Werk & Studie alle pijlers

Wat is realistisch?

20-04-2017 16:26 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel ben ik bezig met het afronden van de opleiding directiesecretaresse. Leuke opleiding, maar erg saai. Ik wil daarom verder studeren alleen ik loop vast. Ik ben 25 wanneer ik begin met een hbo opleiding en als ik voor een voltijd studie ga (die zijn meestal wel veel leuker) ben ik 29 jaar wanneer ik klaar ben. Of ik nog zin heb in alle verplichtingen van school, vraag ik mij echt af. Ik kan ook gaan voor een associate degree, crossmediale communicatie, ook leuk en creatief maar die duurt maar twee jaar en dat vind ik ook nog vol te houden en meer ''realistisch''. Ik wil niet 30 zijn en dan nog bezig zijn met een diploma wanneer ik 29 ben wil ik graag denken aan kinderen, ik weet dat het nooit te laat is om een carriere te starten.

Voor de voltijd studie dacht ik aan bouwkunde of product design (ik kan goed tekenen en heb ruimtelijke inzicht). Voor de associate degree dacht ik aan crossmediale communicatie (gaat richting websites ontwerpen, pr en richting de art directors)...

Help!!
Joe, stel je nu dezelfde vragen telkens onder twee verschillende gebruikersnamen? Anders moet je even bij Louise2606 kijken, die stelt dezelfde vragen als jij. Wellicht heb je iets aan de antwoorden daar.
Er is een discussie gaande over wat te doen met de AD-opleidingen. Misschien dat het een aparte status krijgt en niet meer is gekoppeld aan een HBO-bacheloropleiding. Misschien dat AD wel blijft bestaan, maar duidelijker wordt het er niet op. Zeker niet voor werkgevers.
quote:nicole6592 schreef op 20 april 2017 @ 16:44:

[...]

Lees goed, ik zeg niet dat het leuker is, je hebt meer keus, ad zijn vrij klein qua keuzes, snap je?Er staat letterlijk: die zijn wel leuker
If you can dream it, you can do it.
quote:nicole6592 schreef op 20 april 2017 @ 17:08:

[...]

Ik twijfel niet, dit zijn de drie keuzes dat ik heb. Klaar, ik weet wat ik wil alleen mijn vraag is, is het financieel slim om verder te gaan studeren tot je 29ste?

Heel slim ik ben bijna 31, zit in het derde jaar van mijn (deeltijd) HBO opleiding en heb een dochter van 1,5.

Het 1 sluit het ander niet uit!

Ik snap je probleem niet zo?
If you can dream it, you can do it.
Je moet nog werken tot je 70ste.

Waarom zou je dan niet kunnen studeren tot je 30ste?

Tenzij je van plan bent de komende 4 à 5 jaar ook nog tussendoor 3 kinderen op de wereld te zetten en een huis te kopen.

Moet je natuurlijk wel eerst zeker weten wat je wil en of dat je ding is.
quote:nicole6592 schreef op 20 april 2017 @ 17:40:

[...]

nee ik ben niet technischDan moet je aan Bouwkunde nog niet eens wìllen beginnen, want dat ga je echt niet redden. En Product Design vrees ik hetzelfde voor.
What doesn't kill you gives you a set of unhealthy coping mechanisms and a dark sense of humor.
Hoe komt het dat je nu pas (bijna) klaar bent met je opleiding tot directiesecretaresse? Met 25 ben je daar wel vrij laat mee. Doorstuderen kan op die leeftijd op zich prima, maar je klinkt eigenlijk alsof je er nul zin in hebt. En dan zou ik er niet aan beginnen. Met de opleidingen die je nu hebt gekozen eigenlijk ook niet. Bouwkunde en Product Design gaan echt heel lastig worden als je totaal niet technisch bent. En met crossmediale communicatie kom je in een werkveld terecht waarin de concurrentie enorm is en waar je met je 30ste als starter ook best oud bent. Behalve als je er echt een passie voor hebt, en daar lees ik niks van, wordt het een moeilijk verhaal.

Waarom heb je niet gekeken naar (deeltijd) opleidingen met enige baankans in een vakgebied dat je daadwerkelijk interesseert en waar je talenten liggen?
Vind je de opleiding saai of je toekomstige werk? En een andere kant op in de secretaressewereld? Bijv. medisch secretaresse of juridisch secretaresse?

Ik heb genoeg vrouwen gezien die tijdens hun studie zwanger werden en er tussenuit moesten. Ideaal is het niet, maar het is ook niet het einde van de wereld. Je kunt er ook voor kiezen om te blijven werken tijdens je studie en het studeren op een lager pitje te zetten en er dan maar een jaar langer over te doen. Net na je studie zwanger worden en bevallen kan net zo goed onhandig zijn omdat je dan geen werkervaring opbouwt.

Een kind krijgen kan ook nog als je 31 bent, dat ene jaar meer of minder laat jou niet heel anders voelen.

Als je nu al zoveel beren op de weg ziet, vraag ik me af of je met een andere studie en uiteindelijk diploma straks wel gelukkiger gaat zijn.
Mensen denken met je mee en stellen je vragen. Waarom neem je weer niet de moeite om te reageren? Waarom doe je steeds zo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven