Wat je eet ben je zelf; Gillian McKeith

10-01-2009 19:56 317 berichten
Wie van jullie heeft ervaring met de leefstijl die beschreven staat in de boeken van Gillian McKeith?

Koken jullie recepten van haar, leven jullie elke dag elke maaltijd volgens haar regime of alleen af en toe? Wie krijgt er meer energie, voelt zich beter en gezonder met haar levenswijze?

Hoe moeilijk of makkelijk is het om met 3 individuen een gezin (die toch ook allemaal verschillende behoeften hebben) het Gillian-regime te handhaven?

Ik zit vol met vragen, ben heel benieuwd wie ervaringen heeft; goed of slecht.



Dit omdat ik kamp met gezondheidsproblemen (vooral veel darm- en darmgerelateerde klachten) en een tekort aan energie. Ik eet geen vlees of vis en vraag me af of ik gebaat ben bij haar 'dieet'.
Alle reacties Link kopieren
Even soort van uitstapje vanaf het ruiltopic: ik heb het boek liggen, hebben? Of heb je hem al in huis?
Oei, net besteld bij bol.com.

Ik zou het graag willen hebben, kan het door de brievenbus?

Ik ga even kijken of ik mijn bestelling kan terugdraaien, dan kom ik erop terug ja?
Alle reacties Link kopieren
Is het dan wel hetzelfde boek?

Zal ik hier even naar het ISBN nummer kijken?
Ik ga morgen even bellen met de klantenservice. Ik wil de jouwe graag van je overnemen. Wat wil je ervoor terug?
Ik denk dat het wel hetzelfde boek is, het wordt ook tweedehands aangeboden in ieder geval. Het is een groen boek met roze letters, en het is het kookboek.
Alle reacties Link kopieren
ff vergelijken, dit is ISBN nummer 90-215-4409-1



Ehmm... wat heb je in de aanbieding?

(kan beter even op het andere topic kieken he?)
Alle reacties Link kopieren
quote:whopper schreef op 10 januari 2009 @ 20:05:

Ik denk dat het wel hetzelfde boek is, het wordt ook tweedehands aangeboden in ieder geval. Het is een groen boek met roze letters, en het is het kookboek.Groen met roze klopt. Maar er staan niet gek veel recepten in, meer de achterliggende theorie, voedingstips, etc. Oh, en een maaltijdplanner zie ik.
Maar goed, iemand die wel door wil gaan met de levenswijze en zijn (kook)boek koestert?
Ja, kom even naar het ruiltopic
Alle reacties Link kopieren
Bij BOL.com:



Een bestelling annuleren

U kunt (artikelen uit) uw bestelling gemakkelijk zelf annuleren. Ga hiervoor naar 'Bestelstatus' rechtsboven op de site en klik op de annuleerbutton die achter het betreffende artikel staat. Als deze button er niet staat of als u het artikel ondanks uw annulering toch ontvangt, kunt u het na ontvangst retour sturen binnen de daarvoor gestelde voorwaarden.
Alle reacties Link kopieren
Hee whopper,

dat ik jou nou hier tref :-)

Zeker naar aanleiding van het programma dat je dit topic opent? Ik vind het echt altijd zo geweldig om naar te kijken. Al die mensen die eerst moddervet zijn en er na 2 maanden ineens fantastisch uitzien.

Ik denk dat het wel het proberen waard is, maar ik hield het niet vol en ik vond ook niet alle recepten even lekker. Maar goed, smaken verschillen. Ik vond de gerechten erg flauw van smaak. Wat dat betreft vind ik het boek van Annemarie Postma veel beter. zij houdt er een beetje dezelfde filosofie op na, maar haar recepten zijn een stuk simpeler te maken.

Er staan trouwens wel heel veel recepten in het boek van gilian.
Dank je Vinyl, het is geannuleerd en ipv het lifestyle boek heb ik het receptenboek gekocht. Dat van jou zou ik graag als achtergrondinformatie willen hebben, ik zie je op t ruiltopic



Hee Boebele! Ja inderdaad, ik kijk het elke keer en ook elke keer neem ik me voor er iets mee toe doen. Mijn ' chinees' zei dat mijn voeding een probleem kan zijn, mijn darmproblemen veroorzaken ook een heleboel andere klachten (wist jij bijvoorbeeld dat een spastische dikke darm paniekaanvaallen akn veroorzaken, en daarmee een sociale fobie in stand kan houden??) en mijn lage ijzer geeft ook problemen. Ik wil graag wat meer energie en me gezonder voelen, vandaar dat ik op zoek ben naar een ' regime' dat bij me past.
Alle reacties Link kopieren
Nee, dat wist ik niet en ja, het zou kunnen. Maarja, vind het toch moeilijk om het te geloven omdat ik het idee heb dat het in mijn geval echt puur psychisch is...

Maar waarom probeer je het niet gewoon een paar weken? Dat kan geen kwaad denk ik. Ik ben er ook serieus mee bezig geweest en ik vond het wel leuk, maar ik was toen toch niet gemotiveerd genoeg denk ik.
Ik ga het zeker proberen, maar zoek nog meer ervaringen, positief en negatief.... Wie oh wie ?
Alle reacties Link kopieren
quote:boebele schreef op 10 januari 2009 @ 20:29:

Nee, dat wist ik niet en ja, het zou kunnen. Maarja, vind het toch moeilijk om het te geloven omdat ik het idee heb dat het in mijn geval echt puur psychisch is...

Maar waarom probeer je het niet gewoon een paar weken? Dat kan geen kwaad denk ik. Ik ben er ook serieus mee bezig geweest en ik vond het wel leuk, maar ik was toen toch niet gemotiveerd genoeg denk ik.



Wist je dat wat je eet invloed heeft op hoe je je voelt?

Ik ben zelf al jaren bezig de voedingsleer te bestuderen, dus de stof die Gillian McKeith behandelt is mij ook bekend. Zij is echt een voorbeeld voor mij want ook ik wil hier in de toekomst mijn vak van maken, ben ook bezig met de Chinese geneeskunde en heb vorig jaar voor de voedingsleer mijn diploma behaald.

Het is echt niet zo moeilijk: gebruik volwaardige voeding en laat zo veel mogelijk alle bewerkte "voeding" liggen.

Gebruik voldoende groenten en fruit en peulvruchten, noten en zaden. Wel vind ik dat je af en toe vlees moet eten want als je volledig vegetarisch of veganistisch eet krijg je toch tekorten en ga je je moe voelen (of je moet aan de supplementen maar dat is natuurlijk niet natuurlijk...). Maar kies dan wel scharrel of biologisch vlees en liever geen varkensvlees of worst.

Maar voeding en vertering zijn heel persoonlijk, waar de een het goed op doet is voor de ander niet goed, dus let gewoon goed op de uitwerking van voeding + gebruik je gezond verstand.
Alle reacties Link kopieren
Voor een goed persoonlijk voedingsadvies raad ik je aan om naar een voedingsdeskundige te gaan, en dan niet iemand die calorieën telt maar een echte voedingsdeskundige die dus weet waar die over praat.
Vino, wat als je nu echt echt echt geen vlees wilt eten? En geen vis? Wat kom je dan tekort in je voeding? Ik had nl altijd begrepen dat je alles wat in vlees en vis zit kunt vervangen door andere voedingsmiddelen behalve kreatine, en toen ik dat nodig had ivm mijn sport (op enig niveau wordt er van je verwacht dat je preseteert, jaja ) en dat heb ik als supplement gebruikt toen.
Oh ja, en nog een vraag; waarom een voedingsdeskundige? Is een boek met achtergronden en recepten niet voldoende? wat kan een voedingsdeskundige meer voor mij betekenen dan een traditioneel chinees geneesheer die mij adviseert eerlijk te eten en een boek waarin ik daarover alles kan vinden?
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

als je geen vlees eet kun je op den duur een tekort aan B12 krijgen. Sommige mensen kunnen wel zonder maar er zijn veel die toch klachten krijgen en die zich beter voelen als ze bijvoorbeeld 1 of 2 keer per week vlees eten. Zelf denk ik in dit geval aan hoe mensen vroeger aten, mensen aten toch altijd wel een beetje vlees, maar wel vooral plantaardig.

Goed dat je een traditioneel chinees geneesheer kent, die kan je waarschijnlijk voldoende informeren. Zo iemand heeft als toevoeging op een boek dat deze kan bekijken wat nou voor jou wel of niet goed is (omdat hij de hele filosofie en leer heeft bestudeerd + jouw constitutie kan bekijken). Als hij alleen zegt eerlijk te eten schiet ie tekort, want voor de een is bijvoorbeeld elke dag een komkommer eten heel goed, maar de ander raakt ervan in de diarree....maar ik ga ervan uit dat als je een 'chinees' hebt dat deze je goed kan adviseren, mijn advies was voor de andere lezers...niet iedereen kent een chinese dokter/therapeut.

Ik kan je ook de boeken van Barbara Temelie aanraden, gaan ook over de chinese visie van eten.

Healing with whole foods van Paul Pitchford is mijn 'bijbel'. Daarnaast vind ik Helping Ourselves van D. Leggett erg goed.
Dank je voor je aanvulling. Als ik het goed begrjip is het dus wel een beetje kijken wat het beste bij je past, wat je lichaam aan kan (van een komkommer aan de race gaan is dus een duidelijk signaal )

Is het ook nodig je bloed te laten bekijken bijvoorbeeld? Om te zien waar je tekorten zitten? en is B12 niet op een andere manier aan te vullen, met voeding?

Als ik een vitaminepil moet slikken dan doe ik dat eerlijk gezegd liever dan vlees eten. Sterkert nog; ik weiger vlees dus er is dan geen alternatief voor mij?
Alle reacties Link kopieren
quote:vinobianco schreef op 10 januari 2009 @ 21:05:

[...]





Wist je dat wat je eet invloed heeft op hoe je je voelt?





Ja dat weet ik wel, maar ik bedoel meer dat ik best gezond leef en weinig tot geen bewerkte produkten eet, maar dat ik toch niet altijd lekker in mijn vel zit. Nou moet ik zeggen dat ik chocola maar erg moeilijk kan laten staan, maar goed, dat is dan eigenlijk het enige ongezonde dat ik eet.

Dat bedoelde ik er meer mee. Ik denk inderdaad dat teveel suiker bv invloed heeft op je gemoedstoestand en dat je van teveel suiker bv depressief kunt worden.

Maar bij mij helpt therapie geloof ik beter.
Ik heb het idee dat er aan mijn eetpatroon nog wel iets gedaan kan worden, ook om me lekkerder in mijn vel te voelen

Ik heb altijd het idee dat ik geoznd eet maar drink bijvoorbeeld wel elke dag een glas cola light, ik eet chocola (de paprikachips kan ik gelukkig laten staan de laatste tijd) en eet nog best wat suikers voor iemand die er eigenlijk af zou moeten blijven ivm mijn gewrichten.....

Werk aan de winkel dus!
Alle reacties Link kopieren
quote:whopper schreef op 10 januari 2009 @ 21:33:

Dank je voor je aanvulling. Als ik het goed begrjip is het dus wel een beetje kijken wat het beste bij je past, wat je lichaam aan kan (van een komkommer aan de race gaan is dus een duidelijk signaal )

Is het ook nodig je bloed te laten bekijken bijvoorbeeld? Om te zien waar je tekorten zitten? en is B12 niet op een andere manier aan te vullen, met voeding?

Als ik een vitaminepil moet slikken dan doe ik dat eerlijk gezegd liever dan vlees eten. Sterkert nog; ik weiger vlees dus er is dan geen alternatief voor mij?



Hoi Whopper,



Ik eet zelf al 20 jaar geen vlees en ben pas sinds twee jaar aan de vit B12 begonnen (je hebt een hele grote reserve!).

B12 in capsules werkt niet echt goed omdat het via de maag niet goed opgenomen wordt, maar wanneer je zuigtabletjes neemt (van Solgar bijv.) dan wordt het via je mondslijmvliezen meestal goed opgenomen. Mijn B12 is op deze manier al weer helemaal aangevuld.

Als je ook geen vis eet, is het nemen van lijnzaad/lijnzaadolie (zijn er ook in capsules) een goed alternatief voor de essentiele vetzuren (Omega 3/6).

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou overigens niet zo lang wachten als ik heb gedaan, om de b12 te supplementeren... gewoon meteen aan beginnen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven