het 'help elkaar' topic
donderdag 29 januari 2009 om 16:24
Ik heb wel eens langer met het idee gelopen om zo een topic te openen omdat ik zelf veel steun heb gekregen in moeilijke tijden van een hoop forummers in mijn topics. Niet alleen mentale steun, maar er werd zelfs aangeboden om naar me toe te komen om me te helpen op dat moment. Dat heeft mij wel heel erg geraakt en ik zie het vaker, dat aanbod op viva.
Er zijn best wel veel wel-willenden om iemand te helpen die er echt helemaal doorheen zit. Op welke wijze dan ook. Er zijn grenzen natuurlijk. Voor gezondheidsklachten is er een dokter, voor echte psychische hulp de psycholoog en voor onzedelijke vragen zijn er ook weer betaalde diensten te vinden via google.
Maar er zijn er zat die het niet meer overzien met het huishouden, met de kinderen, die onverwacht zwanger zijn en geen cent te makken hebben (ook ooit een topic over geweest waar men aan alle kanten wilde helpen met spullen ed)
Maar goed, indien er animo is voor zoiets, zou het topic een beetje vorm gegeven worden. Eigenlijk zoiets als het ruil-topic, een andere variant, het help elkaar topic.
Geen flauw idee of het gaat werken, maar ik doe een poging door het toch te openen.
Wat heb ik te bieden? Van alles wat ik zelf op dit nog niet weet. Het komt zoals het komt.
Er zijn best wel veel wel-willenden om iemand te helpen die er echt helemaal doorheen zit. Op welke wijze dan ook. Er zijn grenzen natuurlijk. Voor gezondheidsklachten is er een dokter, voor echte psychische hulp de psycholoog en voor onzedelijke vragen zijn er ook weer betaalde diensten te vinden via google.
Maar er zijn er zat die het niet meer overzien met het huishouden, met de kinderen, die onverwacht zwanger zijn en geen cent te makken hebben (ook ooit een topic over geweest waar men aan alle kanten wilde helpen met spullen ed)
Maar goed, indien er animo is voor zoiets, zou het topic een beetje vorm gegeven worden. Eigenlijk zoiets als het ruil-topic, een andere variant, het help elkaar topic.
Geen flauw idee of het gaat werken, maar ik doe een poging door het toch te openen.
Wat heb ik te bieden? Van alles wat ik zelf op dit nog niet weet. Het komt zoals het komt.
donderdag 5 februari 2009 om 09:57
quote:Biba72 schreef op 04 februari 2009 @ 11:08:
hee wat een leuk topic..
hier in de aanbieding:
omgeving groningen
oppashulp voor de overwerkte ouders..(pedagisch opleiding in the pocket)
orde brengen in een financiele choas/ kop in het zand tactiek
kleding advies/ shoppen voor een maatje meer..
kopje koffie en gezellig doen kan ook altijd
bijspijkeren van sollicitatiebrieven/cv's
gr. Biba
Eindelijk iemand in Groningen.
Ik kan nog wel iemand gebruiken die binnenkort even naar mijn CV wil kijken.Ben er nog mee bezig. Het is een vaardigheden CV.
hee wat een leuk topic..
hier in de aanbieding:
omgeving groningen
oppashulp voor de overwerkte ouders..(pedagisch opleiding in the pocket)
orde brengen in een financiele choas/ kop in het zand tactiek
kleding advies/ shoppen voor een maatje meer..
kopje koffie en gezellig doen kan ook altijd
bijspijkeren van sollicitatiebrieven/cv's
gr. Biba
Eindelijk iemand in Groningen.
Ik kan nog wel iemand gebruiken die binnenkort even naar mijn CV wil kijken.Ben er nog mee bezig. Het is een vaardigheden CV.
Het is mij: shaHla
(Iranian version)
donderdag 5 februari 2009 om 10:13
donderdag 5 februari 2009 om 11:09
donderdag 5 februari 2009 om 11:26
donderdag 5 februari 2009 om 12:05
quote:Biba72 schreef op 05 februari 2009 @ 11:26:
shahla kom maar op met je cv hoor..
Ik weet niet precies hoe dat werkt met vriendenuitnodigingen...jij wel? om mailadressen uit te wisselen?
elleninspe.. ik ben wel in voor koffie in het noorden..(werk wel 5 dagen maar moet wel een keer lukken toch?) kunnen we shahla misschien ook charteren..
Altijd prima.
Kwam Shahla ook uit het Noorden dan?
Als je naar het profiel gaat van Shahla in dit geval, klik je even op maak vriend, volgens mij krijgt Shahla dan een bericht op haar email of ze jou wil accepteren.
shahla kom maar op met je cv hoor..
Ik weet niet precies hoe dat werkt met vriendenuitnodigingen...jij wel? om mailadressen uit te wisselen?
elleninspe.. ik ben wel in voor koffie in het noorden..(werk wel 5 dagen maar moet wel een keer lukken toch?) kunnen we shahla misschien ook charteren..
Altijd prima.
Kwam Shahla ook uit het Noorden dan?
Als je naar het profiel gaat van Shahla in dit geval, klik je even op maak vriend, volgens mij krijgt Shahla dan een bericht op haar email of ze jou wil accepteren.
donderdag 5 februari 2009 om 14:25
quote:plukvandepetteflat schreef op 05 februari 2009 @ 00:36:
En dames..... is zwieber een beetje een goeie schrijfster? Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar
Het leest lekker weg. Ben ook heel benieuwd naar het eindresultaat. Ik merk wel dat het een ruw product is en ik vermoed dat de redacteur van een uitgever nog wel wat gaat editten.
In de zin van synoniemen zoeken voor een in de zelfde pagina al gebruikte uitdrukking, dat soort werk.
En dames..... is zwieber een beetje een goeie schrijfster? Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar
Het leest lekker weg. Ben ook heel benieuwd naar het eindresultaat. Ik merk wel dat het een ruw product is en ik vermoed dat de redacteur van een uitgever nog wel wat gaat editten.
In de zin van synoniemen zoeken voor een in de zelfde pagina al gebruikte uitdrukking, dat soort werk.
donderdag 5 februari 2009 om 14:31
En of het lekker wegleest en dat je benieuwd bent naar het eindresultaat zegt natuurlijk niets over of het wel goed is! Het is ook wel eng te vragen want ik wil natuurlijk wel eerlijk horen als het niet goed is maar het is uiteraard leukers als het wel goed is. Maar feitelijk heb ik gewoon meer aan negatief commentaar want dat kan ik juist verbeteren.
Dus ik roep alle typers op iets negatiefs te zeggen (en daarna graag wat positiefs, anders ben ik straks een van die depressieve schrijvers)
Dus ik roep alle typers op iets negatiefs te zeggen (en daarna graag wat positiefs, anders ben ik straks een van die depressieve schrijvers)
donderdag 5 februari 2009 om 14:40
Ik ken natuurlijk het hele verhaal niet. Hoe het is opgebouwd qua personages etc. Of het lijkt op eerder uitgegeven verhalen (weet niet of dat iets is waarop je kan worden afgerekend, in Amerika niet, in Europa wel, als ik kijk naar de uitgaves die ik ken van die continenten). Of het verhaal goed verdeeld is over het boek en lekker explosief en verrassend afloopt.
Het enige wat ik weet is dat ik nu iets minder dan 30 word bladzijden heb gelezen en dat ik niet alleen interesse heb in hoe het afloopt, maar ook wat er tussen de eerste blz en mijn blz gebeurt.
Pfft, maar ik ben alleen maar een veellezer (geweest), geen editor of redacteur.
Het enige wat ik weet is dat ik nu iets minder dan 30 word bladzijden heb gelezen en dat ik niet alleen interesse heb in hoe het afloopt, maar ook wat er tussen de eerste blz en mijn blz gebeurt.
Pfft, maar ik ben alleen maar een veellezer (geweest), geen editor of redacteur.
donderdag 5 februari 2009 om 14:48
Oke, je vroeg erom. Ik vond het teveel aan aanhalingstekens irritant.
Iedere keer dat een personage iets zei werd ' dat gebruikt.
Maar het speelt natuurlijk ook mee dat ik die dingen steeds moest typen.
Wat ik echt goed vind aan het verhaal is dat het vanaf het begin boeit. Je hoeft er niet eerst in te komen. Dat is een enorm pluspunt.
Wat ik echt goed vind aan het verhaal is dat het vanaf het begin boeit. Je hoeft er niet eerst in te komen. Dat is een enorm pluspunt.
Cum non tum age
donderdag 5 februari 2009 om 14:53
quote:noa schreef op 05 februari 2009 @ 14:48:
Wat ik echt goed vind aan het verhaal is dat het vanaf het begin boeit. Je hoeft er niet eerst in te komen. Dat is een enorm pluspunt. Ik haatte dat ook bij het uittypen. Maar ja, je kan ze moeilijk weglaten he?
Wat ik echt goed vind aan het verhaal is dat het vanaf het begin boeit. Je hoeft er niet eerst in te komen. Dat is een enorm pluspunt. Ik haatte dat ook bij het uittypen. Maar ja, je kan ze moeilijk weglaten he?