Schoonouders ontmoeten

30-04-2017 17:07 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
*
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-05-2017 21:27
Reden: OP verwijderd, maatregelen zijn genomen. Mvg Moderator Viva forum
% gewijzigd
Je wil zijn ouders nooit ontmoeten?

Enig idee hoe zoiets op die mensen overkomt?
Ontmoeten kan toch prima je hoeft niet dagelijks over de vloer te komen. Daarnaast kun je je vriend aangeven dat je niet zo van de familiebezoekjes bent en hopen dat hij accepteert dat hij veel alleen zal bezoeken in de toekomst.
Sommige dingen, zoals het ontmoeten van schoonouders, horen er in mijn ogen nou eenmaal bij. En je bent volwassen, dus je hoeft heus niet elke week daar op visite te gaan zitten. maar het is toch wel fijn om te weten door wie je partner is opgevoed?
Gewoon zeggen dat je zijn ouders niet wil ontmoeten?
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Hoe denk je dat het voor je vriend voelt, als jij aangeeft dat je zijn ouders, met wie hij een goede band heeft, niet wil ontmoeten? Het zou op mij overkomen alsof je de relatie niet serieus neemt.
Nooit je schoonouders ontmoeten? Dat is niet echt een goede instelling, je kan ze toch een kans geven, waarschijnlijk zijn ze heel aardig en leuk als je vriend er zo'n goede band mee heeft.
Klinkt een beetje afgunstig. Kennismaken betekent helemaal niet dat je ineens allemaal familiaire verplichtingen hebt, dat is wat je er zelf van maakt.
Je verwijt je eigen moeder dat ze niet oprecht geïnteresseerd is in je vriend als persoon, maar jij wilt zijn ouders niet eens ontmoeten?
Dus omdat jij een slechte band met je ouders hebt wil je je schoonfamilie niet ontmoeten?

Heb je er ooit over nagedacht dat die mensen een toevoeging aan je leven kunnen zijn?
Silence is golden. Duct tape is silver.
Ik begrijp dit topic niet, en de post over de auto en je moeder ook niet. Of je hebt zelf zitten pochen over zijn auto tegen je moeder.
Misschien helpt het om de ouders van je vriend nog niet na 2 maanden al schoonouders te noemen.
*
*
Volgens mij ontmoet je belangrijke personen in het leven van je partner omdat je geïnteresseerd bent in zijn leven buiten jou.
Ik snap het ergens wel dat je er moeite mee hebt om je in te leven in zijn positie, als je zelf zo'n slechte band hebt met je ouders. Maar ik snap aan de andere kant niet als je zegt dat je om hem geeft datje dan niet zijn ouders wilt ontmoeten. Het komt op mij ontzettend kil over.
Uhm oke dan
quote:missmisery schreef op 30 april 2017 @ 17:18:

Dus omdat jij een slechte band met je ouders hebt wil je je schoonfamilie niet ontmoeten?

Heb je er ooit over nagedacht dat die mensen een toevoeging aan je leven kunnen zijn?+1. En verder, zoek hulp als het zoveel moeite kost om jezelf te geven. Je doet niet alleen je vriend tekort maar zeker ook jezelf.
Denk dat je echt even goed met jezelf in gesprek moet. Familie hoort er nou eenmaal bij en omdat familie voor je vriend blijkbaar ook heel belangrijk is doe je daar maar even je best voor. Als je dat al niet voor hem over hebt..
Zonder zijn ouders was je vriend er ook niet geweest hoor. Dus gewoon accepteren dat je ze af en toe eens ontmoet aangezien ze een goede band hebben. Ik vind het ook getuigen van onverwerkt verdriet en egoïsme dat je zijn ouders niet wilt ontmoeten, terwijl je weet dat dit belangrijk voor hem is. Ik zou een relatie om minder verbreken.
*
Als je een man wil zonder verleden dan zal je er 1 moeten zoeken. Je wist van tevoren dat je er zo over dacht dus ik vind het niet eerlijk van je dat je de relatie dan toch doorzet in de hoop dat je op de een of andere manier je zin wel kan doordrijven.
Creativity is intelligence having fun
IT runs in the family?

Waarom moet je zo hard als beton zijn?
Wow, je kunt ze toch wel even ontmoeten? En dan hoef je echt niet elke zondag mee met je vriend.

Maar jij klinkt ook niet echt vriendelijk.

"Ja, ik vind mijn ouders niet aardig, dus ik vind andere ouders vast ook niet aardig."

Goede redenatie!
Enig idee hoe negatief dit kan overkomen bij je partner?

Je wil alleen hem, niet "de rest".

Veel kans dat ik het zou uitmaken bij iemand die zo reageert op het begrip "familie".

Want dit zal dus altijd tussen ons blijven staan.

Hou hem dus niet aan 't lijntje, maar vertel het hem zo snel mogelijk.

Kan hij tenminste nu al beslissen of hij verder wil met jou. In plaats van dat je de boel nog een half jaar ofzo rekt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven