Man weigert sterilisatie.

04-02-2009 10:06 411 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
quote:MevrouwtjeTheelepel schreef op 04 februari 2009 @ 10:33:

[...]

Ja en als ik niet wil, dan gaat hij toch?Nee dan zoek je een andere oplossing.
Ik ben blij dat mijn man er geen probleem van maakt overigens. Anders zou ik net zo hard weigeren om de pil of een spiraal te gebruiken. Als hij zomaar in zijn eentje beslist dat een ingreep teveel gedoe aan zijn lijf is beslis ik in mijn eentje dat hormonen teveel gedoe aan mijn lijf zijn. Dat is oneerlijk en niet contructief, maar het is precies wat de meeste kerels doen.

Het is véél geaccepteerder dat een vent zegt dat hij geen sterilisatie wil dan dat een vrouw zegt dat ze geen hormonen wil slikken. Moet je kijken hoe kerels beginnen te steigeren als hun vrouw meldt dat er op condooms overgestapt moet worden.
quote:Kess schreef op 04 februari 2009 @ 10:35:

[...]

Bij vrouwen is het ook allang geen zware buikoperatie meer. Het is een kijkoperatie. Het kan zelfs vaginaal gedaan worden, dus zonder sneetjes in je buik. Echt, het is een ingreep van niets.precies, t stelt niks voor en als je even de pijngrens van mannen en vrouwen vergelijkt plus het doorzettingsvermogen bij ziekte, dan is het voor een vrouw nog minder erg dan voor een man!
quote:elninjoo schreef op 04 februari 2009 @ 10:29:

[...]

Nee, het is zeer zeker geen grapje. Ik vind dat de man ook wel 'ns wat over mag hebben voor z'n vrouw. Door het weigeren van sterilisatie verplicht hij namelijk zijn vrouw tegen haar wil de pil te moeten blijven slikken. Dus kan ze feitelijk gewoon stoppen met de pil en zeggen dat ie er niet meer op komt zolang hij er niks aan heeft laten doen.

Als jij gewoon een goede man hebt, die zielsveel van zijn vrouw en kinderen houdt, samen de kinderen opvoed, samen een leven met je deelt..Heeft een man al genoeg over voor zijn vrouw als het goed is. Dat gemiep over 'een man moet het maar over hebben voor zn vrouw, want een vrouw wordt al ongesteld en moet al baren' Tsja...Sorry hoor. Maar we ZIJN nu eenmaal vrouw. Ik houd ervan! Voel me op en top vrouw...Dus dat ongesteldheidsgedoe + de pil etc neem ik maar voor lief!

En je man straffen? Never nooit...Kan alleen van kwaad tot erger gaan!

Perfectionisme is niet perfect...
ik vind je man kinderachtig. Maar als hij echt niet wil, hoewel zijn argumenten niet echt steekhoudend zijn, kan jij ook nog overwegen jezelf te laten steriliseren volgens de Essure methode. Helemaal geen zware chirurgische ingreep, je hoeft niet eens onder narcose en staat in 20 min weer buiten. Deze sterilisatie wordt vaginaal gedaan. Google er maar eens op.
Whatever, I do what I want
quote:MevrouwtjeTheelepel schreef op 04 februari 2009 @ 10:15:

@Man is inmiddels bijna 40, dus eigenlijk al in de 'tweede-leg-leeftijd'.

De meeste mannen zijn 35+ als ze voor het eerst vader worden; dus dit lijkt me wel een erg boude uitspraak!!

De 2e leg leeftijd ligt toch echt wel een heel eind hoger.

En verder: je kunt hem inderdaad niet in een dwangbuis afvoeren; maar je kunt hem wel verantwoordelijk stellen voor de anticonceptie. Misschien heeft ie wel een gruwelijke hekel aan condooms.....
Voor wie denkt dat het een zware buikoperatie is:

http://www.anticonceptie-...copische_sterilisatie.pdf
Ik zie sterilisatie wel zitten. Het is tegenwoordig ook voor vrouwen een kleine ingreep maar ik ga daarna heerlijk twee dagen lang in bed liggen met tv, boeken en telefoon bij de hand. Deze laatste vooral om mijn man om de haverklap voor thee, massage enz. te bellen.
quote:marretje23 schreef op 04 februari 2009 @ 10:39:

Ik zie sterilisatie wel zitten. Het is tegenwoordig ook voor vrouwen een kleine ingreep maar ik ga daarna heerlijk twee dagen lang in bed liggen met tv, boeken en telefoon bij de hand. Deze laatste vooral om mijn man om de haverklap voor thee, massage enz. te bellen.Precies, ik ga me tegen die tijd net zo laten verwennen als in mijn kraamweek!
Loretta is De Mol. Punt.
Het woord condoom hoef ik thuis al helemaal niet te laten vallen. Tjee, wat een ouderwetse bedoening is het hier eigenlijk. Maar ja, ik blijf erbij dat ik dit het niet waard vind om een fikse relatiecrisis te riskeren. Hij zal zich ook wel bij bepaalde dingen enorm aan me irriteren. Het is nu eenmaal geven en nemen en ik vind dit geen halszaak.
En zo is het toevallig ook nog eens een keer
[quote]Eowynn_ schreef op 04 februari 2009 @ 10:28:

Ik ga er vanuit dat mijn kerel er vanuit gaat dat we samen oud worden.

Ik vind het vrij stuitend dat er tegenwoordig zo geredeneerd wordt: dat scheiden kennelijk zo normaal is dat je er al rekening mee houdt dat je eventueel nog wel een andere vrouw zult willen bevruchten en dus niet samen met je huidige partner de keuze durft te maken dat je klaar bent met het krijgen van kinderen.

Dat doen de meeste mensen die trouwen en/of samen een kind krijgen. Toch worden er samenlevingscontracten of huwelijkse voorwaarden opgesteld waarin afspraken worden gemaakt over wat er moet gebeuren als een relatie stukloopt. Wanneer het om spullen gaat is het kennelijk dom en onverstandig om daar niet van tevoren over na te denken en dat te regelen, maar bij toekomstige kinderen is dat onacceptabel om rekening te houden met het feit dat dingen mss anders lopen?

Wij nemen samen de beslissing of we wel of geen kinderen meer willen. Eventuele volgende relaties zouden daar buiten moeten staan, want je bent klaar met kinderen krijgen óf niet klaar met kinderen krijgen.

Ben ik niet met je eens. Julie nemen samen de beslissing dat er in jullie relatie geen kinderen meer komne, maar je kan en mag niet voor de ander beslissen dat die klaar moet zijn met kinderen, omdat je dat bent in je huidige situatie. EEn sterilisatie is voor altijd in principe, dus dat moet je allen laten doen als je zelf het gevoel hebt dat je klar bent met kinderen. Zo klaar dat je ook weet dat je geen tweede leg wilt, ook als al je kinderen omkomen bij een auto-ongeluk, als blijkt dat je kind een beenmergtransplantatie nodig heeft en alleeen een brusje de best matchende donor is, maar dus ook als je relatie strandt. Of je klaar bent met kindenren is en blijft uiteindelijk een individuele beslissing.
quote:elninjoo schreef op 04 februari 2009 @ 10:34:

[...]

Omdat het zielig is voor jouw kinderen!!!! Zij hebben dan nog maar één ouder, terwijl hun halfdinges wel 2 ouders heeft.

Vind het best raar...of nee eigenlijk best belachelijk om zo te redeneren. Ik zou dan alleen maar blij voor mijn (half)broertje/broer zijn dat hun nog wel twee ouders hebben!

*schud hoofd*

Ik snap je heel goed. Je kiest samen voor kinderen, en kiest er ook smaen voor om géén kinderen meerte rkijgen. Jij hebt flinke lasten gedragen bij het krijgen van jullie kind, nu is hij aan de beurt. ik denk dat het 'snijden in zijn zak'totaal in t niet valt bij een zwangerschap en pittige bevalling. Volgensmij loopt een man na die ingreep n dagje te trekkebenen en dan is t over.

NAV de opmerking van Kess:

En helemaal los daarvan: ik vind het raar dat een man zich zou moeten laten steriliseren, omdat de vrouw de zwangerschappen en bevallingen 'gedaan' heeft. Turf je dan ook hoevaak jullie er ;s nachts uit zijn gegaan voor een krijsende baby? En doen jullie even vaak de afwas? Hij wast de auto, maar wat doe jij daarvoor in de plaats?[/quote]

Ja, wij zorgen er inderdaad voor dat de taken in huis zon beetj eevenredig verdeeld zijn. Is dat zo raar? Lijkt me eigenlijk behoorlijk normaal, toch??

Bovendien, jullie zijn samen en hebben samen een kind, ik vind het heel raar om nu bij deze beslissing rekening te gaan houden met een scheiding en zijn eventuele tweede leg....
Ik denk dat het vrij lastig is om met één kind en pas 27 jaar oud een sterilisatie te krijgen. Artsen doen daar erg moeilijk over en zijn bang dat je op je beslissing terug komt.

En dat vind ik niet onterecht eigenlijk. Je bent nog erg jong en je hebt nog +/- 13 jaar aan vruchtbare jaren voor je en in die 13 jaar kan er erg veel veranderen. Het is wel erg definitief om nu al voor sterilisatie te kiezen.

Kun je niet eens een afspraak maken met een bureau voor geboortebeperking? Vroeger had je de rutgerstichting, maar tegenwoordig zit er in alle grote steden wel één.

Daar weten ze veel meer over verschillende vormen van anticonceptie dan een gynecoloog of de huisarts.

Zo zijn er heel veel verschillende soorten spiralen. Ook eentje met een soort weerhaakjes, zodat hij niet afgestoten kan worden.

Je kan ook een pessarium i.c.m. zaaddodende pasta gebruiken. Er is implanon en weet ik wat niet meer. Ga samen op gesprek en misschien komt er een oplossing uit waar je nog niet aan gedacht hebt.

Hier kun je meer info vinden:

http://www.casa.nl
quote:yathibiyya schreef op 04 februari 2009 @ 10:39:

[...]

Als jij gewoon een goede man hebt, die zielsveel van zijn vrouw en kinderen houdt, samen de kinderen opvoed, samen een leven met je deelt..Heeft een man al genoeg over voor zijn vrouw als het goed is. Dat gemiep over 'een man moet het maar over hebben voor zn vrouw, want een vrouw wordt al ongesteld en moet al baren' Tsja...Sorry hoor. Maar we ZIJN nu eenmaal vrouw. Ik houd ervan! Voel me op en top vrouw...Dus dat ongesteldheidsgedoe + de pil etc neem ik maar voor lief!

En je man straffen? Never nooit...Kan alleen van kwaad tot erger gaan!

Ik vind ongesteld moeten zijn 'n straf. Niet dat ik 'n man daarvoor zou straffen, maar ik vind het gewoon ronduit egoistisch als hij zoiets kleins niet voor mij zou over hebben. Jij klinkt knap onderdanig, je vindt dat je al blij mag zijn met 'n liefhebbende man, dus moet jij jezelf maar opofferen. Ik ben meer voor gelijkwaardigheid. Ik zie mijzelf ook als de liefhebbende vrouw, dus verwacht ik net zo goed van mijn partner dat hij 'ns iets voor z'n rekening neemt wat hij niet leuk vindt, ik moet dat immers mijn leven lang.
Ik heb mij vrij jong laten steriliseren zonder er lang over na te denken. Daarna ben ik erg veranderd, ook 'vrouwelijker' geworden., Het zal niet samenhangen, maar toch. Mijn verandering had ook best gevolgen kunnen hebben voor mijn huwelijk. Daarom denk ik nu hoe onverantwoord het was om zo makkelijk deze beslissing te nemen.

Volgens mij zijn de laatste medische ontwikkelingen zo dat een sterilisatie bij de vrouw net zo weinig voorstelt als bij de man. Hersteloperaties lukken niet altijd, ga er maar van uit dat het definitief is.

Het is een serieuze beslissing en ga het niet afdwingen zou ik zeggen. Net zo min als hij er van uit kan gaan dat jij nu weer voor de anticonceptie zorgt. Hopelijk zal hij toch instemmen maar neem de tijd.
Even ter verduideling. Ik weet dat een sterilisatie bij vrouwen geen heftige ingreep meer is. Zoals ik in de openingspost al aangaf is het bij mijn inmiddels een principe kwestie geworden. Ik vind het oneerlijk dat hij het niet eens wil overwegen, maar het wel vanzelfsprekend vindt dat ik het doe. Ik weet het, het is kinderachtig van mij, maar ik vindt zijn houding net zo kinderachtig en zie niet in waarom hij daarmee zijn zin zou moeten krijgen.
Return: kinderen zijn geen spullen. Ik ben vrij realistisch en ik weet dat veel huwelijken stuklopen. Maar ik vind dat onze kinderen er recht op hebben om ons exclusief als ouders te hebben en niet te hoeven delen. Net als dat je vastlegt wat er met de spullen gebeurd vind ik het behoorlijk zinnig om vast te leggen dat je kinderen in ieder geval beschermd worden tegen een tweede leg.
Ik vind dat je van niemand kan verwachten een ingreep te ondergaan, ook neit van jouw man en zeker neit emt het argument dat je al eea te verduren hebt gehad wegens zwangerschap en bevalling.

Als jij geen kinderen meer wilt moet jij het regelen.

Jij wilt baas zijn in eigen buik; wees dat dan ook. Schuif het niet op een ander af die het helemaal niet wil.

Verdiep je ook eens in sterilisatie bij vrouwen, voordat je gaat piepen. Het is een fluitje van een cent tegenwoordig en je staat na 20 minuten weer buiten.
quote:MevrouwtjeTheelepel schreef op 04 februari 2009 @ 10:44:

Even ter verduideling. Ik weet dat een sterilisatie bij vrouwen geen heftige ingreep meer is. Zoals ik in de openingspost al aangaf is het bij mijn inmiddels een principe kwestie geworden. Ik vind het oneerlijk dat hij het niet eens wil overwegen, maar het wel vanzelfsprekend vindt dat ik het doe. Ik weet het, het is kinderachtig van mij, maar ik vindt zijn houding net zo kinderachtig en zie niet in waarom hij daarmee zijn zin zou moeten krijgen.Dat lijkt me een heel goed uitgangspunt. En een hele prettige relatie.
quote:75twinkel schreef op 04 februari 2009 @ 10:42:

Ik snap je heel goed. Je kiest samen voor kinderen, en kiest er ook smaen voor om géén kinderen meerte rkijgen. Jij hebt flinke lasten gedragen bij het krijgen van jullie kind, nu is hij aan de beurt. ik denk dat het 'snijden in zijn zak'totaal in t niet valt bij een zwangerschap en pittige bevalling. Volgensmij loopt een man na die ingreep n dagje te trekkebenen en dan is t over.

NAV de opmerking van Kess:

Ja, wij zorgen er inderdaad voor dat de taken in huis zon beetj eevenredig verdeeld zijn. Is dat zo raar? Lijkt me eigenlijk behoorlijk normaal, toch??

Bovendien, jullie zijn samen en hebben samen een kind, ik vind het heel raar om nu bij deze beslissing rekening te gaan houden met een scheiding en zijn eventuele tweede leg....

[...]

Dus wat doe jij dan inplaats van de auto wassen?

Je kúnt nou eenmaal niet precies evenveel doen en dat is ook helemaal niet erg. Als hij zich laat steriliseren staat dat nog in het niet vergeleken bij de zwangerschappen en bevallingen die een vrouw doorstaat. Het kan dus nooit gelijk zijn. Waarom moet hij dan wel persé degene zijn die zich laat steriliseren? Ik dat 'voor wat hoort wat' principe echt raar. Dan ben je je hele leven bezig met terugrekenen of dingen wel eerlijk zijn verlopen.
Loretta is De Mol. Punt.
quote:Star schreef op 04 februari 2009 @ 10:36:

[...]

Ik zou blij zijn als mijn vriend ook zo zou denken. Het leven is helaas eindig en je weet nooit wat een van jullie overkomt. Waarom meteen het negatieve van zo'n redenatie? Ik zou alleen maar willen dat mijn vriend weer gelukkig zou worden als mij iets zou overkomen.

Met Star eens. Ook nog om een andere reden. Mijn partner heeft al 2 kinderen bij een ander, maar is nog jong (29). Ik ben 24...Zou hij gesteriliseerd zijn zou hij nooit een optie voor mij geweest zijn...want ik wil heel graag een kindje...

quote:Eowynn_ schreef op 04 februari 2009 @ 10:45:

Return: kinderen zijn geen spullen. Ik ben vrij realistisch en ik weet dat veel huwelijken stuklopen. Maar ik vind dat onze kinderen er recht op hebben om ons exclusief als ouders te hebben en niet te hoeven delen. Net als dat je vastlegt wat er met de spullen gebeurd vind ik het behoorlijk zinnig om vast te leggen dat je kinderen in ieder geval beschermd worden tegen een tweede leg.Dus als er iets met jou zou gebeuren, dan zou je liever hebben dat Eowman geen tweede leg zou gaan produceren?
quote:absoluteEinstein schreef op 04 februari 2009 @ 10:42:

Ik denk dat het vrij lastig is om met één kind en pas 27 jaar oud een sterilisatie te krijgen. Artsen doen daar erg moeilijk over en zijn bang dat je op je beslissing terug komt.

En dat vind ik niet onterecht eigenlijk. Je bent nog erg jong en je hebt nog +/- 13 jaar aan vruchtbare jaren voor je en in die 13 jaar kan er erg veel veranderen. Het is wel erg definitief om nu al voor sterilisatie te kiezen.

Kun je niet eens een afspraak maken met een bureau voor geboortebeperking? Vroeger had je de rutgerstichting, maar tegenwoordig zit er in alle grote steden wel één.

Daar weten ze veel meer over verschillende vormen van anticonceptie dan een gynecoloog of de huisarts.

Zo zijn er heel veel verschillende soorten spiralen. Ook eentje met een soort weerhaakjes, zodat hij niet afgestoten kan worden.

Je kan ook een pessarium i.c.m. zaaddodende pasta gebruiken. Er is implanon en weet ik wat niet meer. Ga samen op gesprek en misschien komt er een oplossing uit waar je nog niet aan gedacht hebt.

Hier kun je meer info vinden:

http://www.casa.nlGoed advies, dank je. Ik zal het vanavond eens voorstellen.
quote:Eowynn_ schreef op 04 februari 2009 @ 10:45:

Return: kinderen zijn geen spullen. Ik ben vrij realistisch en ik weet dat veel huwelijken stuklopen. Maar ik vind dat onze kinderen er recht op hebben om ons exclusief als ouders te hebben en niet te hoeven delen. Net als dat je vastlegt wat er met de spullen gebeurd vind ik het behoorlijk zinnig om vast te leggen dat je kinderen in ieder geval beschermd worden tegen een tweede leg.Daar kan ik 't alleen maar heel erg mee eens zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven