Dochter 16 mnd: billenschuiven... Wie nog meer?

25-09-2008 15:16 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al aangeeft is mijn dochter van 16 mnd een billenschuiver. Kruipen en lopen (behalve sinds kort als we haar handjes vasthouden) kan ze (nog) niet. Voor haar een grote bron van frustratie. Optrekken in de box lukt een beetje, ze komt dan tot op haar knieen.

We gaan met haar wel naar fysio. Volgens haar is onze dochter zo lenig dat het haar gewoonweg nog aan kracht en stabiliteit ontbreekt om te lopen.

Wie herkent dit verhaal? Ik word namelijk een beetje moe van de mijn kind liep al met 8,9,10 mnd verhalen. Sinds wanneer is de ontwikkeling van je kind een wedstrijd?

Elke
Hier een meiske van bijna 16 maandjes die pas sinds een ruime week kan kruipen, daarvoor een echte billenschuiver. Nu wisselt ze af in haar 2 kunstjes. Verder optrekken tot haar knietjes, maar staan en lopen ho maar. Dat duurt m.i nog even.

Voor de rest loopt haar ontwikkeling normaal.

Wel wilde het cb een extra afspraak om dit in de gaten te houden, nu 2 maanden geleden, komende donderdag mogen we er naartoe.
Het grappige is dus dat nu 4 mnd verder (ze is nu 20 mnd) de ontwikkeling opeens heel snel ging. 2,5 week geleden ging ze opeens "normaal" kruipen en nu dus afgelopen zondag lopen. Valt me eigelijk nog wel mee want de fysio had het over lopen als ze 2 was. Als ze dan nog niet zou lopen moesten we weer contact opnemen. Is dus uiteindelijk niet nodig.

Moet zeggen dat het ergens ook wel een opluchting is want ben over een maandje uitgerekend van de 2e dus hoef nu minder te tillen want ze wil overal heenlopen. Toen ik gisteren zei dat het bedtijd was liep ze zelf naar haar kamertje!
Ik heb ook wel eens gedacht dat mijn kind het eerste was wat zittend groot werd. :-)

En merk ook dat er hier en daar een soort onderhuidse competitie is, maar meer bij mensen die kinderen superbelangrijk vinden en daardoor de rest nog wel eens vergeten. Bijvoorbeeld humor en relativeren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven