Wat je eet ben je zelf; Gillian McKeith

10-01-2009 19:56 317 berichten
Wie van jullie heeft ervaring met de leefstijl die beschreven staat in de boeken van Gillian McKeith?

Koken jullie recepten van haar, leven jullie elke dag elke maaltijd volgens haar regime of alleen af en toe? Wie krijgt er meer energie, voelt zich beter en gezonder met haar levenswijze?

Hoe moeilijk of makkelijk is het om met 3 individuen een gezin (die toch ook allemaal verschillende behoeften hebben) het Gillian-regime te handhaven?

Ik zit vol met vragen, ben heel benieuwd wie ervaringen heeft; goed of slecht.

Dit omdat ik kamp met gezondheidsproblemen (vooral veel darm- en darmgerelateerde klachten) en een tekort aan energie. Ik eet geen vlees of vis en vraag me af of ik gebaat ben bij haar 'dieet'.
Alle reacties Link kopieren
Oja, ik slik inmiddels iedere dag 6 spirulinapillen, maar aangezien ik pas ruim een week bezig ben kan ik nog niet zeggen of het verschil maakt. Ik zit wel 3 keer per dag op de wc voor een grote boodschap, maar dat kan ook komen door alle andere gezonde dingen die ik eet. Afgezien van die chocola dan.
Haha, jij poept je ook helemaal leeg dus Gister was ik bij een vriendin die ik een paar weken niet gezien had (4 om precies te zijn) en die ging helemaal uit haar dak. Waar ik gebleven was Eh, ik denk door het putje van de wc hahaha.

Ik vond de chili lekker en de pasta moet je een beetje aanpasen, anders is ie erg zuur. De zwarte oogbonen schotel vond ik ook lekker.

Ik had gewoon een zak gemengde sla (met rucola, daar ben ik dol op) , met een hele avocado in stukjes, een hele bol mozzerella in stukjes, gekneusde paranoten, hazelnoten en pecannoten,pompoenpitten, pijnboompitten, zonnebloempitten. Handje gedroogde cranberries erdoor. Dat was mijn avondeten

Heb je al iets gevonden voor vanavond? Wij gaan de gevulde courgettes eten, met geitenkaas en olijven uit de oven. Uit Gillians kookboek. De heren eten daarbij een kipkluifje (uit de oven) en we hebben aardappelpartjes van biologische aardappels die ik even kruid met wat verse kruiden die ik tegenwoordig in de vensterbank heb staan en wat zeezout, beetje olijfolie en ook uit de oven. Niet uit Gillians kookboek

Ik was vandaag op de markt en heb weer een hele tas sapgroenten gescoord en zag aardperen liggen, ga eens een recept zoeken en dan neem ik er volgende week wat van mee. Hebben jullie die weleens gegeten? Is dat wat?
Oh wat was het lekker Ik kan zo blij worden avn goed eten. Ik had de aardappeltjes in de schil gelaten en in partjes in een ovenschaal met wat olijfolie en kruiden gedaan, en onder het bakken af en toe omgeschud dus ze waren prachtig bruin en na ongeveer 45 minuten gaar, echt zalig. Het waren de kruimige biologische van de Appie

De gevulde courgettes waren lekker, ik had er spijt van dat ik niet wat meer had gemaakt. echt wel een aanrader. Ook las je eters krijgt, je kunt het met een goed gevoel aan je gasten serveren.

zometeen nog lekker een koje thee met een stukje biologische chocola van de AH, die is ook lekker.
Fijn dat het lekker was Whopper! Het zag er wel lekker uit, maar omdat ik geen zin had om de deur uit te gaan (ik zit al de hele dag thuis, heb totaal geen energie vandaag) heb ik de pasta van de blz. ernaast gemaakt: pasta met geroosterde cherrytomaatjes. En die was erg lekker moet ik zeggen. Ook een aanrader! Ik ga jouw gevulde courgettes ook een keertje maken.

Overigens ken ik aardperen niet. Ben benieuwd of die lekker zijn.
Ik heb vandaag een pastasaus gemaakt van allerlei groenten die ik nog over had van de diverse Gillian-gerechten afgelopen week. Was erg lekker. Met rode pasta, gemaakt van tomaten en er zit geen meel in zoals wij dat kennen, van de natuurwinkel. Schijnt erg gezond te zijn. Morgen maak ik weer de zwartoogbonenschotel. Niet met rijst maar met aardappeltjes uit de oven, die ik erg lekker vond. Gillian gebruikt weinig aardappelen, en dan nog alleen de zoete variant. Iemand een idee waarom dat is? Zover ben ik nog niet in het boek

Ondanks de spirulina ben ik de laatste dagen erg moe. Ik ga elkker slapen
.
Volgens mij probeert Gillian de koolhydraten te beperken, dat doet Annemarie trouwens ook. Blijkbaar vindt ze teveel aardappelen en pasta niet gezond. En als ze dan pasta in het recept gebruikt neemt ze bv speltpasta. Met jouw rode pasta zat je dus helemaal goed! Ik eet zelf zoveel mogelijk volkoren pasta en denk dat het ook helemaal geen kwaad kan met al dat geloop van me. Dat moet je toch compenseren denk ik. Volgens mij word ik echt graatmager als ik geen pasta eet.

Ik zei het in het andere topic al, maar de courgettes waren echt heerlijk. Die gaan zeker in de herhaling.
Mooi. Hier ook

Ik denk dat de koolhydraten vermijden goed is als je wilt afvallen. Maar dat hoef ik niet en ik ben gek op aardappels. Ik ga ze dus gewoon lekker eten vanavond

Ik heb ook speltpasta, en kikkererwtenpasta. En maispasta geloof ik.

Ik val wel af hoor, maar ik denk ook dat dat meer door het lopen komt dan van iets anders, want ik merkte gister dat ik toch best veel chocola eet sinds ik de biologische heb ontdekt. Ik ga dus op chocoladerantsoen. Lastig, heb gister ongeveer een kilo meegenomen van de natuurwinkel. En die repen roepen me dus nu vanuit het blik in de kast. Erg he.
een kilo??? Maar waarom neem je dan ook in godsnaam een kilo chocola mee naar huis? Serieus, dat heb zelfs ik nog nooit gedaan Ik ben door schade en schande wijs geworden, want ik weet dat voorraadjes chocola altijd eerder op zijn dan ik in gedachten had.

Je moet trouwens echt eens de tonys chocolonely proberen, die is goddelijk. En ook nog eens slaafvrij, dus je kan er zonder schuldgevoel van genieten Ze verkopen hem niet overal dus het is even zoeken naar verkooppunten. Een winkel als de wereldwinkel heeft hem wel, maar de natuurwinkel dan weer niet.

Ik ga zo de spinaziesoep maken en een antigillianpasta met veel room en witte pasta, mjam mjam.
De spinaziesoep van Gillian? Is dat wat?

Mijn hapje was lekker. Mijn kleuter heeft zowaar 2 aardappeltjes gegeten en een glas wortelsap gedronken. En 4 Zweedse gehaktballetjes (was naar de Ikea geweest )

Ik heb nog wat over van de bonenschotel en daar maak ik morgen soep van voor de lunch (heerlijk als je thuis werkt )Laat even weten hoe je soep was?

En die chocola....sja. Dat doe ik dus gewoon he, als ik PMS heb. Neem ik 9 repen van een ons mee. Geen idee waarom, maar als het in huis is dan roept het me, gelukkig heb ik me vandaag kunnen beheersen, ik heb denk ik 30-40 gram op ipv een hele reep.

Die chocola van jou daar kijk iik ook steeds naar uit maar heb m nog niet gezien.
De spinaziesoep was een beetje flauwtjes, maar verder niet vies. Ga hem denk niet nog een keer maken. Heeft Gillian nog nooit gehoord van smaakmakers ofzo? Als je een beetje handig bent kun je hem misschien zelf op smaak brengen, ik ben daar nooit zo goed in.

Kijk eens op de website van Tony Chocolonely, dan kun je kijken waar ze die repen bij jou in de buurt verkopen. Ik vind het echt irritant dat ze in niet zoveel winkels te krijgen zijn, want ik moet er nu vaak voor omrijden. En op zondag is het helemaal een ramp, want als ik dan geen voorraad heb moet ik tot maandag of soms zelfs tot dinsdag wachten tot ik hem weer kan kopen. En andere chocola vind ik nu niet lekker genoeg meer, ik wil alleen het beste
En jij vraagt waarom ik 9 ons chocola in huis heb?

Ik zal eens kijken naar die spinaziesoep. Ik was al snel gewend aan het minimaal kruiden van gerechten trouwens, gister bijvoorbeeld bij die bonenschotel had ik alleen wat verse basilicum en oregano gebruikt en er zat toch heel veel smaak aan. Zo veel dat ik de aardappeltjes door het vocht zat te halen wat nog in de pan zat; dat was zo smaakvol dat ik het zonde vond om weg te doen
Tony Choceloni wordt verkocht bij Deen supermarkt.
Die kennen wij hier niet helaas...
En bij de Plus en Dirk van der Broek, maar ik weet niet of dat voor alle filialen geldt. Ik heb in ieder geval laatst een plus ontdekt dichtbij mijn nieuwe werkplek, dus ik ben nu iedere dag (ook op maandag want dan is de wereldwinkel dicht grrr) verzekerd van een lekkere Tony

Ik heb vandaag zwartoogbonen gekocht bij de toko, kost geen drol daar. Ik ga ook die bonenschotel proberen waar je het over had, whopper. Ik heb nog nooit zwartoogbonen gegeten. Zijn die lekker? Ik heb nu ook een flinke zak gojiberries (in de chinese volksmond lycium-huppelup-nogiets) gekocht. Lekker hoor. En oja, ik eet ook veel soba, dat zijn noedels van boekweit. Een goed en gezond alternatief voor witte noedels en ik vind ze erg lekker.

Zo dat was het weer
Overigens kostten die gojiberries bij de toko 3 euro voor een flinke zak. Als je ze via internet koopt betaal je woekerprijzen, echt idioot. Ik had ze zelf in eerste instantie redelijk goedkoop via ebay gekocht, maar een dag later zag ik dat je ze op heel veel plaatsen gewoon kunt kopen en dat ze dan ook veel goedkoper zijn. Beetje oppassen dus waar je ze koopt.
quote:curlygurly schreef op 04 februari 2009 @ 13:39:

Tony Choceloni wordt verkocht bij Deen supermarkt.Ook bij Jumbo!
Jumbo hebben wij wel! Ik ga eens kijken!

En ik ga ook op zoek naar die bessen van jou Boebele.
Ja, die bessen zijn echt wel lekker vind ik. Ik maak er een smoothy volgens een recept van Annemarie:

2 handjes gojibessen (even een nachtje laten weken)/granaatappelsap/sojayoghurt/lijnzaad. Erg lekker.

Ze verkopen ze bij de Tuinen, maar ook wel bij notenbars en dus ook bij de chinese toko.

Hier geen jumbo, helaas. Zit er al een paar jaar op te wachten maar het wil niet zo vlotten.
De tuinen heeft die Gojibessen ook!
Dat zeg ik
Dat zegt ze
Vanavond hebben we de schaapherderinnenpie gegeten en hij was lekker, alleen wel inderdaad weer een berg vershillende groenten zoals in veel van de recepten van Gillian. Morgen de kastanjetulband en dan zaterdag maak ik soep van wat we van vandaag over hebben plus de halve pompoen die ik niet gebruikt heb
Vandaag de kastanjetulband gemaakt; afgezien van het feit dat ik de volgende keer gewoon de hele bende in een ovenschaal kieper ipv er een tulband van probeer te maken was het heel erg lekker. Wel even zoeken naar gekookte kastanjes maar ik heb een adresje nu die ze het heel jaar heeft Het was zeker voor herhaling vatbaar, en zelfs onze zoon heeft 2 happen gegeten en vond het 'nieteens zo vies'.

En ik heb de gojiberries gevonden en ze zijn lekker, maar waar eet je ze bij/door? Alleen de smoothies? En dan geweekt? Ik eet ze uit het vuistje, ook lekker

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven