De leuke dingen van bevallen

30-04-2017 18:17 165 berichten
Alle reacties Link kopieren
Want die zullen er heus ook zijn toch?

Ik ben zo stom geweest om het topic 'bevallen: de taboes' te lezen en voel me nu nogal ongelukkig. Wie kan er iets grappigs/leuks/gezelligs tegenover zetten?
Natte tosti..
Ik vond het een enorme kick. Werkelijk gewéldig om een kind op de wereld te zetten. Tweede keer in twee persweeen, staand, in de armen van mijn man. Geweldige ervaring. Zou het zó nog eens doen.
Niets. Er is echt helemaal niets leuks aan. Zelfs de kraamweek vind ik horror, maar ja, dat zal iedereen anders beleven.
Mijn derde bevalling was echt leuk: geplande keizersnede (dus geen weeën) uitgevoerd door twee bevriende gynaecologen. Was heel gezellig.

Verder kan ik niks leuks voor je bedenken, sorry.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
Ik vind bevallen het enige leuke aan mijn zwangerschappen
Ik heb trouwens twee keer nauwelijks pijn gehad. Ik vond het zen. Verdiepend. Dat wat je eigenlijk niet mag zeggen omdat je dan voor gek versleten wordt, dàt vond ik het.
1. Je hebt daarna een kind

2. Geen getrap meer in je ribben

3. Niet elke 5 minuten naar de wc hoeven

4. Weer in elke houding kunnen liggen/zitten
quote:Froezel schreef op 30 april 2017 @ 18:24:

[...]

Jij dan blijkbaar. ...Nou ik ook hoor. En nog duizenden vrouwen met mij. En het leuke was dat ik me er echt helemaal niet druk over kon maken ook.
quote:Fee-de-Goede schreef op 30 april 2017 @ 18:26:

[...]

Ja dat heb ik ook vaak gehoord. Vreselijk lijkt me dat.Dit was mijn grootste angst. Gelukkig niet gebeurd bij mij
quote:Lady_Voldemort schreef op 30 april 2017 @ 18:26:

[...]

Ik vond het echt leuk. Tussen de weeën door dan. Het ziekenhuispersoneel was onwijs lief voor me, ik mocht vloeken naar hartelust en mijn man fijn knijpen, tussendoor maakten we nog grappen ook en de beloning was groot. Die weeën waren minder inderdaad maar die was ik na vijf minuten al weer vergeten.

Ik vond het ook echt leuk

Dat hele zwanger zijn vond ik dan weer niks aan.
Ik vond ook weinig leuks of speciaals aan zwanger zijn en de keizersnedes vond ik ook niet leuk. De baby's vond ik wel leuk. Zelfs de zogenaamde zware begintijd. Zelfs de refluxperiode. Maar zwanger zijn zelf en het ter wereld brengen gewoon niet. Ieder zijn ding of lol zeg maar.
quote:Pantax schreef op 30 april 2017 @ 18:28:

Ik heb trouwens twee keer nauwelijks pijn gehad. Ik vond het zen. Verdiepend. Dat wat je eigenlijk niet mag zeggen omdat je dan voor gek versleten wordt, dàt vond ik het.Ja, die reactie van mijn oma, toen ik zat op te scheppen dat ik zo'n leuke bevalling had gehad: 'kind, doe niet zo raar, bevallen is verschrikkelijk' .
Vloeken naar hartelust en man fijn knijpen
quote:Star schreef op 30 april 2017 @ 18:29:

[...]

Ik vond het ook echt leuk

Dat hele zwanger zijn vond ik dan weer niks aan.Oh, dat vond ik ook echt heel erg leuk. Het is dat ik niet zo nodig meer een kind hoef, anders zou ik het zo weer doen .
quote:nieuwsbrief schreef op 30 april 2017 @ 18:29:

[...]

Dit was mijn grootste angst. Gelukkig niet gebeurd bij mijHeeft vrijwel iedereen, vaak ruimen ze het op en heb je er helemaal geen erg in.
quote:Fee-de-Goede schreef op 30 april 2017 @ 18:22:

Ja de baby als je klaar bent. Meestal.

Sorry maar ik ken echt niemand die bevallen of een keizersnede zelf omschrijft als iets leuks. Dan heb je een rare kijk op leuke dingen.

Leuk niet inderdaad, maar het viel me alles mee. Het deed best zeer, maar ik voelde me ook volledig 'in controle'.

De adrenaline die door m'n lijf gierde na de bevallingen vond ik ook erg fijn. Ik was super scherp, alert en wakker.

Ik had 2 snelle bevallingen en dat was ook fijn dat de verloskundige zei 'nou, over een kwartiertje heb jij je kindje in je armen'. Dat gaf me echt vleugels, ik dacht die 15 minuten kom ik ook nog wel door. Uiteindelijk ging het zelfs nog sneller.
Ik vond t nog wel soort van leuk/spannend als je ineens doorkrijgt dat het "gerommel" echte weeen zijn geworden en dat het nu dus echt gaat gebeuren! Opwinding alom

Daarna inderdaad het kindje in je armen/op je buik. Gedeelte daartussen was niet zo leuk, hoewel 2 van mijn 3 bevallingen echt heel ok waren, maar dan nog doet t gewoon zeer.
quote:Pantax schreef op 30 april 2017 @ 18:28:

Ik heb trouwens twee keer nauwelijks pijn gehad. Ik vond het zen. Verdiepend. Dat wat je eigenlijk niet mag zeggen omdat je dan voor gek versleten wordt, dàt vond ik het.

Ik heb haast nog ruzie met een collega gehad: 'ja maar jij hebt me gezegd dat bevallen een eitje was'.

Die belandde op de OK en gaf mij de schuld
quote:Lucylucille schreef op 30 april 2017 @ 18:20:

Dat je er een kind aan overhoudt.

Dat is het wel zo'n beetje.Dit. Sorry!
Les temps sont durs pour les rêveurs...
quote:lolly-pop schreef op 30 april 2017 @ 18:32:

[...]

Heeft vrijwel iedereen, vaak ruimen ze het op en heb je er helemaal geen erg in.

Ja ik weet het. Heb het er met de VK van tevoren ook vaak over gehad omdat het echt een grote angst was, wel iets gerustgesteld toen gelukkig!

Ik ben gewoon 15 minuten na de bevalling naar de wc gegaan en lekker m'n behoefte gedaan hahaha
Hier positieve geluiden. Ik vond het super fijn om na negen maanden malaise inclusief spugen wonderbaarlijk genezen te zijn.de bevallingen zelf vond ik ook prima. De weeën waren goed te doen en persen zonder persweeen ging ook zonder problemen. Meteen daarna lekker douchen en geen vervelende dingen achteraf. De verwachtingsvolle spanning toen het begon en dan een uurtje later een baby hebben, fantastisch. De sfeer (thuisbevallingen) en de pret om opa's en oma's in te lichten.Leuk! Zou er zo nog tien kunnen doen
Alle mensen in het ziekenhuis die zo lief voor je zijn
quote:lolly-pop schreef op 30 april 2017 @ 18:32:

[...]

Heeft vrijwel iedereen, vaak ruimen ze het op en heb je er helemaal geen erg in.Ik heb alle 3 de keren niet gepoept hoor. Overigens heb ik nooit een seconde verspild met daar bang voor te zijn. Dat interesseerde me echt niet.
quote:Star schreef op 30 april 2017 @ 18:33:

[...]

Ik heb haast nog ruzie met een collega gehad: 'ja maar jij hebt me gezegd dat bevallen een eitje was'.

Die belandde op de OK en gaf mij de schuld
quote:Honingdropje79 schreef op 30 april 2017 @ 18:35:

[...]

Ik heb alle 3 de keren niet gepoept hoor. Overigens heb ik nooit een seconde verspild met daar bang voor te zijn. Dat interesseerde me echt niet.De eerste keer (toen ik geen persweeën had) stonden ze juist te roepen dat ze poep wilden zien . Dus ik mijn best doen joh, maar poep ho maar. De tweede keer heb ik die omissie ruimschoots goed gemaakt, dat wel.
quote:Star schreef op 30 april 2017 @ 18:33:

[...]

Die belandde op de OK en gaf mij de schuld Ach, heeft ze in ieder geval niet zitten stressen van te voren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven