Man weigert sterilisatie.

04-02-2009 10:06 411 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
foutje, quote ipv wijzigen
Je hebt wel een punt, maar je kunt hem niet in een dwangbuis naar het ziekenhuis vervoeren.....

Succes ermee.
Ik snap je man wel. Stel jullie huwelijk gaat kapot en hij wil nog een tweede leg, dan kan dat aangezien mannen toch tot hun tigste door kunnen blijven gaan.
Ergens heeft hij natuurlijk wel een punt, zijn zak is zijn zaak. Maar ik vind het wel ontzettend kleinzielig gemiep, als ik heel eerlijk ben. Jij hebt waarschijnlijk jarenlang voor de anticonceptie moeten zorgen, met alle gehannes aan je lichaam van dien (om van kinderen baren nog maar niet te spreken) dus ergens zou het wel zo eerlijk zijn als hij nu eens iets doet, zeker als jullie sámen besluiten om definitieve anticonceptie te willen.
Ik ben geen expert op dit gebied, maar ik zou de anticonceptie nu idd aan hem overlaten. Zou zeggen dat jij je portie al wel hebt gehad. Bestaat er niet ook een mannenpil?

(Of wil hij stiekum nog een kind??)
Ik zou het even laten rusten en over een maand weer bespreekbaar maken. En praat er dan rustig over. Geef rustig je argumenten en zeg dat je graag wil dat hij er over nadenkt en niet meteen pertinent weigert.

Ik hoop dat jullie er samen uit kunnen komen.
Star, als mijn man met zo'n redenatie weigert om zich te laten steriliseren zouden we sowieso een ontzettend groot probleem hebben eigenlijk....

'ja sorry schat, ik wil geen kinderen meer met jou, maar misschien straks nog wel met een ander'.
Ik kan je enkel mijn persoonlijke mening geven: je hebt zeker een punt.

Jij hebt jaren de pil geslikt, zwangerschap met complicaties en dergelijke ondergaan, nu is het zijn beurt. Daarbij vind ik een sterilisatie bij een man een veel minder ingrijpender ingreep dan bij een vrouw.

Is hij wel goed voorgelicht over een sterilisatie? Mannen hebben soms het vreemde idee dat ze daarna geen echte man meer zouden zijn, of vinden het doodeng, dat kleine sneetje.

Maar ja, je kunt hem moeilijk knock-out slaan en naar het ziekenhuis slepen...

Misschien is het idee dat jullie er eens samen met een huisarts over gaan praten?
Overigens duurt de ingreep bij een vrouw normaliter een kwartier.
Tja... je hebt gelijk, maar hij heeft ook een punt (heel helder haha)

Een sterilisatie is voor een vrouw een vrij zware chirurgische ingreep en gezien jouw verleden kan ik me voorstellen dat je er geen zin in hebt. Een man daarentegen kan bij wijze van spreke op de fiets naar huis na de ingreep. Maar ja... als hij de ingreep echt niet wil, dan houdt het op. En ja, dat moet jij respecteren.

Het is vervelend dat jullie nu allebei in zo'n 'principediscussie' zijn beland. Praat erover. Leg eventueel het probleem samen voor aan jullie huisarts (als jullie gezamelijke hebben).

Er zijn nog alternatieven; prikpil (1x per drie maanden), Implanon (1x per vijf jaar). Maar ja... dan komt het inderdaad wel weer op jouw bordje.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:Eowynn_ schreef op 04 februari 2009 @ 10:10:

Star, als mijn man met zo'n redenatie weigert om zich te laten steriliseren zouden we sowieso een ontzettend groot probleem hebben eigenlijk....

'ja sorry schat, ik wil geen kinderen meer met jou, maar misschien straks nog wel met een ander'.Ho ho, dat zeg ik niet dat haar man of de mijne dat zegt, dat zeg ik zelf, mocht het ooit eens ter discussie komen te staan.
Wow. Mosterd binnen vijf minuten.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:Eowynn_ schreef op 04 februari 2009 @ 10:09:

Ergens heeft hij natuurlijk wel een punt, zijn zak is zijn zaak. Maar ik vind het wel ontzettend kleinzielig gemiep, als ik heel eerlijk ben. Jij hebt waarschijnlijk jarenlang voor de anticonceptie moeten zorgen, met alle gehannes aan je lichaam van dien (om van kinderen baren nog maar niet te spreken) dus ergens zou het wel zo eerlijk zijn als hij nu eens iets doet, zeker als jullie sámen besluiten om definitieve anticonceptie te willen.Dat vind ik dus kinderachtig gestampvoet. Alles eerlijk delen hoor, nu ben jij eens aan de beurt.
Ik vind het een beslissing die je samen maakt, wel of geen kinderen, wel of geen anticonceptie, en ik vind het oneerlijk om die verantwoordelijkheid altijd maar bij de vrouw neer te leggen.

Waarschijnlijk vinden de meeste kerels condooms ook geen optie, voor de lange termijn en gaan ze er wel heel makkelijk vanuit dat hun vrouw wel weer hormonen gaat slikken/spuiten/een spiraal neemt om te voorkomen dat er kinderen komen, want voor henzelf is het zoveel moeite.
Van de prikpil kom je aan, houd je vocht vast en kun je depri worden.

Vind het heel lullig (letterlijk en figuurlijk ) van je man dat hij hier niet toe bereid is. Maar voor mijzelf zou ik het net zo lief zelf in eigen hand hebben, alhoewel ik naast 'n eventuele sterilisatie (van man en/of van mij) wel de pil zou blijven slikken ivm zware ongesteldheidsklachten.
@Star, voor zover ik weet speelt dat niet mee in zijn overwegingen. Man is inmiddels bijna 40, dus eigenlijk al in de 'tweede-leg-leeftijd'. Bovendien gaat dat argument misschien nog wel eerder voor mij op, aangezien ik 27 ben.

@Ka32, nee, man wil zeker geen kind meer.

@Moi_eva: Ik ben bang dat dat weinig zin heeft. We hebben het hier al vaker over gehad. Zelfs al tijdens mijn zwangerschap, maar man blijft bij zijn punt.
Vind het een beetje egoistisch van hem.

Zou het laten rusten en hem later info over laten lezen (sommige mannen denken n.l. dat er niets meer uit komt als ze gestereleriseerd geholpen zijn) En bij mannen kan het evt weer hersteld worden, bij vrouwen niet.
Ja, dat is waar Eowynn. Mannen gaan er uiteindelijk van uit dat 'wij-vrouwen' het wel weer oplossen. Dat lees ik tussen de regels in de OP en daar hebben jullie helemaal gelijk in.
evyblissy wijzigde dit bericht op 04-02-2009 10:16
Reden: typfoutje
% gewijzigd
En is het niet dat bij mannen een steralisatie weer ongedaan kan maken en bij vrouwen niet? Of had ik dat verkeerd begrepen.

Heb je het al eerder met je man over gehad (voordat je aan kinderen begon?)

Groetkes
Nee echt?
Kinderachtig gestampvoet? Ik vind dat als je samen beslist dat je geen kinderen meer wilt dat de verantwoordelijkheid voor het niet krijgen van kinderen niet altijd automatisch op het bordje van de vrouw gelegd hoeft te worden.

Als ik kijk hoeveel jaren ik de pil heb geslikt, pijnlijke toestanden met een spiraal heb moeten ondergaan, gerommel met hormonen en de effecten daarvan, dan zou ik het eigenlijk nogal oneerlijk vinden als mijn man zegt 'zo, nu willen we geen kinderen meer, laat jíj je maar steriliseren, want ik vind het teveel gedoe en een beetje eng.

Als ik naar mezelf kijk: ik stond ook niet te springen om een spiraal te laten inbrengen, was er als de dood voor. Maar toch gedaan, want condooms zijn zo'n gedoe en je moet toch íets als je uiteindelijk nog een kind wilt.
aan de ene kant denk ik dat het, zo gauw het een principe kwestie wordt, sowieso een welles nietes spelletje gaat worden waar je niet meer uit komt. Aan de andere kant vind ik de principe kwestie over het snijden aan zijn zak ook heel raar. Er zijn zat mannen in Nederland die gesteriliseerd zijn. Hij weet wel het verschil tussen sterilisatie en castratie neem ik aan?

Ik denk dat er maar een oplossing is voor een definitieve vorm: geheelonthouding. Daar hebben jullie allebei last van, en ik weet dat het nogal een chantage middel lijkt, maar zo lang hij niks wil ondergaan en jij dus alle problemen die komen kijken bij een zwangerschap moet dragen, zou ik dat gewoon stellen. Condooms zijn in een vaste relatie geen goede anticonceptie en zeker niet definitief, dus succes verder.

Sterilisatie is trouwens een poliklinische ingreep met een dagje wat ongemakken tijdens zitten en plassen geloof ik. Waar je man de problemen vandaan haalt?
quote:elninjoo schreef op 04 februari 2009 @ 10:14:

Van de prikpil kom je aan, houd je vocht vast en kun je depri worden.

Vind het heel lullig (letterlijk en figuurlijk ) van je man dat hij hier niet toe bereid is. Maar voor mijzelf zou ik het net zo lief zelf in eigen hand hebben, alhoewel ik naast 'n eventuele sterilisatie (van man en/of van mij) wel de pil zou blijven slikken ivm zware ongesteldheidsklachten.Waarom zou 1 van beide zich dan laten steriliseren?
Mevrouwtje Theelepel, tweede leg meestal nog een jaar of tien later

Ik ken overigens flink wat stellen die condooms gebruiken, zou het daar dan andersom moeten zijn? De vrouw 'moet' zich maar laten steriliseren want de man heeft jaren voor de anticonceptie gezorgd?
JAAA! Geheelonthouding als chantagemiddel, binnen een paar weken accepteert hij het gesnij aan zijn zak. ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven