Minnaar

05-02-2008 23:18 11115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Kunnen jullie een minnaar hebben echt alleen voor de seks zonder er verliefd op te worden?

Of ga je uiteindelijk toch meer voelen voor zo`n man, je hechten.

Zeker als je hem superaantrekkelijk vindt en verder klikt het ook goed.
Toy, is het een idee om het er even niet over te hebben?

Het ligt nu op tafel. Misschien gewoon maar even laten liggen? Zodat jullie er allebei even rustig over na kunnen denken, zonder dat je ook direct allerlei uitspraken erover moet doen.

Dit is gewoon heel lastig en het gevaar bestaat dat als je het er direct weer over gaat hebben, dat jullie dan allebei hele sterke uitspraken gaan doen, waar je niet meer van terug kan komen.

Misschien is dit het moment om simpelweg even bij elkaar te zijn zonder zware onderwerpen aan te snijden.
Geheim, ik ben het niet vaak met je eens en moet toegeven dat dit een heel goede en wijze oplossing is. Ik heb dit hele verhaal gevolgd zonder al te veel uitspraken hierover te doen maar ik denk dat jouw advies hierin heel toepasselijk is.

Je haalt immers voor jezelf de druk weg om ergen op te "moeten antwoorden.

Toy, ik wens je wijsheid hierin!!
Toy, for what it's worth: Ik vind het heel dapper van je dat je meteen open kaart gespeeld hebt, zodat je date waar hij instapt! Laat het idd even rusten, zodat jullie er allebei goed over na kunnen denken, en er op een later moment beter over kunnen praten, zonder elkaar verwijten te gaan maken.

Heel veel sterkte, lieverd!
The trick is forgiving the unforgivable (Nip/Tuck).
Een heel goed advies waar ik geen moment aan gedacht heb.

Hopelijk kan date zich daar ook in vinden (als ik hem weer zie...) en schept het even weer wat lucht en ruimte voor hem om te voelen wat ik echt wel voor hem voel.
Mag ik even inbreken? Warrig en waarschijnlijk van de hak op de tak...

Het berichtje van degene die dit topic heeft geopend (bokstertje) spreekt me heel erg aan; ga je meer voelen, ga je je hechten.. volmondig zeg ik JA JA JA...helaas wel! Want het gaat me steeds meer pijn doen, ik kan steeds moeilijker zonder hem, hij zit behoorlijk in mijn kop.

Wil absoluut niet met hem verder, maar wat nu in eerste instantie te doen?... We kennen elkaar nu 1,5 jaar, contact is heerlijk en intensief op afstand, want we zien elkaar niet vaak, misschien eens in de 6 weken. Ik merk dat ik meer en meer het luchtige en vrolijke verpest met mijn vraag om aandacht... Zelfs een soort van jaloezie komt nu om de hoek kijken (niet naar zijn vrouw toe)

Ik heb de afgelopen dagen al jullie verhalen gelezen en ik merk dat meer mensen (vooral vrouwen?) hier tegen aan lopen; het hechten!

Las ook onderstaand verhaal, weet helaas niet meer wie dit heeft neergezet maar het sprak me zo aan...

(Dat het in de praktijk vaak, hetzij meestal, niet werkt omdat grenzen vervagen en mensen wellicht -al dan niet na verloop van tijd- verliefd worden, moge zo zijn. Dat is nog geen reden om nogmaals op de gevaren ervan te wijzen. Ik ben het overigens niet met je eens dat het altijd zo is dat mensen verliefd worden op hun sv. Dat vind ik wat al te makkelijk. Ik heb de speltip hier (maar weer eens) neergezet omdat ik denk dat veel mensen met het afbakenen van hun grenzen worstelen en zich te veel en te vaak door hun gevoel laten meeslepen, terwijl hun verstand natuurlijk zegt dat zij de verkeerde richting opgaan en in de problemen komen. Gevoel is iets dat blijft trekken, maar als het je de verkeerde kant op trekt (hetgeen dan het geval is) ben je op zeker moment zelf de klos, met alle nadelige gevolgen van dien. Ik blijf echter van mening dat er voldoende mensen zijn die wel hun grenzen kunnen bewaken en waar het (dus) dan ook lang goed gaat.)

Ik wil mijn vriend (sv) niet kwijt, hoe zorg ik ervoor dat ik er beter mee om kan gaan? Niet die mobiel op mijn lijf draag om maar niks te missen, niet continue die computer in de gaten houden...

HELP....
@ Kortjakje, ik denk dat het verhaal van Q was en dat hij beter is in tips geven dan ik. Sterkte!
quote:datmeenjeniet schreef op 03 februari 2009 @ 14:16:

[...]

ja sorry hoor.

hier hebben we dus een reactie met mooie woorden van een meedenkende, zich in de situatie inlevende man.

een heel andere man als ik zeg maar.

ik zeg het misscien allemaal wat minder mooi, maar ik had al wel gelezen dat Toy single was, dus wie is hier nou belangstellend?

dus speltip 001 van DMJN..................voordat je wil laten zijn dat je van een uit het goede hout gesneden man bent, lees met belangstelling haar postings, en gooi zomaar niet wat op het scherm.

is overigens geen aanval hoor Q, en ik heb respect!!!

maar kon de inkopper niet laten liggen

Het al dan niet belangstellend zijn is hier helemaal geen issue. Jij probeert mij blijkbaar (zo lees ik het althans) een etiketje op te plakken. Thanks but no thanks.

Overigens: ik hoef niet te laten zien dat ik uit het goede hout gesneden ben. Dat is ook helemaal niet mijn insteek, maar blijkbaar zie of lees jij dat zo. Andermaal het plakken van een etiketje dus. Ik verwijs naar mijn voorgaande. So be it. Ik kan daar niks mee en voel dus ook niet de behoefte om daarop te reageren.

Ten slotte merk ik op dat ik het geenszins als aanval opvat. Het is slechts jouw mening.
@ Toytje...

Ik wil je zeggen dat ik het ontzettend dapper van je vindt dat je erover begonnen bent. Ik kan me wel voorstellen dat hij ervan is geschrokken maar misschien gaat hij er nu wel over nadenken. De eerste reactie van mensen op dingen die ze niet gewend zijn is vaak heel afwijzend en heftig maar als hij om je geeft zal hij niet gelijk de deur dicht gooien omdat jij er alleen maar over begonnen bent. Het moet toch iets zijn wat bespreekbaar is? Los van het feit of hij hiermee op deze manier door wil of niet.

Ook in dit geval denk ik dat je hier respectvol over moet kunnen praten en hij moet ook begrijpen dat jij dit uit eerlijkheid op tafel hebt gegooid en dat moet hem ook wat waard zijn. Als jij dit voor jezelf had gehouden dan was dat veel minder eerlijk naar hem toe geweest.

Ik hoop dat je er een goed gesprek over kunt hebben dat is op dit moment denk ik nog veel belangrijker dan meteen conclusies verbinden. Wat mij betreft is dat nog een deur verder waar jullie nog niet zijn aangekomen. Wanneer hij die deur nu wel al dichtgooit en jou niet de kans geeft om dingen uit te leggen dan zet ik daar wel mijn vraagtekens bij want dat betekent dat hij er niet voor openstaat om dingen van alle kanten te bekijken.

Ik wens je op de eerste plaats een goed gesprek toe...
quote:Q-Q schreef op 03 februari 2009 @ 17:07:

[...]

Het al dan niet belangstellend zijn is hier helemaal geen issue. Jij probeert mij blijkbaar (zo lees ik het althans) een etiketje op te plakken. Thanks but no thanks.

Overigens: ik hoef niet te laten zien dat ik uit het goede hout gesneden ben. Dat is ook helemaal niet mijn insteek, maar blijkbaar zie of lees jij dat zo. Andermaal het plakken van een etiketje dus. Ik verwijs naar mijn voorgaande. So be it. Ik kan daar niks mee en voel dus ook niet de behoefte om daarop te reageren.

Ten slotte merk ik op dat ik het geenszins als aanval opvat. Het is slechts jouw mening.

nog steeds respect hoor, maar die zin kom ik redelijk vaak van je tegen.

en jij gebruikt hem altijd als je je er vanaf wil maken.

is natuurlijk je goed recht, maar vind hem ongelooflijk zwak.

verder laat ik het rusten...............en weer on topic
Ik gebruik hem niet om mij er vanaf te maken. Dat staat er niet en als jij dat wél leest, dan komt dat voor jouw rekening. Het is jouw mening, maar da's wat anders dan de door jou getrokken conclusie. Die is blijkbaar gebaseerd op aannames en veronderstellingen en daar kan ik -en daar komt de opmerking weer- niks mee. Jij hebt een bepaald beeld van mij en probeert daar door middel van je eigen veronderstellingen en aannames een aantal voor jou vaststaande feiten uit te distilleren. Da's prima, maar da's wel JOUW beeld van door jou gecreëerde feiten. Het zal je hopelijk duidelijk zijn dat ik die "feiten" naar het rijk der fabelen verwijs. Ik voel dus niet de behoefte om daarop te reageren. Dat zou ontaarden in een soort welles-nietes-gebeuren en daar wil ik mij graag verre van houden.

Uiteraard is dit -zoals je zelf m.i. terecht opmerkt- mijn goed recht en dat je dit zwak vindt, is jouw mening.

Jouw opmerking op het te laten rusten vind ik prima. Dat is -in tegenstelling tot andere opmerkingen- een opmerking waar ik wél iets mee kan. Sterker nog: ik ben het met je eens en zal hetzelfde doen.
Help?...
@ Kortjakje zoek afleiding. Ga bijvoorbeeld hier schrijven op het forum en kijk wat rond op de verschillende topics.

Ben je single?
Nee ZoeteVerleiding...hoe kan een mens zich mee laten slepen en hoe kan het gewoon echt pijn in je hart doen..

Herken jij iets ZV? Hoe ga jij ermee om?
@Kortjakje Jezelf verliezen in je verliefdheid is het leukste wat er is, maar zoals je merkt ook heel gevaarlijk (lees alle speltips maar terug hier). Wat echter gebeurd is, is gebeurd. Over het hoe kun je blijven nadenken, maar dat heeft nu niet zoveel zin meer. Ik denk dat een time-out (tijdelijk afstand nemen-hoe moeilijk dat ook voor je is) de enige oplossing is om weer even tot jezelf te komen en alles (je gevoelens) op een rijtje te zetten. Denk je ook niet?

Hoe ik er mee om ga? Goede vraag. Continue mijzelf een goede schop onder mijn kont blijven geven en proberen de realiteit van de situatie onder ogen te blijven zien.
Dus je herkent die 'kuil'?...

Hoe kan het toch dat ik hier nu tegen aan loop? Onzeker ben, vlinders voel, jaloers ben, hem mis?...

Als hij nu aangeeft dat hij met me verder wil dan zou ik me kapot schrikken (en weigeren) Maar ik wil wel dat hij me volop aandacht geeft en achter me aan loopt. Helaas heeft hij het in zijn koppie allemaal goed voor elkaar en ben ik één van de 'onderdelen' uit zijn leven (zoals het ook hoort) en ben ik aan de 'beurt' als daar tijd en mogelijkheden voor zijn (dus niet stiekem sms-en op toilet)Waarom kan ik dat nu niet???

Hij gaat dit weekend 2 weken op vakantie, dus dat is al even een soort van rust en geeft mij mooi de tijd om helder na te kunnen denken...

ZIjn jullie veel bezig met 'die ander'?
mag ik jullie even wijzen op de post van Kortjakje.

lees en u zult wederom een bevestiging zien van mijn bewering dat de man het niet noodzakelijk acht om een klik te hebben om te neuken met een vrouw.

Kortjakje totaal het spoor bijster, hopeloos verliefd.

en haar sv zegt doodleuk.....je bent 1 van de onderdelen uit mijn leven. En als ik eens tijd en zin heb ( vrij vertaald naar de DMJN standaard...lul speelt weer op ) dan belt hij Kortjakje en gaat ff stevig van bil.

maar eerst nu lekker ff op vakantie met vrouw en kinderen.

want daar zit zijn klik.

dank je wel Kortjakje
en ja Kortjakje...............ik ben ook veel bezig met die ander.

maar veel sterkte meid.............en in het vervolg je grenzen beter bewaken.

is makkelijker gezegd dan gedaan
@DMJN ik dacht dat de discussie was dat (de meeste) vrouwen een mentale klik nodig hebben/willen? Dat mannen willen neuken, dat weten we
@ Kortjakje, ja ik herken die kuil en probeer met alle macht er niet in te vallen. Overigens zit 'de ander' ook veel in mijn gedachten, ik vind hem niet voor niets zo leuk.
@Kortjakje

Vertrouw op jezelf, je komt hier wel weer uit. Zoek afleidingen en neem afstand. Is de enige manier om er uit te komen...

Gaat je lukken!

En antwoord op je vraag... die ander zit alleen in mijn gedachten als ik hem toelaat...
@datmeenjeniet...ik kan me best vinden in je reacties, maar jij pikt mijn verhaal wel heel heftig op.

En een klik is er wel degelijk. Mijn probleem is alleen dat ik hem ook wil zien als een 'onderdeel' in mijn leven, net als een vriendin of sporten of winkelen of whatever...hij zit alleen teveel in mijn hoofd én dat wil ik nou juist niet!

@MrsLucky, geef me ajb raad, want jouw laatste zin is iets wat ik ook wil..

@Zoeteverleiding, hoe vaak hebben jullie contact? Heb je het afgelopen uur aan hem gedacht?

Hoe zijn jullie 'mannen' in hun acties naar jullie toe?

Wat moet je vooral niet doen...en wat wel?
Kortjakje ik kan je dat niet vertellen hoe je dat moet doen... Maar ik denk wel dat wanneer je door dit dal bent gegaan je daarna er anders mee omgaat.

Tja en wil je echt een tip, maar denk dat je die niet wilt horen nu... een nieuwe/2e sv doet wonderen :-)
@ Kortjakje:

Je schrijft dat je al anderhalf jaar een "relatie" met hem hebt.

Ik krijg het idee dat deze gevoelens van jaloezie en onzekerheid en het constante denken aan, nog niet zo heel lang spelen. Klopt dat?

Is er iets verandert waardoor dit nu de kop opsteekt?

Als hij bv gaat verhuizen, waardoor het moeilijker wordt elkaar te zien, of wanneer zich ineens een crisis in je eigen huwelijk voordoet, dan zijn dat redenen om hem ineens anders te bekijken.

Is er zo'n reden? Dan is het misschien makkelijker je te realiseren waarom je ineens deze gevoelens hebt, en daarom ook weer weg te redeneren...

Ik wens je wel sterkte. Ik lag altijd op de bodem van die kuil, dus weet hoe vervelend het is.
geheim.....................soms laat jij mij echt van mijn stoel afpleuren.

wat een ongelooflijk wijsheid bezit jij.

en je bent goudeerlijk.

Geheim, ik vind jou een voorbeeld en een moordwijf.

datmeenjenietmeentdat
Ik heb zelf ook het idee dat ik vandaag aardig op dreef ben.

Thanks lieverd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven