De ouderensoos

18-11-2016 18:13 3002 berichten
Ben jij ook van voor pakweg 1975 en heb je zin om ongebreideld nostalgisch te doen met je mede-ouderen, post dan gezellig mee over autoloze zondagen, macaroni met Smac, maar twee tv netten, droogkappen op zaterdag en meer zaken uit oude dozen.

Alle reacties Link kopieren
Voor alles is een eerste keer....

En nu was ik, zoals ik hier al aangaf, nogal onzeker en timide in mijn tienerjaren.

Ik liep niet voorop en experimenteerde ook niet met make-up. De enige parfums of lipsticks die ik bezat had ik op verjaardagen gekregen van tantes en buurvrouwen. Ik had dus 3 flesjes Maja en 2 keer miss sporty op de plank staan.

Wel kan ik me nog herinneren dat ik op een gegeven moment een flacon zelfbruiner in mijn handen kreeg. Het zal ook wel een proefmonstertje of zoiets zijn geweest, want dat kocht ik echt niet zelf. Sterker nog het hele concept zelfbruining was mij onbekend.

Kwistig ging ik die avond los met dat goedje. Ik had de dag daarna een badminton toernooi op school en ik was erg goed in badmintonnen. Ik was dan ook lid van de plaatselijke club en ik zou ze daar op school wel even een poepie laten ruiken. Podiumplaats verzekerd. En dan ook nog eens met een gezond mooi kleurtje. Want tja, van origine bleek met puisten en dat steekt niet gunstig af onder die gezellige TL-buizen in de sporthal.

Hoe groot was de horrror toen ik de volgende ochtend wakker werd. Ik was verworden tot een soort vlekkerige Oompa-loompa. Heb nog als een bezetene zitten boenen maar daar werd het niet veel beter van. Zag nu ook duidelijk dat ik niet overal even zorgvuldig had zitten smeren. Ook mijn handen waren drama...

Thuis blijven was geen optie. Maar de schaamte.... djiezzz.. wat erg was dat.

Ik heb het toernooi inderdaad gewonnen maar de beker die ik kreeg kon mijn dag helaas niet meer goedmaken...
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
quote:rosanna08 schreef op 18 november 2016 @ 18:30:

[...]

die zijn veuls te modern Deze hadden wij:

[img]http://www.animaatjes.nl/sport-plaatjes ... sen_15.gif[/img]Hudora's! :-)
quote:mary57 schreef op 13 april 2017 @ 14:33:

[...]

Nou, zeg dat wel, dan rook je naar natte hond!

En dan booties en een zelf ingenomen spijkerbroek erbij aan, want er waren alleen nog maar spijkerbroeken voor mannen en die waren natuurlijk veel te wijd.Ik ben lichting 1957 en ik kocht mijn spijkerbroeken, ribbroeken en -jackjes bij een dumpwinkel. Net als de legerjas, booties en pukkel (was mijn schooltas). Ribbroeken moesten megastrak zitten en die werden natuurlijk wijder. Mijn moeder moest dan steeds die broek smaller maken haha.
Boerenbroekjes noemden we die ribbroeken, omdat ze altijd om je lijf gingen lubberen.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:merano schreef op 13 april 2017 @ 16:59:

Boerenbroekjes noemden we die ribbroeken, omdat ze altijd om je lijf gingen lubberen.

Mijn vader vond het maar niks dat ik ze droeg. Hij vond het "manchester werkbroeken".

Ik had een paarse
Herfstappeltaart

En die broeken moesten dan beetje hoogwater. Zodat ze net op de bovenrand van de booty's vielen.

Ik zat dagen achter de naaimachine om ze in te stikken en te zomen voor mijn hele vriendengroep.

En idd. Pukkel en legerjack. En dan op de Puch Maxi naar school, zonder helm.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
Girls, kennen we dit nog?

Geen idee of het nog steeds da bomb is maar vroeger keken mijn broer en ik er altijd naar uit.

De plastic sliertjes die er (toen) in zaten, als nestmateriaal, gebruikten we later om gras, of vuur (hing van de kleur af) voor onze playmobil mee uit te beelden.
Bobby-pin

Jassen van soort papier niet, maar rond 1965 wel jurkjes van dat spul. Dat waren van die echte meisjesjurken met steik aan de achterkant, waaronder je een petticoat droeg.
Wees jezelf, er zijn al anderen genoeg
quote:marcellav schreef op 16 april 2017 @ 17:10:

Herfstappeltaart

En die broeken moesten dan beetje hoogwater. Zodat ze net op de bovenrand van de booty's vielen.

Ik zat dagen achter de naaimachine om ze in te stikken en te zomen voor mijn hele vriendengroep.

En idd. Pukkel en legerjack. En dan op de Puch Maxi naar school, zonder helm.
quote:Eleonora-1 schreef op 16 april 2017 @ 17:23:

Girls, kennen we dit nog?

[img]http://www.chocoladegeschenken.nl/cache/lh/90480.jpg[/img]

Geen idee of het nog steeds da bomb is maar vroeger keken mijn broer en ik er altijd naar uit.

De plastic sliertjes die er (toen) in zaten, als nestmateriaal, gebruikten we later om gras, of vuur (hing van de kleur af) voor onze playmobil mee uit te beelden.Tuurlijk ken ik die! Hebben ze die nu niet meer? Eigenlijk niet eens op gelet. Die sliertjes herinnner ik me ook goed ja!
In mijn tijd zat er nog gewoon houtwol in
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Heb ik ook gehad, met houtwol, het lag er maar net aan waar je kip vandaan kwam.

Bij Jamin hadden ze die plastic sliertjes, en bij de Hema ook.

Of ze er nog steeds zijn, die kippen met eitjes in een mandje? Vast wel, ik let er nooit op. Het is me niet opgevallen eigenlijk maar lijkt me wel. Gek, dat je het ook gewoon niet 'ziet' meer, letterlijk.
Eleonora, mag ik je (voordat we aan de 3000 zitten) nog even bedanken voor het starten van dit topic? Ik heb er enorm van genoten.

quote:00gjes schreef op 17 april 2017 @ 18:46:

Eleonora, mag ik je (voordat we aan de 3000 zitten) nog even bedanken voor het starten van dit topic? Ik heb er enorm van genoten.

[afbeelding]We kunnen gewoon een deel twee openen he? Het hoeft nog niet voorbij te zijn.
Open gewoon een tweede deel.
quote:Lady_Voldemort schreef op 17 april 2017 @ 18:48:

[...]

We kunnen gewoon een deel twee openen he? Het hoeft nog niet voorbij te zijn.Ik weet nog niet of ik me bij deel 2 wil aansluiten. Vandaar een bedankje in deel 1.
quote:00gjes schreef op 17 april 2017 @ 18:46:

[afbeelding]

Dat mag hoor, hartstikke leuk!

Wie weet zien we je in een eventueel deel twee en anders elders.

quote:Lady_Voldemort schreef op 17 april 2017 @ 18:48:

[...]

We kunnen gewoon een deel twee openen he? Het hoeft nog niet voorbij te zijn.

We hebben heel veel nog niet behandeld volgens mij.

Dus een tweede deel is vast nodig.

Daarbij kun je ouwe koeien straffeloos uit de sloot blijven halen in zo'n topic.

Dus gewoon wéér mijmeren over borrelhapjes in de jaren zeventig, met sigaretten voor de gasten en citroentjes met suiker en Ome Willem op TV waar nog een heuse antenne aan vast zat die je vader op het dak soms bij moest stellen voor een beter beeld.

Én Sandokan.
Oh.... Sandokan!!
Everything you see I owe to spaghetti!
Hier meid, vrolijk Pasen!

Ik geniet wel van dit topic, lijkt me strak plan, deel 2...

En over oude series, Bonanza of zo met de jonge Clint Eastwood...daar raak ik nooit over uitgepraat hoor!
quote:Eleonora-1 schreef op 17 april 2017 @ 19:40:

Hier meid, vrolijk Pasen!

[afbeelding]Als ik nog eieren had, dan werden ze daar heel vrolijk van. Helaas - overgegaan.
Oh Sandokan

Is de zitkuil al voorbij gekomen in dit topic, ik heb dit topic nog niet helemaal gelezen.

Omdat het meeste wat ooit in de mode is geweest op kleding - en interieur gebied en wel weer een comeback heeft gehad jaren later vraag ik me af of de zitkuilen ook weer eens hun rentree zullen doen. In de jaren 70 had mijn eerste echtgenootje ( getrouwd op vijf jarige leeftijd ) thuis een zitkuil en thuis hadden wij er later eentje in de tuin.

Ik vraag me nog steeds af hoe ze zo'n zitkuil in de woonkamer hebben kunnen maken en mogelijk later weer hebben gedicht toen het uit de mode ging.
Ik kan niet wachten totdat VT wonen iets nieuws bedenkt.

De zitkuil. En dan, zo leuk, hebben we een oud vrouwtje gevraagd om van touw plantenbakken te haken om aan het plafond te hangen. Apart he...En daar doen we dan Kaapse viooltjes in.
quote:RockOla schreef op 17 april 2017 @ 19:57:

Ik geniet wel van dit topic, lijkt me strak plan, deel 2...

En over oude series, Bonanza of zo met de jonge Clint Eastwood...daar raak ik nooit over uitgepraat hoor!

Ga los, ga los, ga los!

Ik keek het nooit (mocht niet) maar leuk als je er zo vol van was!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven