* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
MvYara, balen van je werk zeg. Maar voel je vooral niet schuldig om die uitkering. Ik zou het zelf waarschijnlijk ook hebben, maar das echt niet nodig!

Coppie, toch fijn om nog een bevestiging te krijgen dat het een meisjs is. Een vriendin van mij had laatst de 20 weken echo en was super nieuwsgierig. Jammer voor haar, want baby had zijn edele deel achter de navelstreng verstopt. Nu krijgt ze pas weer bij 32 weken een echo!!!

MissBR: wat een drukte zeg.

Jojon: fijn dat je ook 'gewoon' naar de verloskundige mag en kan gaan. Hoe is het nu met je waardes?
Hey meiden!

Lig hier lekker decadent in bed met de laptop en een mok thee, heerlijk! Het bed is vandaag ook nog eens verschoont, ik heb dus maar geen speculaasje bij de thee genomen...

Watever, fijn dat het fysieke deel is meegevallen. Nu zal je wel in een achtbaan van gevoelens zitten. Ik hoop dan ook op veel afleiding en uiteraard een goede uitslag! Ik denk aan je.

Jojon, hier ook een kind wat spuugt maar verder gewoon er oplos babbelt. Vandaag 3 keer maar hij is super vrolijk dus het zal wel. Fijn dat alles goed was en leuk dat je ook nog controles mag hebben bij vk. Is toch wat informeler.

MissBR, klinkt gezellig. Ik heb nooit een kinderwens gehad maar na ons "cadeautje" vind ik het zo ontzettend leuk dat we nu dus voor een 2e zijn gegaan. En een 3e sluit ik ook niet uit. Zo zie je maar hoe het kan lopen. Mag ik vragen (zal iedereen wel doen en is dus misschien heel irritant...) maar hoop je dan nu op een meisje, of toch nog een jongen. Omdat dat al zo bekend is?

Bedankt Jane! Ziet er weer super uit!

MvYara, wat balen dat het verhaal zo'n nare nasleep heeft gekregen. Op de een of andere manier hebben zulke dingen altijd een enorme inpact. Hopelijk komt daar je onbestendige gevoel vandaan. Al herken ik het ook wel een beetje. Bij de 1e was ik veel onbevangener. Is de kinderopvang een heel ander werkterrein voor je?

Een knuffel voor jou Dufty! Je klinkt heel sterk.

Voor wat die jeuk betreft, ik heb toch niet het idee dat het een droge huid is. Want dan zou je toch wel iets moeten zien? Nou, ik ben in ieder geval wel begonnen met smeren. Hopelijk helpt het.
Goeiemorgen meiden!

druk is relatief hoor, het is maar hoe je erin staat. Wij vinden het vooral erg gezellig. de interactie tussen de jongens is ook heel erg leuk. Geniet elke dag (en ben tegelijkertijd ook blij als ze allemaal in bed liggen )

Of ik nu een voorkeur heb? Ik hoor heel vaak 'o, jullie gaan zeker door tot er een meisje komt' . Nou, dat is de grootste onzin die er bestaat. We willen nog een vierde kindje en beide soorten zijn dus welkom. Ik denk zelfs dat we allebei een stiekeme voorkeur zouden hebben voor een jongetje. Vooral omdat die drie die we hebben zo ontzettend leuk zijn! En bij een meisje kan ik me nog niet zoveel voorstellen, maar de jongens willen nu graag een zusje (want een broertje heb ik al

). we zien het wel: over drie weekjes!

wordt intussen gek van de jeuk op mijn buik (en kan hier op werk toch moeilijk de hele dag gaan zitten krabben!)

ok, ga nu weer aan het werk, heb een fijne dag allemaal!
Hallo allemaal, sorry dat ik zo lang niets van me heb laten horen. Ik heb wel flink bijgelezen. Wat een ontwikkelingen allemaal...

Whatever- ik hoop van harte dat je gauw goed nieuws krijgt. We duimen allemaal met je mee.

Hier is alles goed, gisteren weer het hartje gehoord en nu afwachten op de 20 weken echo op 2 maart. Oja Jane- ik heb geen kinderen en ben 32 jaar. Er begint nu eindelijk een buikje te komen maar ik voel nog niets! Ach ja, tijd genoeg om met een dikke buik te lopen.

Heeft iemand iets gehoord over de Bugaboo Bee? Ik zit te denken om de wagen in Engeland te bestellen en het dan door vrienden te laten opsturen. Met de huidige koers scheelt het echt enorm! En de Avent flesjes zijn daar de heflt van de prijs...

Wij hebben geen groot huis en ik reis regelmatig met de tram de stad in.
Ik (39) ben uitgerekend voor 13 juli 2009. Het wordt ons 2e kindje. We hebben al een zoontje van 2 jaar.

Na de geboorte van mijn zoontje raakte ik in een postnatale depressie met angst - en paniekstoornissen tot gevolg. Ik ben toen ook 2½ maand opgenomen geweest in een Psychiatrisch Centrum...

Genieten lukt me dan nu ook niet... de angst voor een herhaling is erg groot!
Hey Meiden,

Even snel berichtje over de droge huid. Hier ook erger dan normaal in de winter. Ik ga gewoon veel in bad en dan halverwege voeg ik er ongeveer een kwart flesje baby badolie aan toe. Dat werkt bij mij beter dan bodylotion nu. Ik heb ook al overwogen om dat spul voor hele droge huid te kopen, maar voorlopig lukt het zo ook nog.

Duft, hoe was de echo?
Dufty een echo??? Heb ik even gemist? Als het niet in het schema staat ben ik de weg kwijt hoor haha. Maar hoe was het?

Ik weet het nu bijna 100% zeker. Ik heb vannochtend de kleine gevoeld. Ik zat in de auto, beetje te niksen in de file en ineens voel ik me toch een schop. Ik zei ook echt spontaan hardop: Wow. Nou dat kon natuurlijk niet missen en daarna ook nog een paar keer. Heerlijk zeg, ben helemaal blij.

Jeanelle: Welkom, had je hiet al eerder meegeschreven? Of heb ik dat ook even gemist. Sjee ik mis toch maar een hoop hihi.

Ranja: Slim om hem via Engeland te kopen. Scheelt echt enorm inderdaad met die pond op dit moment. Weet je alleen zeker dat je geen invoerrechten hoeft te betalen over zon groot ding? Of nemen ze hem gewoon mee in de veronderstelling dat hij van hun is? Kan ik dan ook even een bestelling plaatsen? Of valt het op als een koppel met 6 kinderwagens incheckt?
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
@Maria52, balen joh voor je vriendin. Het is te hopen dat ze het met 32 weken nog kunnen zien! Ik had ergens opgevangen dat het naar zoveel weken niet meer te zien is. Of dit waar is weet ik niet..

@Chica, super dat je de baby gevoeld hebt!! Dat wil ik ook!!
He meiden,

voor de aanvulling in het schema: ik ben alweer 30 en onze "20 weken" echo zal 27 februari plaats vinden. Dan is het al wat verder in zwangerschap maar de vk vond dat niet erg.

Ik lees dat de meesten volgens mij het geslacht willen weten. Wij hebben er voor gekozen om het niet te willen weten. Vnl omdat ik mijn mond toch net kan houden en we een verrassing leuk vinden! zijn er meer?

Al die verhalen over jeuk herken ikzelf niet zo....af en toe een beetje op mijn buik is gelukkig alles....

Chica34: wij hebben deze week de kinderwagen (easywalker)via postbankrentepunten besteld...dat scheelt de helft!!! en mijn schoonmoeder heeft zoveel punten dat wij onbeperkt mogen bestellen. echt heel fijn, want die dingen zijn echt duur!

Hoe gaat het bij jullie met het groeien? ik ben 3 kg afgevallen en eet veel meer dan normaal en kom geen gram aan.

Die verhalen over enorme buiken herken ik heel erg, toevallig had ik dit weekend ook het gesprek over de grootte van buiken en dat ik dat nog nooit eerder had beseft. Waarschijnlijk is het allemaal niet meer zo ver van mijn bed.
He dames, ik lees wel mee hoor, maar schrijven doe ik soms wat minder.

Eindelijk begint bij mij de buik nu ook te groeien (nu ruim 19wkn) en moet ik echt bijna aan de positiekleren. Maandag bij de VK gelukkig alles goed en over een dikke week de 20 weken echo. Ik hoop dat alles goed is dan en dat ik ook echt helemaal van de zwangerschap kan genieten. Ik heb nu nog helemaal niets gekocht, maar we hebben natuurlijk ook al heel veel van ons kleine mannetje.

Volgens mij voelde ik de baby vandaag ook echt. Al een paar keer de afgelopen week het idee gehad, maar wordt nu wat structureler.

Mijn huid is ook goed droog en ook al tijden wat uitslag in mijn gezicht. Dat echte stralen wat we nu horen te doen is er bij mij nog niet echt bij helaas!

Zo de finale kijken van topstylist (man is voetballen, dan ongeneerd 'slechte' programma's kijken :-))
Sanloes wij gaan ook de EW sky bestellen via Postbank. Alleen durf ik het nog niet echt, wacht liever tot na de 20 weken echo. Maar aan de andere kant vind ik het oznde als die actie dan niet meer is. Ben dus nog in dubio! Welke kleur hebben jullie gekozen? Ik wilde rood, lief aqua dus nu gaan we voor saai donkerblauw, de compromiskleur!

Ik vond de legergroene ook heeeel gaaf!

Ja met die lage pond is Engeland echt goedkoper he, wij gaan eind maart een weekendje naar Londen. Dus ik ga los bij de babygap!

MissyMB, jij dus ook nu pas een buik, ik nu bij 16 weken wel in positiebroek/rok maar het hoeft nog niet. Zit wel lekkerder als ik zit, heb altijd `hoge` broeken en dan prikt de rand echt in mijn buik. Maar ik zie dus nog niks dan de rondingen die er al zaten (en die zijn in ruime mate aanwezig moet ik eerlijk bekennnen ...) maar dus lang niet iedereen groeit zo snel. Gelukkig, dan heb ik nog hoop!
Het schema is bijgewerkt.

Leuk om te lezen dat er steeds meer buikjes en schopjes komen. Zo begint het steeds echter te worden hè?

Jeanelle, welkom.

Vervelend dat je nu niet kunt genieten.

Misschien helpt meeschrijven hier om een beetje meer te kunnen genieten?

Hoe zit het bij jullie met kinderopvang?

Wij kregen een brief dat er geen plek (voor geen enkele dag) is en ook niet meer verwacht wordt in 2009 ivm de wachtlijst. Sjips....

Nu moeten we een gastouder zoeken. Op zich niet erg, maar onze dochter zit wel op de crèche en nu moeten we dus elke dag naar 2 verschillende adressen halen/brengen. Dat kost veel extra tijd. Echt klote .

Ik ga lekker maffen zo.

Morgen weer om 05.45 uur het wekkertje
Hallo allemaal,

Mijn echo was kort maar krachtig, zullen we maar zeggen. Mijn gyneacoloog wilde niet naar het geslacht kijken en was daar vrij resoluut in en ik heb ook niks kunnen zien. Het duurde wel even voordat hij het kloppende hartje in beeld kon brengen, ik schrok daar wel een beetje van, maar goed, daarna kwam het keurig in beeld en begon frummel ook lekker te bewegen. Wel kreeg ik de uitslag van de internist waar ik loop voor mijn schildklier, die te traag werkt. Ik blijf dus medisch, moet ik het ziekenhuis bevallen, etc. Omdat ik een hoge bloeddruk heb (die nu wel goed is vanwege medicijnen) en trage schildklier. En omdat ik een zeer belaste familieanamnese (ergelijkheid) heb mbt hart en vaatziekten en daar werd ik, ookal wist ik dat wel, toch even zenuwachtig van toen ik dat op papier zag staan. Mijn moeder is toen ze begin 30 was overleden aan een hersenbloeding en mijn vader ook, recent op 61 jarige leeftijd. Ik werd daar dus niet blij van en weet ook niet in hoeverre iets dan erfelijk is... Nou ja, ik moet het maar een beetje loslaten...

Qua gewicht ben ik nu 6 ons aangekomen, weeg nu 98.6, wat natuurlijk nog steeds niet weinig is...

@Chica, wat leuk dat je de baby hebt gevoeld. Ik voel hem/aar nu ook steeds beter en als hij echt op dreef is voelt mijn man hem ook. Wel erg grappig!

@MvYara, wat balen van je werk, is geen positieve energie zeg ... Ik zou het ook niet leuk vinden om een uitkering aan te moeten vragen, maar anderzijds, de situatie is nu zo, hoe rot ook, je zult toch meoten rondkomen... Wat een vervelende situatie!

Meiden, tot later, ik moet rennen!
Jane, wat een ellende van de creche! Bij ons krijgen broertjes en zusjes voorrang, is dat bij jullie niet zo? Erg raar en irritant.
Hoi allemaal!

Laptop is nog steeds niet gemaakt (volgens de laatste berichten gaan ze vandaag proberen de harde schijf eruit te halen, als dat maar goed komt, wilde hem eigenlijk wel heel terug....) dus vandaar dat ik nog steeds even minder schrijf en lees.

Jane wat balen van de creche. Ben je mooi klaar mee. Gek hoor. Nu dus op zoek naar een alternatief. Onze dochter wordt ook opgevangen door een gastouder (iets grootschaliger alleen, het lijkt meer op een creche omdat er meerdere gastouders bij elkaar zitten, heel leuk) ons bevalt het heel goed en dochter heeft het er erg naar haar zin. Is het wellicht een optie voor je om straks allebei je kinderen door dezelfde gastouder te laten opvangen of wil je liever niet dat je dochter moet switchen?

Dufty, wel balen dat het zo medisch blijft joh. Maar aan de andere kant fijn dat ze geen risico's willen nemen. Stel dat je lichaam misschien toch niet helemaal goed reageert, hoef je achteraf in ieder geval niet te zeggen 'had ik maar....' Het belangrijkste is dat je in de zomer een gezond kindje hebt en zelf ook nog gezond bent toch? Goed van je dat je het probeert los te laten. Voel je je wel goed verder ondanks je schildklier en bloeddruk?

Trouwens vreemd dat de gyn niet naar het geslacht wilde kijken hoor. Als je er toch bent is het een kleine moeite lijkt me. Wanneer heb je de 20 weken echo gepland? Tot die tijd dus nog geduld hebben!

Weet niet of je er wat aan hebt hoor, maar ik vind het zelf wel fijn om ondanks al het medische gedoe (ook schildklier maar dan andersom) ook nog af en toe bij de verloskundige op controle te gaan. Gewoon voor de leuke controles zeg maar, gezellig beppen, tijdschrifje mee, baby voelen, hartje luisteren, soms een echo.... zeg maar om je even een "normale" gezonder zwangere te voelen. Daarvoor voelt het voor mij minder erg om zo vaak op controle naar de gyn en internist te moeten. (bovendien ging mijn eerste bevalling zodanig snel dat het helemaal niet ondenkbaar is dat ik die vk toch nog nodig heb als het me niet meer lukt om op tijd in het zh te komen)

Het weekend is weer begonnen voor mij, heerlijk vier dagen vrij! Heb net even berekend dat ik nog zeven dagen moet werken voor we weer een weekje vakantie hebben met z'n drietjes!

Dochterlief heeft gelukkig niet meer gespuugd en lijkt weer helemaal de oude. Gisteravond heeft ze me toch een portie patatjes en fricadel op (met mayo en curry, kleine snoepkont) waar je u tegen zegt. Alleen nu begint ze weer te hoesten en proesten... Het wordt echt tijd dat het weer voorjaar wordt, ben alle verkoudheidjes enzo helemaal beu.

De baby voel ik echt goed bewegen, heel leuk. Ik voel het met name linksonder (voor de rest zit de placenta net zoals de vorige keer aan de voorkant). Mijn dochter is een echte knuffelkont en ligt soms graag bij mij tv te kijken met d'r hoofdje op mijn buik. Heel gaaf dat ik dan de baby juist heel goed voel bewegen, alsof die reageert op grote zus.

Gisteren nog even een poging gedaan om met de echo te kijken, alleen die kleine kruimel was zo druk aan het bewegen dat ik telkens alleen maar veel armen en benen langs zag komen, hij of zij was echt salto's aan het maken. Het is me dan ook niet gelukt om het geslacht in beeld te brengen, maar de beentjes lagen in ieder geval niet meer over elkaar, dus over twee weken zal het de echoscopist vast wel lukken bij de 20 wkn echo. Wel mooi om te zien trouwens, was dat die kleine de navelstreng vasthad met een handje.

Ik zie in het schema dat er komende week iedere dag wel iemand een 20 weken echo heeft. Spannend hoor! Het wordt weer een drukke tijd voor Jane met het schema!!!

Hoe gaat het trouwens met de misselijkheid? Hier gaat het eindelijk wel de goede kant op! Ik blijf misselijk vanaf halverwege de nacht tot een uur of tien 's morgens en daarna gaat het best goed. Kan best wel weer goed eten de rest van de dag gelukkig en snoep zelfs af en toe weer wat. Moet ook wel want om de een of andere manier blijf ik toch afvallen. Nu 7 kg afgevallen in vier maanden. Echt gek want als je die buik ziet geloof je het echt niet. Aan de ene kant heb ik zoiets van, wat er nu niet aankomt hoeft er straks ook niet af, maar aan de andere kant maakt het me wel onzeker of ik en de baby zo wel genoeg voedingsstoffen binnenkrijgen, ondanks dat ik gezond en gevarieerd eet. Maar ja er zullen de komende maanden vast wel weer wat kilo's bijkomen denk ik. Meer kan ik er ook niet aan doen.

Verder ook nog even een groetje voor Watever. Hoe gaat het nu? Het zullen spannende tijden voor je zijn. Heb je wel wat afleiding? Nou ja ik denk aan je en duim voor je dat het allemaal goed mag aflopen!
Oja nog even over de jeuk en droge huid. Heb ik ook last van. Met name op m'n rug, buik, zij en onderbenen/voeten. Idd af en toe in een bad met veel badolie (zwitsal mama badolie of kneipp amandelolie zijn beiden lekker vet vind ik) en als je dan uit bad komt jezelf niet afdrogen maar op laten drogen. Als je bijna droog bent insmeren met creme, dan trekt het er lekker in.

Omdat dochter last heeft van eczeem heb ik hier extra vette creme liggen, het heet Cetamacrogol creme (afgekort vaak CMC). Die creme is nog vetter dan vaseline maar zo voelt het niet. Wij krijgen het voorgeschreven door de huisarts maar je kunt het volgens mij ook los halen bij de apotheek. Een tube kost zo'n twee euro dus dat valt erg mee. Misschien het proberen waard?
Ik heb ook zo'n crème van de dermatoloog, die ik te pas en te onpas mag smeren. Naast cetomacrogol zit er ook vaseline in en aqua purificata. Het trekt echt snel in, maar is tegelijkertijd erg vet. Ideaal dus.

Het worden weer spannende tijden met al die 20 weken echo's!!! Ik vind het best heel spannend, jullie dan?

Jeanelle, welkom hier en sterkte. Wat vervelend dat je zo'n last met je meedraagt van de vorige keer. Is de kans op herhaling nu ook groter, of niet?

Sanloes, ik ben ook nog niks aangekomen. Wel wat afgevallen. Maar ik denk dat het binnenkort toch echt ervan moet komen, de boel begint nu echt te groeien.
Hoi meiden,

Sorry dat ik er zo weinig ben hoor. Voel me echt een beetje leeg (ondanks wat er allemaal in mijn buik groeit ) nu ik werkloos thuis zit, met nog steeds geen vooruitzicht op iets nieuws. Het maakt me echt een beetje moedeloos. Maar wil niet teveel klagen erover (en kwam daarom ook maar uit voorzorg niet posten...)

Met de baby gaat het goed. Mijn buik groeit goed en de schopjes voel ik ook nog steeds. Ik moet 's nachts wel vaak eruit om te plassen, heel irritant. En ik heb al een paar keer flink last van maagzuur gehad, heeeeeel vervelend! Bij mijn vorige zwangerschap had ik dat in de laatste weken echt heel erg, maar nu met 16 weken dus al. M'n zoontje komt trouwens regelmatig knuffelen met mijn buik en kusjes erop geven, voor de baby zegt ie dan. Lief!!!

Jane bij onze creche ook voorrang voor broertjes of zusjes. Ik vind het ook heel bizar dat ze jou zo afschepen. Is het niet een creche die bij zo'n grote landelijke organisatie hoort? En complimenten voor het schema, heel mooi en duidelijk zo!

Dufty flauw hoor, zo'n gyn. Wat geeft het nou om even naar het geslacht te kijken. Wel fijn dat het verder helemaal goed is!

MvYara, ik herken je gevoel enorm goed. Je beide gevoelens. Ik heb ook soms zo'n ik-weet-niet gevoel over de zwangerschap, terwijl ik dat bij de eerste niet had. Ik denk dat je nu veel bewuster bent van wat er gebeurt en wat er mis kan gaan. Bij de eerste is alles nieuw en spannend natuurlijk. En je andere gevoel, ik ben ook 26, met een HBO opleiding en in de ww. Het is vreselijk balen en klote, maar ja wat doe je eraan? Het zal vast wel weer goedkomen. Ik denk altijd maar aan Loekie, die ook zwanger aan een nieuwe baan kwam. Hoe is het trouwens met jou Loek?

Ik ben wel erg benieuwd wat Chica bij de H&M had gezien... even terugbladeren

Balen het regent hier... ik wilde graag met m'n jochie naar de eendjes en de speeltuin maar dat gaat niet lukken.
Berichtje voor iedereen die binnenkort zwangerschapskleding aan moet gaan trekken maar dat nu blijkbaar nog niet hoeft: ik ben sinds gisteren uit m'n skinny zwangerschapsjeans gegroeid. Zo kan het dus ook. Achteraf denk ik dat ik 'm gewoon te klein heb gekocht (wist ik veel, en bij de H&M heb je ook geen adviserende types zoals je in een gespecialiseerde winkel wel hebt. en die broek was nog niet eens goedkoop ook.) maar ik vrees ook dat ik zo'n "ik ben overal zwanger"-type ben. Kreeg m gewoon niet verder dan halverwege m'n dijbenen.

Verder ben ik best jaloers op degenen die alleen nog maar zijn afgevallen. Ik ben best wel aangekomen. Bah. Nou ja, het is voor een goed doel natuurlijk, maar toch.

Quintie, ik vind het ook niet echt leuk om thuis te zitten maar ik heb gelukkig wel de luxe dat ik nog tot 1 oktober op de loonlijst sta. Maar jij hebt een heel leuk en mooi jongetje om je gezelschap te houden en de baby c.q. je buik kusjes te geven. Die afleiding mis ik dan weer!

Jeanelle, wat een heftig verhaal. Is het standaard zo dat je een verhoogd risico hebt dat je zoiets bij de volgende zwangerschap weer overkomt of zou het ook kunnen dat de rose wolken ook jouw kraamkamer binnen komen drijven? Ik hoop voor jou op het laatste. Schrijf gerust van je af hier!

Jane, wat balen van die opvang! Zou het idd niet een oplossing zijn om allebei je kindjes bij elkaar te doen bij die gastouder zoals Jojon al zegt? Ik ga maandag met m'n zusje kijken bij een kdv hier en ik heb al soort van een plekje bij een gastouder. Dat is iemand die wij kennen en ik heb haar benaderd om informatie over hoe dat nou allemaal werkt. Als de gastouder regeling blijft bestaan (en dat hopen we dan maar) blijft zij ook dat werk doen en ze heeft al laten weten dat ze het dan leuk zou vinden om ook op onze kleine te passen. Dat is wel fijn.

Ik had vanochtend trouwens een aanvaring (zullen voor een deel wel mijn hormonen zijn geweest hoor) met iemand van een andere opvang. Blijkbaar heeft ze voldoende belangstelling (er stond vorige week een artikeltje in het plaatselijke sufferdje) dus nam ze niet de moeite mensen terug te bellen die wilden komen kijken. How rude. Vervolgens bleek ze wel een wachtlijst te hebben dus kon ik opgeven op welke dagen ik opvang zocht. Als er een plekje vrij komt belt ze de mensen die hebben aangegeven op die dagen opvang te willen. Maar ja, ik weet niet eens waar ik straks werk en op welke dagen! Dus uit voorzorg zou ik dan 5 dagen willen 'reserveren' en er dan 4 afnemen. Begon ze me een partij hoog van de toren te blazen dat ze dat teveel vond... Ik was echt helemaal perplex. Heb haar gezegd dat ik in een ideale situatie helemaal geen opvang nodig had, maar dat ik nu eenmaal moest werken. Wát een doos zeg. Haar conclusie was dus dat we niet met elkaar in zee zouden moeten gaan. Nee, dat had ik ook al bedacht. Ik ga wel met de kleine naar de kinderboerderij als ik wil dat ie geitjes knuffelt. (want dat is wel weer jammer: het was een boerderij opvang en dat klonk heel leuk... maar wat een stom mens)

Dufty wat een vervelende gynaecoloog! Flauw hoor, dat ie niet even wilde kijken naar het geslacht...

Wow Jojon, 7 kg afgevallen en dan toch zo'n buik... dan is ie lekker ingeteerd op je reserves. Dat wilde ik ook (heb er genoeg, vind ik zelf) maar dat is dus mooi niet gelukt!

Ik heb sinds een week of zo ook het idee dat ik de baby voel. Vanochtend ook nog. Niet echt schoppen of zo maar een gebubbel van binnen. Volgens mij zitten m'n darmen daar niet meer omdat ze omhoog zijn geduwd dus moet het die kleine wel zijn denk ik! Fijn, want nu de uitslag van de punctie eraan zit te komen ga ik me toch weer een beetje zorgen maken. Zo van 'wat als...'. Toen ik dat vanochtend opbiechtte aan m'n lief zei hij dat ie ook niet anders verwacht had. Fijn voor hem dat ik zo voorspelbaar ben!
[quote]quintie schreef op 05 februari 2009 @ 10:46:

Het zal vast wel weer goedkomen. Ik denk altijd maar aan Loekie, die ook zwanger aan een nieuwe baan kwam. Hoe is het trouwens met jou Loek?

Ik ben voor de 7e week aan het werk bij mijn nieuwe werkgever :D Dat heeft zo zijn voordelen uiteraard, maar ook een aantal nadelen: ik zit vrijwel de hele dag en krijg daardoor last van mijn stuitje, maar kan ook niet lopen i.v.m. bekkenpijn. Anyway, ik heb continu pijn. Ik denk dat het toch geen verrekte spier is...

Ik moet echt deze week nog naar de fysio bellen! Weet iemand of je dan een verwijskaart van je huisarts nodig hebt?

Maarre Quintie, het komt echt goed! Geniet van de tijd die je hebt om lekker met je zoontje te zijn en van de mogelijkheden om lekker te relaxen!

Ik heb nog niet echt jeuk op mijn buik ofzo; wel in het begin van de zwangerschap. Waar ik al wel een paar maanden mee loop, is zo'n prachtige rode eczeemplek op mijn gezicht, tussen mond en neus (in die plooi), grrrrr. Ik voel me ook niet echt stralend zwanger!

Ik ben een beetje jaloers op iedereen die de baby al voelt spartelen/schoppen... Ik dacht 2 weken terug 's nachts een paar keer heel duidelijk PLOP te voelen, maar dat was schijnbaar eenmalig. Met 18 weken wil ik nu ook wel eens wat voelen.

Heb nog wat last van mijn darmen (denk ik?), dus dat voel ik meer dan de baby.

Mijn pauze is voorbij, heb niet zoveel tijd dus om op iedereen te reageren: ik ga weer verder!
Hey allemaal,

Zonet weer voor controle geweest en alles zag er goed uit. Baby lag vrolijk te spartelen en het hartje kloptte goed. Alles ziet er in elk geval goed uit.

Pippa: wat balen van je zwangerschapsjeans. En wat een doos zeg van die opvang, lekker klantvriendelijk. Wanneer krijgen jullie de uitslag van de punctie?

Quintie: fijn dat met de baby alles goed gaat en er komt vast wel weer iets op je pad. Kan me voorstellen dat je er de balen van hebt, zeker omdat je er zelf niet voor kiest op deze manier.

Jeanelle: welkom hier, klinkt als een erg nare periode na de vorige zwangerschap. Hopelijk gaat het nu allemaal goed. Denk je niet dat je het eerder ziet aankomen?
Hallo dames,

@ Chica- ze komen met de auto en hebben gelukkig nog wat ruimte in de kofferbak. Ik vrees dat 6 kinderwagens inderdaad een beetje veel wordt

@Pippa- lekker irritant dat die vrouw zo reageert. Het is al zo moeilijk om opvang te vinden. Wij staan bij verschillende opvangen ingeschreven maar ik heb nog niet gedurfd om te vragen hoe lang de wachtlijsten zijn. Bij mijn in de buurt kun je overal inschrijven en zijn de wachtlijsten enorm vervuild.

@Jojon- Balen dat je nog steeds 's ochtends misselijk bent. Volgens mij hoef je geen zorgen te maken of de baby genoeg voedingsstoffen krijgt. Die zorgt wel voor zichzelf!

@Jane- bedankt voor het aanpassen van het schema- super!

Via H&M online heb ik een MAMA badpak gekocht (zwarte). Als je een wat grotere cup hebt, koop het niet want er is niet veel ruimte! Die van mij zijn ondanks de zwangerschap niet enorm, dus ik kan lekker het zwembad in.
He meiden,

wat een drukte vandaag! Ik blijf het grappig vinden dat ieeren zo anders zwangers is...de een komt aan en de ander valt af. Maar ik geloof dat en kindje altijd nemt wat hij of zij nodig heeft en we ons dus geen zorgen moeten maken, al hou ik ook de weegschaal in de gaten.

Mardjen: wat een compromis...rood+aqua = donker blauw??

Wij gan voor knaloranje....raak ik hem ook niet kwijt. Wij kennen ook al anderen met een rode en blauwe wagen, dus die vielen gelijk af.

Pipa: ik zou ook ontzettend balen. ik heb (vanwege de uitverkoop) 2 maten gekocht. En merk nu dat d ekleinere lekkerder zit en de grote slobbert, maar dat zal gaan veranderen ben ik bang.

Her kunnen we pas 6 maanden voor plaatsing inschrijven bij KDV. Maar ik begin me nu wat zorgen te maken. Morgen ga ik maar eens kijken nar de formulieren.....

En dan zo'n eigenwijze gyneacoloog....je zou ze toch. Waarom bepalen ij wat goed is..daar kan ik dus niet tegen.

Ik ben net thuis uit mijn werk en snap helemaal alle werkstress...ik heb vandaag mijn baan uit zelfbescherming op het spel moeten zetten...Ik ben de confrontatie aangegan met iemand die veel informele macht heeft. En ik zit in mijn jarcontract, dat eindigt tijdens mijn verlof. Ben er erg gestressd onder. En dat kan natuurlijk niet....

nu eerst weekend!
Hallo allemaal,

Het is alweer lang geleden maar ik dacht laat ik ook maar weer eens wat van me laten horen. Er wordt hier zoveel en zo vaak gepost, ik kan dat gewoon niet bijhouden!

Ik heb net even een klein deel bij zitten lezen. Behalve van een droge huid heb ik last van vitamine C verslaving Er gaan hier kilo's perssinaasappelen, kiwi's en spruitjes door. Heeeerlijk!!!!

Een droge prikkelende huid heb ik sowieso al meer in de winter en tijdens de vorige zwangerschap was het ook erger.

Ook mijn haar en kapsel lijden onder de hormonen. Het is droog, het zakt in en is slap. Ben een maand geleden nog naar de kapper geweest en meestal ga ik niet vaker dan eens in de drie maanden, maar als ik er zo uitzie moet ik binnenkort weer.

Verder voel ik de baby ook al een tijdje, ik denk sinds de 16e week ongeveer. Het voelt als een soort korte tikjes en het lijkt of het kindje languit in de breedte ligt, omdat ik de bewegingen meer richting m'n heupbeen voel. Als ik op m'n rug in bed lig voel ik het meest. Mijn vriend heeft het zelfs al gevoeld! En als ik me heb ingespannen, traplopen bijvoorbeeld, voelt het net of ik een harde buik heb.

Ook heb ik geen rust in m'n kont. Ben de hele dag aan het regelen, planningen en lijstjes maken, zowel thuis als op het werk. Ik lijk wel een soort van super proactief. We zijn vorig jaar verhuisd en er zijn nog een paar klusjes die gedaan moeten worden dus ik heb m'n vriend al een things to do lijst overhandigd

Verder voel ik me trouwens heel goed. Kan weer lekker van eten en snoepen genieten en het slapen gaat ook iets beter.

ik heb 11 februari de 20 weken echo

Vind het nu ineens toch wel spannend en ik hoop echt dat we geen dingen te horen krijgen waar we ons zorgen over gaan maken.
quote:Wyfke schreef op 05 februari 2009 @ 21:35:

ik heb 11 februari de 20 weken echo

Vind het nu ineens toch wel spannend en ik hoop echt dat we geen dingen te horen krijgen waar we ons zorgen over gaan maken.Hey, leuk om weer es van je te lezen !

Ik was al bang dat je niet meer terug zou komen hier .

Hier precies dezelfde onzekerheid. Ook 11/2 de echo (hoe laat jij?) en ik begin ook de kriebels te krijgen.

Ik lees hier op Viva de laatste tijd teveel nare verhalen over geconstateerde afwijkingen bij de 20-weken echo. Ik wil er maar niet over nadenken....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven