Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Gezellig druk hier vanmorgen!

Hier geen nerveuze schoonmoeder, maar een nerveuze moeder Maar gelukkig valt ze me niet elke dag lastig met de vraag of er al iets gebeurt.

Mara: Ik heb nu precies hetzelfde! Ineens denk ik verder dan de bevalling. Dan zijn we vader en moeder en hebben we een kleintje die volledig van ons afhankelijk is. Spannend hoor. Maar heb er ook wel heel veel zin in eigenlijk!

Die stroopwafels klinken erg lekker! Mag ik er ook 1?

Lady: Zegt me niets dat onderzoek... Wat is het?

Biaha: Bij mij slaat de vermoeidheid ook weer toe zo lijkt het. Had vrij veel energie tot 2 dagen geleden. Slaap nu ook overdag uurtje en die heb ik dan echt nodig.

Waren er nog meer meiden die wakker werden met pijnlijke vingers? Ik kreeg de tip polsbeschermers om te doen (van de skate dingen) en ik moet zeggen het is 's ochtends een stuk minder pijnlijk!

Vanavond krijgen we nog een liggingsecho. Ze ligt eigenlijk al een hele tijd met haar hoofdje beneden, maar ze doen het hier standaard als extra controle. Heb er zin in!
Mara: de eerste nacht is natuurlijk spannend. Ik kan me herinneren dat wij van de adrenaline geen oog dicht hebben gedaan! Als je die eerste luier staat te verschonen, wij hebben er geloof ik wel een paar minuten over gedaan. Niet te strak of te los. Verder ging het hartstikke goed. Laat alles gewoon over je heenkomen!
Klopt het dat ik Summer al een tijdje niet heb gezien...?
Een stukje appeltaart voor Engel

Ik ben er niet echt bang voor. Het is alleen een raar idee, alsof ik mij nu pas voor het eerst realiseer dat er ook nog dingen ná de zwangerschap gebeuren. Ik laat het inderdaad maar allemaal op mij afkomen iets anders kan toch niet denk ik. (Mijn vriendin en ik vonden het vooral heel grappig omdat als we tegen vrienden zeggen dat we niet echt weten wat we moeten verwachten we standaard het droge antwoord "een baby" krijgen).
lekker druk hier vanmorgen!

Ik was nog even aan het opruimen, vooral de berg was, hihi.

Hier belde net zelfs oma om te vragen of er al schot in de zaak zat, euh nee. Mijn moeder is heel erg rustig, te rustig naar mijn zin (haast ongeinteresseerd) maar goed. Mijn schoonmoeder is apetrots en ja Mara het gaat echt om hun nageslacht!. Gisteren nog een heel lief pakje van schoonmoeder gekregen, da's wel lief.

Konela; wat fijn dat je je zo goed voelt! En van harte gefeliciteerd met jullie mooie Veerle. Mooie naam ook. Ach ja visite, wij zijn nog zo duidelijk geweest maar ik denk dat er altijd nog wel een onverlaat is die komt zonder afspraak of te lang blijft. Zeker al die nieuwsgierige familieleden van mij vinden zichzelf zoo belangrijk. Ze willen de baby zooo graag zien. Ik had het er gisteren ook met manlief over; als je net een zware hersenoperatie hebt gehad komen er toch ook niet zoveel mensen langs om te vieren dat het je goed gaat?

Laat ze eerst wachten totdat ik me weer goed voel!

Manlief stelt mij op de eerste plaats en iedereen mag wachten, hij gaat toch niet eerder bellen dan dat wij er klaar voor zijn en anders trekt hij de stekker eruit als mensen vervelend worden. Hahaha, of hij dat ook gaat doen is een tweede natuurlijk. dit zijn wel van die momenten waarop je een ander ongelooflijk voor het hoofd kan stoten.

Hier behalve de messteken rond het schaambeen geen veranderingen. Ringel: wat jammer dat het nog steeds niet echt doorzet. Wanneer mag je weer terug naar de VK?

Die van mij wilde niet voelen omdat strippen volgens haar pas zinvol is nadat je de datum voorbij bent en de eerste keer strippen zou het meeste actie uithalen. Heeft iemand daar nog een mening over/ ervaring mee?

Er begint serieus gerommelt te worden in die buiken he?! Allemaal succes en sterkte wanneer het echt zo ver is want dat een gewone bevalling zoveel pijn doet dat je soms het gevoel hebt flauw te vallen dat wil ik wel geloven.

Wat dat betreft hebben Bagheera en Konela wel geluk gehad en ook nu al je baby in handen.

Ik-wil-ook-ik-wil-ook.

Maar van de andere kant, nu kan ik nog eventjes doen en laten wat ik wil. Lekker ego.

Tribunemensen: het is geweldig, jullie data komen ook mooi dichterbij!
Wat is er weer veel geschreven deze ochtend!

Konela, gefeliciteerd! Geniet van jullie kleine meid. Mooie naam, trouwens....

Hier is alles verder rustig, begin de dagen wel af te tellen. Ben alweer over 4 dagen uitgerekend....heb wel zin in zo'n klein frummeltje....

Fijne dag allemaal!
Ha, ik zie dat de tribune verstevigd is. Kom op tribune, even een weeendans

en dan aan de appeltaart!

het gaat idd alleen nog maar om het nageslacht hoor. Vriend kwam gisteren thuis van de verjaardag van zijn vader. Zodra zijn broer en schoonzusje met de kleine (11mnd) er waren hadden opa en oma alleen nog maar aandacht voor dat ukkie. De jonge ouders werden nauwelijks begroet. Dat is dus ons voorland........
anoniem_19350 wijzigde dit bericht op 02-02-2009 12:08
Reden: woordje te veel
% gewijzigd
Hoi allemaal.

Konela: proficiat met jullie kleine meid. Veerle was ook een van mijn favoriete namen.Maar lief vond het geen mooie naam.

Ik heb nog brownies met extra chocolade laag en natuurlijk roze muisjes in de aanbieding voor de liefhebber.

Voor de chocoladeverslaafde onder ons

Vandaag voor het eerst naar het cb geweest.

Tessa was 250 gr aan gekomen in een week.

Voor de rest waren ze ook tevreden. Arts was echt zon geitewolle sok. Constant of ik het allemaal wel aan kon,en wat mijn gevoel erbij was.

Over 2 weken krijg ik een extra controle thuis met de verpleegkundige. Om alles nog een kee rustig door te nemen
geniet nooit met mate
quote:Fesa schreef op 02 februari 2009 @ 10:57:

Gezellig druk hier vanmorgen!

Hier geen nerveuze schoonmoeder, maar een nerveuze moeder Maar gelukkig valt ze me niet elke dag lastig met de vraag of er al iets gebeurt.

Waren er nog meer meiden die wakker werden met pijnlijke vingers? Ik kreeg de tip polsbeschermers om te doen (van de skate dingen) en ik moet zeggen het is 's ochtends een stuk minder pijnlijk!

Lady: Zegt me niets dat onderzoek... Wat is het?

Fesa, wat is het verschil tussen een nerveuze moeder en een nerveuze schoonmoeder? Misschien dat ik het verschil niet zo goed ken omdat ik niet tot nauwelijks contact heb met mijn ouders...

Pijnlijke vingers, vallen daar ook dikke vingers onder? Heb steeds meer en vaker het idee dat ik ontzettend veel vocht vast aan het houden ben in mijn handen. Bij mn enkels heb ik daar ook behoorlijk veel last van. Nog meer meiden met die kwaal?

En zo goed als mijn gebit was voor de zwangerschap en het eerste gedeelte daarvan... Tegenwoordig bloed het al als je er naar kijkt, bij wijze vna spreke dan. Zo vervelend!!!

Het Europrevall onderzoek houdt in, wat ik er van weet dan, dat er na je bevalling 3 buisjes (geloof ik) bloed uit de navelstreng worden gehaald. Deze gaan naar het amc waar ze onderzoek doen naar het ontstaan van allergiën. Mocht op latere leeftijd blijken dat je kind bijvoorbeeld allergisch is voor melk, dan kunnen de onderzoekers dit vergelijken met bloed van andere kinderen, waar het dan al niet bij bekend is dat zij dit ook hebben...
quote:kabouter73 schreef op 02 februari 2009 @ 12:24:

Hoi allemaal.

. Arts was echt zon geitewolle sok. Constant of ik het allemaal wel aan kon,en wat mijn gevoel erbij was.

Hahaha ik verheug mij nu al op het consultatiebureau. Hij bedoelde het vast goed (om nog maar een dooddoener te gebruiken).
Iedereen is maar lekkere dingen aan het eten hier! Het water loopt me ervan in de mond!

Ik wil ook appeltaart, stroopwafels, brownies, chocola!!!

Oh ja, volgens mijn schoonmoeder begint 'de bevalling' als je het gevoel hebt dat je minder lekker in je vel zit. Dat je je bijvoorbeeld grieperig voelt, of misselijk, oid...

Voor de reeds bevallers onder ons; true or not??
quote:Lady108 schreef op 02 februari 2009 @ 12:50:

[...]

Fesa, wat is het verschil tussen een nerveuze moeder en een nerveuze schoonmoeder? Misschien dat ik het verschil niet zo goed ken omdat ik niet tot nauwelijks contact heb met mijn ouders...

Mijn moeder is niet nerveus en mijn schoonmoeder wel. En mijn moeder vraagt vooral hoe het met mij en mijn vriend gaat ipv wat de consequenties van een verkoudheid op de baby zijn. Maar dat heeft meer met schoonmoeder te maken dan met een verschil tussen schoonmoeder of normale moeder denk ik. Zij kijkt heel anders tegen dingen aan dan ik gewend ben.
Nou Lady, dan zou ik weeeeeeeken geleden al bevallen moeten zijn. Echt ieder virusje en griepje heb ik opgepikt. Nee, ik denk dat dat een bakerpraatje is.

In de week van de uitgerekende datum was ik erg verwachtingsvol. Iedere dag had ik het idee dat ik me anders voelde dan de dag ervoor, en dat dat wel eens een teken kon zijn. Op de dag na de datum was ik ook nog best vrolijk, maar de zaterdag erop was alles teveel. Ik wilde alleen maar op de bank liggen en huilen en heel erg zielig alleen zijn. 's Avonds nog een goed gesprek gehad met vriendlief die zij dat ik een innerlijk gesprek met de baby moest aangaan dat het tijd was dat ie kwam, dat alles en iedereen klaar voor hem was. Daarna moest ik het hele idee loslaten. De volgende ochtend verloor ik de slijmprop en de dag erna is Seppe geboren.
Gefeliciteerd Bagheera en Konela!!!! Eindelijk ook een jongen erbij!! Hopelijk gaat alles goed met jullie en de kleinen.

Ik kan weer niet bijlezen, helaas. Afgelopen zaterdag heb ik een voedselvergiftiging opgelopen, waar ik nu nog een beetje met de laatste loodjes zit. Al de energie die ik nog had is er nu wel uit..... Manlief had het ook, die ligt zelfs nog in bed vandaag, dus aan hem heb ik helaas ook niets. Ik modder dus een beetje aan met het meisje en mijn energie.

Hopelijk vandaag een goede bevalling voor iemand die aan de beurt is!!
Voor mijn moeder is het een heel vreemd idee dat haar eigen dochter nu ook moeder gaat worden. Ze vindt het gewoon heel spannend en hoopt dat alles goed gaat en dan inderdaad ook met mij. Voor schoonmoeder is het nageslacht belangrijker

Mijn vingers zijn ook dik inderdaad, maar doen ook echt pijn als ik ze dan wil bewegen. Na een tijdje trekt de pijn weg, maar blijven ze gezwollen aanvoelen. Vervelend he.

Ik ga maar gauw een broodje smeren, voordat ik echt de koekjes uit de kast trek
@lady, ik ben verkouden geweest en een grieperig gevoel gehad, maar die baby zit nog steeds in m'n buik hoor. Het is eerder zo dat, wanneer de moeder in spe niet helemaal 100% is dat het juist de bevalling uitstelt. Pas wanneer je lichaam fit genoeg is kan het ook een bevalling aan.

hier rommelt het verder door, het zet niet aan, maar neemt ook niet af.

Woensdag weer naar de vk, maar je weet het niet.
Lady ik heb er ook nog nooit van gehoord.

Mara, ik zou niet alleen de eerste dag max een uur aanhouden maar gewoon de hele week!

Ik had dus geen controle meer over m'n sluitspieren en m'n darmen vielen weer op hun plek. Wat was ik blij dat we een superkrakend bed hadden! De visite was net klaar met hun bakje koffie en ik had al 2 keer gezegd dat ik zo moe was. Komt m'n moeder boven en vraagt of ze nog een bakje willen... Heel erg lief van haar, maar ik zat daar dus écht niet op te wachten! Gelukkig zei de visite zelf 'nou ik weet niet wat Bokito wil' Pff wat was ik blij zeg!

Nu spreek ik gewoon af met de kraamverzorgster dat ze de visite buiten laat staan (of in het halletje ;p) totdat ik heb aangegeven dat ik in staat bn om visite te ontvangen. (of te wel m'n schoonouders komen niet meer zonder afspraak binnen!)

Gister ook, heb bijna zitten kotsen, kon het nog net binnen houden.

Pas op, smerig verhaal!!!

M'n schoonloeder bleef eten en zei 'jemig, krijg ik hier toch een puist op m'n wang' Gaat ze hem waar ik bij zit uitzitten knijpen..

Gatver man, en zo iemand gaat straks m'n pasgeboren apie vasthouden...

Ik heb trouwens al tegen m'n moeder gezegd dat ik de baby de eerste 2 dagen alleen maar zelf wil vasthouden. Heeft een vriendin van me ook gedaan en dat klonk me heel goed in de oren!

Ik zat helemaal niet op een roze wolk bij zoontje en toen hij ook nog eens naar shag van schoonvader en parfum van schoonloeder rook de eerste dag heb ik hem pas weer goed geknuffeld toen hij de volgende dag in bad was geweest... Niet echt goed geweest voor me dus nu blijft hij/zij lekker bij mij!

(en m'n moeder en zusje zijn bij de bevalling dus die kunnen sowieso toch wel even stiekum met hem knuffelen )

Ik zal nog even voor jullie dansen, hoop dat het doorzet! Een klein dansje maar, heb weer een klein beetje in het huishouden gedaan en voel m'n bekken gelijk weer.

Wel gek eigenlijk, bij de januarimoeders heeft volgens mij bijna niemand de uitgerekende datum gehaald toch? Hebben we hier dan allemaal van die lekkere warme buiken ;)

Succes en sterkte allemaal! Ik ga lekker plat!
Konela gefeliciteerd!!!!!

Oooh februari is begonnen...very exciting. Het is hier weer erg rustig de laatste tijd, dus ik verwacht er helemaal niks meer van..Geen oefenweeën meer gehad, alleen vreselijke diarree... Daar schijnt het ook weleens van te beginnen, maar hier dus niet haha.

Bokito wat ontzettend goor hahaha...
Zo mijn humeur is weer wat zonniger. Mijn hele lijf zat me gister zoooooo in de weg, pfffffff.

Heb niet denderend geslapen, maarja goed genoeg. We hebben ook heerlijk rustig aan gedaan. Pas om 11.00 uur ontbijten, zalig!! Kan er ook weer helemaal tegen.

Wat rommelt het hier wat af zeg! Begin gewoon jaloers te worden. Hier helemaal niets. Ja een bewegelijke baby, maar niet richting uitgang. Zou de bewegwijzering wel goed zijn

Dikke enkels en handen... check. Erg irritant en pijnlijk. Maar weet dat ik dat na de bevalling toch zo weer kwijt ben.

Hoeveel kg ik ben aangekomen... geen idee. Ik weiger nog in de buurt van een weegschaal te komen. pure denial

En ja sinds ik zwanger was, was ik eerst nog belangrijk als zijnde broedmachine voor het nageslacht. Maarrrrrr toen het nageslacht er eenmaal was, was ik al blij als ik gedag werd gezegd. Ach ja dat is nou eenmaal zo beter zo dan totaal geen aandacht. (een middenweg blijkt niet te bestaan?!)
iiiiieeeeeeuuuuuwwww BOkito wat een ontzettende ranzige schoonmoeder heb jij! gatver de gatver de gatver.........

Ik wil de baby de eerste dagen ook niet afgeven hoor, is van mij...Lief wel en m'n moeder ook, maar de rest......nee hoor, mijn baby en als tie zometeen uit m'n buik is is het niet meteen algemeen bezit. (VAN MIJ!!!!!!!!) en op z'n fries mient sient. :-)

Is het stom om te denken dat nu ik ff alleen zit (mama is schone onderbroeken en sokken halen, blijft toch iets langer dan gepland :-D) en meisje ligt te tukken dat het mogelijk is dat de weeenactiviteit begint aan te trekken? sinds ze de duer uit is (nu 30 minuten geleden) heb ik toch zeker al een wee of 5 gehad (denk ik) en ze doen steeds meer auw. (en ik moet van die pepermuntjes afblijven) nou ja we merken het wel.
Brownies: IKKE! IKKE! IKKE! IKKE! IKKE! IKKE! IKKE!

Origineel, wat zit het jou tegen zeg! Jij krijgt ook werkelijk alles tegelijk. Heel veel beterschap en enorm veel dikke knuffels.

Bokito, wat een vreselijk smerig verhaal. Wil je dat nooit meer doen...
Whoehoeeeeeeeeeeeeee, Ringel, dat klinkt goed!!!

hier he-le-maal niks ;-( Behalve dat ik ontzettende obstipatie heb(komt dat soms door het indalen van het kind ofzo?!?! echt de hele zs geen last van gehad) Wel voel ik de baby weer wat minder, stilte voor de storm? Even in de gaten houden, anders bel ik vk vanmiddag even.

Huis is een bende, maar heb nergens zin in. Nesteldrang zou toch moeten TOEnemen?!?! Zoon slaapt, dus ik kruip ook even op de bank.

Daaag!
quote:ringelding schreef op 02 februari 2009 @ 13:48:

Ik wil de baby de eerste dagen ook niet afgeven hoor, is van mij...Lief wel en m'n moeder ook, maar de rest......nee hoor, mijn baby en als tie zometeen uit m'n buik is is het niet meteen algemeen bezit. (VAN MIJ!!!!!!!!) en op z'n fries mient sient. :-)

Dat denk ik ook. Hou mijn baby lekker zelf vast. Ik moet ook wennen, natuurlijk mag mijn vriend de baby ook vast houden. Maar daar is het dan denk ik ook wel wee mee gebeurt. Misschien dat mijn moeder heel stiekem de baby eventjes vast mag houden maar daar ben ik ook nog niet uit hoor. (Vind ze gelukkig helemaal niet raar, ze was zelf ook zo'n territoriaal monster )
Ojaa ik wil de baby ook niet afgeven...Het liefst schop ik iedereen weg die in de buurt komt..(Behalve mijn ouders en m'n zus)

Maar zo assertief ben ik eigenlijk helemaal niet..Ik ben zo bang dat ik over m'n eigen grenzen heenga..Hebben jullie dat dan niet?
quote:summerbreeze21 schreef op 02 februari 2009 @ 14:23:

Maar zo assertief ben ik eigenlijk helemaal niet..Ik ben zo bang dat ik over m'n eigen grenzen heenga..Hebben jullie dat dan niet?

Jawel hoor, maar vooral bij mijn schoonmoeder. Die gaat sowieso nogal snel over andermans grenzen heen. Dus ik blijf mijzelf heel hard zeggen dat ik mijn baby lekker niet ga afgeven, en hoop dat ik tegen die tijd genoeg moed heb opgebouwd om het dan ook daadwerkelijk niet te doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven