Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?

We komen trouwens hier vandaan.
Alle reacties Link kopieren
Wat is het héérlijk paasweer! Af en toe zon, af en toe regen en zelfs hagel en 10 graden!
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Geniet ervan sebastiaan, het schijnt nog een tijdje zo te blijven.

Voor mezelf vind ik het niet zo geweldig, ik heb het koud!
quote:sebastiaan1234 schreef op 17 april 2017 @ 16:11:

Wat is het héérlijk paasweer! Af en toe zon, af en toe regen en zelfs hagel en 10 graden!

Mag ik even inhaken?

Ik vind het ook heerlijk weer momenteel, zonnetje en 10 graden. Ik hoop ook echt dat het voorlopig zo blijft.

Heb zo geen zin de zomer.... Ik weet niet wat het is, maar ik voel me gewoon het beste als het beetje van dat tussen weer is, dus dat je nog gewoon een lange broek aan kan met een jasje, enkellaarsjes. Ben ook altijd blij als de weersvoorspellingen zijn dat het fris weer wordt met af en toe een bui.

Echt strenge winters met sneeuw ben ik ook niet zo van, alhoewel ik het ook wel weer sfeervol vind.

Het lange licht vind ik nog het meest irritante

Van mij mag het 's avonds op tijd donker zijn.
Leuk berichtje voor jullie
Meivakantie valt ook nog in april.
Ik heb hoop dat het deze meivakantie géén zomers weer word!
quote:Lotte35 schreef op 21 april 2017 @ 11:38:

Leuk berichtje voor jullie Ohh Love it
De temperaturen gaan weer stijgen na Koningsdag richting de 20 graden! Ik hoop dat het daarbij blijft en we niet (net zoals vorig jaar) richting de 25 schieten..

Ik weet niet of ik hier nog mag ''ventileren'' na alle drama van voorgaande weken/maanden, maar ik vind het erg grappig hoe Weeronline zegt dat de "lente in het slop zit''. Nou, dan mag de lente van mij vaker ''in het slop zitten''! Serieus, ik geniet heel erg van dit weer. Het is aangenaam zacht met je tussenjas aan, en de zon schijnt ook volop. Daarnaast valt er niet veel regen. Dat soort weer vind ik héérlijk; zacht met af en toe een zonnetje. Daarnaast heb je geen last van mensen die in hun tuintjes werken/herrie te zitten maken, wat ook erg rustgevend is.
Er wordt door mijn collega's enorm geklaagd dat ze vanwege het "slechte" weer nu de hele meivakantie binnen moeten zitten. Ik snap het echt niet. Het is toch prima weer om naar buiten te gaan? Gewoon met een fleecetrui of tussenjas. De zon schijnt. En als het regent is het niet meer dan een paar druppels. Ik ziet het probleem echt niet. Alsof je alleen naar buiten kan als de temperatuur boven de 25 graden is.
Als het regent is het nat en als het vriest is het glad!
quote:catharina1000 schreef op 24 april 2017 @ 10:55:

Er wordt door mijn collega's enorm geklaagd dat ze vanwege het "slechte" weer nu de hele meivakantie binnen moeten zitten. Ik snap het echt niet. Het is toch prima weer om naar buiten te gaan? Gewoon met een fleecetrui of tussenjas. De zon schijnt. En als het regent is het niet meer dan een paar druppels. Ik ziet het probleem echt niet. Alsof je alleen naar buiten kan als de temperatuur boven de 25 graden is.

Helemaal eens!

Ik ben nu hoogzwanger, maar kan niet wachten om die kleine straks met laarsjes aan te leren hoe je heerlijk in plassen kunt stampen
Nog maar even genieten van het lekkere weer deze week. Volgende week 20 graden met zon, hoop dat er nog wat verandert in de verwachtingen. Af en toe zon is wel lekker, maar onbewolkte dagen waarop de zon maar blijft schijnen van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat... nee, liever niet. Heb meer moeite met zon dan met een temperatuur van 20 graden. Met 20 graden is het hier nog wel redelijk koel te houden hier binnen.

Er wordt door mijn collega's enorm geklaagd dat ze vanwege het "slechte" weer nu de hele meivakantie binnen moeten zitten. Ik snap het echt niet. Het is toch prima weer om naar buiten te gaan? Gewoon met een fleecetrui of tussenjas. De zon schijnt. En als het regent is het niet meer dan een paar druppels. Ik ziet het probleem echt niet. Alsof je alleen naar buiten kan als de temperatuur boven de 25 graden is.Hier wil ik als warmte- en zonliefhebber wel even op reageren. "Niet naaar buiten kunnen" is natuurlijk betrekkelijk, dat kan ook bij min tien. Maar dan wel helemaal ingepakt. En juist dat ben ik zo beu. Ik ben er klaar mee om weggedoken in jassen en truien naar buiten te gaan, om dan ook weer zo snel mogelijk naar binnen te vluchten omdat het gewoon steenkoud is. Ik wil zonder die ballast van dikke lagen kleding ontspannen buiten kunnen verblijven en genieten, zo lang als ik daar zin in heb zonder het koud te krijgen. Ik heb zomaar het idee dat dat ook geldt voor je collega's. Gelukkig wonen we in Nederland en is er voor elk wat wils qua weer, en moeten liefhebbers van warmte nu even geduld hebben

Er wordt door mijn collega's enorm geklaagd dat ze vanwege het "slechte" weer nu de hele meivakantie binnen moeten zitten. Ik snap het echt niet. Het is toch prima weer om naar buiten te gaan? Gewoon met een fleecetrui of tussenjas. De zon schijnt. En als het regent is het niet meer dan een paar druppels. Ik ziet het probleem echt niet. Alsof je alleen naar buiten kan als de temperatuur boven de 25 graden is.Voor de Pasen was dat op mijn werk ook. 'Moet ik 4 dagen binnen zitten ' werd er gezegd. Ik heb erna serieus gevraagd of hij daadwerkelijk niet naar buiten is gegaan. Toch wel natuurlijk. Ik heb zelfs met de paasdagen buiten kunnen zitten, was best lekker.
quote:Daantje1970 schreef op 26 april 2017 @ 15:33:

[...]

Voor de Pasen was dat op mijn werk ook. 'Moet ik 4 dagen binnen zitten ' werd er gezegd. Ik heb erna serieus gevraagd of hij daadwerkelijk niet naar buiten is gegaan. Toch wel natuurlijk. Ik heb zelfs met de paasdagen buiten kunnen zitten, was best lekker.Het was prima te doen inderdaad.
De temperaturen blijven bij 16/17 graden steken, dus ik ben tevreden! Lekker normaal meiweer.
Ik vind het ook topweer. Wel een zonnetje, niet heet
Hebben jullie de weersvoorspellingen gezien

Morgen wordt het rond de 20 graden maar daarna weer 15 graden en wisselvallig, heerlijk. Van mij mag het voorlopig zo blijven, wat frisser, af en toe een zonnetje, prima
Inderdaad, de hoge temperaturen blijven uit! Yesss En een dag 20 graden vind ik echt niet erg, want we zijn deze meivakantie erg getrakteerd! Ik hoop dat de zomer ook koel word, maar misschien is dat wel teveel gevraagd..

Ik ben zelf overigens een persoon die het snel warm heeft, maar wat ik vandaag (op Lauwersoog) zag was wel bijzonder.. het was 12 graden, maar toch zag je mensen in T-shirt en korte broek.. dat is dus wat ik bedoel met "zomerhype". Natuurlijk moeten mensen zelf bepalen wat ze dragen, maar het komt zo "fake" over... en morgen gaat iedereen zeker hun zwemkleren aantrekken!?
Haha ik zag laatst ook iemand met blote benen... Het was die dag ook 12 graden ofzo

Ik heb een tijdje gereisd, en in het buitenland lopen mensen ook gewoon normaal gekleed op hun werk als het warm is.

Hier komt men meteen in strandkleding als het 20 graden is...

Ik krijg ook elk jaar wel opmerkingen;'Heb je het niet warrmmmm???'

Terwijl ik dan voor de temperatuur prima kleding aan heb en daarnaast vind ik het echt onzin om in strandkleding naar mijn werk te komen.
Gisteren weinig strandkleren gezien, en nu is het bewolkt!
Heerlijk
Eerlijk? Ik zou liever hebben dat de zomer word overgeslagen ipv dat de lente (voorlopig) word overgeslagen
Ik deel die mening Kimmeke .
Ik ben benieuwd, ja. Ik ben al blij dat het geen 25 graden is in mei, zoals vorig jaar! Wat een verschil met deze 11 graden, zeg!
Het is prima weer. Het hoeft voorlopig niet anders te worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven