Werk & Studie alle pijlers

Wat is realistisch?

20-04-2017 16:26 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Momenteel ben ik bezig met het afronden van de opleiding directiesecretaresse. Leuke opleiding, maar erg saai. Ik wil daarom verder studeren alleen ik loop vast. Ik ben 25 wanneer ik begin met een hbo opleiding en als ik voor een voltijd studie ga (die zijn meestal wel veel leuker) ben ik 29 jaar wanneer ik klaar ben. Of ik nog zin heb in alle verplichtingen van school, vraag ik mij echt af. Ik kan ook gaan voor een associate degree, crossmediale communicatie, ook leuk en creatief maar die duurt maar twee jaar en dat vind ik ook nog vol te houden en meer ''realistisch''. Ik wil niet 30 zijn en dan nog bezig zijn met een diploma wanneer ik 29 ben wil ik graag denken aan kinderen, ik weet dat het nooit te laat is om een carriere te starten.

Voor de voltijd studie dacht ik aan bouwkunde of product design (ik kan goed tekenen en heb ruimtelijke inzicht). Voor de associate degree dacht ik aan crossmediale communicatie (gaat richting websites ontwerpen, pr en richting de art directors)...

Help!!
Ik ben door omstandigheden 31 als ik klaar ben met mijn voltijd hbo-opleiding. Ik vind 'dan ben ik te oud' altijd een kulreden om niet door te studeren. Echter, bij jou lees ik vooral 'helemaal geen zin in', dus zou ik het niet doen.
Daar ben je weer met dezelfde vraag. Kijk anders nog even naar je zoveelste topic over hetzelfde onderwerp:

Twijfel tussen een aantal opleidingen.
soms kun je een opleding ook versneld doen. Weet niet of dit, mogelijk bij een andere opleider, mogelijk is.
Leeftijd is geen excuus om niet door te gaan studeren. Wanneer kappen we daar nou is mee. Je moet toch nog tot je 70ste werken dus kan je beter iets doen wat je leuk vindt en waar je geld mee kan verdienen.
You can breathe, you can blink, you can cry. Hell, you’re all gonna be doing that.
quote:violetskies schreef op 20 april 2017 @ 16:35:

Leeftijd is geen excuus om niet door te gaan studeren. Wanneer kappen we daar nou is mee. Je moet toch nog tot je 70ste werken dus kan je beter iets doen wat je leuk vindt en waar je geld mee kan verdienen.Het gaat niet om leeftijd maar om kosten, ik woon op mezelf, hoe meer ik verder studeer, hoe meer schulden en hoe minder werkervaring.
Als je geen volle HBO studie meer wilt, vind ik deze AD meer iets wat je gaat doen als je al aan het werk bent als Office manager, zodat je er taken op het gebied van communicatie bij kunt pakken. Verwacht van de AD geen omscholing, ik denk niet dat je hiermee aan de bak komt in de communicatie of als media-designer.

De vraag is dus wat je wilt. Als je echt een andere kant op wilt, dan zit er niets anders op dan een volledige nieuwe opleiding, denk ik. Je kunt ook een jaar gaan werken om te kijken of directiesecretaresse niet toch iets voor je is. Er zijn zoveel verschillende bedrijven waar je voor kunt werken.
quote:Koffiehagedis schreef op 20 april 2017 @ 16:30:

Ik ben door omstandigheden 31 als ik klaar ben met mijn voltijd hbo-opleiding. Ik vind 'dan ben ik te oud' altijd een kulreden om niet door te studeren. Echter, bij jou lees ik vooral 'helemaal geen zin in', dus zou ik het niet doen.+1
Ik lees vooral geen zin en sorry, maar waar heb je die onzin vandaan dat een voltijd studie veel leuker is? De deeltijdstudie is dezelfde studie hoor, alleen dan op momenten dat werkenden naar school kunnen gaan.

Je interesses liggen erg uit elkaar. Meestal ben je eerst ergens in geïnteresseerd of wil je iets graag worden en daarom ga je de opleiding doen. Maar alleen maar een opleiding gaan doen omdat je opleiding tot directiesecretaresse geen succes was? Dat lijkt mij pas 'niet leuk' en daar zou ik 'geen zin' in hebben!

Btw, ben zelf 28 en studeer nog. Maar had geen betere keuze kunnen maken drie jaar geleden.
quote:nicole6592 schreef op 20 april 2017 @ 16:39:

[...]

Het gaat niet om leeftijd maar om kosten, ik woon op mezelf, hoe meer ik verder studeer, hoe meer schulden en hoe minder werkervaring.Ga dan aan de solliciteren als Office manager en kijk of je die AD erbij (of later) kunt doen.
quote:SilentStorm schreef op 20 april 2017 @ 16:42:

Ik lees vooral geen zin en sorry, maar waar heb je die onzin vandaan dat een voltijd studie veel leuker is? De deeltijdstudie is dezelfde studie hoor, alleen dan op momenten dat werkenden naar school kunnen gaan.

Je interesses liggen erg uit elkaar. Meestal ben je eerst ergens in geïnteresseerd of wil je iets graag worden en daarom ga je de opleiding doen. Maar alleen maar een opleiding gaan doen omdat je opleiding tot directiesecretaresse geen succes was? Dat lijkt mij pas 'niet leuk' en daar zou ik 'geen zin' in hebben!

Btw, ben zelf 28 en studeer nog. Maar had geen betere keuze kunnen maken drie jaar geleden.Lees goed, ik zeg niet dat het leuker is, je hebt meer keus, ad zijn vrij klein qua keuzes, snap je?
Waarom ga je niet in deeltijd studeren met een passende functie ernaast?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
wordt het niet tijd om een keertje een keuze te maken TO? Voordat je het weet zijn we weer een half jaar verder en twijfel je nog steeds.

niemand kan iets garanderen in het leven. voor jou klinkt 30 heel erg oud misschien. maar over 30 weet je niet meer waarom het zo moeilijk om die beslissing te nemen. Ik was 28 toen ik 2de voltijds universitaire opleiding doen. Geen beurs of lening, maar er gewoon naast blijven werken. Nooit 1 minuut spijt gehad.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
TO, in jouw OP staat letterlijk over voltijdstudies 'die zijn meestal wel veel leuker'. Dus ik heb goed gelezen.

Je twijfelt, maar nogmaals: een tweede studie begin je niet zomaar vanuit twijfel. Je hebt een idee wat je anders wilt doen en daarom doe je een tweede studie. Niet andersom.
Gewoon aan het werk gaan en je in deeltijd bijscholen/omscholen.
Een HBO opleiding moet je niet doen als je twijfelt. Dan ga je jezelf tegenkomen
Wie wat wil die moet wat.
quote:RaveMeisje schreef op 20 april 2017 @ 17:01:

Een HBO opleiding moet je niet doen als je twijfelt. Dan ga je jezelf tegenkomenIk twijfel niet, dit zijn de drie keuzes dat ik heb. Klaar, ik weet wat ik wil alleen mijn vraag is, is het financieel slim om verder te gaan studeren tot je 29ste?
Hoe vond je de open dagen van de verschillende opleidingen? Had je bij sommige een beter gevoel dan bij de andere? Je bent ouder dan 21 dus dat scheelt qua toelating, maar welke studie sluit mogelijk het beste bij je vooropleiding aan? Is dat nog iets wat kan meehelpen bij het nemen van een beslissing?
Je weet niet wat je wil, want je hebt het over drie hele verschillende opleidingen.
Product Design valt onder Engineering en is dus een vrij technische studie. Ben je goed in wiskunde B en natuurkunde? Die twee vakken zijn ook handig bij Bouwkunde.

Ik denk dat je snel moet zijn met aanmelden, waarschijnlijk al voor 1 mei, want er is bij bijv. Product Design nog een studiecheckdag of je wel geschikt bent voor die opleiding.
quote:ZaraZara100 schreef op 20 april 2017 @ 17:21:

Product Design valt onder Engineering en is dus een vrij technische studie. Ben je goed in wiskunde B en natuurkunde? Die twee vakken zijn ook handig bij Bouwkunde.

Ik denk dat je snel moet zijn met aanmelden, waarschijnlijk al voor 1 mei, want er is bij bijv. Product Design nog een studiecheckdag of je wel geschikt bent voor die opleiding.nee ik ben niet technisch
quote:nicole6592 schreef op 20 april 2017 @ 17:40:

[...]

nee ik ben niet technischDan blijft crossmediale communicatie over.
Ondanks dat je al een MBO4 diploma hebt zou je in een andere richting een BBL diploma kunnen proberen te behalen. Hierbij kun je studeren en werken tegelijk.

[...]

nee ik ben niet technisch

Waarom denk je dan in godsnaam aan bouwkunde???

Je hebt open dagen bezocht neem ik aan?

[...]

nee ik ben niet technisch

Weet je zeker dat je een opleiding bouwkunde of product design dan wel leuk gaat vinden, of dat je het dan aan kan?

Je krijgt bij bouwkunde ook vakken als mechanica en wiskunde. Heb je al gekeken bij een hoge school van jouw voorkeur, hoe de opleiding er daar uitziet? En niet alleen of je het interessant vindt, maar ook of je dat niveau wel aan kan.

Dus nee, als je niet technisch bent of daar geen interesse voor hebt dan lijkt me een opleiding bouwkunde/product design niet heel realistisch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven