Zomermoppers en wintervreugd!

16-08-2015 14:18 3005 berichten
Het wil nog steeds maar niet winteren, maar gelukkig is er altijd nog het mopper-, klets- en juichtopic voor alle zomerhaters en winterliefhebbers van dit onvolprezen forum. Als een groot veld vol maagdelijke, vers knisperende sneeuw strekken zich wederom vele lege pagina's voor ons uit om te vullen met klachten over plaknachten en blijdschap als de mutsen en de sjaals weer uit het vet kunnen. Wie komt de eerste voetstappen zetten?

We komen trouwens hier vandaan.
Dat onweer hebben wij gisteravond gehad. Heel eventjes maar.

Plakkerig valt mee nu, wel afwisselende mini-buitjes.
Alle reacties Link kopieren
Hier sinds donderdag vrij benauwd weer voelde warmer aan dan 21/22 graden ... vandaag nog steeds onweerachtig. Volgende week dinsdag en woensdag word het 25 en 26 graden (vanaf 25 graden mag je van zomer temperaturen spreken) daarna zouden de temperaturen onder 20 graden komen maar dat zien we later wel weer ;-)
... dubbel
kimmeke1983 wijzigde dit bericht op 13-05-2017 13:41
Reden: dubbel post
95.06% gewijzigd
Het is hier heel donker en het regent, ik ben helemaal in mijn nopjes. :biggrin:
Vorig jaar had ik het ook...
Geen idee waar het vandaan komt, maar ik wordt zo onrustig van de zomer.

Sowieso altijd die vragen van:'En ook lekker aan het genieten van de zon?' Of:'Wat heb jij allemaal nog gedaan met het mooie weer'

Ik ga naar buiten als ik zin heb en als ik een dagje thuis wil blijven doe ik dat ook, het weer veranderd daar niks aan.

Het wordt dan zo opgedrongen, alsof je in de zomer heel veel moet gaan plannen.
Ik hoop echt dat het wisselvallig blijft, dus ook lekker regen en wat frissere dagen en nachten.
Hmm, de zinnen zitten achter elkaar terwijl ik er wel alinea's tussen heb gezet,...
Het was idd vandaag vies warm! Ik zie net twee dagen warm en daarna gelukkig weer 18/17 graden...
Toch maar mijn hyggesokker aangetrokken. ;-D
--
Ik zie woensdag dat het 24 tot 28 graden word in Nederland! Ik moet eerlijk bekennen dat ik het normaal geen probleem vind als het één dag zomers warm is, vooral niet op een schooldag, omdat er dan niet echt een "dwang" is om leuke dingen te doen. Totdat je van je werk vandaankomt en iedereen op terrasjes in de zon ziet "bakken".. Achja, aan het weer kunnen we helaas weinig doen. Ik hoop dat het 21 en 25 mei niet al te warm word, omdat ik 21 mei aan een hardloopwedstrijd mee ga doen en op 25 mei aan het KNWF fietsttocht in Joure (Friesland) ga meedoen, voor mijn recentelijk overleden opa.. en het is niet fijn om hard te gaan lopen als het erg warm is, en als de zon fel schijnt al helemaal niet. Fietsen gaat dan nog wel, maar vorig jaar was het nog net te doen.. toen was het twee weken lang bijna zomers warm en heel zonnig.. gelukkig is dat dit jaar anders! Zelfs nu wordt het nog niet zo warm als dat het vorig jaar was. Koud is het echter ook niet meer, met temperaturen van 18 graden. Wel een omschakeling! o_o
Life isn't about getting and having, it's about giving and being.
Dat is inderdaad niet fijn met een hardloopwedstrijd Sebastiaan.
Zeker niet als het dan benauwd is.
Hopelijk is het dan wat koeler​!
En wat mooi dat je aan die fietstocht mee gaat doen:)

Pfff het is echt zo warm vandaag, ik mis de Herfst :"-(
Ik vind zomer alleen leuk op vakantie, maar als ik gewoon moet werken en wil gaan sporten dan vind ik het gewoon niks.

Daarnaast vind ik herfst en winterkleding veel leuker :love:
Getver wat is het klef vandaag zeg.....en. Morgen 27 graden WTF.....nou ja daarna gelukkig meteen een stuk minder. Echt is ben hier zo niet aan toe, vond het de laatste weken juist heerlijk met zon, wind en graad of 15 en droog was echt perfect weer
Prima weertje hoor, vandaag. Alleen niet als je moet werken, in een wasserij :@ .
Morgen word het hier 29 graden bah dat het maar snel donderdag is ;-))
...
kimmeke1983 wijzigde dit bericht op 16-05-2017 19:53
Reden: Nog eens dubbel post voor de verandering
0.00% gewijzigd
kimmeke1983 schreef:
16-05-2017 19:52
Morgen word het hier 29 graden bah dat het maar snel donderdag is ;-))
Ja inderdaad! Dan wordt het weer een lekkere temperatuur, rond de 17 graden, prima :)
Ik ben er ook zo niet aan toe Blauwuiltje! Ik kan hier echt down van worden. Wat sommige mensen in de winter hebben, heb ik in de zomer.

Zo rond de 17 graden is prima, ben ook blij dat het na vandaag weer koeler wordt en volgens de weerspellingen blijft dat voorlopig zo :)
Bah waarom is het nu meteen weer zo bloedverziekend heet? Waarom niet gewoon een lekkere 22 graden? Kan je lekker buiten zitten en nog wat doen. Mijn vriend, die hartpatiënt is, ligt op de bank. Ik lig met koppijn op bed onder de ventilator. Bijna jammer dat ik vrij ben vandaag.
daantje1970 wijzigde dit bericht op 18-05-2017 09:06
0.36% gewijzigd
Hoe kan je dit nou fijn vinden?

Je kan een hekel aan winter/kou hebben, maar daar kleed je je op en het is binnen overal warm.

Zelfs mensen die vrolijk worden van de zon moeten toch ook last hebben van de warmte en zweterigheid?
Ik ben eindelijk thuis nu. De hele dag gezwoegd in temperaturen van 25° (binnen) en ook buiten moeten werken in 30°.
Ik heb knallende hoofdpijn.....
Zoals Twistnshout schreef: op de winterse koude kan je je kleden.
Op hete dagen kan je niks doen om af te koelen , toch niet op het werk.
Ik hoop dat het gauw weer herfst wordt. Echt!
22 graden is ook al best warm voor mij, maar 27 graden met een gevoelstemperatuur van notabene 29 GRADEN is gewoon echt niet te doen. Er was laatst een zomerliefhebber hier die zei dat het fijn is om niet ingepakt naar buiten te gaan. Maar, is het wel fijn om ZWETERIG naar binnen én buiten te gaan?? :sarcastic:

Ow trouwens, voor als iemand er geïnteresseerd in is; het is de warmste 17 mei OOIT, en ook gelijk de eerste regionale tropische dag. In 2016 werd het "pas" in juni ergens tropisch. Gelukkig keldert de temperatuur morgen flink naar beneden, en 21 mei (wanneer ik die hardloopwedstrijd heb) belooft net zulk weer als morgen te worden! :cheer2: Wat er op hemelvaartsdag gaat gebeuren, wil ik liever niet weten.. want vanaf dinsdag gaat de temperatuur weer omhoog.
Afschuwelijk vandaag, ook met hoofdpijn thuis gekomen, was op kantoor 25 graden bahbahbah. Moest lang wachten voor een open brug met mn fiets werd er naar van. Nu nog 25 garden hier en volgens buienradar oas morgenochtend regen O ik haat dit. Gelukkig zijn we er weer vanaf voorlopig maar deze ene dag viel me al vies tegen zeg
sebastiaan1234 schreef:
17-05-2017 17:11
22 graden is ook al best warm voor mij, maar 27 graden met een gevoelstemperatuur van notabene 29 GRADEN is gewoon echt niet te doen. Er was laatst een zomerliefhebber hier die zei dat het fijn is om niet ingepakt naar buiten te gaan. Maar, is het wel fijn om ZWETERIG naar binnen én buiten te gaan?? :sarcastic:

Ow trouwens, voor als iemand er geïnteresseerd in is; het is de warmste 17 mei OOIT, en ook gelijk de eerste regionale tropische dag. In 2016 werd het "pas" in juni ergens tropisch. Gelukkig keldert de temperatuur morgen flink naar beneden, en 21 mei (wanneer ik die hardloopwedstrijd heb) belooft net zulk weer als morgen te worden! :cheer2: Wat er op hemelvaartsdag gaat gebeuren, wil ik liever niet weten.. want vanaf dinsdag gaat de temperatuur weer omhoog.
Hier was de gevoelstemperatuur 36 graden niet leuk. En dan zitten wij in een chalet, dat is heel gauw warm. Op een gegeven moment was het binnen net zo warm als buiten. Niet lekker meer. Als het nou gewoon langzaam opgebouwd zou worden dan red ik het tegenwoordig wel. Maar opeens zo warm, dat kan niet gezond zijn.
Ik word echt ziek van hitte maar een dagje trek ik meestal nog wel omdat het in huis dan niet meteen ook zo heet is. Vond het best prettig en te doen. Was hier 25 graden en uit de zon stond er een briesje. Een dagje mooi en nu een dagje koel. Prima hoor.
Vandaag weer een jas aangehad! :proud:
Heerlijk dit weer! Ramen open, frisse lucht.
Ik houd ook van donker weer :proud:

Nu vind ik een zonnetje ook wel lekker hoor, maar zo'n dag als vandaag, heerlijk. Hopelijk blijft het voorlopig zo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven