Allergie vriend

13-04-2017 17:34 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
--
Begrijp ik nu goed dat je vader of jij de hond gaat uitlaten terwijl zoon bij je vader en zijn vrouw op visite is
quote:Panita_ta schreef op 13 april 2017 @ 18:58:

[...]

Dat lees ik inderdaad door je opmerkingen en ik begrijp goed dat dat steekt. Al helemaal al haar eigen kinderen het hebben laten afweten.

Ga op je eigen gevoel af wbt de reacties.

Ook jij hebt recht op excuus en er mag ook rekening gehouden worden met jouw achtergrond[en].

En neem ook vooral eens tijd voor jezelf in je depressies ipv anderen te pleasen. Het zou je goed doen.Bedankt, fijn om te lezen en super bedenkt voor het meedenken en het medeleven. Doet me oprecht best wel goed. Fijne tips! Ik zal proberen mensen minder te pleasen inderdaad.
quote:Merel7 schreef op 13 april 2017 @ 18:59:

Begrijp ik nu goed dat je vader of jij de hond gaat uitlaten terwijl zoon bij je vader en zijn vrouw op visite is Tsja, liever op die manier (tijdens verjaardagen of feestdagen wanneer de hele familie er is) dan weer een groot drama over hond versus vriend..
Dit meen je niet

Ik krijg sterk de indruk dat je vader behoorlijk onder de plak zit bij zijn vrouw.
quote:Merel7 schreef op 13 april 2017 @ 19:04:

Dit meen je niet

Ik krijg sterk de indruk dat je vader behoorlijk onder de plak zit bij zijn vrouw.Dat heb je zeker goed gezien, dat besef ik mij ook zeker! Is alleen (jammer genoeg) vrij weinig aan te doen zonder enorme bonje te krijgen.
Je vader is of te lief, of een flapdrol.

En eigenlijk vind ik het van je vader erg slap om niet voor jou op te komen.
quote:Merel7 schreef op 13 april 2017 @ 19:05:

Je vader is of te lief, of een flapdrol.

En eigenlijk vind ik het van je vader erg slap om niet voor jou op te komen.Ik denk soms oprecht een combi van beiden. Hij wilt geen ruzie en al helemaal niet met zijn vrouw. Maar ondertussen had ik inderdaad de steun van mijn vader zeer goed kunnen gebruiken.
Ik snap dat je niet op ruzie zit te wachten.

Van zou vrouw de pot op kunnen chemo of niet, de volgende keer zou ik geen tijd voor haar vrijmaken.

Heel verdrietig dat zij jullie zo behandeld.
Wat ik me afvraag is waarom die opmerking jou nou zo enorm raakt. Hoe ga je normaal met confrontaties om? Raakt het je omdat er kern van waarheid in zou kunnen zitten? (Open vraag, geen oordeel).

Over de oplossingen vind ik jullie erg zwart-wit denken. Als andere dagen lastiger zijn, dan kun je bijv ook afspreken dat je op verschillende dagdelen komt, zodat vriend en hond elkaar niet kruisen (en dat eventueel rouleren, zodat bijv het ene stel de ene keer mee luncht en het andere mee avond eet en andersom ofzo).

Een hond moet je trouwens in de eerste periode heel voorzichtig trainen om alleen te blijven. Pak je dat verkeerd aan, bijv door de hond te snel en/of te lang alleen te laten, dan kan zo'n beestje daar levenslang een gevoel van onveiligheid en verlatingsangst aan overhouden. Dat lijkt mij dus echt de laatste optie als het gaat om het zoeken naar oplossingen.
quote:Merel7 schreef op 13 april 2017 @ 19:09:

Ik snap dat je niet op ruzie zit te wachten.

Van zou vrouw de pot op kunnen chemo of niet, de volgende keer zou ik geen tijd voor haar vrijmaken.

Heel verdrietig dat zij jullie zo behandeld.Bedankt voor je begrip en meedenken! Helpt me echt!
quote:-NummerZoveel- schreef op 13 april 2017 @ 19:11:

Wat ik me afvraag is waarom die opmerking jou nou zo enorm raakt. Hoe ga je normaal met confrontaties om? Raakt het je omdat er kern van waarheid in zou kunnen zitten? (Open vraag, geen oordeel).

Over de oplossingen vind ik jullie erg zwart-wit denken. Als andere dagen lastiger zijn, dan kun je bijv ook afspreken dat je op verschillende dagdelen komt, zodat vriend en hond elkaar niet kruisen (en dat eventueel rouleren, zodat bijv het ene stel de ene keer mee luncht en het andere mee avond eet en andersom ofzo).

Een hond moet je trouwens in de eerste periode heel voorzichtig trainen om alleen te blijven. Pak je dat verkeerd aan, bijv door de hond te snel en/of te lang alleen te laten, dan kan zo'n beestje daar levenslang een gevoel van onveiligheid en verlatingsangst aan overhouden. Dat lijkt mij dus echt de laatste optie als het gaat om het zoeken naar oplossingen.

Nee ik ben nooit weggelopen van moeilijke situaties (kanker, nieuwe vriendin vader leren kennen, bruiloft vader bijstaan, terwijl mijn zusje geen contact meer met hem wilt). Ben altijd doorgegaan ondanks tegenslagen en moeilijkheden. Het is een volledig misplaatste opmerking die ik nog nooit eerder en gehoord.

Waarom het me kwetst? Ik denk sowieso vanwege het contrast met het bijstaan van haar tijdens haar kanker. Tevens kwetst het mij extra erg door mijn huidige mentale toestand. Ondanks dat vind ik het sowieso geen opmerking die je hoort te maken.

Beide partijen zijn dan (in mijn ogen) zwart wit bezig geweest. Ik sta open voor eventuele wisselingen tijdens dagdelen.
quote:-NummerZoveel- schreef op 13 april 2017 @ 19:11:

Ik vraag me (oprecht) af waarom jij je afvraagt waarom deze opmerking TO zo raakt.

Zou mij nl. ook raken, zeker als TO haar zoveel heeft bijgestaan waar anderen (haar eigen kinderen?) het lieten afweten.
Dus aan de ene kant ben je pleaserig en kruip je voor anderen, aan de andere kant vind je het de normaalste zaak van de wereld om terug te schreeuwen want 'zij begon'. Aha, ja juist. Logisch.

Je bent al bekend bij een psycholoog, gelukkig want jouw houding klinkt erg labiel. Graag erkenning willen (je hebt haar zo bijgestaan), en als je dat niet krijgt (of denkt dat je dat niet krijgt) raak je helemaal van streek. Dat is niet goed hoor.

Beetje gladde rug krijgen en leren dat niet alles om jou draait en dat mensen er in hun eigen emotie ook weleens wat onhandigs uit kunnen flappen, niet zo persoonlijk maken.

En wat betreft dat pleaserige: stop daar hier eens mee. Door niet het hele topic door (op de reactie die je niet aanstaan na) dankjewel/het doet me goed/ik vind het fijn en het woordje oprecht te pas en te onpas te gebruiken.
quote:Perzina schreef op 13 april 2017 @ 19:32:

Dus aan de ene kant ben je pleaserig en kruip je voor anderen, aan de andere kant vind je het de normaalste zaak van de wereld om terug te schreeuwen want 'zij begon'. Aha, ja juist. Logisch.

Je bent al bekend bij een psycholoog, gelukkig want jouw houding klinkt erg labiel. Graag erkenning willen (je hebt haar zo bijgestaan), en als je dat niet krijgt (of denkt dat je dat niet krijgt) raak je helemaal van streek. Dat is niet goed hoor.

Beetje gladde rug krijgen en leren dat niet alles om jou draait en dat mensen er in hun eigen emotie ook weleens wat onhandigs uit kunnen flappen, niet zo persoonlijk maken.

En wat betreft dat pleaserige: stop daar hier eens mee. Door niet het hele topic door (op de reactie die je niet aanstaan na) dankjewel/het doet me goed/ik vind het fijn en het woordje oprecht te pas en te onpas te gebruiken.

Ik geef ook een bedankt op reacties die mij minder aanstaan hoor. Ik bedank mensen voor adviezen, kritiek en feedback. Ik vind alleen jouw opmerkingen nogal hard en niet terecht. Je gaat er vol tegenin. Je mag je mening vinden, ik respecteer dat. Je mening heb je gegeven en er is op gereageerd.

Ik ben niet labiel enkel omdat ik bekend ben bij een psycholoog kom op zeg.. Dat gaat toch best wel ver he.

Wow

Plus 1 .
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Eén ding snap ik niet. Je vriend heeft héle hoge allergieniveaus, zeg je zelf, dus die heeft bij het minste geringste al last.

Hoe kan het dan dat hij nergens last van heeft bij jou thuis vanwege de katten, en het blijkbaar voldoende is de katten dan even naar boven of naar buiten te doen? Echt, iemand die behoorlijk hoog in de allergie zit, kan nog niet eens een kamer binnen waar een uur of twee uur daarvoor nog vrolijk katten hebben rondgelopen. Want die haren en huidschilfers van die dieren, zijn dan echt nog volop aanwezig in je huiskamer. Ook al heb je ze even naar boven of naar buiten gedaan.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!

quote:Unicorn1992 schreef op 13 april 2017 @ 18:23:

[...]

Ik ga hier een keer op in. Er staat niet dat de scheiding mij geld kostte. Het werd RONDOM mij lastig.

Ten tweede: werd er door stiefmoeder (geen schoonmoeder) geschreeuwd naar mij allereerst. Niet andersom. Toen er toch echt wel onredelijke verwijten naar mijn hoofd geslingerd werden, werd ik zelf ook kwaad.

Easy met de toon van "volwassen worden alsjeblieft.. "

Je bekijkt het wel eeg zwart-wit. Ik zeg (schoon)ouders en aanverwant, en jij moet even zeggen dat dat niet klopt want het is je stiefmoeder.. (dat zeg ik toch, (schoon)ouders en aanverwant).

En ik zeg niks over volwassen worden, ik zeg dat je aan je zelfbeheersing en verstand moet werken als je zo reageert.

En dat laat je hier ook zien: staat het je niet aan, in dit geval mijn reactie dus, ga je willekeurig om je heen maaien terwijl je niet goed leest en niet ingaat op de inhoud.
quote:pejeka schreef op 13 april 2017 @ 19:38:

Eén ding snap ik niet. Je vriend heeft héle hoge allergieniveaus, zeg je zelf, dus die heeft bij het minste geringste al last.

Hoe kan het dan dat hij nergens last van heeft bij jou thuis vanwege de katten, en het blijkbaar voldoende is de katten dan even naar boven of naar buiten te doen? Echt, iemand die behoorlijk hoog in de allergie zit, kan nog niet eens een kamer binnen waar een uur of twee uur daarvoor nog vrolijk katten hebben rondgelopen. Want die haren en huidschilfers van die dieren, zijn dan echt nog volop aanwezig in je huiskamer. Ook al heb je ze even naar boven of naar buiten gedaan.Hij heeft bij ons ook snel last hoor! Dan gaat hij of naar buiten of naar huis.
quote:Unicorn1992 schreef op 13 april 2017 @ 19:35:

[...]

Ik ben niet labiel enkel omdat ik bekend ben bij een psycholoog kom op zeg.. Dat gaat toch best wel ver he.En hier wederom een conclusie die niet klopt. Dat zegnik nl niet.
quote:Unicorn1992 schreef op 13 april 2017 @ 19:38:

[...]

Hij heeft bij ons ook snel last hoor! Dan gaat hij of naar buiten of naar huis.Dus bij jou thuis kan hij eigenlijk ook al niet normaal komen, want dan staat hij binnen 5 minuten buiten met tranende ogen of trekt na een kwartier zijn jas weer aan? Nou, doe iets aan die katten dan, zou ik zeggen, doe die dan weg als je zo veel van je vriend houdt, en zeur niet over die ene keer met die hond, want dat is maar één keer, maar élke keer dat hij bij jou thuis komt, vind je het dan blijkbaar wél normaal dat hij binnen de kortste keren met allergieproblemen buiten staat of naar huis gaat.
" Mensenkinderen, je bent toch volwassen met verstand en zelfbeheersing? Blijkbaar niet, dus ga daar maar eens aan werken. "

Staat hier toch letterlijk ?
quote:pejeka schreef op 13 april 2017 @ 19:42:

[...]

Dus bij jou thuis kan hij eigenlijk ook al niet normaal komen, want dan staat hij binnen 5 minuten buiten met tranende ogen of trekt na een kwartier zijn jas weer aan? Nou, doe iets aan die katten dan, zou ik zeggen, doe die dan weg als je zo veel van je vriend houdt, en zeur niet over die ene keer met die hond, want dat is maar één keer, maar élke keer dat hij bij jou thuis komt, vind je het dan blijkbaar wél normaal dat hij binnen de kortste keren met allergieproblemen buiten staat of naar huis gaat.Wanneer de dieren rondlopen krijgt hij meer last dan wanneer de dieren even niet in de buurt zijn. Dat heb ik gezien en daar vertrouw ik hem op. De hond moest i de woonkamer en kon niet in de gang of even naar buiten. Als hij niet in een ruimte met een hond wil zijn, respecteer ik dat.
Wat een gezeik om niets.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Unicorn1992 schreef op 13 april 2017 @ 19:44:

[...]

Wanneer de dieren rondlopen krijgt hij meer last dan wanneer de dieren even niet in de buurt zijn. Dat heb ik gezien en daar vertrouw ik hem op. De hond moest i de woonkamer en kon niet in de gang of even naar buiten. Als hij niet in een ruimte met een hond wil zijn, respecteer ik dat.

Ja, maar het feit dat hij óók last krijgt (als héél snel) als de dieren niet in de directe omgeving meer zijn, maar daar wel tot voor kort rondgelopen hebben, zegt genoeg toch? Je vertelde zelf dat hij heel hoog in de allergie zat, dus dan heeft hij ook écht wel last als hij in een omgeving komt waar tot kort voor zijn aankomst dieren vrij rondgelopen hebben. Of ontsmet je de hele kamer voordat hij komt?

En natuurlijk zal het probleem nóg heviger zijn als de dieren daadwerkelijk naast hem zitten.

Maar iemand die écht zware allergie heeft, kan zelfs al niet eens in een ruimte verblijven waar tot kort voor zijn binnenkomst katten rondgelopen hebben. En dat heb je zelf ook bevestigd, want dan staat hij binnen de kortste keren buiten of moet noodgedwongen vertrekken.

Nou, zeg het maar dan. Ben je bereid om voor hem die katten weg te doen dan? En zo niet, waarom dan wél zeuren over die hond?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven