Wat je eet ben je zelf; Gillian McKeith

10-01-2009 19:56 317 berichten
Wie van jullie heeft ervaring met de leefstijl die beschreven staat in de boeken van Gillian McKeith?

Koken jullie recepten van haar, leven jullie elke dag elke maaltijd volgens haar regime of alleen af en toe? Wie krijgt er meer energie, voelt zich beter en gezonder met haar levenswijze?

Hoe moeilijk of makkelijk is het om met 3 individuen een gezin (die toch ook allemaal verschillende behoeften hebben) het Gillian-regime te handhaven?

Ik zit vol met vragen, ben heel benieuwd wie ervaringen heeft; goed of slecht.

Dit omdat ik kamp met gezondheidsproblemen (vooral veel darm- en darmgerelateerde klachten) en een tekort aan energie. Ik eet geen vlees of vis en vraag me af of ik gebaat ben bij haar 'dieet'.
Haha, dat dacht ik ook. Heb dus maar net een reep van 75 gram gehaald en daar moet ik het hele weekend mee doen

Ik haal heel selectief bij de natuurwinkel; alleen spulle die ze op de markt of bij de super niet hebben. Zoals de Tamari bijvoorbeeld, of Ume pasta. Dat vidn ik ook neit zo erg dan want daar doe ik lang mee. Al die speciale pasta's (ume en miso enzo) die vries ik in 4 porties in en ik laat een beetje in het potje, dan bederft het niet en hoef je niets weg te gooien.
Alle reacties Link kopieren
En, is de chocola al op?

Ik haal ook selectief bij de natuurwinkel. Voor sommige produkten heb ik het geld er wel voor over en ik vind het ook gewoon leuk om daar rond te kijken. Ik eet regelmatig een seitan- of tempehbroodje, heerlijk zijn die. En ik koop er ook wel eens zuivel, die is vaak erg lekker. Maar vaak gewoon hoe het uitkomt, heb niet altijd zin om om te rijden.

De pesto was heerlijk, inderdaad kun je dat gewoon met pasta eten en klaar ben je. Heb nog heel veel basilicum over dus ik zou nog een portie kunnen maken, alleen dat is met het oog op werken komende maandag misschien niet zo handig.
Ik heb net het laatste stukje op. Valt mee he? Ik ahd ook dadels gehaald, verse, en daar had ik er ook al wat van genomen net bij de thee. Heerlijk.

Vanavond eten we weer de kastanjetulband van Gillian en ik zit me er al helemaal op te verheugen.

Na al dit retourvoer moet ik me toch zo zoetjes aan eens gaan verdiepen in wat nu de seizoensgroenten worden, we gaan van winter naar lente en ik ben benieuwd wat er op mijn lijstje staat. Kan alleen mijn lijstje niet meer vinden
Net trouwens een slimme zet van mezelf; het vocht van de groenten voor de tulband (dat hoort te verdampen maar ik hou altijd zoveel over) rook en smaakte zo goed dat ik het zonde vond om weg te gooien. Ik heb het dus ingevroren in zo'n ijsblokjes-diepvrieszakje om te gebruiken voor de volgende keer in een sausje ofzo.

De jus die ik vorige keer gemaakt had en die zo lekker was, was gister na het ontdooien niet meer goed helaas. Ik heb toen dus even snel van een roux en kruidenbouillonblokje, gebakken uitje een sausje gemaakt maar de volgende keer heb ik er dus een lekker zelfgetrokken groentebouillonetje voor

Van de tulband had ik weer zoveel over dat ik het naar een buurtje heb gebracht die het een beetje moeilijk heeft nu zodat ze morgen in ieder geval niet hoeft te koken en die vond het super. Ben benieuwd of ze morgen nog zo blij met me is hahaha!
Wat lief van je Whopper! Goede zet ook om de bouilon te bewaren. Ik vind dat soort dingen altijd teveel gedoe en/of ik vergeet dat ik het in de vriezer heb liggen waarna ik het na een jaar alsnog weg moet gooien.

Misschien is trouwens zo'n groente-en fruitabonnement van de natuurwinkel wel iets voor jou? Dan krijg je iedere week de groentes en het fruit van het seizoen.

Ik ben een beetje laat met eten vandaag: ik ga een paksoistamppotje maken. Niet echt Gillian, maar waarschijnlijk wel lekker en ik had vandaag wel trek in een winterse maaltijd.
Gisteravond heb ik de kastanjetulband aan mijn zus en zwager voorgezet en alles is schoon op gegaan. Zlefs mijn neefje van anderhalf had zijn bord leeg, en mijn zusje was stomverbaasd want hij schijnt nooit warm te eten. Allemaal een glaasje groentensap erbij dus die zijn met een vitamineboost terug naar huis gegaan.

Ik was dus weer zeer tevreden
Gister heb ik de spinaziesoep gemaakt. Ietsje aangepast ( ik had er pijnboompitten doorheen gedaan ipv pompoenpitten) en het was erg lekker. Hoet voelt ook bijzonder gezond moet ik zeggen

Mijn zoon vond het uiteraard smerig en heeft geen hap gegeten (hoe kun je dan zeggen dat het smerig is, vraag ik me af maar goed, een zesjarige he....)
Die spinaziesoep ga ik zelf niet meer maken, ik vond hem niet zo geweldig.

Ik heb gisteren uit het boek van Annemarie vegetarische moussaka gemaakt die erg lekker was. Ben nog steeds benieuwd naar die tulband, toch maar eens kastanjes gaan zoeken.

Hoe bevalt je schoonmaakster trouwens? Die van mij heeft voor vandaag wederom afgezegd *grom* en ik nu heb ik zelf maar 2 uur staan poetsen. Wel een verademing eigenlijk om het weer eens een keer zelf te doen want zij is niet zo heel zorgvuldig, maar ik ga dit toch niet iedere 2 weken doen. Dus toch maar weer verder op zoek gaan.
Ik heb gister speltpasta gegeten met zelfgemaakte pesto. Wat kan een simpel leven toch verrukkelijk zijn. Ik kom er steeds meer achter dat je je echt neit hoeft uit te sloven, dat het echt allemaal neit zo moeilijk hoeft te zijn om heerlijk en eerlijk te eten. En wat kan ik hier gelukkig van worden

Boebele; mijn chocola is op!!!!!!!!!!!!!!!! HELP!
Die van mij niet
Nou Boebele, ik zag die Tony chocola van jou liggen en heb een grote reep melk en een grote reep puur meegenoemen maar ik ben niet wild enthousiast eerlijk gezegd. Wel elkker, maar ik kan er makkelijk van afblijven

Nog steeds is de biologische van de natuurwinkel (weet even niet meer hoe het merk heet en heb geen zin naar beneden te lopen ) hier favoriet.

Vanavond maak ik een variatie op de kerstomaatjes- pasta; ipv een zure avocadodressing maak ik een romige, wat vollere saus; met creme fraiche ipv citroensap. Dat kan niet anders dan lekker zijn

Ik heb trouwens de verse pesto bewaard in een jampotje met wat olie erop in de koelkast. Hoe lang kan dat staan? Weet iemand dat?
Hoi meiden,

Jullie kennen me niet, maar ik heb gisteren dit hele topic doorgelezen en ben er heel erg door geinspireerd geraakt. Ik heb meteen zin gekregen om andere gerechten klaar te gaan maken en met een andere blik naar eten te kijken. Dus ik wilde jullie daar even voor bedanken!

Ik zit alleen zelf een beetje met een dilemma. Ik eet uit mezelf eigenlijk al gezond en kook (bijna) nooit met pakjes of zakjes, maar ik heb wel een tijd last gehad van overgewicht. Omdat het met veel sporten en nog gezonder/iets minder eten niet weg ging ben ik een paar weken geleden begonnen met de weight watchers. Ik ga niet naar meetings, maar ik gebruik hun cdrom en sinds ik dat doe ben ik echt al bijna tien kilo afgevallen. Heel fijn dus! Maar ik merk dat ik door de ww anders ben gaan eten. Dingen die ik heerlijk vind en voorheen veel at, zoals avocado, staan nu een beetje op het 'rode lijstje' vanwege de vetten. Ik vind het zo ontzettend irritant dat ik sinds een paar weken anders naar dit soort producten kijk! Ik wil er het liefst weer vanaf, want ik weet dat avocado, peulvruchten etc juist gezond zijn. Maar nu zit er een stemmetje in mijn hoofd die zegt dat ik daar van aan kom...

Het liefst wil ik nog een paar kilo afvallen en in ieder geval zeker niets aankomen. Hebben jullie een idee hoe ik deze twee dingen met elkaar kan combineren?

Ik heb nog heel veel vragen maar ik wil jullie niet meteen lastig vallen met een ellenlange lap tekst (daar ben ik namelijk goed in ;))

Oja, en verse pesto kan je helaas niet zo lang bewaren. Maar hoe lang precies durf ik niet te zeggen... (is trouwens ook een product dat ik voorheen altijd heel graag zelf maakte, maar die nu ook 'te vet' is volgens de ww :()...
Sarah, heb je het boek van Gillian gelezen? Daar staat echt heel veel informatie in. Je kunt de Gillian-manier een tijdje uitproberen en kijken of het voor je werkt, of juist niet. maar Gillian vindt in ieder geval alle plantaardige producten goed.
Hai Saaraah, leuk dat je geinspireerd bent!

Gillian heeft een kookboek inderdaad, waar heel veel recepten in staan die o.a. ook bedoeld zijn om af te vallen. Ze mijdt bijvoorbeeld koolhydraten (wat ikz elf neit doe) en maakt recepten met bijvoorbeeld 'slanke' bonen (weet uit mijn hoofd niet meer welke dat zijn)

Mensen op de tv (van haar programma) die Gillian's recepten gebruiken om af te vallen gaan erg goed, heb ik wel begrepen, en er zijn ook zat diengen die je wel kunt eten, maar dan met mate. In mijn pasta met avocado doe ik bijvoorbeeld 1 avocado en daar eten we dan met 3 personen van, en dan blijft er ook altijd wel iets over. Je kunt dan dus voor jezelf bedenken dat je wel iets eet wat je lekker vindt, maar dat je er niet teveel van gebruikt. er zijn ook recepten waar je zoveel van kunt eten als je wilt; ze zijn absoluut neit dikmakend en erg gezond. Je kunt, als je er voldoende in geinteresseerd bent en een kleine investering (20 euro geloof ik) wilt doen, het kookboek kopen. Daar staat heel erg veel informatie in over de produkten die ze gebruikt en waarom ze die (ook sommige combinaties van produkten) gebruikt.

Ik eet ook heel veel dingen iet meer die ik vroeger lekker vond, maar dat zijn vooral slechte dingen zoals chips enzo. Ik heb zulke lekkere alternatieven ontdekt dat ik ze niet meer mis.
Gister heb ik het stoofpotje gemaakt van bruine linzen met pompoen, wortel, bleekselderij en waterkers. Het was zo ontzettend lekker, dat we allebei bijna ploften, zoveel hadden we op (gelukkig mag je van Gillian zoveel eten als je wilt, als het maar wel haar recepten zijn )

Ik had er aardappeltjes uit de oven bij maar dat had niet eens gehoeven denk ik, zonder iets erbij is het ook heel erg goed te doen.Elke avond drinken we ook een glas verse groentensap, ik hou dat erg goed vol, mijn man minder en bij mijn zoon moet ik eht er echt inpraten, maar eht is wel goed voor ons denk ik dan maar.

Onze zoon bliefte het stoofpotje overigens niet. Die heb ik de aardappeltjes gegeven met twee snackpaprika's erbij.

Vanavond eten we paksoj stamppot, de jongens met gehaktballetjes en ik met nephamblokjes van de Jumbo.
Oh ja, we hadden behoorlijk veel stoofpotje over (maak altijd het hele recept terwijl met maar met 2 ervan eten) en dus hetb ik de overgebleven aardappeltjes erin gemikt en de staafmixer erop gezet. Een heerlijk soepje voor zaterdag dus, en een flinke bak gevuld voor de buuf, die het met een enorme grijns op is komen halen want ze verheugt zich altijd heel erg op de gillian-leftover soepjes die ik maak
Vanavond een stamppotje paksoj gegeten en dat was lekker, ik had er bij wijze van jus een sausje bij gemaakt van heel erg fijngesnipperde (in de keueknmachine) ui, paprika en prei, en die even aangebakken en door een roux geroerd. Beetje kruiden erbij en het was zalig!
Pesto kan je echt maar een dag of 2 bewaren... ik vergeet dat nooit meer: ooit gedateerde pesto gegeten en vervolgens een nacht lang overgegeven..daarna echt minstens 5 jaar geen pesto meer kunnen eten
Ik had het gelukkig ook weggegooid; de volgende dag nog wel iets op brood gedaan maar daarna weggedaan. Moet er neit aan denken nl om ziek te worden van eten. Ben al zo vaak ziek dat ik dat wat ik kan voorkomen, ook koste wat kost wil voorkomen
quote:whopper schreef op 06 maart 2009 @ 11:16:

Oh ja, we hadden behoorlijk veel stoofpotje over (maak altijd het hele recept terwijl met maar met 2 ervan eten) en dus hetb ik de overgebleven aardappeltjes erin gemikt en de staafmixer erop gezet. Een heerlijk soepje voor zaterdag dus, en een flinke bak gevuld voor de buuf, die het met een enorme grijns op is komen halen want ze verheugt zich altijd heel erg op de gillian-leftover soepjes die ik maak

Ik wilde van t weekend de soep gaan eten maar was er niet weg van. Na drie happen heb ik het weggegooid. Ik vroeg gister aan de buuf wat zij ervan vond en ze zei dat het inderdaad niet top was maar met wat peper en zout goed te doen; ze heeft er het hele weekend van gegeten. Van mijn gore soep! Briljant.

Donderdag komt ze eten met haar zoon en ik moet nog even gaan uitzoeken wat ik ga koken. Ze vond de kastanjetulband erg lekker en ik heb nog een half pond kastanjes liggen, dus wie weet wordt dat t wel. Vinden wij zelf ook erg lekker. Vind bezoek geen goed moment om een nieuw recept van Gillian te proberen want je weet het nooit met haar.

Overigens heb ik Nori gehaald, in een van haar boeken schreef ze dat ze dat als snack aten, geroosterd boven een vlammetje. Ik dus netjes een reepje boven een vuurtje gehouden totdat het groen werd en ik nam een hap...... :puke:

Getverdegetver. Jakkiebah. Echt heel erg goor. Ik hou ook al niet van sushi, en het zijn dus die vellen die je om de sushi rolt. Zeewier. Echt heel, heel erg goor.

Bah.

Ik zit weer met mezelf te lullen

Ik heb vandaag de carobe brownies gemaakt, die natuurlijk eneorm uit elkaar vallen en weer als een prakje in een tupperwarebakje in de koelkast zijn beland, maar goed. Het is smullen, ook al doe ik dat met een lepel uit een bakje ipv een mooi vierkant dingetje van een bordje. Morgen door de yoghurt als ontbijt; ik kan daar nu al van genieten. En volgens Gillian allemaal powerfood dus ik kan er weer tegenaan voorlopig
Hi Whopper,

Die Goji bessen en andere gedroogde vruchten, koop je die rauw of gedroogd?

Ik heb zelf gedrogde Goji bessen gehaald, en net las ik dat je gesuikerde en ongesuikerde gedroogd vruchten hebt. Als er geen suikerkorrels aan de buitenkant zitten, zijn de vruchten dan ongesuikerd of kun je dat niet zien aan de buitenkant? Gesuikerd zal wel minder Gillian-proof zijn:)

Ik vroeg me ook af of jij nog wel gewoon brood en zuivel eet, aangezien deze niet op Gillian's 'lijst van overvloed' voorkomen;P Is yoghurt ook powerfood?

En ook was ik benieuwd naar kiemen; kun je alle soorten onbeperkt eten?

Ik hoop dat je me wat tips kunt geven, als doorgewinterde opvolger van de recepten!
Hai,

ik eet wel brood en heel beperkt zuivel (alleen yoghurt, zuur zuivel is beter voor me dan bijvoorbeeld melk) en volg Gillian alleen bij de avondmaaltijd. Miso soep voor ontbijt trekt me niet zo

Gedroogde vruchten koop ik alleen zonder suiker, ik vraag meestal aan de notenmeneer of mevrouw of ze gesuikerd zijn en als die het niet weet dan neem ik ze niet. Gojibessen koop ik gedroogd en wel ik even voordat ik ze door de blender gooi en dadels koop ik vers op de markt (het seizoen is echter bijna over )

Met kiemen en zaden moet je in de winter oppassen; niet teveel van eten. Eigenlijk moet je het seizoen een beetje volgen, op gevoel. Voorjaar is het seizoen voor kiemen en zaden, en dan kun je ze wel eten maar wees er neit overdadig mee. Het is vaak te explosief voor je lijf; teveel eergie terwijl je systeem nog in de winterstand staat. Google eens een lijst emt seizoensgroenten en pak de receprekn van Gillian erbij en combineer dat. Varieer ook eens recepten en ingredienten; bijvoorbeeld een stoofpotje met pompoen kan ook heel goed met een pastinaak erbij en de ene lins is vrijwel probleemloos inwisselbaar voor de andere lins. Zo ook met bonen.

Als je wat gevorderd bent emt haar recepten is het een koud kunstje ingredienten te verwisselen en vervangen.

Succes!
Hallo allemaal, ben sinds n paar weken ook helemaal op de Gillian tour! Net na carnaval begonnen (is hier in t zuiden echt helemaal los gaan....) en wil graag m'n vetrandje boven mn spijkerbroek kwijt dus dat zal misschien 5 kg zijn. Tot nu toe al 2 kg kwijt dus dat gaat goed.

Ben ook op t Annemarie Postma forum geweest want ben ook begonnen met haar tips zoals; fruitsmoothies bij t ontbijt, kokosolie, rode palm olie, extra virgin olijfolie, omega 3-6-9- olie, aloe vera sap en dat is t zo ongeveer. Ik heb tot nu toe alleen recepten van gillian gemaakt omdat die me wat meer aanspreken.

Ik vroeg me af welke sapcentrifuge jullie hebben. Die Annemarie aanprijst zijn allemaal veel te duur voor me en ik weet niet eens of ik groentesap lekker vindt.

Ik had vandaag een fruit/groentesapje gekocht bij de natuurwinkel en die was best lekker mn zoontje van 5 heeft m ook gedronken!

Vandaag de tonijn met bonensalsa gemaakt van Gillian. Alleen had ik adukibonen over dus die heb ik genomen ipv zwartoogbonen. Het was echt heerlijk hoor!

Trouwens adukibonen zijn die afslankbonen, weet niet meer wie erom vroeg.

Vind het alleen lastig als ik mn zoon uit school heb gehaald dan krijg ik meestal honger!!! Wat moet ik tussendoor eten???

Ik mis de chips het meeste. Maar mag van mezelf komend weekend wel wat hebben anders red ik het niet meer....

Tot snel
Ooo Whopper over de kikkererwtenburgers. Ik heb ze al n paar keer gemaakt, we vinden ze heel lekker.

Ik heb ontdekt dat als je ze wat langer in de oven laat liggen (deur dicht en oven uit) dat ze dan pas "hard" worden zodat ze niet uit elkaar vallen. Dus eigenlijk moet je ze wat eerder maken dan etenstijd en dan ff n 20 min laten liggen als ze klaar zijn.

Koud vind ik ze trouwens niet lekker. Want Gillian zegt dat ze ze meegeeft aan haar kinderen naar school....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven