De leuke dingen van bevallen

30-04-2017 18:17 165 berichten
Alle reacties Link kopieren
Want die zullen er heus ook zijn toch?

Ik ben zo stom geweest om het topic 'bevallen: de taboes' te lezen en voel me nu nogal ongelukkig. Wie kan er iets grappigs/leuks/gezelligs tegenover zetten?
Natte tosti..
Ligt eraan of je het als leuk ziet, maar je hebt een kind erna.
Dat je er een kind aan overhoudt.

Dat is het wel zo'n beetje.
Het allerleukste is als het voorbij is.
Dat je er een baby aan overhoudt vond ik het leukst
Dat je de zorgverzekering 'eruit haalt' dat jaar.
Oh en wat ik wel leuk vindt om achteraf te bedenken/inzien... dat je nu inziet wat voor oerkracht je eigenlijk in je hebt. Maar pas achteraf fijn om over na te denken. Niet op het moment zelf
Nou ja, ik heb beide keren ook wel erg gelachen tussen de weeën door. Maar dat komt vooral doordat man en ik echt een heel ziek gevoel voor humor hebben .
quote:Filee_ schreef op 30 april 2017 @ 18:18:

Ligt eraan of je het als leuk ziet, maar je hebt een kind erna.Hm ja dat lijkt me best een leuke bijkomstigheid.
Natte tosti..
Ja de baby als je klaar bent. Meestal.

Sorry maar ik ken echt niemand die bevallen of een keizersnede zelf omschrijft als iets leuks. Dan heb je een rare kijk op leuke dingen.
Ik vond het allerleukst (naast mijn kind dan he) dat ik zo trots was op mezelf en op mijn lijf.
quote:Lady_Voldemort schreef op 30 april 2017 @ 18:22:

Nou ja, ik heb beide keren ook wel erg gelachen tussen de weeën door. Maar dat komt vooral doordat man en ik echt een heel ziek gevoel voor humor hebben .Vertel!
Natte tosti..
Dat je je hele bed volkakt...
Na het hechten.
quote:Fee-de-Goede schreef op 30 april 2017 @ 18:22:

Sorry maar ik ken echt niemand die bevallen of een keizersnede zelf omschrijft als iets leuks. Dan heb je een rare kijk op leuke dingen. Ik bedoel ook meer dingen die per ongeluk fout gingen, ongemakkelijk waren maar ook wel leuk.. gewoon om mijn hoofd weer even positief te krijgen
Natte tosti..
quote:Lady_Voldemort schreef op 30 april 2017 @ 18:22:

Nou ja, ik heb beide keren ook wel erg gelachen tussen de weeën door. Maar dat komt vooral doordat man en ik echt een heel ziek gevoel voor humor hebben .

Ik moest ook wel een beetje lachen tijdens de keizersnede. De gyn riep tegen manlief dat hij nu toch echt even niet moest kijken... en dat deed hij natuurlijk wel. Helemaal wit werd hij van de baby die eruit werd gerukt.

Ik lachen en de gyn ook. Maar dat was het ook wel hoor. Verder vond ik er weinig leuks aan.
quote:PoasAaier schreef op 30 april 2017 @ 18:21:

Dat je de zorgverzekering 'eruit haalt' dat jaar.

En het verlof van een jaar erna
quote:marielle8484 schreef op 30 april 2017 @ 18:23:

Dat je je hele bed volkakt...Jij dan blijkbaar. ...
Dat je aan het einde een kind hebt, meer leuke dingen zijn er echt niet over te vertellen.
quote:marielle8484 schreef op 30 april 2017 @ 18:23:

Dat je je hele bed volkakt...Ja dat heb ik ook vaak gehoord. Vreselijk lijkt me dat.
quote:Fee-de-Goede schreef op 30 april 2017 @ 18:22:

Sorry maar ik ken echt niemand die bevallen of een keizersnede zelf omschrijft als iets leuks. Dan heb je een rare kijk op leuke dingen. Ik vond het echt leuk. Tussen de weeën door dan. Het ziekenhuispersoneel was onwijs lief voor me, ik mocht vloeken naar hartelust en mijn man fijn knijpen, tussendoor maakten we nog grappen ook en de beloning was groot. Die weeën waren minder inderdaad maar die was ik na vijf minuten al weer vergeten.
Zelfs die baby die je er aan overhoud kan enorm tegenvallen.
quote:Filee_ schreef op 30 april 2017 @ 18:24:

[...]

En het verlof van een jaar ernaIn jouw land misschien.
pompje met pijnbestrijding was erg leuk!

trots zijn op de ontsluiting die vordert.. (niet dat ik ooit aan de 10 ben gekomen maar toch was ik blij met elke cm).
quote:Sophiever schreef op 30 april 2017 @ 18:20:

Het allerleukste is als het voorbij is.Jup. Zelfs na 4 kinderen dezelfde mening. Er is niks leuks aan de bevalling zelf. Het doet zeer. Soms godsgruwelijk zeer. Het enige leuke is wanneer het over is en je een gezond kindje vast mag houden..... en geloof niet de onzin 'dan ben je alle pijn vergeten'. Dus niet. Ik kan ze stuk voor stuk tot in detail nog voor de geest halen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven