* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Watever, wat stoer dat je de VWP zo goed overleefd hebt !

En dat je tranen laat, lijkt me héél logisch hoor. Het is ook niet niks !!! Enig idee wanneer je de uitslag mag verwachten?

Sterkte met wachten !!!

Jojon, jeetje is je kindje nu al aan het zindelijk worden? Knap hoor. Laura is nu 20 mnd en ik heb het nog niet eens geprobeerd. Ik zet haar nu wel eens op het toilet (met de kleren aan) en dat vind ze wel leuk. Misschien binnenkort toch het potje maar eens tevoorschijn halen.

Pippa, goed dat je ook naar de fysio bent gegaan !

Hopelijk helpen de oefeningen. Ik ben er zelf erg slecht in....

Blogbabe, de droge huid herken ik niet echt. Wel de jeuk op mijn buik tijdens de vorige zwangerschap, maar dat was pas heel laat in de zwangerschap. Dat was zgn. zwangerschapsjeuk, maar ik weet niet of je daar nu al last van hebt? Die jeuk heeft nl. te maken met een slecht functionerende lever op het einde v/d zwangerschap.

Leuk, dat geshop voor kleren !!

Oh ja, ik heb het schema weer ge-update.

Ik heb nu een selectie gemaakt op echo-datum, zodat het tijdelijk overzichtelijker is. Na alle echo's zet ik de volgorde weer terug op bevaldatum.

XXX
quote:maria52 schreef op 02 februari 2009 @ 18:13:

Blog, ik heb laatst bij Habana gegeten en vond het eerlijk gezegd niks. Soep was koud, na drie keer vragen warmden ze het op, bestelde brood kwam niet en andere tapas waren niet bijzonder. Toevallig wilde ik net reageren op Chica met: dat ik daar al eens geweest ben en dat we toen koud eten kregen (en heel lang moesten wachten). Dus dat verhaal van de koude soep verbaasd me niks. Ik vind het een schitterend tentje hoor, qua inrichting. Maar dat wordt 'm niet!

Watever: fijn dat je de punctie achter de rug hebt en dat het meeviel. Dat heb je toch maar weer mooi gedaan! Ik duim voor je. Je bent sterk, meid!
Jane: bedankt maar weer, voor het fijne schema! Echt top dat je dat allemaal zo goed bijhoudt!
Lief van je Blog !

Thx !!
Jeetje wat een slechte ervaringen met dat restaurant zeg. Ik ben er maar 1x geweest maar het was echt allemaal ok hoor. Geen koud eten, niet te lang wachten, vriendelijk personeel. Wat vervelend dat jullie zulke slechte ervaringen hebben. is Roses wel ok volgens jullie dan? Ik ben niet bekend in Arnhem maar vriendinnetje wel en die heeft nog nooit zulke rare dingen bi dat restaurant gehad. Stom zeg, nou lekker ergens anders heen dan maar.

Leuke manier Jane. Lekker makkelijk kijken, en ik sta nu een keer bovenaan hahahahaha Leuk.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Oooohhhh en Coppie is al roze vanwege het feit dat ze een meise krijgt duhuh ik begin echt aan zwangerschapsdementie hoor. Super Jane, echt top.
quote:[message=2684061,noline]Chica34 schreef op 02

Leuke manier Jane. Lekker makkelijk kijken, en ik sta nu een keer bovenaan hahahahaha Leuk.Gek....

Ook nadat je op F9 hebt gedrukt?

Ik zie jou op de 2e regel staan.
Jaaaa, snel wijzigen hè?
quote:Chica34 schreef op 02 februari 2009 @ 21:22:

Roses wel ok volgens jullie dan? Mijn man is laatst met collega's daar wat wezen drinken en vond het helemaal super daar! Lekker borrelhapjes, mooie inrichting. Ik weet alleen niet hoe het eten daar is.
Haha moest inderdaad op vernieuwen drukken en dus was het niet terecht hahahaha. Je bent te snel Jane.
quote:blogbabe schreef op 02 februari 2009 @ 21:43:

[...]

Mijn man is laatst met collega's daar wat wezen drinken en vond het helemaal super daar! Lekker borrelhapjes, mooie inrichting. Ik weet alleen niet hoe het eten daar is.Ja de inrichting vond ik ook helemaal super. Verder was het eten echt lekker en ze hadden aparte dingen, wat ik ook leuk vond. Het zijn wel ook een soort tapas die je kunt bestellen.
Hallo allemaal,

Watever, wat ontzettend goed van je dat je de punctie zo goed hebt doorstaan! En die kleine van jou is een hele slimmerd, netjes wegduiken voor de naald, ik bedoel maar... :-) Nu maar hopen dat de dagen naar de uitslag voorbij vliegen, zodat er snel wat meer zekerheid is! Ik duim voor je meis!

Hier weinig nieuws. Ben alleen nog vreselijk misselijk, echt zo vervelend. Alles wat ik eet lijkt niet te zakken, en van dat gevoel word ik dan weer misselijk, heel fijn.

Iemand schreef hier laatst dat er op de echo al was vastgesteld wat het geslacht van de baby zou worden. Ik heb morgen misschien een echo en ben heel benieuwd...

Ik slaap trouwens ook met een kussentje tussen mijn benen @Maria, en dat helpt inderdaad echt. Ik heb niet echt bekkenpijn, maar wel pijn in mijn bil.

@Blogbabe, ik heb ook zo'n droge huid, het jeukt ook echt als een tierelier. Wat wel helpt is een warm bad met veel badolie, maar daar heb ik niet elke avond zin in...

@Jojon, jouw dochter is een snelle zeg, met zindelijk worden. Mijn dochter is ruim 2,5, maar no way jose. Oke, ze plast wel eens op haar potje, maar niet genoeg om zonder luier te kunnen zijn de hele dag. Ik moet het wel met haar oefenen, maar op de een of andere manier heb ik met mezelf afgesproken in de zomer te beginnen.
Ooh Whatever, ach gossie dat de kleine zo wegdook voor die naald! Gelukkig maar dat hij/zij niet geraakt is.

Knap van je dat je het goed hebt doorstaan, hopelijk kom je de ongetwijfeld zenuwslopende periode tot aan de uitslag ook goed door. Ik blijf voor je duimen hoor!

Bedankt allemaal voor de tips over zwangerschapsslips...Ik blijf voorlopig lekker gewone strings dragen...

Vanavond ben ik voor het eerst naar yoga geweest. Mijn god, wat een dikke buiken zag ik daar! Er waren twee dames die al over de uitgerekende datum heen waren, die zagen er echt uit alsof ze een skippybal hadden ingeslikt, ik kon m'n ogen er bijna niet van afhouden. Fascinerend hoor! Gek ook dat me zoiets nooit eerder was opgevallen, terwijl ik toch vast wel eens eerder zo'n dikke buik moet hebben gezien.

Het was overigens heel gezellig, het klikte gelukkig ook met de instructrice en de deelneemsters.

Weltrusten allemaal!
Dufty: succes morgen! Ik ben ook heel benieuwd wat het wordt...
Hoi meiden,

Fijn dat ik nog/weer mee mag praten.

Volgens mij had ik een tijd terug al kort verteld dat ik problemen had op mijn werk omdat ik daar uit dienst moest. Dat heeft een hele nare juridische nasleep gekregen en dat is me toch niet in de koude kleren gaan zitten. Het deed me meer dan ik vooraf had gedacht. Ik werk nu tijdelijk in de kinderopvang als invalkracht via het uitzendbureau. En nu ik vandaag eindelijk gehoord heb dat alles rond is kan ik een uitkering aan gaan vragen (schaam me toch nog een beetje, ben je 26 goed opgeleid en heb je een uitkering maar goed).

Met de baby gaat het prima, sinds anderhalve week voel ik de kleine ook regelmatig lekker trappelen. Ik was al aardig ongeduldig aan het worden want mijn dochter voelde ik veel eerder al. maar nu gelukkig deze ook en die bevestiging dat de kleine 'het nog steeds doet' is toch wel prettig.

De 20 weken echo staat trouwens gepland voor vrijdag 13 februari...nog 11 dagen Ik tel er echt naar af. Ben heel nieuwsgierig naar ons 2e ukkie, wat het is een jongen of meisje maar zeker ook om even te zien/horen of alles wel goed gaat daar binnen. Ik heb nog steeds niet 100% een goed gevoel bij deze zwangerschap, heel gek, ik kan het niet goed omschrijven, maar het is zo'n tja-'ik-weet-het-niet' gevoel. Ook dat herken ik niet uit mijn vorige zwangerschap. Maar goed, wellicht zijn het de hormonen in combinatie met de stress van de afgelopen tijd én het besef hoe kwetsbaar zo'n kleintje is.

Blog en andere slachtoffers: Hier ook een enorm droge en jeukende huid. Ik gebruik voor de ergste jeuk plekken zelfs de Vaseline van mijn dochter die zij van de huisarts gekregen heeft. Er is nu trouwens ook weer een nieuwe Niveau op de markt die voor de erg droge huid is, hebben jullie dat al geprobeerd en is het wat? Of is dat die SOS creme?

Jane: Voor het schema, 10 februari naar de VK en 13 februari de 20 weken echo! Wel handig zo op echo datum!

Wat leuk dat je de baby al van buiten voelt, hier zijn de schopjes daar nog veel te zacht voor. De kleine is voroal druk als ik net iets gegeten heb.

Watever: Fijn om te horen dat de punctie mee viel. Hopelijk hoeven jullie niet al te lang te wachten op de uitslag. Die onzekerheid lijkt me nog erger dan de punctie zelf zeg maar.

Chica: Dan ga ik morgen (vrije dag) ook maar eens kijken bij de H&M, ben benieuwd.

Zo, ik kan onmogelijk op iedereennu reageren, maar nu ik weer wat vaker kan komen is het wat gemakkelijker bij te houden!

Gr. mv Yara
MvYara, wat erg van je werk !

Ik heb dat door alle verhalen hier helemaal niet meegekregen. Klote zeg...

Maar wat ik nog minder leuk vind om te lezen is je 'ik weet niet' gevoel over deze zwangerschap. Hoe kan dat nou? Ben je bang ergens voor? Zie je ergens tegen op? Rot dat je er niet echt van kunt genieten op deze manier. Ik hoop dat de echo gewoon goed is en dat je dat gevoel daarna kwijt raakt.

Engelbengel: hahaha, ik moest zó lachen om jou skippybal-verhaal. Ja, de laatste loodjes zijn geen pretje. Ik heb de vorige keer ook een HUGE buik gehad door het vele vruchtwater en voelde me net een walvis. Ik kon ook bijna niet meer lopen. Erg hè? Bereid je er maar vast op voor, hihi.

Dufty, succes vandaag met de echo. Leuk ! (en ook wel spannend). Hoe gaat het verder met je? Het lijkt me zó onwerkelijk om je vader te verliezen. Het leven draait gewoon door, maar jij hebt iets afschuwelijks meegemaakt *knuf*.

Balen dat je nog zo misselijk bent.

Ik ga even afloggen, want mijn collega's komen binnen en dan is zo'n Viva-scherm een beetje raar.....
voor mvYara. Echt balen van je werk! Ik snap je schaamtegevoel wel een beetje hoor mbt de uitkering. Maar dat hoeft niet. Je hebt er recht op en er komt vast wel weer een keer een leuke baan op je pad! Hopelijk kan je het een beetje loslaten en je toch ook lekker op de zwangerschap richten!
Whatever, ik heb het niet helemaal goed bijgelezen hier van tijd tot tijd, maar wat eng lijkt me dat, zo'n vruchtwaterpunctie. Wanneer krijg je de uitslag ervan?

Duft: succes met de echo!! Vertel je het op het forum wat het wordt (mochten ze het zien al?) Collegaatje van mij is met 16 weken voor een extra echo gegaan in een klein centrumpje, puur voor de geslachtsbepaling. Grappig, ik wil het zelf ook wel graag weten zeg... stik van nieuwsgierigheid.

Voor het schema, ik heb 16 maart de 20 weken echo. Bij ons doen ze hem ín de 20e week, dus ik ben dan bijna 22 weken zelfs... pfff nog 6 weken wachten dus.

Ik lees van MvYara dat je ook jeuk hebt? Ik weet niet of ik nou een écht drogere huid heb, maar ik heb wel veel meer last van jeuk ook.

Morgen ga ik ook voor rugklachten naar de huisarts even. Heb sinds 10 dagen goede last ervan.
hallo dames,

ben ik ook weer eens. Moet altijd eerst een heleboel pagina's bijlezen..

kan niet op iedereen reageren, maar wel even op Whatever: sterkte met het wachten de komende tijd. Hop dat je snel weer heel erg blij bent met je groeiende buik(je)!

en die verhalen over droge huid: vreselijk is dat! ik heb dat nooit eerder gehad en relateerde dat dus ook niet aan de zwangerschap, maar ik word er gek van! armen en borst zijn helemaal droog, smeer me suf, maar niks helpt nog. Niet fijn ;-(

wel steeds vaker schopjes, dat is erg leuk. zat gisteren noodgedwongen de hele dag op de bank met mijn jongste die alleen bij mamma op schoot tevreden was (erg verkouden en niet helemaal lekker) en voelde regelmatig een teken van leven. gezellig!

ook nog steeds geen energie (dat is wel slopend hoor, met 3 kinderen om je heen en 4 dagen weken), dat wordt wel steeds lastiger. Maar minder werken (wat de verloskundige voorstelde) geeft niet echt meer rust (thuis lopen/kruipen tenslotte die 3 mannen rond). weet nog niet wat het beste is. zolang hummel goed groeit, wil ik wel gewoon blijven werken (vind ik ook leuk). ach ja; we zien het wel!

fijne dag allemaal!
MissBR: jee, wat moet dat een drukte zijn bij jou thuis! Wel gezellig hoor! Maar ook DRUUUUUKKK!!!!!!! Ik kan na een lange werkdag heerlijk op de bank ploffen enzo, maar dat is er voor jou natuurlijk niet bij. Heftig hoor! En dan straks met 4... Ach ja, ik neem aan dat je ook graag een groot gezin wilde hebben (en ik moet zeggen dat mij dat ook heel erg leuk lijkt). Dus je zal er wel veel voor terug krijgen, maar toch... petje af voor jou!
Jane het schema ziet er weer fantastisch uit!

Even een speciale voor mvYara en Watever (en voor iedereen die er eentje nodig heeft natuurlijk!)

Net weer bij de vk geweest voor controle. Alles was ok gelukkig. Afgesproken dat ondanks dat ik naar de gyn moet toch regelmatig bij de vk mag blijven komen (de leuke controles waarbij ik me even een normale zwangere voel zeg maar!). Daardoor iets regelmatigere controles dan gebruikelijk maar dat vond ze alleen maar goed. Hartje gehoord, luid en duidelijk! Baarmoeder zit nu tot een vinger onder m'n navel en toen de vk aan het voelen was, voelde ze dat de baby tegen haar hand schopte! Bijzonder idee, dus manlief moet vanavond ook maar even gaan porren.

Vannacht aan het spoken geweest met dochterlief. Ze wilde gisteravond al niet inslapen en heeft uiteindelijk de hele nacht door ons bed gezworven (en heeft manlief halverwege de nacht naar de bank gejaagd....). Grrrr dat kon ik er eigenlijk niet bijhebben, voel me net een zombie vandaag. En drie keer raden wie er vanmorgen weer het zonnetje in huis was terwijl d'r papa en mama echt nog niet wakker konden worden! Hopen dat het vannacht weer beter gaat. Er zullen wel weer tanden of kiezen ofzo aankomen denk ik.
blogbabe:

ja, het is druk natuurlijk, maar ik vond het ook al druk toen ik er nog 'maar' eentje had hoor. je groeit daarin mee. en de oudste 2 (7 en 4 1/2) kunnen al erg veel zelf, dat scheelt.

Ik had overigens nooit echt het idee van een groot gezin, maar ze worden steeds zo leuk (ze lukken zo goed, zeg maar ) dat we het erg gezellig vinden om er nog eentje bij te hebben. Manlief neemt ook zeker zijn deel van de verzorging op zich, dus dat scheelt enorm. Alleen als ik zooooooo moe ben, dan voel ik me wel eens een beetje schuldig. ben erg geirriteerd soms. maar ja; alweer bijna op de helft en energie komt wel weer terug als kindje geboren is.

maar geniet van de momenten dat je gewoon op de bank kunt ploffen, dat zou ik ook heel graag even doen als ik thuiskom uit mijn werk!
Jane, wat leuk dat je mij in het rose gezet hebt!

Volgende week heb ik de 20 weken echo en ben benieuwd of ze dan ook zien dat het een meisje is. De mevrouw van de pretecho zei het 99% zeker te weten maar ik hoor nu steeds meer van die jaja verhalen om me heen, dat het met de geboorte toch van het andere geslacht bleek te zijn. Maakt mij niet uit, als het maar gezond is.

MissBR, knap hoor, 4 dagen werken, 3 kinderen en zwanger!

Ik werk 5 dagen en heb geen kinderen maar ben blij dat ik niets meer hoef als ik thuis kom, behalve koken dan.

Wat leuk dat sommigen van jullie de baby al voelen.

Placenta zit bij mij aan de voorkant dus voel nog helemaal niets.
Coppie als ze zeggen 99% dan kun je er best vanuit gaan hoor. Tuurlijk zijn er uitzonderingen maar er zijn veel meer verhalen dat het wel klopt. Alleen die hoor je niet zo vaak haha

MissBR: pfffff dat klinkt inderdaad wel druk hoor. Petje af voor moeders die dat allemaal kunnen regelen. Echt hoor dat horen ze veel te weinig.

Jojon: Fijn dat het bij de VK goed was. En inderdaad, een keertje xtra controle kan nooit kwaad natuurlijk.

Alle meiden met jeuk: jeetje dat lijkt me irritant zeg. Hopelijk wordt dat straks minder. Zou het door dat droge weer verslechteren of niet?

Mv Yara: Je niet schuldig voelen hoor over die uitkering. Jouw bijdrage aan de maatschappij komt vanzelf wel weer en zal waarschijnlijk op lange termijn veeeeele malen meer zijn dat de uitkering die je nu gaat ontvangen.
Zo hee, net bij vriendinnetje zw kleding gehaald. Ik heb echt een hele Ikea tas vol. Kan niet alles aan want er zit ook maatje 38 en veel S bij (en ik heb 42 en L haha), maar ik ben er super super blij mee. Zit zowel winter als zomer bij. Leuk, leuk, leuk. Ik ga van het weekend mijn kast uitruimen en een modeshow voor de spiegel houden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven