het 'help elkaar' topic

29-01-2009 16:24 760 berichten
Ik heb wel eens langer met het idee gelopen om zo een topic te openen omdat ik zelf veel steun heb gekregen in moeilijke tijden van een hoop forummers in mijn topics. Niet alleen mentale steun, maar er werd zelfs aangeboden om naar me toe te komen om me te helpen op dat moment. Dat heeft mij wel heel erg geraakt en ik zie het vaker, dat aanbod op viva.

Er zijn best wel veel wel-willenden om iemand te helpen die er echt helemaal doorheen zit. Op welke wijze dan ook. Er zijn grenzen natuurlijk. Voor gezondheidsklachten is er een dokter, voor echte psychische hulp de psycholoog en voor onzedelijke vragen zijn er ook weer betaalde diensten te vinden via google.

Maar er zijn er zat die het niet meer overzien met het huishouden, met de kinderen, die onverwacht zwanger zijn en geen cent te makken hebben (ook ooit een topic over geweest waar men aan alle kanten wilde helpen met spullen ed)

Maar goed, indien er animo is voor zoiets, zou het topic een beetje vorm gegeven worden. Eigenlijk zoiets als het ruil-topic, een andere variant, het help elkaar topic.

Geen flauw idee of het gaat werken, maar ik doe een poging door het toch te openen.

Wat heb ik te bieden? Van alles wat ik zelf op dit nog niet weet. Het komt zoals het komt.
Alle reacties Link kopieren
Noa, leuk om te weten dat jij ook in A'dam zit. Een keertje babbelen onder het genot van een kopje koffie lijkt me leuk
quote:noa schreef op 02 februari 2009 @ 11:14:

Haha, nou bedankt hoor, ik ben er blij mee.

Wat een fantastisch topic is dit toch.

Ben meteen geinspireerd om meer hulp aan te bieden.

- Mocht iemand een oppas nodig hebben (liefst overdag), stel je denkt ineens, ik moet NU tijd voor mezelf hebben, dan kun je contact met tante Noa opnemen (A'dam).

- voor gesprekken onder het genot van koffie/drank o.i.d. kun je ook bij mij terecht.Eventueel ook op een terrasje ? Als het weer voorjaar wordt bijvoorbeeld ?

* gaat alvast wat gespreksonderwerpen bedenken om straks lekker spontaan voor de vuist weg te kunnen babbelen ... *
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:Sensy12 schreef op 02 februari 2009 @ 12:22:

Noa, leuk om te weten dat jij ook in A'dam zit. Een keertje babbelen onder het genot van een kopje koffie lijkt me leuk Ja, gezellig gaan we doen, ik kan nl. heeeel goed koffiedrinken (en vooral veel kletsen).
Cum non tum age
quote:Donkeyshot schreef op 02 februari 2009 @ 18:11:

[...]

Eventueel ook op een terrasje ? Als het weer voorjaar wordt bijvoorbeeld ?

* gaat alvast wat gespreksonderwerpen bedenken om straks lekker spontaan voor de vuist weg te kunnen babbelen ... * Een terrasje is ook leuk, gezellig hoor.
Cum non tum age
quote:Sensy12 schreef op 02 februari 2009 @ 12:22:

Noa, leuk om te weten dat jij ook in A'dam zit. Een keertje babbelen onder het genot van een kopje koffie lijkt me leuk

Ik woon ook in Amsterdam. Dus als jullie nog een koffie of wijnleut zoeken

Zwieber, ik heb de eerste 3 pagina's al in Word staan. Denk dat ik wel redelijk snel klaar ben. Ik mail je nog even met een vraagje.
okay, kom maar op met de mail.
he zwieb, ben nu dus mijn wachtwoord vergeten van mijn nieuwe mailadres. Wil je me even opnieuw de eerste 20 pagina's naar een ander adres mailen?

goeie mailadres is

mijn echte voornaam van het andere mailadres -k@home.nl

(is dus middenstreepje)

voornaam-k@home.nl dus (hoe moeilijk kan ik het maken, whehehe)

Krokus
Dom dom krokusje, klinkt als iets wat ik zou doen. Ik mail het zo.
quote:Moosey schreef op 31 januari 2009 @ 01:26:

[...]

Thanks nummerzoveel, da's lief en ga ik onthouden! En als jij in de meantime iets nodig hebt wat je niet zelf kunt doen mbt de rugklachten, dan hoor ik het wel, ja?Wat ontzettend lief van je Moosey, dankjewel voor het aanbod!
quote:Chardonnay schreef op 02 februari 2009 @ 20:12:

[...]

Zwieber, ik heb de eerste 3 pagina's al in Word staan. Denk dat ik wel redelijk snel klaar ben. Ik mail je nog even met een vraagje.Ja gezellig, maar goed, eerst heb jij nog typewerk te doen toch.
Cum non tum age
Ook drie pagina's (tien pagina's van het schriftje) ingeklopt.

De arbeidsomstandigheden hier aan mijn bureau zijn overigens hopeloos, moet dit niet een heel manuscript lang doen.
Oh jee. mamzelle, je stuurt toch niet de arbo-inspecteur op me af?
Geen zorgen, Zwieber, ik vind het leuk om te doen, ben razend benieuwd naar het hele verhaal, en het engels bekt zo lekker.
quote:noa schreef op 02 februari 2009 @ 22:11:

[...]

Ja gezellig, maar goed, eerst heb jij nog typewerk te doen toch.Ik ben er speciaal vroeg voor opgestaan. Ik lees ff snel wat topics en dan ga ik nog even 3 kwartier typen voor onze Zwieber. Dus ik denk dat ik al vrij snel beschikbaar ben voor een kop koffie (wat je toch allemaal niet over hebt voor je medeforumsters )
En weer 4 pagina's gedaan. Schiet lekker op
Jij bent vroeg aan de slag voor me, Char!
Dit is na twee pagina's lezen al een van mijn meest favoriete topics! Iedereen heeft dingen waar je sterk in bent en iemand anders mee kan helpen, daarintegen hebben veel mensen ook hulp nodig op andere vlakken.

Ik denk dat ik ook wel iets kan doen.

Ik woon in Noord Limburg en ben heul goed met kinderen dus als iemand eens een keer een opvangplekje nodig heeft? Verder ben ik ook heel goed in koffie drinken en kletsen in een cafeetje

Waar ik dan weer niet goed in ben is mijn eigen leven op orde brengen. Dus als een forummer mij eens een keer een live trap onder mijn kont wil komen geven ben ik ook geholpen Ik moet bijvoorbeeld mijn financien op orde krijgen maar kan me er steeds niet toe zetten. (kop in het zand) Ik wil mijn huis leuker inrichten maar ik ben totaal inspiratieloos, ik zou een kinderboek willen schrijven (al jááren) en begin er steeds niet aan, ik zou weer willen zingen en willen dansen maar weet niet waar te beginnen. Mischien is hier wel iemand die met een klein dingetje kan helpen..
Oh ja, ik weet al wat ik zoek. Ik zoek een interieur stylist. Ik heb namelijk een leuk huisje maar met een redelijk kleine woonkamer. Toch zou ik zo graag een eettafel willen plaatsen. Ik krijg het alleen met de indeling niet voor elkaar.

Wie o wie zou mij daarbij kunnen helpen. Ik woon nog steeds in Amsterdam

Zwieber, je hebt mij zulke spannende pagina's gestuurd. Ik kan haast niet stoppen met typen omdat het zo ongeloofelijk spannend is.
quote:Chardonnay schreef op 02 februari 2009 @ 20:12:

[...]

Zwieber, ik heb de eerste 3 pagina's al in Word staan. Denk dat ik wel redelijk snel klaar ben. Ik mail je nog even met een vraagje.mag ik ook, mag ik ook.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Nee, nee, Mies, uitwisselen is tegen de regels hoor!

Leuk te zien dat jullie zo enthousiast zijn!
Hey Zwieber, ik heb je gemaild...

Als er nog iemand wil koffie-leuten / een luisterend oor zoekt in omgeving 010, hoor ik het wel!
al had ik de afgelopen dagen een beetje weinig tijd, ik vind het zoooo spannend!
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft

Artemis, je hebt al lang weer mail terug

*gaat nu verder want kan proefschriftontwijkendgedrag niet langer uitstellen. Heeft halve ochtend staan kopieren*
quote:Chardonnay schreef op 03 februari 2009 @ 10:13:

Oh ja, ik weet al wat ik zoek. Ik zoek een interieur stylist. Ik heb namelijk een leuk huisje maar met een redelijk kleine woonkamer. Toch zou ik zo graag een eettafel willen plaatsen. Ik krijg het alleen met de indeling niet voor elkaar.

.Bij Ikea hebben ze tafels die je groter kan maken als dat nodig is. Zo maak je van een twee- of vierpersoons tafel even een zespersoons als je extra gasten te eten hebt. En daarna klap je hem gewoon weer in. Reuze handig !
Polygamie = intensieve vrouwhouderij
quote:zomerfreak schreef op 03 februari 2009 @ 10:04:

Waar ik dan weer niet goed in ben is mijn eigen leven op orde brengen. Dus als een forummer mij eens een keer een live trap onder mijn kont wil komen geven ben ik ook geholpen Ik moet bijvoorbeeld mijn financien op orde krijgen maar kan me er steeds niet toe zetten. (kop in het zand) Ik wil je graag helpen, maar ik zit niet echt in de buurt (Zuid-Holland) dus mocht je iemand dichterbij vinden dan is dat waarschijnlijk handiger. Anders kan je me mailen op splatsj bij hotmail.com.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven