opmezelf wonen

01-02-2009 17:25 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi,

dit klinkt misschien wat vreemd maar ik heb een vraag tot betrekking opmezelf wonen.

ik wil graag opmezelf wonen maar weet niet goed hoe.

ik woon nu in bij mijn moeder maar ik zou hier toch wel graag wegwillen en het liefste in een stad gaan wonen en weg uit dit dorp.

ik heb een parttime baan waarvan ik NU op het moment wel precies genoeg aanheb voor mezelf maar als ik op mijzelf woon kan ik daar nooit van rondkomen denk ik.

door omstandigheden kan ik voorlopig ook niet aan een fulltime baan beginnen, ook omdat ik wat voormezelf aan het proberen ben om iets op te zetten kwa freelance dus daar heb ik tijd voor nodig.

wat voor ideen zijn er allemaal voor iemand als ik? mijn inkomen is nu ( ja schrik niet) ongeveer 400-500 euro in de maand. iemand vertelde mij dat je er ook nog een uitkering bij kan vragen terwijl je evengoed werkt. ik weet niet hoe dit in elkaar zit maar iemand op mijn werk heeft ook een uitkering van 900 euro maar als ze werkt, word daar wel het aantal afgehaald van die uitkering, wat zij verdient. ze blijft dus evengoed op die 900 euro zitten tenzij ze een baan zou hebben die haar meer betaald.

ik ben geen grote spendeerster dus ik kan veel doen met weinig geld. iemand ideen?
Anti-kraak wonen en een baantje met iets meer uren/salaris zoeken?
Leuk hoor dat je voor jezelf gaat beginnen, maar tot die tijd wil je dus van mijn belastingcenten leven?

Ik zou eerst maar eens voldoende gaan verdienen en dan voor jezelf beginnen of bij je moeder blijven wonen en voor jezelf gaan beginnen.

Uitkering is bedoeld voor mensen die tijdelijk geen werk hebben, maar wel hard hun best doen om aan het werk te komen en niet voor mensen die het wel leuk vinden om op hunzelf te gaan.
Hoe oud ben je?Wat voor werk doe je?Hoeveel uur?
hoeveel uur werk je nu en hoeveel uur denk je nodig te hebben voor je bedrijfje? Ben je bereid om ook in het weekend aan je freelancespul te werken of bv in een kroeg te werken? Door welke omstandigheden kun je niet meer werken?

Ik las dat je 24 bent, tijd dus om niet meer bij je moeder te wonen. Voor 400-500 euro redt je het niet, je gaat geen uitkering krijgen als je verder gezond bent, dus ga meer werken! Hou wel je kosten laag zoals huisvesting, boodschappen, geen auto ed.

Heb je alles een beetje op de rails, evt wat gespaard, salarisverhoging oid, kan je weer gaan freelancen, of je kunt natuurlijk ipv 40 uur 60 gaan werken. Als je niet al te veel hobbies ed hebt, gaat dat makkelijk.
Ik wil ook wel partime werken en een aanvullende uitkering!Helaas gaat dat niet maar ik zou als ik jou was wel een paar uurtjes extra werken zodat je meer inkomsten hebt,je kunt nu eenmaal niet alles gelijk willen!!!
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
zelfde idee: Huis uit/huren: uitkering?

Waar gaat het heen met de wereld als iedereen denkt dat ie maar recht heeft op een uitkering om bij mams uit huis te kunnen
Ik wil ook graag iets leuks voor mezelf gaan opzetten, kwa parttime dan natuurlijk hé? Fulltime gaat gewoon zoveel tijd in zitten joh. Lijkt me ook wel lekker zo'n uitkering. Ik bedoel, het is helemaal niet zo simpel om iets leuks voor jezelf te beginnen hoor! Dan moet je toch ergens je geld vandaan halen dus.
Precies,dat wil ik ook wel!!!
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
Simpel: kiezen.

Ofwel uit huis en in de stad wonen, dan ook fulltime werken en later, als je wat gespaard hebt, beginnen met freelancen.

Ofwel freelancen, dan niet op jezelf wonen en in het dorp blijven.
quote:millia schreef op 01 februari 2009 @ 17:25:

door omstandigheden kan ik voorlopig ook niet aan een fulltime baan beginnen, ook omdat ik wat voormezelf aan het proberen ben om iets op te zetten kwa freelance dus daar heb ik tijd voor nodig.

Prioriteiten stellen lijkt me. Óf je prioriteit wordt zelfstandig wonen. Dan ga je fulltime werken, op zoek naar een kamer/appartement en zet je alles op alles om dat voor elkaar te krijgen. Óf je blijft parttime werken en doet iets om free lance te gaan werken en verdient onvoldoende om zelfstandig te gaan wonen. Simpel.
Peas on earth!
wtf, wordt volwassen en werk gewoon meer.
@Millia: Het zal wel full-time werken worden. In de avond uren heb je dan tijd om andere dingen te doen.

Zal pittig zijn maar moet te doen zijn.

Er is iig geen uitkering die jou tekort gaat aanvullen.
He ben jij niet Maanmeisje van het topic: "[ Huis uit/huren: uitkering? ]" op de wonenpijler?

Ik zie nl. wel erg veel overeenkomsten.
Cum non tum age
PODE: great minds...
quote:noa schreef op 01 februari 2009 @ 17:59:

He ben jij niet Maanmeisje van het topic: "[ Huis uit/huren: uitkering? ]" op de wonenpijler?

Ik zie nl. wel erg veel overeenkomsten.vond ik ook al, heb het linkje oook al neergezet. Of anders is het dé trend: uitkering aanvragen als je uit huis wilt!
Maar Maanmeisje gebruikt wel hoofdletters en schrijft duidelijker..
Extrahalo, ik had niet gezien dat jij het ook al gezien had.
Cum non tum age
ik ben ook freelance voor mezelf aan het beginnen. Momenteel betekent dit heel veel uren extra werken en er op toe leggen...dat is het offer dat je moet brengen om een bedrijf op te zetten....Ik zit bijna elke avond aan mijn bedrijf te werken naast mijn dagelijkse werkzaamheden (studeer en loop vanaf volgende week 40uur p/w stage) Wie wil oogsten moet eerst zaaien....(of hoe is het gezegde ook al weer:)....)
Misschien kun je meer gaan werken en dan 's avonds of in het weekend je freelance-werk op poten zetten. Is best te doen hoor.

Tja, en anders inderdaad prioriteiten stellen.
Nee, van 400-500 Euro per maand kan je niet leven.

Sluit mij aan bij bovenstaande reacties: meer werken en 's avonds en in het weekend je eigen werkzaamheden op poten zetten! Ik heb het ook gedaan 10 jaar gelden en het is best te doen en geeft heel veel voldoening. In welke sector wil je gaan freelancen?

Je kan natuurlijk ook een baantje zoeken dat wat beter betaald: dat je bijvoorbeeld 2-3 dagen per week werkt, maar toch 800,--1000,- per maand verdiend. Dan zou je een etage met iemand kunnen delen en wel op jezelf wonen. En anders blijf je bij je moeder wonen, maar dan kom je als freelancer niet erg zelfstandig over, dus noem dat niet naar je toekomstige klanten
Het is of het een of het ander. Een uitkering aanvragen terwijl je gewoon gezond bent en in staat bent om te werken klinkt mij als profiteren in de oren. Om eerlijk te zijn vind ik dat ook al als je op je 24e nog thuis woont omdat het te duur is om op jezelf te gaan. Wordt volwassen, ga werken en zoek je eigen stekje. En prima dat je voor jezelf wilt beginnen maar doe dat maar als je eerst een solide financiële basis hebt en profiteer niet van ouders en/of belastingbetalers.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven