Werk & Studie alle pijlers

Ergernis eetgedrag collega

04-05-2017 15:00 72 berichten
Alle reacties Link kopieren
Whohahaaa ... ik word helemaal gek.

Ik zit met collega op kantoor die sinds een maand de gewoonte heeft om een bak met druiven mee te nemen naar het werk. Van 's ochtends tot ongeveerd 16.00 als de bak dan eindelijk leeg is maakt ze hele irritante smak geluiden en geregeld likt ze haar vingers ook af. Veel eetgeluiden dus...

Ik kan me nauwelijks focussen op het werk en inwendig bijna woedeaanvallen omdat het een hele grote ergernis aan het worden is.

Maar goed, ik kan moeilijk vragen om geen druiven meer te eten op kantoor of wat?

Maar dan nog... ze heeft ook de gewoonte om vaak te klakken met de tong terwijl ze bezig is met administratie.

Verder is het een aardig mens hoor. Misschien ligt het wel aan mij en heb ik gewoon moeite met 'geluiden'. Maar iemand tips voor mij?
Here I am - now what are your other two wishes...
Ken en/of heb je misofonie?

Herkenbaar helaas...
quote:itsme1973 schreef op 04 mei 2017 @ 15:20:

[...]

Nee, maar zij zal ook jouw onhebbelijkheden moeten accepteren, dus andersom ook. Zo werkt dat nu eenmaal als je zo veel tijd samen op kantoor doorbrengt

Je komt er om te werken, niet om te eten. Ik zou er ook gek van worden

TO misschien kan je het met je collega bespreken
Je kan niet vragen om geen druiven meer te eten inderdaad, maar ik kan me voorstellen dat dat de hele dag door gevreet je mateloos irriteert. Mij in ieder geval wel
quote:Hunniebunnie schreef op 04 mei 2017 @ 15:14:

Ik zou het toch maar zeggen. En dat kan prima met wat humor. Wat bijzonder trouwens dat ze bijna een hele werkdag over een bak druiven doet. Dan zal er toch al gauw een kwartier tussen elke druif zitten?Ze zuigt heel lang op een druif ... dat geeft o.a. ook een smakkend geluid. En zo doet ze inderdaad de hele dag met één bak.
quote:Sophiever schreef op 04 mei 2017 @ 15:09:

[...]

Wat een onzin, als to zich eraan stoort is dat haar probleem en moet ze het bij zichzelf oplossen.Nee hoor, je hoeft toch niet de hele dag te eten? Je bent om te werken, niet om de godganse dag door je kaken te bewegen.
quote:ShamRock schreef op 04 mei 2017 @ 15:28:

[...]

Ze zuigt heel lang op een druif ... dat geeft o.a. ook een smakkend geluid. En zo doet ze inderdaad de hele dag met één bak.

Ik zou gaan slaan op een gegeven moment. Wat gruwelijk.
quote:Star schreef op 04 mei 2017 @ 15:29:

[...]

Nee hoor, je hoeft toch niet de hele dag te eten? Je bent om te werken, niet om de godganse dag door je kaken te bewegen.Vind ik ook

[...]

Ze zuigt heel lang op een druif ... dat geeft o.a. ook een smakkend geluid. En zo doet ze inderdaad de hele dag met één bak.Zou er gek van worden brrr
Ik vind dat je dat gewoon kunt zeggen tegen haar.

Het is echt niet zo raar hoor, ik zelf zou er ook wat van gezegd hebben.

Als iemand de hele dag chips aan het eten is wordt je toch ook gek van dat gekraak?
Ik heb een collega die om het kwartier eet, vooral crackers/knackebrod-achtige dingen, die kaken staan amper stil. Nu maak ik zelf ook geluid of roep (vooral wanneer een programma het weer eens laat afweten) en ik verbaas me vooral over de hoeveelheden die er op een dag weggewerkt worden.
Krijg motto niet verwijderd :-)
Daar zou ik ook he-le-maal gek van worden. Ik verdraag dat soort geluiden dus ook niet, misofonie heet dat inderdaad zoals iemand al zei. Ik heb thuis ook altijd de radio aan met eten anders wordt ik inderdaad inwendig enorm agressief. Wat ik het ergste vind zijn mensen die met tandenstokers bezig zijn en tandenpoetsen en dan vooral het uitspugen. Sommige gekken gaan in de bus met een tandenstoker in de weer, dan kan ik ze wel slaan gewoon. Helaas heb ik er geen echte tips voor, er bestaat wel therapie voor het AMC geeft die. Maar ja als je er verder geen last hebt is het misschien wat overdreven om alleen voor je collega in therapie te gaan. Mij beperkt het verder ook niet dus ik ga ook niet in therapie.

Misschien kun je er iets van zeggen? De hele dag eten lijkt me sowieso onnodig.

Ik praat/mompel dan weer wel tegen mezelf tot ergernis van andere, gaat totaal ongemerkt. Ik zat een tijdje met een collega op de kamer die hetzelfde deed, om de twee minuten vroegen we aan elkaar wat de ander nou zei. Werkte niet zo best.
Difficulty is inevitable, drama is a choice.

[...]

Ze zuigt heel lang op een druif ... dat geeft o.a. ook een smakkend geluid. En zo doet ze inderdaad de hele dag met één bak.Jezus. Lekker slecht voor je tanden ook.
Gelukkig wel herkenning Dat relativeert! Ik ga even googelen op misofonie !
Ik heb een collega die de hele dag op de viva zit te tikken, ze zit tegen over mij en ze zit hard te lachen op opmerkingen.

Zou ze mij nu zitten uit te lachen op de viva?
quote:Haaz schreef op 04 mei 2017 @ 15:11:

[...]

Het is een plek om te werken.

Niet om te snaaien de hele tijd.Als je een bak druiven leeg eet tot 4 uur in de middag en het heeft een tijdsduur van minstens 6 uur dan ben je niet de hele tijd aan het snaaien.
quote:MwTheelepel schreef op 04 mei 2017 @ 15:37:

Daar zou ik ook he-le-maal gek van worden. Ik verdraag dat soort geluiden dus ook niet, misofonie heet dat inderdaad zoals iemand al zei. Ik heb thuis ook altijd de radio aan met eten anders wordt ik inderdaad inwendig enorm agressief. Wat ik het ergste vind zijn mensen die met tandenstokers bezig zijn en tandenpoetsen en dan vooral het uitspugen. Sommige gekken gaan in de bus met een tandenstoker in de weer, dan kan ik ze wel slaan gewoon. Helaas heb ik er geen echte tips voor, er bestaat wel therapie voor het AMC geeft die. Maar ja als je er verder geen last hebt is het misschien wat overdreven om alleen voor je collega in therapie te gaan. Mij beperkt het verder ook niet dus ik ga ook niet in therapie.

Ik praat/mompel dan weer wel tegen mezelf tot ergernis van andere, gaat totaal ongemerkt. Ik zat een tijdje met een collega op de kamer die hetzelfde deed, om de twee minuten vroegen we aan elkaar wat de ander nou zei. Werkte niet zo best.

Ik heb wel therapie gehad, een combinatie van cognitieve therapie en aandachtstraining.

Heeft wel geholpen moet ik zeggen, maar er zijn nog wel eens momenten dat ik iemand om wil leggen op gruwelijke wijze.
Bespreekbaar maken. Eten achter de pc mag formeel sowieso niet op de meeste werkplekken. Alleen houden weinig medewerkers zich hieraan.

Er is overigens een behandeling w.b. misofonie. Deze is gebaseerd op cognitieve gedragstherapie. Wordt volgens mij vergoed (maar dat weet ik niet zeker).
quote:7102 schreef op 04 mei 2017 @ 15:49:

Ik heb een collega die de hele dag op de viva zit te tikken, ze zit tegen over mij en ze zit hard te lachen op opmerkingen.

Zou ze mij nu zitten uit te lachen op de viva?Touché, maar kijk maar in mijn postgeschiedenis ... zooooo actief ben ik niet hoor
quote:MwTheelepel schreef op 04 mei 2017 @ 15:37:

Ohhh die tandenstokers, echt als jullie ooit lezen vrouw vermoord haar echtgenoot om een tandenstoker dan weten jullie dat ik dat ben.

Kan ook zijn dat ik zijn tandarts vermoord want die heeft hem het advies te geven om na het eten ermee te raggen. Echt die man heeft geen enkele notie wat het bij mij terweeg brengt.

Ik ben er al regelmatig vroeg naar bed voor gegaan omdat ik volledige kortsluiting had.

En ja ik heb het ook met eetgeluiden dus die collega met die druiven echt walgelijk.

Maar om eerlijk te zijn, daar kan je gewoon niks van zeggen.
Wat vervelend! Ik zou het bespreekbaar maken door iets te zeggen als "Smakt het goed?"
Ik vind dat als iemand bij het eten geluiden maakt die niet nodig zijn, zoals smakken, dan kun je daar zeker wel iets van zeggen. Je collega kan zich best realiseren dat ze daar niet alleen zit en dat zij dus ook rekening moet houden met haar collega's.

Daarnaast vind ik het ook raar om de hele dag door te gaan zitten eten tijdens je werk. Je bent daar inderdaad om te werken, er zijn andere momenten van de dag om te eten. Iets tussen door kan natuurlijk best maar niet de hele tijd door..
quote:Hunniebunnie schreef op 04 mei 2017 @ 15:14:

Ik zou het toch maar zeggen. En dat kan prima met wat humor. Wat bijzonder trouwens dat ze bijna een hele werkdag over een bak druiven doet. Dan zal er toch al gauw een kwartier tussen elke druif zitten?

Huh?

Een kwartier per druif = 4 druiven per uur.

Op een werkdag van laten we zeggen 8 uur is dat 32 druiven..

Volgens mij zitten er wel flink meer druiven in een bak hoor..
Ik heb een collega die heel hard zingt en praat.

En erg begaan is met het nieuws.

Dus als ajax speelt of heeft gespeelt of weetikveel barst hij in zang uit.

Bij de brexit brulde hij zelfbedachte leuzen en liederen (' BREEEEEEXIT ALS JE ER DOORHEEEEEN ZIT, LALALALALA EXIT MONEYYYYY NO MONEY NO PRIDE en dan verder ala bob marley, etc)

Rond de verkiezing van trump prachtige liederen over trump

(pull up to the trumpie baby, etc)

Een andere collega praat in zichzelf en zingt ook maar dan ezelsbruggetjes

(ik onthou a ik onthou mier, amir examen amir examen...)

Eentje snapt het begrip koptelefoon niet, bereidt lessen voor met youtube filmpjes en zit dan met haar koptelefoon op terwijl er een heel verhaal uit haar box schettert.

En als je haar daarop wijst wijst ze vriendelijk naar haar koptelefoon.

Ik eet de hele dag, maar ik heb niet het idee dat het opvalt.
Film het en plaats het op Dumpert.nl
Hilarisch topic is dit. Ik moet zo lachen om de dingen waar men zich aan ergert. Als ik dit lees, ben ik geloof ik vrij makkelijk voor mijn collega's. Van mij mogen ze de hele dag door eten, zingen, grappen maken etc. Ik heb liever collega's die met plezier naar het werk gaan en elkaar de ruimte geven, dan collega's die zich erg focussen op het gedrag van anderen of alleen maar mopperen of klagen.

En o ja... ik smak niet en lik mijn vingers niet af, maar eet ook druiven of ander fruit op kantoor. Dat is bij mijn werkgever toegestaan. Zou ook niet weten waarom ik geen druiven mag eten op kantoor; ik werk ondertussen net zo hard door.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven