat dat goed voor je is. Je er beter van gaat slapen etc.
Kjubee hoe hoog was je bloeddruk?

Mijn bloeddruk schiet ook tijdens de zwangerschap vaak omhoog. Nu nog geen idee.

Bij mij wel 1 precies onder het maximum. (Onderdruk 89 en begreep dat 90 wel echt het max is)

Nou sterkte in het succes!

Ingieing. Helemaal mee eens.

En ik zit ook niet 9 maanden in de stress.

Maar was zo blij na 9 maanden ook echt een gezond kindje te hebben.
145 over 90 geloof ik gemiddeld, ze hebben hem 3 keer digitaal gedaan en 2 keer handmatig.

Ik lees al over de miskramen heen, althans dan scroll ik meteen door.

Jammer samenmoos dat je stopt met schrijven.
Sorry ik bedoelde er ook niets mee.

Gaf meer de info omdat ik er zoveel over las bij een hoop en dacht duidelijkheid te scheppen.

Sorry!
Maak je je er zorgen over Kjubee? Of zit je heerlijk op je roze wolk?
Betreft de serveerster.

Ik laat het er maar bij zitten.

Denk dat ze ook gewoon extra ingehuurd was omdat er ineens voor 250 man een diner gaande was. Want haar serveerskills konden ook nog wel wat beter.
Wat jammer dat je stopt Samenmoos!

Ik ben ook voor positiviteit maar ook voor realiteit. Ik ben dan ook heel nuchter. Ik vind dat we ook onze zorgen moeten kunnen uiten. We zitten waarschijnlijk allemaal met dezelfde vragen en twijfels. Mij maak je niet snel gek, heb al veel gezien en meegemaakt. Maar begrijp ook dat niet iedereen zo is. Dus dat bewaren we wel voor als we lekker zwanger zijn en op een roze wolk zitten. Laten we met al die mooie hartjes lekker positief blijven! Nog 4 hartjes te gaan!

@kjubee, dat is inderdaad hoog. Bij mijn eerste zat ik altijd goed maar in week 35 had ik een onderdruk van 95, vanaf dat moment werd ik medisch. Nu zat ik op 104/60.

@juni, dat is mijn grootste wens, een gezond kindje! En fijn dat je collega's het zo hebben opgepakt!
@samenmoos jammer dat je niet meer mee schrijft. Misschien haak je straks weer aan.

@juni pff wat een doos van een serveerster. Fijn dat je collega's het zo leuk op pakte.

@misselijkheid, hebben jullie ook constant zo'n weeïg gevoel in je buik? Ik word er gek van want met dit gevoel is mijn eetlust tot het nulpunt gedaald. Ik herken het totaal niet van mijn andere zwangerschappen.

En het verspreid eten wat ik als tip kreeg werkt niet. Ik merk dat ik van droge dingen (zoals crackers) een droge mond en meer weerzin krijg tegen eten.
quote:Juni86 schreef op 12 april 2017 @ 13:59:

Maak je je er zorgen over Kjubee? Of zit je heerlijk op je roze wolk?

Nee ik maak mij helemaal geen zorgen eigenlijk mbt miskramen. Ik weet de risico's en ik hoef daar niet aan herinnert te worden. Het is niet persoonlijk bedoeld verder hoor.. Ik zit niet echt op een roze wolk omdat ik doodmoe ben dag in en dag uit sinds anderhalve week.

Ik maak mij overigens wel wat zorgen over mijn bloeddruk omdat ik hoop dat het geen invloed heeft op de groei van dit kindje. Voor mezelf verwacht ik niet dat het een probleem zal geven. Maar we gaan het morgen merken.

Oh ik vergat trouwens helemaal te reageren op jouw verhaal Juni. Jammer dat je collega's het op deze manier te weten zijn gekomen, maar helaas niks aan te doen. Ik hoop dat de serveerster wel beseft heeft dat ze het niet zo tactvol heeft aangepakt.
Bedoelde ook de zorgen wegens je hoge bloeddruk.

Snap dat het even spannend is. Gelukkig morgen al naar de gyn toch?
Hier geen goed nieuws. Vandaag hadden wij onze tweede echo met 8+3, helaas is het hartje 4/5 dagen geleden gestopt. Precies op het moment dat mijn klachten dus wegwaren, helemaal weg. Ik heb dit helaas aangevoeld.

Mijn wereld is zojuist ingestort en ik weet even niet hoe hier mee om te gaan. Wat staat me toch te wachten nu? Ik ben bang, bang voor wat me nu te wachten staat, en heel bang voor de toekomst. Dit gevoel gun ik niemand! ...
Elleanna. Wat vreselijk.

Hele dikke knuffel en heel veel sterkte.

Helaas weet ik hoe je je voelt.

Huil maar zoveel je wilt. Hij/zij was nog zo klein maar zo geliefd.

Ik hoop voor je dat je samen met je vriend de kracht vind om dit te verwerken.

Liefs!
Oh arme schat, wat verdrietig! Lekker huilen inderdaad want dit is toch je eerste kindje... Sterkte
oh nee Elleanna wat een verdrietig nieuws! Ik wens je veel sterkte met je verlies. Want hoe klein het kindje ook was, het was er zeker al wel
Hè bah Elleanna dit is het laatste wat je wil lezen, wat ontzettend verdrietig nieuws voor jullie. Dikke knuffel

Ik ben net terug van de gynaecoloog en er is besloten dat ik daar onder controle blijf en ook in het ziekenhuis moet bevallen. Voor de tabel echo verplaatst naar 15 mei
Spannend kjubee. Moet je aan de medicijnen of een bepaald dieet?

Of puur in de gaten houden?
OW de tabel wijzigen wordt nu lastig... Hoe lossen we dat op?

Momenteel nog geen medicatie op dieet, als het met de 12 weken echo nog zo hoog is dan wil ze mij medicatie gaan geven. Wel moet ik goed op mijn dagelijkse portie fruit en groente letten.

We kregen wel nog een extra echo, toch leuk om je kleine dan weer even te zien.
Ja die verhalen over miskramen zijn niet echt positief maar het is voor ons allemaal een spannende tijd. En natuurlijk je hebt er geen invloed op en gelukkig gaat het vaker goed dan fout maar toch...

Ik blijf ook googlen bij elke pijntje of dingetje wat ik voel. Ben nu 8+3 weken zwanger en heb dinsdag de echo. Afgelopen nacht veel buikpijn. Ik ben 39 en dit is mijn eerste kindje, dus zeker ook kans op een miskraam.

Dat verhaal van die 8 en een halve week helpt me nu niet....
Altijd leuk kjubee. Even een extra keertje naar je kindje kijken.

Canofcake. Is die buikpijn niet het effect van je darmen. Had ik namelijk vannacht ook. Nou liggen mijn darmen bijna stil heb ik het idee. En voel echt dat mijn darmen gewoon zo vol zitten.

Allebei dinsdag de echo. Spannend hoor. Aftellen. En gelukkig wat afleiding door de paasdagen.
Ik begin nu echt een beetje de zenuwen te krijgen. Vandaag gaan we onze ouders vertellen dat ik zwanger ben, dat was eigenlijk nog niet de bedoeling, maar aangezien ik me steeds heel ziek voel en bij m'n schoonouders werk, kunnen we er niet meer omheen haha.

Verder heb ik donderdag de echo en dat vind ik ook erg spannend, ben benieuwd of het goed gegroeit is of zelfs nog voor loopt, net als de vorige keer.
Herkenbaar mommy wij gaan het ook vandaag vertellen en de zenuwen gieren door mijn keel. Heel veel succes.
Wij hebben het vanmorgen aan mijn schoonvader en zijn vriendin verteld. Ze waren zo blij en zagen het totaal niet aankomen. Wel fijn! Vanmiddag mijn ouders. Dat we de zwangerschap van onze dochter aankondigden moest mijn moeder huilen. Zo lief! Spannend! Succes meiden!
O wat leuk al die verhalen.

Wij hebben het vandaag ook mijn schoonouders verteld.

We hadden een brunch en ben telkens zo misselijk.

Dus gisteren besloten het vandaag te vertellen.

Me schoonmoeder in tranen. Zo bijzonder.

Nu dinsdag echo en daarna naar mijn ouders toe.
Wij zijn vanmorgen bij mijn ouders geweest. Zoon heeft heel veel eieren gezocht. Toen we naar binnen gingen om de cadeautjes te zoeken (ik had de hazen en het ei ingepakt) hebben we mijn zus erbij gehaald via Skype. En dat vond mama een mooi moment om van kleren te wisselen. Ik was dus lichtelijk in de stress dat ze er bij hét moment niet bij zou zijn. Maar gelukkig pakt zoon niet zo snel uit.

Na de derde haas die uitgepakt was riep mijn zus 'ik snap het!!!' En toen het ei uitgepakt werd door zoon kwam mama heel voorzichtig naast mij staan en vroeg of ik zwanger was. We zijn samen in huilen uitgebarsten toen ik knikte en ik hoorde mijn zus op dat moment roepen 'oh ík wil dat ei!' Dus die begreep het toch niet helemaal

Toen ze zag dat ik en mama emotioneel waren viel het kwartje daadwerkelijk en vroeg zus of die cadeautjes van ons waren, bleek dat ze dacht dat papa en mama die hadden gekocht voor zoon en ons

Ze waren heel blij voor ons en helemaal toen ze hoorde dat we al een kloppend hebben gezien.
De reactie van mijn ouders viel mij echt enorm tegen. Als of ik vertelde wat de normaalste zaak van de wereld was. Ik had slagroomtaart gemaakt en daarop roze en blauwe muisjes gestrooid. Het dubbeltje viel al heel laat en mijn vader vroeg "Ben je weer in verwachting?" Alsof ik al een heel elftal had rondlopen...

Er kon een gefeliciteerd van af maar geen zoen, geen knuffel. Best koud. Nu kom ik niet uit een warm gezin maar een beetje blijheid had ik wel verwacht. Zo anders dan de reactie van de vriendin van mijn schoonvader. Dat was de warmste reactie die ik gisteren kreeg. Hopelijk reageren zus en broer wel normaal....

Jullie wel leuke reacties gehad verder?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven