De ouderensoos 2

18-04-2017 14:58 1167 berichten
Als je de jaren '70 van de vorige nog meegemaakt hebt, als je weet wie Sandokan en Catweazle waren, als Floris je eerste tv crush was en het hoogtepunt van de week was AVRO's weekendquiz met Fred Oster en als je moeder truien breide uit het HEMA breiboek, dan zul je je helemaal thuisvoelen in deel 2 van de ouderensoos.

Dit is deel een De ouderensoos

Klets gezellig mee over lid zijn van de TROS, gescheiden gymmen, auto's zonder veiligheidsgordels en ijs dat strak stond van de kleurstoffen.

Welkom!

Alle reacties Link kopieren
quote:mary57 schreef op 26 april 2017 @ 14:15:

[...]

Ik ken ze allemaal! Die Britse series waren erg populair in Nederland.Ik ook. Leuk om die acteurs nu terug te zien in andere series; jaren ouder. Oh ja...dat zijn wij ook natuurlijk.
Everything you see I owe to spaghetti!
quote:amarna schreef op 26 april 2017 @ 18:26:

Star Trek met captain Kirk, de originele serie.

Ren je Rot, met Martin Brozius

Pleisterkade nr ? Een ned. serie met Jan Blaaser als pater familias en o.a. Trudie Labij en Marlous ? als dochtersIk keek altijd naar Pleisterkade!
quote:merano schreef op 26 april 2017 @ 18:26:

De Berend Boudewijn kwis. De hoofdprijs was de "Berend-Boudewijn-kwis-TV-stoel".

Dat was zo'n lullige fauteuil. En blij dat iedereen daarmee was. Weet je nog hoe gillend gek men werd van wanneer Pierre (énnnnnn Pierrrrrrre, wat hebben zij gewonnen!?) van Ostade opnoemde wat men binnen gesleept had en dat dan een broodrooster, een mixer, een wekkerradio en een krulset was?
Op zondag (dacht ik) was er ook altijd de serie McCloud.
Bij Ren je Rot had je toch ook een Pierre, die trilde heel erg en dan had hij een kostbaar antieke vaas ( of zoiets dergelijks ) in zijn handen
En "Wie van de drie" en "Zo vader zo zoon".

En natuurlijk ieder jaar het songfestival.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

David Hamilton met zijn Lolita-achtige foto's in romantische sfeer. Ik had de muziek-lp van Bilitis waar zijn foto's op stonden en daar voelde ik me een beetje ongemakkelijk bij maar de muziek was wel erg mooi.
quote:merano schreef op 26 april 2017 @ 18:32:

En natuurlijk ieder jaar het songfestival.

Martine Bijl en Albert Mol!

edit: en Lous Haasdijkj
quote:Eleonora-1 schreef op 26 april 2017 @ 18:29:

[...]

Weet je nog hoe gillend gek men werd van wanneer Pierre (énnnnnn Pierrrrrrre, wat hebben zij gewonnen!?) van Ostade opnoemde wat men binnen gesleept had en dat dan een broodrooster, een mixer, een wekkerradio en een krulset was?

Jaah, applaus!!!

Keken jullie ook naar "Op losse groeven" met snorremans Chiel Montagne?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

quote:Annapicobella schreef op 26 april 2017 @ 18:28:

[...]

Ik ook. Leuk om die acteurs nu terug te zien in andere series; jaren ouder. Oh ja...dat zijn wij ook natuurlijk.ZOals Tom Selleck in MAgnum P.I. en nu in de serie Blue Bloods. geweldig.
quote:Bobby-Pin schreef op 26 april 2017 @ 18:30:

Bij Ren je Rot had je toch ook een Pierre, die trilde heel erg en dan had hij een kostbaar antieke vaas ( of zoiets dergelijks ) in zijn handen Pierre Janssen inderdaad. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me dat niet meer herinner. Ben net iets te oud voor deze show.
quote:merano schreef op 26 april 2017 @ 18:32:

En natuurlijk ieder jaar het songfestival.Een vriend van ons was daar ooit met zn vader.
quote:merano schreef op 26 april 2017 @ 18:36:

[...]

Jaah, applaus!!!

Keken jullie ook naar "Op losse groeven" met snorremans Chiel Montagne?Ik hield eigenlijk niet zo van die Nederlandse liedjes, maar ben wel een keer met een vriendin naar opnames ervan geweest. Dat was één van de eerste keren dat André Hazes daarin optrad. Hoewel het playbacken was, moesten de opnames keer op keer over, omdat André z'n tekst niet kende.
quote:mary57 schreef op 26 april 2017 @ 18:51:

[...]

Ik hield eigenlijk niet zo van die Nederlandse liedjes, maar ben wel een keer met een vriendin naar opnames ervan geweest. Dat was één van de eerste keren dat André Hazes daarin optrad. Hoewel het playbacken was, moesten de opnames keer op keer over, omdat André z'n tekst niet kende.Lam was dus
quote:amarna schreef op 26 april 2017 @ 18:26:

Ja zuster nee zuster. Wat was dat populair! Ik ken sommige liedjes nog zo zingen.

Star Trek met captain Kirk, de originele serie.

Ren je Rot, met Martin Brozius

Pleisterkade 17 Een ned. serie met Jan Blaaser als pater familias en o.a. Trudie Labij en Marlous Fluitsma als dochters

Oooob Pleisterkade......steeds als ik Trudy Labij in de Jumboreclame zie moet ik daar aan denken.

Ik was gek op die serie!
quote:yasmijn schreef op 26 april 2017 @ 18:57:

[...]

Lam was dus
quote:amarna schreef op 26 april 2017 @ 13:02:

Aanvulling:

De Kris Pusaka

Dagboek van Joop ter Heul

Batman (de serie, met Adam West)

Please, Sir! (met John Alderton als moderne leraar Bernard Hedges op een ouderwetse school)Please Sir! en Batman, geweldig! De nieuwe Batman is veel geweldadiger. Het dagboek van Joop ter Heul is ook heel bekend maar ik kan me niet meer herinneren of ik dat nu gezien of gelezen heb.
quote:nlies schreef op 26 april 2017 @ 13:41:

ik ben meer van de tijd van Okky Trooy, bas Boterbloem en de verrekijker

Later Mik en Mak, en Ja zuster nee zusterHehe eindelijk iemand die Okkie Trooy kent met zijn krentenbollen. Ik vond dat altijd zo leuk dat koffertje wat zichzelf steeds vulde met krentebollen. Dat wou ik ook!
quote:Bobby-Pin schreef op 26 april 2017 @ 18:35:

David Hamilton met zijn Lolita-achtige foto's in romantische sfeer. Ik had de muziek-lp van Bilitis waar zijn foto's op stonden en daar voelde ik me een beetje ongemakkelijk bij maar de muziek was wel erg mooi.

Ik had die posters dan weer op mijn kamer hangen.

Van David.

Met balletmeisjes.

Ik denk dat pas later tot me doordrong dat dat erotiek was.
quote:yasmijn schreef op 26 april 2017 @ 15:57:

I love LucyJa Lucille Ball met haar rode haar en een stem als een scheermes
quote:leclair schreef op 26 april 2017 @ 18:12:

ZO dames ben ik fff een daggie werkuh loop ik gelijk 3 bladzijdes achter

Ondertussen even bij gelezen en solly over die ,voor mij sint bernardshond, heb geen verstand van merken

Ik heb heel wat bekende serie's voorbij zien komen.

Kent iemand Kapitein Zeppos , was ook zo'n vlaamse kinderserie. en ik kom net op the flinstones , jabbadabbadoo

Wat wij vroeger ook keken waren de quizzen , zoals de honymoonquiz of die van Mies Bouwman, met die lopende band. Jaaa kapitein Zeppos.....ik kan het muziekje nogsteeds zo neuriën. Peddepepep, toetoetoetoetoe peddepepep, pedepedepedepeppep hahahahah
Ik zit even plaatjes van David H. te kijken maarre....veel van zijn werkjes zouden nu wel wat wenkbrauwen omhoog laten gaan denk ik. To say the least.

Twee meiskes die bijna zoenen en dan de titel 'sisters'?

Right.
quote:Eleonora-1 schreef op 26 april 2017 @ 19:13:

[...]

Ik had die posters dan weer op mijn kamer hangen.

Van David.

Met balletmeisjes.

Ik denk dat pas later tot me doordrong dat dat erotiek was.

De balletmeisjes die waren er ook indd. Daar had ik een multomap van toen ik naar de middelbare school ging.

De balletmeisjes waren romantiek en de film Bilitis meer soort van art / erotiek.
Ik vond Tour of Duty ook geweldig, wanneer was dat, eind jaren 80? De cd's heb ik nog, gave muziek hadden ze bij die serie! En ik had een enorme crush .. hoe heette die knaap met die onschuldige blauwe ogen, Danny Purcell geloof ik..
En wie kent de serie "How the west was won "nog? Met Bruce Boxleitner...ook al zo'n stuk toen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven