kroeg voer
dinsdag 2 mei 2017 om 12:05
Redfox, wat is nou eigenlijk je vraag? Ben je gewoon benieuwd, of moet jij iets maken voor een gezelschap? Indien dat laatste, zeg dat dan gewoon effe. Wel zo handig. Voor hoeveel mensen? Ook vegetariërs, veganisten, allergische mensen? En ook of je een keuken tot je beschikking hebt, hoe je alles moet vervoeren, of er een koelkast is etc. Bijvoorbeeld broodje warme kip of een biefstuk in boter, is heerlijk maar niet handig als je ergens in een park hebt afgesproken waar iedereen gedurende meerdere uren kan komen aanwaaien. Broodjes of wraps met gerookte zalm is weer niet handig zonder koelkast of koelbox.
Ik had eens met familie (meer dan 40 m/v en kinderen) een dagje in een of ander klein natuurpark met daarbij een soort kantine met koelkasten, koffiemachine en waterkoker, maar zonder kookstel. We hadden ieder gezin gevraagd om een grote koude maaltijdsalade mee te nemen. Wij hadden Turks brood en smeersels geregeld. Er was een leuke mix aan salades met pasta, of met aardappel, of met sla. Voor een keertje was het prima.
Ik had eens met familie (meer dan 40 m/v en kinderen) een dagje in een of ander klein natuurpark met daarbij een soort kantine met koelkasten, koffiemachine en waterkoker, maar zonder kookstel. We hadden ieder gezin gevraagd om een grote koude maaltijdsalade mee te nemen. Wij hadden Turks brood en smeersels geregeld. Er was een leuke mix aan salades met pasta, of met aardappel, of met sla. Voor een keertje was het prima.
You can never have too many hats, gloves and shoes
dinsdag 2 mei 2017 om 12:16
quote:redfox3 schreef op 02 mei 2017 @ 12:03:
[...]
ik heb zon 3 baks warm houdt ding , dus dat is idd wel een goede voor 1 van de 3 .Was echt zó lekker. 2 dik gesneden donkerbruine boterhammen en een heel frisse salade erbij.
[...]
ik heb zon 3 baks warm houdt ding , dus dat is idd wel een goede voor 1 van de 3 .Was echt zó lekker. 2 dik gesneden donkerbruine boterhammen en een heel frisse salade erbij.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
dinsdag 2 mei 2017 om 12:25
dinsdag 2 mei 2017 om 12:39
Stew is een een soort stoofschotel.
Kaastaart is cheesecake, toch?
Leuke ideee. En de tip van Patsy idd...vertel ef wat de bedoeling is. Dan kan er concreter meegedacht worden. Dan kom ik ook niet ongewenst met een creatieve pindakaas borrelnoot variant?
Want alles ligt aan de bedoeling en de opzet.
Leuke ideee. En de tip van Patsy idd...vertel ef wat de bedoeling is. Dan kan er concreter meegedacht worden. Dan kom ik ook niet ongewenst met een creatieve pindakaas borrelnoot variant?
Want alles ligt aan de bedoeling en de opzet.
dinsdag 2 mei 2017 om 12:53
quote:Troeteltje schreef op 02 mei 2017 @ 12:39:
Want alles ligt aan de bedoeling en de opzet.Ja, stew is een soort stoofschotel, dat kun je heel goed in de kroeg eten. Kaastaart is zeker geen cheesecake, maar een hartige taart. De beste eet je in de kroeg.
Want alles ligt aan de bedoeling en de opzet.Ja, stew is een soort stoofschotel, dat kun je heel goed in de kroeg eten. Kaastaart is zeker geen cheesecake, maar een hartige taart. De beste eet je in de kroeg.
dinsdag 2 mei 2017 om 12:58
dinsdag 2 mei 2017 om 13:33
quote:lilalinda schreef op 02 mei 2017 @ 12:58:
https://www.theguardian.c ... to-eat-a-ploughmans-lunch
Ploughmans lunch!!
Dit! Leuk en makkelijk!
Of een proper Sunday Roast, en er dan een leuk brits tintje aangeven.
Meer Nederlands zou ik idd denken aan broodje warme beenham, broodje bal, sateh etc. Wel wat saaier maar in mijn ogen echt kroegeten.
https://www.theguardian.c ... to-eat-a-ploughmans-lunch
Ploughmans lunch!!
Dit! Leuk en makkelijk!
Of een proper Sunday Roast, en er dan een leuk brits tintje aangeven.
Meer Nederlands zou ik idd denken aan broodje warme beenham, broodje bal, sateh etc. Wel wat saaier maar in mijn ogen echt kroegeten.
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
dinsdag 2 mei 2017 om 13:33
quote:patsy--stone schreef op 02 mei 2017 @ 11:19:
Broodje gegrilde groenten en humus, als ze dat hebben. (Aubergine, pompoen, courgette, paprika bijvoorbeeld).
En anders hebben veel kroegen wel een broodje caprese (mozzarella, tomaat, pesto), of broodje geitenkaas met honing en walnoten.Dit is wel erg lekker
Broodje gegrilde groenten en humus, als ze dat hebben. (Aubergine, pompoen, courgette, paprika bijvoorbeeld).
En anders hebben veel kroegen wel een broodje caprese (mozzarella, tomaat, pesto), of broodje geitenkaas met honing en walnoten.Dit is wel erg lekker
dinsdag 2 mei 2017 om 13:39
quote:Troeteltje schreef op 02 mei 2017 @ 12:55:
Ken beiden niet. Opgezocht op Google en ziet er goed uit. Bij kaastaart krijg plaatjes van cheesecake te zien.Google hartige kaastaart en je krijgt hele andere plaatjes te zien. De kaastaarten die ik in de kroeg at heetten daar gewoon kaastaart, vandaar.
Ken beiden niet. Opgezocht op Google en ziet er goed uit. Bij kaastaart krijg plaatjes van cheesecake te zien.Google hartige kaastaart en je krijgt hele andere plaatjes te zien. De kaastaarten die ik in de kroeg at heetten daar gewoon kaastaart, vandaar.