Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Neele: ze zijn 13 en 10, Jongen en een meisje!

Ik denk dat we gewoon gaan. Maar ik boek alleen pas kort van te voren. EN mocht het dan een stuk duurder zijn, dan maar niet.... ga ik iets anders verzinnen. Ik durf het risico niet te nemen, net als mijn ouders en man....
Gefeliciteerd Lieselotje!! Lekker zwanger in een hangmatje aan een strandje onder een palmboom....ik zou het wel weten!
Iets voor jou Mayou?

O, wat moet jij blij zijn dat je weg bent uit dit grijze koude land waar iedereen (inclusief ikzelf) chagerijnig is vanwege dit sombere weer.....

Mijn dochter van drie lost het op door dagelijks met haar poppen en knuffels "op vakantie naar Thailand" te gaan.

En iedere ochtend als ze wakker wordt te zeggen "Weet je wat ik gedroomd heb? Dat ik op een olifant zat in Thailand en dat ik m in de rivier mocht wassen".
Haha Neele, nee dank je. Die hangmat en palmboom wel trouwens, maar dan met een cocktailtje erbij...

Zit nu in Pattaya. Tja, 't is dat we hier vrienden van mijn vriend ontmoeten anders waren we hier nooit naartoe gegaan. Wat een trieste plek zeg! Godzijdank gaan we overmorgen weer weg. Ik kan niet wennen aan die kerels met die meisjes hier, echt te erg!

Wanneer ga je weer naar Thailand?
Niemand een reactie op mijn vraag, wat een goede reisgids is voor (Noord) Thailand? Ik ga in mei/juni een rondreis doen. Ik ken uiteraard de Lonely Planet en Rough Guide, maar wellicht heeft 1 van jullie goede ervaringen met een bepaalde gids.
LP en RG zijn prima. Ik heb ook eens een Capitool gekocht, wel leuk om te lezen, maar qua hotels en logistiek is het niks.

Je hebt natuurlijk wel het LP effect: als er iets goed aangeschreven wordt is het ook meteen bloeddruk.

Maar ook in Noord-Thailand wijst de weg redelijk vanzelf.
thanks! ik hoef gelukkig niet opzoek naar hotels, ga nl met een groepsrondreis....... maar vind het altijd leuk om wat te lezen over de plek waar ik op dat moment ben. In Bangkok is een goede kaart waarschijnlijk noodzakelijk.....
Ook niet. De afstanden zijn zo groot dat je toch voor alles een taxi of de skytrain moet nemen. Bijv. Sukhumvit Road is zo lang, die wil je in die hitte niet aflopen.

Als je georganiseerd gaat, dan is zo'n Capitool gids leuk om te lezen. Staan wat meer achtergrondverhalen en foto's in.
Ah ok, nee in de hitte wil je niet te lang buiten lopen. Ik ga even kijken welke gids voor mij het beste zou zijn!

En qua kleding? Vooral zomerse kleding, of ook dingen met lange mouwen en lange pijpen? En kan je in Thailand overal je kleding (laten) wassen?
Op iedere hoek van de straat en alles wat daartussen ligt kun je je kleding laten wassen. Lange broek en t-shirt met lange mouwen zijn niet nodig of het zou tegen de muggen moeten zijn, maar daar heb je weer muggenmelk met Deet voor.
ah ok! Dan dus geen kleding met lange mouwen en lange broeken....... Dank je voor de tips
Mayou, Pattaya is mij ook een brug te ver...Ik heb het nooit gezien en ook de behoefte niet. Maar ja, als je er al bent.

In Hua Hin zag ik ook dit soort taferelen. Maar dan ook met kleine jongetjes.

We liepen daar een jaar of 10 geleden snachts over straat toen er een duitser van ruim 2 meter lang, helemaal in het wit gekleed met een grote Udo Jurgens bril aan kwam.

Hij sprak een klein jochie aan en vroeg of die mee ging naar een bar. Dan zou het jongetje 20 baht krijgen.

Ik heb als een jordanees viswijf (ben ik eigenlijk ook alleen mijn accent is er niet) die man uit staan foeteren...

Pattaya dus niet voor mij.

Misschien dat wij in de zomer weer gaan.

Mijn dochter gaat vanaf april naar de basisschool en ik weet niet of ik buiten de vakantie op vakantie wil gaan.

In de maanden Juli en Augustus zijn de tickets echt niet te betalen. Dus ik ben nog niet helemaal zeker.

Waar gaan jullie naartoe na Pattaya?
Vandaag de Capitool gids aangeschaft en toch maar een LP voor Bangkok, maar dan de "Encounter", net is kleiner en handiger voor mij.

Ik lees in de gids dat truitjes zonder mouwen niet echt op prijs worden gesteld en het ook niet te strak of teveel decollete moet hebben. Wat raden jullie me dan aan?
Magnolia, truitjes zonder mouwen worden alleen niet op prijs gesteld wanneer je een tempel gaat bezoeken. Verder doen ze nergens moeilijk over hoor. Gewoon aantrekken waar jij je gemakkelijk in voelt.

Morgen gaan we terug naar Bangkok en dan maandag door naar het zuiden waarschijnlijk. We zijn er nog niet helemaal uit.
Hallo,

Ik heb even een vraagje en hoop daar via deze weg een antwoord op te krijgen.

Ik ga een 15 daagse groepsrondreis door Thailand maken. Ik vraag me af of het verstandig is of juist niet om een creditcard mee te nemen. Want wat als ik een keer zonder geld zit, niet kan pinnen maar wel met creditcard kan betalen. Of zijn er door heel Thailand wel pinautomaten te vinden?

Wat is handig??
Er zijn genoeg pinautomaten maar ik zou voor de zekerheid toch een credit card meenemen als je evt plotsklaps terug moet oid en een vlucht moet boeken..
Ik wil in Thailand (of Laos, Vietnam of Cambodja) graag een boedhabeeld kopen en deze naar Nederland verzenden. Weten jullie of paketten vanuit Thailand ook echt aankomen? En is zo'n verzending goed te regelen?

Moet er ook verder nog belasting over betalen oid?

Alvast bedankt!
Alweer een vraag

Ik las net op een ander forum dat je alleen een visum on arrival krijgt als je in Bangkok land als je ook weer binnen 30 dagen een ticket het land uit hebt. Klopt dat?

Want ik vlieg naar Bangkok, ga dan na zo'n 3 weken Laos in, en kom via Vietnam en Cambodja zo'n 3 maanden later overland Thailand weer in om vanuit Bangkok terug naar NL te vliegen (ik heb een retourticket). Betekend dat dan dat ik geen visum krijg bij aankomst en dat ik dus al in NL een visum voor Thailand moet kopen?
Volgens mij zijn de regels aangescherpt en krijg je bij binnenkomst over land nu nog maar een visa on arrival voor 15 dagen. Bij binnenkomst per vliegtuig krijg je nog wel een visa on arrival voor 30 dagen. Iedereen die nu dus ook illegaal in Thailand zit (divemaster etc) heeft een probleem.

Dus alleen als je langer dan 15 dagen in Thailand wil verblijven en je bent over land aangekomen moet je in Nl al een visum halen.
Ok, bedankt voor je hulp Kaar. Ik denk dat ik dan probeer een visum voor Thailand te kopen in Cambodja, dan kan waarschijnlijk ook wel toch?
iemand op ko hai en/of ko phi phi geweest.

Ik wil graag 1 a 2 nachten op echt een mooi eilandje zitten waar je ook direct vanaf t strand kan snorkelen.

Ko phi phi is natuurlijk wat toeristischer maar dan zouden we naar het noorden gaan ( bij pp erawan palm resort)...we hebben dan ook geen behoefte aan de bars.

Ko hai kan ik weinig over vinden; maar lijkt me nog mooier en rustiger te zijn? Iemand ervaringen?

We zijn eerst op Ko lanta dus vandaar uit willen we naar 1 van de 2 eilandjes gaan..
Koh Hai (Ook wel Koh Ngai) ben ik een jaar of 8 geleden geweest.

Er wonen geen mensen maar zijn alleen een paar resorts.

Het is er prachtig maar ik vond het een grote tourist trap.

Snorkelen vanaf het strand kan ik me niet herinneren maar wel snorkelen verderop met een bootje.

Resort veel te duur voor wat het was. Eten neit lekker.

Ik hoef niet meer.....
Dames,

Nog even dan mag ik weer naar het geliefde Azië. Ik ben er zóóóóó aan toe. Ik kan me alleen niet voorstellen dat ik zaterdag in een jurkje door Bangkok loop en dat ik zondag aan het zwembad lig met een cocktail in m'n hand en Tod Man Pla op een bordje.

Volgens mij is het weer meer dan prima (even jaloers maken).

Tot over 4 weken.
Het jaloers maken is gelukt!!!!! GRRRRRR
Ik heb gewoon heel veel zin om in mijn regenjas door storm en wind te fietsen..........:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven