Uitgerekend juli 2017!

10-11-2016 00:22 2202 berichten
Dit is een topic voor alle dames die zwanger zijn en uitgerekend zijn voor juli 2017! :cheer2:
Naam Leeftijd Kindje Uitgerekend Geslacht Bijzonderheden
mlsc 28 Eerste 3 juli Meisje :heart: Bevallen op 11-06-2017 :love:
Choco15 27 Tweede 3 juli Meisje :heart: Bevallen op ??-06-2017 :love:
Fiep 28 Eerste 2 juli Meisje :heart: Bevallen op 17-06-2017 :love:
EJC 38 Eerste 25 juli Jongen :heart: Bevallen op 18-06-2017 :love:
Nijntjelief 35 Tweede 4 juli Jongen :heart: Bevallen op 30-06-2017 :love:
Appelstroop88 27 Eerste 27 juni Jongen :heart: Bevallen :love:
Sosa 33 Tweede 1 juli Jongen :heart: Bevallen :love:
Aardbei-banaan 25 Eerste 7 juli Jongen :heart: Bevallen op 06-07-2017 :love:
Happy-life 24 Eerste 7 juli Meisje :heart: Bevallen op 06-07-2017 :love:
Gadgetfreak 31 Eerste 12 juli Jongen :heart: Bevallen op 09-07-2017 :love:
Tasje76 40 Tweede 8 juli Jongen :heart: Bevallen op 13-07-2017 :love:
Bumpersticker 26 Eerste 17 juli Jongen :heart: Bevallen op 19-07-2017 :love:
Vervivaen 29 Eerste 17 juli Meisje :heart: Bevallen op 20-07-2017 :love:
Feelsogood 35 Tweede 13 juli Meisje :heart: Bevallen op 21-07-2017 :love:
Draakje 24 Eerste 4 juli Meisje :heart:
Pigstails 25 Eerste 6 juli Jongen :heart:
Groenogig_monster 32 Eerste 24 juli Jongen :heart:
Inloggegevens: juli2017
anoniem_316525 wijzigde dit bericht op 14-08-2017 22:51
82.20% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk is de uitslag van de test goed Fiep!

Ik heb echt een emo dagje vandaag.

Een collega zei iets en de tranen schoten me in de ogen ik weet dat het nergens op slaat maar toch die tranen. Terwijl ik voor de zwangerschap daar helemaal geen last van had lijken sommige dingen nu harder aan te komen.
Haha aardbei-banaan dat klinkt me zo bekend in de oren! Soms heb ik echt van die buien dat ik in janken uitbarst zonder reden! Leuk joh die hormonen

Nou vriendlief is ein-de-lijk begonnen met de babykamer. Hij krijg op zijn donder van de vk haha! Ik heb nu bij ons op de slaapkamer al een commode staan (sniglar van ikea) met alle benodigdheden voor de kraamweek. De nesteldrang is dus ook al aanwezig dat gaat dus totaal niet samen met het advies van de vk dat ik door mijn bekkenklachten niet meer mag tillen/overbodig traplopen/stofzuigen/dweilen etc.

Ik besefte me gisteren opeens dat ik over 9 weken al 'mag' bevallen ik vind de tijd nu zó snel gaan!
Haha Pigstails. Het gaat zeker hard.. geniet ook echt dan het getrappel..

Ik kan al janken als ik zing. Haha
Is er al wat bekend Fiep?

Koffer hier nog niet klaar, veel spullen heb ik nog nodig, ben ook bang dat kleding muf gaat ruiken als ik het nu al inpak.

Wel vandaag het kraampakket van de verzekering gekregen, dat maakt het ook weer echter.

Plafond van de babykamer afgeverfd. mag man van de week de muren behangen en verven. Dan is het klaar.

Dat huilen om niks herken ik ook wel hoor, kan inderdaad weinig hebben op het moment. Zeker als ik al moe ben.

Hebben jullie nog plannen voor de paasdagen?
Pigtails, over 9 weken is ook al echt heel snel! Ik moet nog 8 weken werken tot ik verlof heb maar dat komt ook al zo dichtbij!

Ik toevallig vandaag ook het kraampakket binnen gekregen feelsogood. Als ik al die dingen zie kan ik me nog niet echt 'verheugen' op de bevalling had het er vandaag nog met een collega over dat er zoveel dingen na de bevalling zijn waar mensen niet over praten maar die wel 'fijn' zijn om te weten.
Vriendin moet nog 9 weken werken. Maar er zijn wel nog 3 lange weekends, dus ze is wel nog wat thuis. Daarnaast gaan we met Hemelvaart de woensdag ook thuis zijn. Misschien gaan we dan nog enkele dagen weg, of maken we het thuis heel gezellig. Ik denk/ hoop dat het snel gaat gaan.

Vandaag is de 30ste week al gestart! Het gaat inderdaad ineens heel snel!
Voor m'n gevoel gaat het ook ineens hard!

Babykamer is hier bijna af, vorige week heeft m'n man plafond geverft, kozijnen en plinten staan in de grondverf, word dinsdag afgelakt en dan kunnen we eindelijk de kamer gaan verven en is het wachten tot 2 mei de spullen geleverd worden!

Verder moet ik nog grote boodschappen doen om het kraamlijstje compleet te maken en nog wat kleren aanschaffen! Maar daar ga ik woensdag voor op stap met m'n moeder dus gaat wel goed komen!

Hier heftige dagen achter de rug, m'n oma ligt in het ziekenhuis ivm onverklaarbare hartritme stoornis, hartslag is in rust boven de 140. En die moet daar de hele pasen blijven, en m'n opa kan niet voor zichzelf zorgen, heeft parkinson en is gisteren op een crisisplek in een verpleeghuis geplaatst. Was er gisteren middag even geweest en moest even slikken om m'n opa daar te zien zitten. Maar is wel beter zo.

Verder gaan we naar m'n ouders met pasen en maandag ga ik met vriendinnen brunchen.

Fijn weekend allemaal!
Happy-Life, hoe gaat het nu met je oma? Het is niet gemakkelijk om jouw opa ineens in een verpleeghuis te zien.. Ik herken het gevoel. Ik hoop dat het toch een beetje zal meevallen voor beiden..

Ik weet niet meer wie vroeg naar de resultaten maar die zou ik binnen de week horen. Ten laatste volgende week vrijdag dus.

Gisteren toch ook even een wake-upcall gehad. Door die suikertest beginnen nadenken over wat er kan mislopen en voor je het weet zit je met je hoofd bij een vroeggeboorte. Toevallig kwam ik in het ziekenhuis ook een vrouw tegen met wie ik zwangerschapszwemmen had gedaan. Zij was 6 weken te vroeg bevallen en sleurde me mee naar de neonatologie om heel trots haar zoontje te laten zien. Op zich een mooi moment maar dan bedenk ik me ook ineens dat dat bij ons evengoed zou kunnen gebeuren. Zij heeft ook geen enkele aanleiding gehad voor een vroeggeboorte. Op zich moet je het allemaal relativeren en ervan uitgaan dat ze gewoon braaf blijft zitten tot +37 weken, maar het zit toch ergens in je achterhoofd.

De test op zich was gewoon opnieuw een mierenzoet drankje (dubbele dosis van eerste test) en om het uur werd er bloed afgenomen. Bij buitenkomst voelde ik me oké, maar later op de dag lag het als een baksteen op mijn maag en ben ik er niet goed van geweest. Dat samen met de minder positieve gedachten, hebben toch even voor een huilmomentje gezorgd. Je wilt gewoon alles een beetje in orde hebben voor als ze te vroeg zou komen en met een gerust hart in ons nieuwe huis zitten. Nog eventjes doorbijten en dan zijn we zover.

Gelukkig stampt ons meisje er lustig op los, wat me dan telkens wel weer geruststelt en even alles doet vergeten
Bedankt voor al jullie lieve woorden ik vind het fijn te weten dat er best wel wat kindjes van hier een hond zullen hebben en dus een onvoorwaardelijke vriend!

Happy wat heftig van je oma, en treurig van opa zeg. Snapt hij wel dat het even nodig is? Hopelijk zijn ze snel terug bij elkaar.

Hier afgelopen week de suiker test gedaan. Nog niet met vk kunnen bespreken maar ik heb zelf de resultaten en alles prima gelukkig.

Ik weet niet meer wie het vroeg maar we gaan een weekje naar Griekenland, zin in!
Deze ochtend gebeld geweest door het ziekenhuis dat ik op 1 van de waardes een licht afwijkende waarde had, en ik bijgevolg naar een externe diëtiste zou moeten gaan voor voedingsadvies. Al bij al valt het dus nog mee.

Toen ik vroeg hoe hoog de waarde was, mocht ik dat niet weten. Daarop vroeg ik of het mogelijk was om de resultaten door te sturen, maar ook dat was niet mogelijk. Dat kon enkel op aanvraag van een dokter, in uitzonderlijke gevallen. Toch even laten merken dat ik dat behoorlijk vreemd vind aangezien het over mijn lichaam en mijn dossier gaat..

Nu contact opgenomen met de verloskundigen waar we ons bij laten opvolgen, wat hun advies is en of zij de resultaten wel kunnen opvragen, desnoods via de huisarts.
Wat raar Fiep dat je de waardes niet mag horen! Kan je niet nog een keer terug bellen (in de hoop dat je iemand anders aan de telefoon krijgt) en het nogmaals vragen? Lijkt me dat je inderdaad de waardes van je eigen lichaam toch wel mag weten...

Ik mag straks weer op controle bij de VK. Weer even het hartje luisteren ik ga eens vragen of ze kunnen uitleggen hoe ik kan voelen hoe hij ligt. Zij voelen dat altijd redelijk snel en ik kan er nooit iets van maken, ben benieuwd of ze mij dat uitgelegd krijgen.
Ik zit nu ook in de wachtkamer. En ook erg benieuwd hoe ik kan voelen hoe hij ligt. Kan er nog geen soep van maken.
De zee is groen
Oma nog in het ziekenhuis, hartslag ondanks medicatie nog steeds verhoogd. M'n ma heeft morgen gesprek met de arts... word vervolgt. M'n opa die lijkt het wel te beseffen dat hij in een verpleeghuis zit en er ook niet meer uit gaat komen. Gisteren met de hond op bezoek geweest en dat vond hij fantastisch, hij maakt zich wel veel zorgen om m'n oma.

@bumpersticker heerlijk griekenland! ga er van genieten!

@fiep raar dat je je eigen resultaten niet mag horen, dit moet wel gewoon kunnen is jou lichaam. Over medische gegevens opsturen is soms wel weer lastiger. Maar ze hadden het gewoon moeten zeggen. Nu hopen dat het voedingsadvies gaat helpen!

@aardbei en groenogig fijn weer op controle, ik mag donderdag. Ook ik wilde vragen of ik het zelf kan voelen hoe hij/zij ligt!
Hoe ging het bij jou groenogig monster?

Arme opa en oma van Happy. Hopelijk knapt je oma snel op. Komt je oma straks wel bij je opa op de kamer in het verpleegtehuis?

Controle was weer goed. Baby ligt nog steeds wat voor op de groeicurve, maar dat hebben we de afgelopen keren ook steeds gehoord. VK gaf aan dat het nu heel lastig zelf te voelen is hoe de kleine ligt. Waarschijnlijk is het over een paar weken wel goed te voelen.
Hier alles goed. Prima op schema. Ik mocht ook het hoofdje voelen. Maar inplaats van ernaast, drukte mijn vingers op het hoofdje. Waardoor ik hem opzij duwde. Voelde heel eng, maar kon volgens de verloskundige geen kwaad.
De zee is groen
Erg vreemd Fiep dat je de waardes niet mocht weten. Iemand van het ziekenhuis heeft het allemaal verteld door de telefoon. Gelukkig valt de uitslag in elk geval mee, dat is wel fijn.

Leuk Groenogig-Monster dat je de baby vandaag weer hebt gezien en gehoord. het si altijd fijn om te horen dat alles goed is. Lijkt me ook eng van wat je vertelde over het hoofdje. Ik durf nooit echt te drukken in mijn buik.
Uiteindelijk heb in deze ochtend huisarts gebeld met de vraag om resultaten op te vragen en deze middag belde ze al terug dat ze ze toch zonder problemen naar haar hadden doorgestuurd. Ze heeft ze afgedrukt en ben het al gaan ophalen. Uiteindelijk is het dus effectief 1 licht afwijkende waarde waardoor ik gewoon wat voedingsadvies mag gaan inwinnen en gewoon normaal moet eten, zonder elke dag bijvoorbeeld 20 paaseitjes te eten. Dus ben toch wel opgelucht!

Voelen hoe de baby ligt is inderdaad niet gemakkelijk. Ik heb al een aantal weken dat ze bij mij met het hoofdje naar onder ligt, lichtjes in de rechterkant van mijn bekken. Bij het bukken voelt dat letterlijk alsof er iets in de weg zit en dat dat niet meer gaat, owv het hoofdje dus. De verloskundige heeft me laten voelen waar het hoofdje zit en daar voelt het effectief hard. De rest van het lijfje is moeilijker te voelen. Al merk ik wel dat bepaalde stukken van mijn buik 'harder' voelen omdat daar wrs het rugje ofzo ligt.

Als ik met mijn vlakke hand van links naar rechts wrijf (zeker als ik me heb ingesmeerd) voel ik soms wel bepaalde structuren, al blijft het heel moeilijk. Het is misschien ook omdat ik weet hoe ze ligt, dat ik denk dat ik bepaalde dingen voel:D

Al is er nu wel een vast patroon van bewegingen die al een paar weken op dezelfde plaatsen te voelen is, die ook overeenkomen met haar ligging.
Fiep rare bedoeling soms he en wat he zegt het is jou dossier!!

Happy wat erg he om ze te scheiden op die leeftijd!

Was het verloskunde dag vandaag.. ik gen vanmorgen ook geweest en de kleine ligt met hoofd naar beneden en ik voel ook vaak een kont omhoog komen. Ook regelmatig voetjes tegen mijn ribben(zit niet lekker). Bloeddruk perfect(ondanks de dropjes).. bij het voelen heeft de verloskundige hem wakker gemaakt en dat liet hij bij het luisteren van het hartje weten ook. Wat een rake trappen.
Vanacht was die kleine zijn kont(?) met al z'n kracht tegen mijn hand aan het duwen. Voelde een beetje raar, maar wel lief
De zee is groen
Haha. Ik had er ook een wakker vannacht. Onderin veel beweging
Fijn dat je alsnog je waarden hebt kunnen inzien Fiep!

Als ik op mijn buik druk voel ik wel waar hij ligt, maar niet hoé hij ligt, en daar ben ik juist benieuwd naar. VK heeft gisteren uitgelegd hoe hij op dat moment lag, en aan zijn geschop van de afgelopen dagen te voelen is dat wel zijn favoriete houding. Hij begint ook steeds meer kracht te krijgen
Fijn Fiep dat je nu wel je waarden weet, hopelijk valt het mee met het voedingsadvies, maar goed, als er 1 waarde maar iets afweek zal het niet zo'n grote verandering zijn toch? Wanneer moet je daar langs?Leuk gevoel he, dat bewegen in je buik. Hier ook erg druk, ook s nachts heel erg maar voel haar overdag ook genoeg.

1 client van me leeft heel erg mee, die kreeg vandeweek ook een schop, hij moest ervan huilen zo mooi vond ie het.
Hoeveel te hoog waren jouw waarden Fiep? Bij mij viel het bij de eerste meting mee met die test, iets verhoogd. Maar nu paar weken later moet im echt opletten met eten anders zit ik rond de 9.

Hier ook al een favo houding in de buik. Je ziet ook af en toe een voet van links naar rechts schieten, heel raar maar ook grappig.
Choco, wellicht hebben we andere waarden. Bij mij was het 147 terwijl het 140 mocht zijn. In principe wordt er ook geen nieuwe meting meer gedaan, tenzij er een tegenindicatie zou zijn.
O haha, dan meten ze bij jou idd iets anders. Bij mij was het gewoon bloedsuikerwaarden.

Hoop dat je het dieet vindt meevallen!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven