* * Juli 2009 * *

26-10-2008 19:26 5037 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor zover ik heb kunnen zien is er nog geen 'juli 2009' topic.

Ik ben zwanger en uitgerekend rond 4 juli 2009. Ik heb een dochtertje (Laura) die geboren is in juni 2007. Als de zwangerschap goed blijft gaan, is er dus een leeftijdsverschil van 2 jaar. Ik ben superblij, maar vind het ook weer spannend, net als de vorige keer.

Wie is er ook volgend jaar juli uitgerekend en heeft zin om mee te schrijven?

Liefs, Jane

What matters most is how you see yourself
Misschien moeten we die nare verhalen gewoon niet lezen. Ik in ieder geval niet (en uit een soort masochisme ga ik dat dan toch doen ) want een deel van mijn opgefokt zijn voor de punctie kwam uit onderwerpen van mensen bij wie het helemaal mis was. Met als dieptepunt een foto van een kindje met een vorm van trisomie (ben vergeten welke) dat met 20 weken of zo geboren was. Ik ontzeg niemand het recht dat op forum of hyves te verwerken maar ik was wel een enorme stommerd dat ik dat toch ging zitten lezen en bekijken! Padababa, ik verwacht de uitslag van de punctie na het weekend. Zou ook kunnen dat ze vandaag bellen of volgende week donderdag, uitgaande van 2-3 weken. Begin m dus nu langzaam weer een beetje te knijpen want wat als ze een boodschap hebben waar ik niet aan wil denken? Nou ja, ook daar maar niet aan denken.

En tot overmaat van ramp trok ik vanochtend een rok aan met hetzelfde resultaat als de jeans van eerder deze week. Potverdorie, had 'm pas een keer of 2, 3 aangehad. Als ik nog eens iets koop wordt het dus minimaal een large.

Ik ga eens naar de bouw, checken hoe het met ons huis staat. Fijne dag allemaal!
Spannend nu dus Pippa, hoop dat je nu snel en goed bericht krijgt en dan echt lekker kan gaan genieten.

Ik heb van de vorige keer de ervaring dat het niet goed was op de 20 weken echo, alhoewel het achteraf allemaal meegevallen is. Het kwam toen echt als een donderslag bij heldere hemel, alle controles in het ziekenhuis waren allemaal goed. En ik had nogal wat echo's gehad voor die tijd dus dan ga je er eigenlijk van uit dat dat daar ook wel te zien was. Dat zal het ook wel geweest zijn, maar zo specifiek controleren ze natuurlijk niet op de standaard echo. Nou ja, nog 1,5 week dan hebben wij dat ook weer gehad.

Deze week begint het ook wel echt hier met alle echo's. Hoop dat alle echo's gewoon goed zijn. En dan zijn we ook al over de helft na die tijd, vind het wel weer verselijk snel gaan nu.

Watever: Hoop dat je het wachten op de uitslag nog een beetje vol kan houden en ik duim nog steeds voor je dat het allemaal mee blijkt te vallen.
Die 20 weken echo's brengen toch wel een hele hoop spanning met zich mee! Wat zullen we blij zijn als we een maandje verder zijn.

Herken jullie gevoelens wel hoor, aan de ene kant laat je zo'n echo niet voor niets maken. Bij ons met name met het idee: mocht er iets mis zijn dan hebben ze nog 20 weken de tijd om het kindje extra goed in de gaten te houden en goede zorg tijdens en na de bevalling te geven. Aan de andere kant lijkt het soms zo vanzelfsprekend te zijn dat iedereen maar een gezond kind op de wereld zet, terwijl dat natuurlijk helemaal niet zo is. Ik probeer niet echt na te denken over wat er allemaal mis kán zijn en waar mijn/onze grenzen liggen van waar stop je mocht het toch niet goed zijn. Misschien struisvogelpolitiek, misschien zelfbescherming, misschien zelfvertrouwen?

Pippa succes met duimendraaien de komende dagen. Ervan uitgaande dat de uitslag van de punctie goed is, denk jij dan dat je de 20 wkn echo anders gaat ervaren omdat je al voor veel dingen een bevestiging hebt dat het goed zit of blijft het even spannend?

Pada, volgens mij heb je het wel een keer verteld, maar wat was er ook al weer niet goed bij de vorige 20 weken echo? Hoe werd daar toen mee omgegaan? Lijkt me heftig. Jullie kindje is wel gezond geboren toch?

Fijn dat alle controles weer goed waren. Hoe gaat het nu met je diabetes? Dat ook allemaal onder controle? Heb geen idee wat daar allemaal bij komt kijken, maar lijkt me een hoop gedoe. Heb je er ook lichamelijke klachten van?

Dufty, nog even een vraagje voor jou als "schildklier-ervarings-deskundige". Jij had het bij de vorige zw.schap toch ook al? Hoewel ik iets anders heb dan jij (wrsch Graves) vroeg ik me af hoe en wat ik moet verwachten van de controles van mij en de baby net voor en net na de bevalling. Weet nu ondertussen dat het een klinische bevalling wordt in het kinderziekenhuis en dat ik en de baby naar alle waarschijnlijkheid enkele dagen opgenomen moeten blijven na de bevalling, om onze beide schilklierwaarden in de gaten te houden. (kan alle kanten op gaan met zowel mij als de baby: schildklier kan opeens helemaal stilvallen of opeens op hol slaan). Hoe snel past zo'n schildklier zich aan enzo, weet jij dat? En heb jij ook wel eens van een arts gehoord dat je door je schildklier een grotere kans hebt op een postnatale depressie? Niet echt berichten die mij gerust stellen eerlijk gezegd....

Vanmorgen al lekker naar de stad gewandeld in het zonnetje, heerlijk!!! Bij de hema was alles met zo'n rood label nu 70% afgeprijsd, dus wat leuke shirtjes voor dochterlief in verschillende maten gekocht. Voor 2 euro ofzo kan ik dan echt niet laten liggen, en ze groeit er vanzelf in! Jammer dat ik nog niet weet of we een jongen of meisje krijgen, anders had ik nog wel meer in m'n mandje gestopt denk ik!

Hebben jullie trouwens een voorgevoel over of je een jongetje of een meisje krijgt? Dromen enzo? Manlief en ik hebben allebei echt het gevoel dat we nu een jongen krijgen, heel grappig. Het maakt ons echt 100% niks uit wat het wordt, als het maar gezond en gelukkig is, maar toch apart dat we allebei dat voorgevoel hebben. Nog 2,5 week, dan zullen we het weten!
Mijn echo is om 13.30 uur! En duurt maar liefst drie kwartier omdat ze ook nog een dvd gaan maken. Ik hoop wel dat ze naar het geslacht willen kijken, in hun foldertje staat nl. dat deze echo nadrukkelijk niet bedoeld is voor het bepalen van het geslacht. Ik reken er maar op dat het wel in beeld zal komen want zeker bij het maken van een filmpje willen ze toch een volledig beeld van het kindje geven?

Ik heb trouwens dezelfde dromen als bij de vorige zw.schap. Dan droom ik dat het al is geboren en dat ik dus nog helemaal niet voorbereid ben. De laatste keer dat ik van onze baby droomde was het een meisje. Toen ik zwanger was van m'n dochter droomde ik een keer van een plaatje dat ze gezellig met ons aan tafel zat een broodje te eten. En toen ze een maand of 8 was en we daadwerkelijk zo een keer aan tafel zaten had ik een soort van aha-erlebniss. Was dus een beetje een spirituele droom

@Jojon: ik heb me laatst ook suf geshopt voor m'n dochter. Allemaal leuke truitjes, leggings en een spijkerrokje. De zomercollectie van BFC en Noppies is zo fantastisch! Helemaal naar mijn smaak! Van de Hema ben ik ook erg fan maar ik kan daar wat kleertjes betreft niet zo goed slagen de laatste tijd.
Ranja, bij ons niet anders met de wachtlijsten voor kdv en ik heb er ook nog niet naar durven vragen. En goede tip van H&M badpak. Vandaag weer 'ns gezwommen en met mezelf afgesproken dat minimaal eenmaal per week ga. Ik had dat badpak al op website gezien, maar vroeg me af of het wat zou zijn.

Sanloes, mijn contract loopt ook tijdens het verlof af. Ik werk er nu bijna drie jaar, maar kans wordt steeds groter dat ik kan blijven. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik me er nu minder druk om maak dan voordat ik zwanger was....

Pippa, vervelend dat je zelfs als uit de postiekleding groeit!

Net heb ik twee broeken gescoord want het einde van de normale broeken is echt in zicht. Ik kan alleen de iets te ruim gekochte broeken nog aan. Het brengt mij overigens wel in andere winkels dan normaal. Ik geloof niet dat ik ooit bij Miss Etam binnen was geweest, maar best leuke zomer en spijkerbroek gekocht! Eerder had ik al een nette en driekwart broek gekocht in uitverkoop bij Prenatal.

Wij willen de kinderwagen ook na de 20 weken echo kopen. Zeer waarschijnlijk wordt het een Bugaboo Cameleon.

Ik heb overigens ook last van droge huid, maar ook van uitslag op mijn gezicht. Niet zo charmant.
Zo meiden, ik ben een tijdje niet meer wezen posten en lezen hier. Ben echt supermisselijk. Ik moet dus nog een hoop bijlezen. Gisteren lag ik de hele dag in bed te kosten. Bah! Niks aan! Nu kan ik weer wat binnen houden. Gelukkig maar! Zo, ik ga mezelf weer even inlezen hier....quote:quintie schreef op 05 februari 2009 @ 10:46:

Sorry dat ik er zo weinig ben hoor. Voel me echt een beetje leeg (ondanks wat er allemaal in mijn buik groeit ) nu ik werkloos thuis zit, met nog steeds geen vooruitzicht op iets nieuws. Het maakt me echt een beetje moedeloos. Maar wil niet teveel klagen erover Nou, je mag best klagen hoor! Ook dat kan je hier kwijt! Het is niet niks om thuis te moeten zitten als je dit helemaal niet wil. Gooi het er hier maar uit hoor!
quote:Pippa71 schreef op 05 februari 2009 @ 12:03:

Verder ben ik best jaloers op degenen die alleen nog maar zijn afgevallen. Ik ben best wel aangekomen. Bah. Nou ja, het is voor een goed doel natuurlijk, maar toch.

Nee, niet doen! Niet jaloers zijn! Ik ben nu veel afgevallen door het overgeven en o wat was ik graag bijgekomen. Oké, ik hoef geen 'size nijlpaard' ofzo. Maar nu maak ik me soms zorgen. Dan denk ik: groeit dit kindje wel goed? Is dit wel normaal? Vooral als ik mensen zie die even ver zijn, maar veel meer buik hebben. En ik weet: elke zwangerschap is anders. Maar toch kan ik dan gaan piekeren.
@Padababa: fijn dat de controle goed was.

@Jeanelle: welkom! Klinkt niet fijn zeg, die postnatale depressie. Heb je nu misschien vooraf al wat hulp om het te kunnen voorkomen? Of werkt dat niet zo?

@Ranja2008: veel plezier in het zwembad met je nieuwe zwem-outfit!

@Wyfke: klinkt goed zeg, zo'n vitamine C verslaving. Da's tenminste een gezonde verslaving. :-)

@jullie allemaal: Wat leuk dat velen van jullie de baby al voelen. Dat zou ik ook wel willen. Ik voel nog helemaal niks, maar weet ook niet zo goed wat ik dan precies moet voelen.
Ik vind het ook zo enorm spannend, de 20 weken echo. Ben toch bang dat ze iets vinden wat niet goed is. Maar gelukkig ben ik niet de enige, lees ik hier. Fijn, die herkenning! Ik heb verder dezelfde zorgen als Blogbabe. Ondanks het niet overgeven ben ik ook nog niks aangekomen en maak ik me daardoor juist soms zorgen of het kindje wel goed groeit!

Het zal er allemaal wel bijhoren, denk ik. Na die echo zal het hopelijk steeds beter gaan. Nu breekt toch weer even een wat spannendere tijd aan (terwijl ik die net achter me gelaten heb bij de 12 weken!).
anoniem_19488 wijzigde dit bericht op 06-02-2009 18:12
Reden: Onnodige info!
% gewijzigd
Ik heb trouwens een reden om een beetje bezorgd te zijn...

Bij toeval is bij mij 5 jaar geleden een hydrocephalus (waterhoofd) geconstateerd. Ik kwam voor een doof oor bij de KNO arts en werd na een MRI met spoed doorgestuurd naar de neuroloog. Daar bleek dat ik geluk heb gehad. Een waterhoofd kan vreselijk zijn, maar bij mij zit het zo in elkaar dat het allemaal gecompenseerd is en daardoor nooit klachten heeft gegeven. (Ik ben alleen wat lomp, dat zou daarop kunnen wijzen.) Volgens de neuroloog was het ook echt een toevalsbevinding. Een unieke, dat wel. Maar ja. Eventuele kinderen zouden volgens de neuroloog geen verhoogde kans hebben om het te erven. Maar toch knijp ik hem, nu het zover is. Wat als die beste man ongelijk heeft? Hij heeft vast niet uit zijn nek lopen kletsen, maar toch ga je ineens weer over deze dingen nadenken nu.
@Jojon, ik heb eigenlijk vrij weinig last van mijn schildklier gehad tijdens mijn 1e zwangerschap. Ik moest in week 24 nog wel bloedprikken, weet nieteens meer precies waarvoor, zal wel met de tsh waardes te maken hebben gehad. Ben toen ook thuis bevallen en heb me in het ziekenhuis niet meer hoeven melden. Het viel dus alles mee, maar mijn schildklier was en bleef toen ook stabiel. Ben wel omhoog gegaan met medicatie (thyrax) tijdens de zwangerschap en daarna weer omlaag na de bevalling. Kans op een postnatale depressie is wel groter, inderdaad. Ik denk niet dat ik een postnatale depressie had, maar voelde me wel vreselijk down en moest mezelf soms echt door de dag heenslepen, geloof wel dat dat met de hormonen te maken kan hebben, maar kan net zo goed met de gebroken nachten te maken hebben gehad. Ik was eerst medisch, maar mocht toen al vrij snel naar een VK, was ik echt blij mee, wilde gewoon gezellig zwanger zijn en niet als een zieke behandeld worden. Maar deze keer helaas wel medisch, omdat ik nu medicatie slik voor mijn bloeddruk, ik geloof dat dat de voornaamste reden is plus nog een aantal factoren die los van elkaar niet doorslaggevend zouden zijn om medisch te zijn, maar bij elkaar blijkbaar wel. Wel balen. Heb jij al langer een snelwerkende schildklier? En hoe uit het zich bij jou?
He Dufty, wat fijn dat je nog wel een gewone thuisbevalling hebt meegemaakt en dat het toen allemaal meeviel! Moet je nu ook weer extra thyrax slikken? Herken het idee van "gezellig zwanger zijn" bij de vk, daarom mag ik daar ook nog regelmatig langs naast de controles bij de gyn gelukkig. Alleen wel dus "verplicht" daar bevallen, weet niet wat ik daar van vindt. Vorige keer in een streekziekenhuis bevallen, heb daar achteraf een goed gevoel over. Nu in het kinderziekenhuis dus, toch academisch en een ander sfeertje vind ik.

Dat schildklier gedoe is pas gevonden tijdens het bloedonderzoek bij de eerste controle bij de vk. Ze kruiste voor de zekerheid extra de schildklierwaardes aan op het formulier omdat ik jaren geleden een paar keer een ontstoken schildklier heb gehad. In eerste instantie leek alleen het TSH verlaagd dus dacht men aan een hypo, alleen het TSH wordt steeds lager en T3 en T4 steeds hoger. Bovendien antistoffen in m'n bloed gevonden na verder onderzoek en nu heet het dus en hyper. Heb er zelf geen last van gelukkig, alleen dus dat ik zo veel ben afgevallen (dan lukt me normaal niet zo gemakkelijk als ik een dieetpoging onderneem....) en heb het de hele dag lekker warm enzo. Verder geen zweten, hartkloppingen of opgejaagd gevoel gelukkig dus daar ben ik wel blij mee. Hopen dat het zo blijft.

Het klopt dus idd van die verhoogde kans op een postnat. depressie. Heb het nog even nagezocht op internet. Tsja ik hoop het niet natuurlijk, maar goed dat ik het wel weet want nu kan ik (en manlief en artsen) er wel alert op zijn in ieder geval.

Ring: klinkt eng zeg! Kan me voorstellen dat je je er zorgen om maakt of je kindje dat ook niet heeft! Maar als ze zeggen dat het niet erfelijk is zal het vast allemaal goed zijn.

Blogbabe: sterkte met het spugen en de misselijkheid. Echt balen voor je. Hoop dat het toch nog een keertje over gaat deze zwangerschap! Het zal vast niet meer zo lang duren voordat je die kleine gaat voelen bewegen. Het is je eerste toch, "men" (= oa verlosk.) zegt dat het bij de eerste altijd langer duurt voordat je wat voelt. Over een paar maanden praat je wel anders waarschijnlijk, als die kleine lekker tegen je maag, blaas of ribben aan ligt te schoppen!!!

Maria: ben het met je eens dat de Miss Etam best leuke zw.schapsbroeken heeft. En ze zitten ook lekker vind ik, ook op het laaste nog als je je echt zo'n walrus voelt. En voor nu vind ik het wel fijn dat je de bovenkant kan bijstellen met elastiek zodat de boel niet flobbert.

Ik heb eigenlijk alle positiebroeken en -rokjes met elastiek ofzo over de hele buik. Vind dat gewoon lekkerder zitten en ook een soort "steun" aan je buik geven op 't laatst. Het is al zo'n gepruts omdat ik onder m'n broek ook nog een brede bekkenband draag overdag. Soms even puzzelen om het er allemaal wel een beetje fantoenlijk uit te laten zien.

Maar vorige zw.schap ook een zomer korte broek gekocht bij de H&M en daar was ik ook wel erg blij mee, want die was juist ónder de buik. Kon ik wel niet die bekkenband om, maar voor rondom het huis niet zo erg. Met een normaal (=niet-positie) hemdje kwam er dan best een mooi stukkie buik tevoorschijn. Waar ik normaal nóóit blote buik laat zien (daar is 'ie helaas nooit strak genoeg voor geweest ) vond ik het toen wel leuk om met die toen wel strakke buik te pronken!

Wyfke ik droom me ook helemaal suf. Veel meer dan als ik niet zwanger ben. Gek he? Soms over de baby en ons gezinnetje straks, maar ook heel vaak over onzin dingen die nergens op slaan. Dan wordt ik echt wakker en ben ik echt verbaasd over de gekkigheid die ik droomde. Maar meestal ben ik alweer vergeten wat het ook al was als ik naar de wc ben geweest dus dan kan ik weer aan de volgende droom beginnen....
voor Ring. Als de neuroloog zegt dat het niet erfelijk is, dan zal dat vast zo zijn! Vertrouw erop, meid!
Jojon: bij zoon zagen ze een vlek op de long en bij de 20 weken echo lag het hartje naar rechts verschoven. In eerste instantie dachten ze aan een breuk in het middenrif, waardoor de organen vanuit de buik de longen verdrukten en het hart opzij drukten. Er is toen een vruchtwaterpunctie gedaan om Down, trisomie 13 en 18 uit te sluiten omdat daarbij een dergelijk afwijkingen ook wel vaker voorkomt en het leek alsof de darmen misschien ook wat witter waren dan normaal. Daar kwam niets uit, ze hebben toen een MRI scan gemaakt en daarop was een gesloten middenrif te zien en geen afwijking in de long. Na de MRI is het met echo's gecontroleerd en de vlek leek kleiner te worden naarmate de zwangerschap vorderde. Na de bevalling was de vlek eerst wel terug te vinden en toen dachten ze aan een longcyste, met 9 maanden zou er dan weer een foto en CT scan gemaakt worden en als het er dan nog net zo uit zag zou hij een longoperatie ondergaan als hij 1/1,5 was om de cyste te verwijderen. Op de foto's met 9 maanden was niets meer te zien en hij heeft geen klachten, dus vermoedelijk heeft hij een aangeboren afwijking waarbij longcysten voorkomen gehad. Vaak worden deze kleiner of verdwijnen in het derde trimester van de zwangerschap, bij hem is dat dus niet helemaal gebeurd. De afwijking heeft een aparte naam, maar ivm herkenbaarheid noem ik die liever niet.

Het is dus allemaal goed afgelopen, maar was wel erg spannend.

Ring: spannend dus. Als ze zeggen dat het niet erfelijk is dan zal dat wel zo zijn, maar het is toch iets wat in je achterhoofd zit.
Lijkt me erg vervelend als je leuke positiemode gescoord hebt en het al heel snel niet meer past. Ik paste een spijkerrokje en volgens de verkoopster zat het als gegoten. Was ook wel zo, maar het was nu al strak om de heupen en ik wist van de vorige keer dat ik in de loop van de zws.schap aankwam rond mijn heupen dus ik heb het rokje meteen in een maat groter gekocht.

Ik heb ook alleen kleding met elastische band en het zit als gegoten. Ik ga er ook meteen heel zwanger van uitzien

@Padababa: wat een heftig verhaal over je zoon. Fijn dat het met een sisser is afgelopen maar je hebt er dan natuurlijk wel maanden over in gezeten...

@Blogbabe: je gaat het kindje vanzelf voelen hoor! Bij de eerste keer twijfel je misschien nog, maar als hetzelfde gevoel (klopjes, belletjes of veegjes, weet niet hoe ik het beter moet omschrijven) later steeds terugkomt kan het haast niet missen!

@Ring: ik kan me voorstellen dat je erover inzit. Hopelijk word je gerustgesteld 24 feb.

En de omvang van je buik en je gewicht zeggen echt helemaal niks hoor. Je postuur heeft ook invloed op hoe je buik eruit ziet (langere vrouwen hebben vaak minder dikke buiken). Zelf had ik bij de eerste zw.schap bepaald geen dikke buik en moest daardoor altijd aanhoren dat ik waarschijnlijk een klein licht kindje zou krijgen. En dat is bepaald niet gebeurd want ze woog ruim 7 pond! Meer dan genoeg voor een meisje! En mijn vriendin had een toeter waar je u tegen zei en kreeg een mini-zoontje van 5 pond.

Nou ik ga even muffins bakken. Heb zelf weer eens lekkere trek en probeer m'n dochtertje ook een beetje vet te mesten want die is een beetje afgevallen door al haar griepjes en verkoudheden en ze was al haar babyvet al kwijt...
Ring, ik snap dat je je druk maakt. Zou ik ook doen. Maar die man heeft jaren gestudeerd dus hij zal vast wel weten hoe e.e.a. in elkaar steekt. Probeer het dus weg te redeneren. Dan vind je wel iets anders om je druk over te maken Of doe ik nu aan projectie?

Want ik vind de 20 weken echo ook nog spannend hoor! Ze sluiten een aantal afwijkingen uit met de punctie maar bv hartproblemen komen daar niet uit. En nou zou ik niet weten waarom onze kleine een hartprobleem zou kunnen hebben - het zit in ieder geval niet in de families - maar je kunt natuurlijk gewoon keihard pech hebben. Ik ken een voorbeeld waarbij tijdens de 2 weken echo werd ontdekt dat het hartje niet goed was en dat het kindje geen levensverwachting had. Ik geloof dat ze met 22 weken of zo is geboren en een paar minuten heeft geleefd en dat was het dan. Terwijl er volgens mij met die zwangerschap verder niet zoveel mis was, ze voelde zich goed, etc. Het is net alsof ik me nu pas écht begin te realiseren dat een gezond kind een wonder is. Je gaat er zo makkelijk vanuit dat er 'natuurlijk' een gezond kindje komt maar dat hoeft helemaal niet zo te zijn. Nou ja, ik probeer die onzekerheden weg te redeneren en als dat eens niet lukt is mijn vriend gelukkig heel nuchter.

Wyfke, wat een geweldige verslaving. Die wil ik ook wel (hm vers geperste jus is natuurlijk ook heel lekker) maar ik vrees dat ik het doorgaans meer in de ongezonde hoek vind. Hoewel ik nog steeds niet iets heb dat ik in huis móet hebben omdat ik het altijd moet kunnen eten. En augurken kan ik ook heel goed laten staan.
@Jojon,

Ik lees dat jouw placenta aan de voorkant zit maar dat je evengoed al de baby voelt bewegen. Mijne zit ook aan de voorkant maar ik voel nog helemaal niets! Nu weet ik ook niet precies wat ik moet voelen en jij natuurlijk wel omdat je al een kindje hebt. Wanneer voelde je het de vorige keer?

Ik heb vandaag mijn 1e officiele zwa.schapsbroek aan! Ik kon eindelijk een leuke vinden in mijn maat!

Verder lees ik dat bijna iedereen zenuwachtig is voor de 20 weken echo. Ik heb 'm maandag en ben ook zenuwachtig ondanks dat ze bij de pretecho laatst zeiden dat ze wel door de APK heen zou komen. Spannend..

Pippa, nog steeds geen uitslag? Ik hoop dat alles goed is, sterkte nog even, vreselijk dat wachten..

Fijn weekend allemaal
Coppie: succes maandag! Jij nu dus ook al een zwangerschapsbroek aan? Waar heb je 'm gescoord?
Ben kapot. Mijn dochter Anniek heeft net 2 weken AB achter de rug voor haar ooronstekingen en nu heeft ze weer koorts. Ben vrijdag 2x naar de huisarts geweest maar die kan ook niks vinden. Volgens hem heeft ze weer een virus opgepikt. Arme poppetje heeft weer 39,6 vanavond. En dat betekent voor ons helemaal geen nachtrust meer. Of erg, erg weinig. Vannacht van 0200 tot 0500 gillen, krijsen en huilen. Paracetamol gegeven, maar dat hielp niks. 2 flessen van 220 ml helemaal op(waar laat ze het echt ongelooflijk) maar slapen ho, maar.

En vanavond tot half 10 met haar bezig geweest. Weer hetzelfde. Gewoon niet willen slapen. Ik ben op. Ga naar bed in de hoop nog een paar uur te pakken. Welterusten.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Arme Chica! En arme dochter van Chica natuurlijk! Welterusten dan maar. Hopelijk slaap je vannacht beter.
Oh Chica, arme jij maar ook arme Anniek! Kunnen jij en je partner het af en toe niet even van elkaar overnemen? Zo deden wij dat ook toen ons meiske ziek was, de ene nacht ging hij eruit en ik de volgende. Laat haar maar lekker opvolgmelk drinken, dan krijgt ze tenminste het nodige vocht binnen en er zit meteen alles in wat ze nodig heeft. Tenminste dat zei onze ha ook tegen ons. Had je zo'n zetpilletje voor baby's geprobeerd? Sterkte ermee hoor!

@Pippa: dat treft toch als je uitgeperste jus lekker vindt, ik zou zeggen scoren die sinaasappels! Ze zijn bovendien samen met de kiwi's heel erg goed voor de stoelgang, ook een probleempje dat in deze fase van de zw.schap de kop op kan steken

@Coppie: bij mij zit de placenta ook aan de voorkant maar ik voel ook veel beweging. Eerst twijfel je, maar als op een gegeven moment hetzelfde gevoel steeds terugkeert (bij mij vooral als ik rustig op de bank zit of net in bed lig), denk ik toch echt dat het de baby is! Bij mij voelt het als een soort klopjes en soms iets langere duwtjes op één plek.

Ik heb bij de bieb het babyzapboek van Babyboom geleend en wat is dat een superleuk boek zeg! Hier staan veel nuttige zaken in over de zwangerschap, de bevalling en erna.

Weten jullie trouwens al of jullie bv of fv gaan geven? Ik heb de eerste 8 maanden bv gegeven (laatste twee maanden alleen nog de ochtendvoeding) en wil het weer gaan proberen.
@Wyfke: Ik ga voor flesvoeding! Ik weet natuurlijk wel dat bv eigenlijk beter is. Maar ik kies toch voor het gemak, of nou ja.... bij fv heb ik op de een of andere manier een beter gevoel. Vaag omschreven.... Eerst voelde ik me daar heel schuldig over, maar nu sta ik helemaal achter m'n besluit!
Hoi meiden!

Pfff hebben jullie dat nou ook, een paar keer per nacht wakker worden om te plassen? En dan als worst case scenario niet meer terug in slaap kunnen vallen? Echt heel erg irritant! Ben al sinds half 6 wakker en zit nu dan toch maar achter de pc...

Chica wat een ellende! Is het nu wat beter met je dochtertje? Ik hoop dat jullie nacht rustiger is verlopen want het breekt je echt op.

Blogbabe ik moet zeggen dat ik het knap vind hoor, dat je zo achter je besluit voor fv kan staan. Ik neig er ook naartoe maar werd door mijn VK weer helemaal omver gepraat en nu twijfel ik weer. Bij mijn zoontje ging de bv helemaal niet goed, het was beter gezegd een drama. Na twee weken hel ben ik gestopt en ik had er geen spijt van. Ik wil nu herhaling voorkomen en ook direct fv geven, maar mijn vriend wil ook graag dat ik bv weer probeer. En ik weet ook wel dat geen kind hetzelfde is en deze baby misschien het wel goed doet maar toch.... ik vind het helemaal niet prettig. Ik kan er nog even over nadenken gelukkig maar het is een moeilijk punt vind ik.

Wyfke knap hoor, 8 maanden bv gegeven! Vroeger stond ik er nooit bij stil maar na mijn eigen ervaring is mijn respect voor bv moeders echt gegroeid!

Spannend, vanaf morgen beginnen de 20 weken echo's!! Ik ben er niet echt zenuwachtig voor, ik heb er nu toch meer vertrouwen in volgens mij. Ik hoop alleen wel dat ze het geslacht zullen zien (en zeggen). Sinds ik hier heb gelezen dat jullie zoveel jeuk hebben kreeg ik het spontaan ook... haha. En die buik he, oh man die groeit zo! Hebben jullie dat nou ook, vooral de dames die al een kindje hebben?
Quintie: ik heb toevallig vanacht voor het eerste sinds weken de hele nacht doorgeslapen, maar moet er ook vaak uit om te plassen. Gelukkig de laatste week niet meer wakker gelegen na die tijd, dat is zo frustrerend.

En over BV/FV: ik heb zoon 15 maanden BV gegeven en ga het nu ook weer geven. Na 15 maanden is hij zelf gestopt en ik hooop dat het bij de 2e ook zo gaat. Ik vind het sowieso belangrijk, maar vond het ook heel makkelijk omdat je altijd en overal eten bij je hebt. Vond het ideaal om niet aan schema's en max. hoeveelheden vast te zitten. Als hij honger had kreeg hij de borst en dan kon hij zoveel drinken als hij wou.

Chica: wat sneu voor je dochtetkje! En voor jullie ookzo slopend. Hoop dat snel alle bacterieen en virussen verbannen zijn en ze de rest van de winter zonder dit soort ellende doorkomt.
Quintie, ik word gelukkig 's nachts niet wakker omdat ik moet plassen. Vervelend lijkt me dat. Ik heb niet echt het idee dat ik vaker dan normaal moet plassen. Wel genant is dat ik nogal last van allergïeën heb en veel moet niezen, waardoor mijn blaas mij soms in de steek laat.... Ik vind dat genies ook zo zielig voor de baby. Hopelijk heeft ie er niet te veel last van.

Chica, veel beterschap voor je dochter. Vervelend dat het zo lang aanhoudt.

Blogbabe, ik sluit me aan bij Quintie en vindt het ook goed van je dat je gewoon achter je besluit voor flesvoeding staat. Iedereen moet gewoon vrij zijn om die keuze zelf te maken. Ik wil zelf wel proberen de eerste maanden borstvoeding te geven, vooral omdat ik dus last heb van allergieën. Mijn vriend is meer voor flesvoeding vanwege het gemak. Ik wil er dan ook weer niet te lang mee doorgaan. Op het werk kolven lijkt me ook driemaal niks. Mijn collega zij ook: op het werk wil ik collega zijn en niet moeder!

Spannend inderdaad dat de 20 weken echo's nu gaan beginnen. Ik moet nog een weekje geduld hebben, maar dat schiet al op. Blog, we zijn op dezelfde dag aan de beurt. Hoe laat mag jij? Ik eind van de middag.

Fijne zondag nog allemaal. Het is best zonnig, daar kan ik echt van genieten. Dadelijk maar even de hort op!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven