Anouscha Nzume, Sylvana etc.

26-04-2017 16:51 2938 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarom krijgen deze vrouwen een podium om hun racistische uitlatingen tentoon te spreiden? Wat als ik , een blanke vrouw, een boek zou schrijven met als titel "Hallo zwarte mensen". Wat als ik als blanke vrouw keer op keer op tv zou klagen dat alle zwarten racistisch zijn en dat het echt vreselijk leven hier is, ondanks dat er genoeg mensen zijn die naar deze twee dames luisteren, een sprookjesfiguur aanpassen in de hoop dat het nu minder kwetsend is, ieder jaar Keti Koti en andere festivals toestaan, op scholen de slavernij onderwijzen etc. etc.

Iemand als Rosa Parks, Nelson Mandela, dat waren pas helden, die streden voor gelijkheid in een zeer ongelijk land. Dat is Nederland gewoon niet.
quote:missie_m schreef op 02 mei 2017 @ 13:47:

[...]

Wij tweetjes hebben inderdaad al menige pittige discussies gevoerd. Altijd correct dacht ik zo.Je hoeft het niet met mij eens te zijn en ik niet met jou. Gewoon de vuisten op tafel en je mening zeggen. Maar deze discussie is vuil en oneerlijk. Dit is pure haat-in-het-geniep. Hier heb ik geen zin in.

Kun je nagaan hoe ik van deze valse beschuldigingen walg, woorden die scheef getrokken worden zodat men kan zeggen 'jij bent een racist" (want dan is hun eigen haathouding toegestaan) of "jij negeert het" of "jij bent het wel maar ziet het zelf niet" terwijl ik NIETS negeer, en juist vind dat ALLE discriminatie én racisme FOUT is.

haat in het geniep ?

Doe alsjeblieft normaal, ik heb je nooit beschuldigd van racisme, of dusdanige uitlatingen.

Je probeert jezelf slachtoffer te maken van iets wat je niet bent.

Je weet dondersgoed wat er stond, als je het verschil tussen racisme en discriminatie niet kent, kun je beter in een ander topic kijken.

Dat is wat er stond en nu doe je net alsof ik een haatcampagne ben gestart, je hebt echt het incasseringsvermogen van een chihuahua.

Zoek een ander target als je gefrustreerd bent ,laat mij lekker met rust.
quote:ardni schreef op 03 mei 2017 @ 07:31:

[...]

haat in het geniep ?

Doe alsjeblieft normaal, ik heb je nooit beschuldigd van racisme, of dusdanige uitlatingen.

Je weet dondersgoed wat er stond, als je het verschil tussen racisme en discriminatie niet kent, kun je beter in een ander topic kijken.

Dat is wat er stond en nu doe je net alsof ik een haatcampagne ben gestart, je hebt echt het incasseringsvermogen van een chihuahua.

Zoek een ander target als je gefrustreerd bent ,laat mij lekker met rust.Dit ben ik met je eens,jij bent nou juist degene die ik nooit zie provoceren/schelden etc..
quote:SF_ schreef op 01 mei 2017 @ 18:01:

[...]

Nee, is echt heel moeilijk.

Loep de to en leesvoer zat inderdaad. En vergeet de plus eentjes niet.

En de provocerend ingezette zweep smiley die netjes genegeerd werd.
quote:hollebollegijs schreef op 02 mei 2017 @ 19:34:

[...]

Het is ook een mening, een opiniestuk, dat is toch duidelijk maar nog steeds de spijker op zijn kop.

Een mening is zelden een feit.waarom zwaai je met de mening van een ander? kom zelf eens met een onderbouwd verhaal
quote:ardni schreef op 03 mei 2017 @ 07:31:

[...]

haat in het geniep ?

Zoek een ander target als je gefrustreerd bent ,laat mij lekker met rust.Pardon was jij het die me afgelopen weekend er op wees dat ik eerst begrippen moest gaan leren? Wat begrijp jij niet als ik schrijf dat deze discussie pure haat is? Het vals beschuldigen van dingen is haat-in-het-geniep ook al zegt men niet persoonlijk dat je diegene haat.

En voor wat? Omdat anders de tekst in het boek van iemand die "de witten" schoffeert niet meer klopt als ik zeg dat het niet persé aan de kleur ligt want het gebeurt in alle kleur groepen? Met voorbeeldje het filmpje van die antihomo-posters die opgehangen werden, het waren wel de 'witten' die er iets van zeiden en een 'witte dame' haalde de poster eigenhandig af terwijl de donkere dame het juist goed vond dat de posters werden opgehangen. Ook noem ik de wantoestanden in het zwembad in Den Haag. Ik plaats een filmpje dat Joodse mensen hebben opgenomen om die Jodenhaat onder de aandacht te brengen. Ben ik dan een racist? Nee ik vind dat alle discriminatie en racisme fout is en moet worden aangepakt en niet alleen boeken in de schappen die alleen gaan over de haat tegen blanken vanwege een paar oetl*llen en een verleden waar niemand van ons iets aan heeft kunnen doen of had kunnen veranderen.

quote:missie_m schreef op 02 mei 2017 @ 13:47:

[...]

Wij tweetjes hebben inderdaad al menige pittige discussies gevoerd. Altijd correct dacht ik zo.Je hoeft het niet met mij eens te zijn en ik niet met jou. Gewoon de vuisten op tafel en je mening zeggen. Maar deze discussie is vuil en oneerlijk. Dit is pure haat-in-het-geniep. Hier heb ik geen zin in.

Kun je nagaan hoe ik van deze valse beschuldigingen walg, woorden die scheef getrokken worden zodat men kan zeggen 'jij bent een racist" (want dan is hun eigen haathouding toegestaan) of "jij negeert het" of "jij bent het wel maar ziet het zelf niet" terwijl ik NIETS negeer, en juist vind dat ALLE discriminatie én racisme FOUT is.

LOEP ME MAAR aub.
quote:missie_m schreef op 03 mei 2017 @ 12:45:

[...]

Pardon was jij het die me afgelopen weekend er op wees dat ik eerst begrippen moest gaan leren? Wat begrijp jij niet als ik schrijf dat deze discussie pure haat is? Het vals beschuldigen van dingen is haat-in-het-geniep ook al zegt men niet persoonlijk dat je diegene haat.

En voor wat? Omdat anders de tekst in het boek van iemand die "de witten" schoffeert niet meer klopt als ik zeg dat het niet persé aan de kleur ligt want het gebeurt in alle kleur groepen? Met voorbeeldje het filmpje van die antihomo-posters die opgehangen werden, het waren wel de 'witten' die er iets van zeiden en een 'witte dame' haalde de poster eigenhandig af terwijl de donkere dame het juist goed vond dat de posters werden opgehangen. Ook noem ik de wantoestanden in het zwembad in Den Haag. Ik plaats een filmpje dat Joodse mensen hebben opgenomen om die Jodenhaat onder de aandacht te brengen. Ben ik dan een racist? Nee ik vind dat alle discriminatie en racisme fout is en moet worden aangepakt en niet alleen boeken in de schappen die alleen gaan over de haat tegen blanken vanwege een paar oetl*llen en een verleden waar niemand van ons iets aan heeft kunnen doen of had kunnen veranderen.

[...]

Pfff jij raadde laatst iemand aan om hulp te gaan zoeken maar misschien moet je zelf eens hulp gaan zoeken met je niet slapen en je schrikken en je haat, haat en nog eens haat.

Ik haat je niet hoor!
quote:sam1968 schreef op 01 mei 2017 @ 18:24:

[...]

Ik weet met een zekerheid van 90% dat Sylvana daar ook over gesproken heeft in een interview, Dat speelt ook.

Maar homohaat zwembaden en moslims daar hadden we het nu net even niet over.

Zijn wel topics voor trouwens, heeft Missie gestart. Van Pasen via kruisen naar zwembaden door naar kerken en moskeeen. Controleer je uitspraak even voordat je iets roept wat niet klopt. Ik heb het zwembadentopic niet geopend. ps.Topic over Kerken en moskeeën ook niet. Inderdaad wel het paasvieringentopic.
LOEP ME MAAR aub.
quote:sam1968 schreef op 03 mei 2017 @ 16:29:

[...]

Pfff jij raadde laatst iemand aan om hulp te gaan zoeken maar misschien moet je zelf eens hulp gaan zoeken met je niet slapen en je schrikken en je haat, haat en nog eens haat.

Ik haat je niet hoor!Controleer je uitspraken eerst even voor dat je iets roept wat niet klopt. Ik heb niemand op dit forum aan geraden hulp te zoeken.Je haalt het een en ander door elkaar.

ps en met een beetje inlevingsvermogen zou je kunnen weten dat valse beschuldigingen en HAAT tegen één missie M niet goed vallen. Gans en gaar niet.
missie_m wijzigde dit bericht op 04-05-2017 07:09
Reden: ps toegevoegd
% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
quote:sam1968 schreef op 28 april 2017 @ 22:59:

[...]

Ik krijg hier af en toe ook een beetje het "white trash" gevoel, het spijt me wel.Schaam je. Gelijke behandeling is heel belangrijk in onze maatschappij.

Vertaling betekenis White trash:

" Witte vuilnis " is een afwijkende Amerikaanse Engelse rassenspeling die verwijzen naar arme, witte mensen , vooral in de landelijke zuidelijke Verenigde Staten . Het label betekent een lagere sociale klasse in de witte bevolking en vooral een gedegradeerde levensstandaard. De term is aangenomen voor mensen die aan de rand van de sociale orde leven, die gevaarlijk worden beschouwd omdat ze crimineel, onvoorspelbaar en zonder respect voor autoriteit zijn, of het politiek, juridisch of moraal is. [1] De term is meestal een rassenspleet, maar kan ook zelfverwijzend worden gebruikt door werkers van de arbeidersklasse om hun oorsprong of levensstijl te beschrijven.

Gedegradeerd:1) Beschadigd 2) In rang verlaagd 3) Teruggezet

verlaagd, uit een ambt -, van eene waardigheid ontzet; uit de (krijgs-) dienst gejaagd.
LOEP ME MAAR aub.
Dit stukje geeft goed weer hoe de 'witte'toerist met stereotypering rondloopt in Azië, en in Azië een andere behandeling krijgt vanwege de stereotypering van 'witte'mensen daar.

Bedeltoeristen, beschamend eigenlijk.

http://www.joop.nl/nieuws ... e-op-van-lokale-bevolking
quote:swifty schreef op 03 mei 2017 @ 18:14:

Dit stukje geeft goed weer hoe de 'witte'toerist met stereotypering rondloopt in Azië, en in Azië een andere behandeling krijgt vanwege de stereotypering van 'witte'mensen daar.

http://www.joop.nl/nieuws ... e-op-van-lokale-bevolking

Ik zie 'westers' asociaal gedrag.

Een luxe een prioriteit vinden waar men aan de basis al niet toekomt.

Zelfde reden waarom ik peking expresss niet trek.

Ik snap je punt in relatie met dit topic niet, vind dit wel een apart topic waard!
quote:swifty schreef op 03 mei 2017 @ 18:14:

http://www.joop.nl/nieuws ... e-op-van-lokale-bevolkingIk schrik hier van! Wat een asociaal gedrag van zulke toeristen
quote:amarna schreef op 03 mei 2017 @ 18:46:

[...]

Ik schrik hier van! Wat een asociaal gedrag van zulke toeristenl

Wat is er asociaal?

Er staat een bordje bij het bakje met vrij vertaald: ONDERSTEUN onze reis.

Het staat je vrij om wel / niet te geven.

Crowdfunding werkt ook zo.

En met huidskleur heeft het al helemaal niets te maken.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Gut. Hier in de stad, ergens in het oosten, zie je regelmatig dit soort mensen, begpackers. Das globaal hoor en niets nieuws.
quote:yasmijn schreef op 03 mei 2017 @ 19:05:

Gut. Hier in de stad, ergens in het oosten, zie je regelmatig dit soort mensen, begpackers. Das globaal hoor en niets nieuws.Het is natuurlijk minimaal een beetje gek dat je als rijke toerist geld gaat vragen, voor iets wat pure luxe is , aan mensen die heel veel minder verdienen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 mei 2017 @ 19:08:

[...]

Het is natuurlijk minimaal een beetje gek dat je als rijke toerist geld gaat vragen, voor iets wat pure luxe is , aan mensen die heel veel minder verdienen.Hey we zijn het eens een keer eensch.. Het moet toch niet gekker worden zeg.

[...]

Het is natuurlijk minimaal een beetje gek dat je als rijke toerist geld gaat vragen, voor iets wat pure luxe is , aan mensen die heel veel minder verdienen.Dat vind ik ongeveer hetzelfde als in Ethiopie gaan bedelen om voedsel. Belachelijk.

[...]

Het is natuurlijk minimaal een beetje gek dat je als rijke toerist geld gaat vragen, voor iets wat pure luxe is , aan mensen die heel veel minder verdienen.

Singapore - daar is de foto gemaakt - is rijk.

Zo te lezen bedelen ze ook in Honkong en Maleisië ook de wat rijkere delen van Azië

Is het vreemd JA heeft het te maken met blank versus andere bevolkingsgroepen NEE

Dit soort backpackers zitten vermoedelijk ook op het Station van Barcelona of in de haven van Casablanca
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 03 mei 2017 @ 18:58:

[...]

l

Wat is er asociaal?

Er staat een bordje bij het bakje met vrij vertaald: ONDERSTEUN onze reis.

Het staat je vrij om wel / niet te geven.

Crowdfunding werkt ook zo.

En met huidskleur heeft het al helemaal niets te maken.

In een land waar men het veel minder heeft dan jij om geld vragen vind niet getuigen van beschaving.

Asociaal is misschien ten onrechte gesteld van me, maar ik vind het op zn minst erg vreemd.

Maar offtopic inderdaad.
quote:hollebollegijs schreef op 03 mei 2017 @ 19:18:

[...]

Zo te lezen bedelen ze ook in Honkong en Maleisië ook de wat rijkere delen van Azië

Is het vreemd JA heeft het te maken met blank versus andere bevolkingsgroepen NEE

Dit soort backpackers zitten vermoedelijk ook op het Station van Barcelona of in de haven van CasablancaEn op de Oude Markt in Enschede.
quote:amarna schreef op 03 mei 2017 @ 19:19:

[...]

In een land waar men het veel minder heeft dan jij om geld vragen vind niet getuigen van beschaving.

Asociaal is misschien ten onrechte gesteld van me, maar ik vind het op zn minst erg vreemd.Het is globaal. Ik heb het overal gezien. En het is niet nieuw.
ik vind getuige van een soort minachting voor de gebruiken van het land, zoals ik het lees in de reacties van mensen die daarvandaan komen en in dat kader past het een beetje in dit topic. Racisme vind ik het niet
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
quote:hollebollegijs schreef op 03 mei 2017 @ 19:18:

[...]

Dit soort backpackers zitten vermoedelijk ook op het Station van Barcelona of in de haven van Casablanca

Je leest dat ze voornamelijk bedelen in de juist armere landen.

Ik heb eens zitten Googlen, maar zo te lezen is het echt iets wat in ( zuid-oost ) Azie gebeurt.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 03 mei 2017 @ 19:24:

[...]

Je leest dat ze voornamelijk bedelen in de juist armere landen.

Ik heb eens zitten Googlen, maar zo te lezen is het echt iets wat in ( zuid-oost ) Azie gebeurt.

Ik zag het zelfs op de boulevard van Cannes. Tussen de megaschepen van puissant rijke Saudis en Russen.

En hier in mijn hometown. En in BKK.
Je vraagt je af wat ze hier in 053 moeten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven