Ergernis eetgedrag collega
donderdag 4 mei 2017 om 15:00
Whohahaaa ... ik word helemaal gek.
Ik zit met collega op kantoor die sinds een maand de gewoonte heeft om een bak met druiven mee te nemen naar het werk. Van 's ochtends tot ongeveerd 16.00 als de bak dan eindelijk leeg is maakt ze hele irritante smak geluiden en geregeld likt ze haar vingers ook af. Veel eetgeluiden dus...
Ik kan me nauwelijks focussen op het werk en inwendig bijna woedeaanvallen omdat het een hele grote ergernis aan het worden is.
Maar goed, ik kan moeilijk vragen om geen druiven meer te eten op kantoor of wat?
Maar dan nog... ze heeft ook de gewoonte om vaak te klakken met de tong terwijl ze bezig is met administratie.
Verder is het een aardig mens hoor. Misschien ligt het wel aan mij en heb ik gewoon moeite met 'geluiden'. Maar iemand tips voor mij?
Ik zit met collega op kantoor die sinds een maand de gewoonte heeft om een bak met druiven mee te nemen naar het werk. Van 's ochtends tot ongeveerd 16.00 als de bak dan eindelijk leeg is maakt ze hele irritante smak geluiden en geregeld likt ze haar vingers ook af. Veel eetgeluiden dus...
Ik kan me nauwelijks focussen op het werk en inwendig bijna woedeaanvallen omdat het een hele grote ergernis aan het worden is.
Maar goed, ik kan moeilijk vragen om geen druiven meer te eten op kantoor of wat?
Maar dan nog... ze heeft ook de gewoonte om vaak te klakken met de tong terwijl ze bezig is met administratie.
Verder is het een aardig mens hoor. Misschien ligt het wel aan mij en heb ik gewoon moeite met 'geluiden'. Maar iemand tips voor mij?
Here I am - now what are your other two wishes...
donderdag 4 mei 2017 om 20:14
quote:ShamRock schreef op 04 mei 2017 @ 15:03:
Koptelefoon kan helaas niet. Ik heb een portofoon bij mij omdat ik steeds opgeroepen kan worden.
Je kan een flitssysteem of trilsysteem aansluiten op je portofoon.
Dan kan je lekker werken met je koptelefoon op.
En als je portofoon gaat, zie je een lampje of lichtflits (of je voelt de trilling).
Dan zet je de koptelefoon af.
Probleem opgelost.
Koptelefoon kan helaas niet. Ik heb een portofoon bij mij omdat ik steeds opgeroepen kan worden.
Je kan een flitssysteem of trilsysteem aansluiten op je portofoon.
Dan kan je lekker werken met je koptelefoon op.
En als je portofoon gaat, zie je een lampje of lichtflits (of je voelt de trilling).
Dan zet je de koptelefoon af.
Probleem opgelost.
donderdag 4 mei 2017 om 20:17
https://www.viva.nl/stijl ... vingsgeluid-uitschakelen/
Zeg me niet dat het toeval is dat dit net twee uur geleden op de viva-site geplempt is.
Oplossing is gevonden door viva, TO!
Zeg me niet dat het toeval is dat dit net twee uur geleden op de viva-site geplempt is.
Oplossing is gevonden door viva, TO!
'We accept the love we think we deserve.' Stephen Chbosky
vrijdag 5 mei 2017 om 13:13
Je irriteren aan de eetgeluiden van bepaalde mensen is een erkende stoornis. Dit is dus niet een irritatie die je zomaar uit kan zetten. Het "gekke" van de stoornis is dat je een bepaald eetgeluid bij de ene persoon veel beter kan verdragen dan een eetgeluid van een ander persoon. Google er even naar en je zult zien dat er zelfs therapie voor is. Vaak is er een wachttijd voor de therapie, maar dat is beter dan je heel je leven lang ergeren aan eetgeluiden!
vrijdag 5 mei 2017 om 13:23
quote:xFMA_ schreef op 04 mei 2017 @ 15:31:
Ik vind dat je dat gewoon kunt zeggen tegen haar.
Het is echt niet zo raar hoor, ik zelf zou er ook wat van gezegd hebben.
Als iemand de hele dag chips aan het eten is wordt je toch ook gek van dat gekraak?
Als je zelf dan ook chips eet valt het gekraak wel mee
Als ik een bak druiven naast mijn pc zet eet ik die bak in een half uur wel leeg of eerder,2 trosjes zitten er hooguit in.
Ik vind dat je dat gewoon kunt zeggen tegen haar.
Het is echt niet zo raar hoor, ik zelf zou er ook wat van gezegd hebben.
Als iemand de hele dag chips aan het eten is wordt je toch ook gek van dat gekraak?
Als je zelf dan ook chips eet valt het gekraak wel mee
Als ik een bak druiven naast mijn pc zet eet ik die bak in een half uur wel leeg of eerder,2 trosjes zitten er hooguit in.
zaterdag 6 mei 2017 om 08:16
quote:viva1966 schreef op 05 mei 2017 @ 16:56:
[...]
Wat een onzin. Ik lees nergens dat ze haar werk niet goed doet doordat ze druiven zit te eten.Ze zorgt wel voor overlast. En niet doordat ze druiven zit te eten maar wel doordat ze daarbij geluiden maakt die niet nodig zijn. je hoeft er namelijk niet bij te smakken.
[...]
Wat een onzin. Ik lees nergens dat ze haar werk niet goed doet doordat ze druiven zit te eten.Ze zorgt wel voor overlast. En niet doordat ze druiven zit te eten maar wel doordat ze daarbij geluiden maakt die niet nodig zijn. je hoeft er namelijk niet bij te smakken.
zaterdag 6 mei 2017 om 08:31
quote:humanista schreef op 06 mei 2017 @ 08:16:
[...]
Ze zorgt wel voor overlast. En niet doordat ze druiven zit te eten maar wel doordat ze daarbij geluiden maakt die niet nodig zijn. je hoeft er namelijk niet bij te smakken.
Noemen we dat tegenwoordig al overlast? Jeetje zeg. We kunnen ook niks meer hebben van elkaar tegenwoordig.
En TO, als het je dus zo stoort, waarom heb je je mond nog niet open getrokken? Als je het netjes vraagt wil ze vast wel rekening houden met je
[...]
Ze zorgt wel voor overlast. En niet doordat ze druiven zit te eten maar wel doordat ze daarbij geluiden maakt die niet nodig zijn. je hoeft er namelijk niet bij te smakken.
Noemen we dat tegenwoordig al overlast? Jeetje zeg. We kunnen ook niks meer hebben van elkaar tegenwoordig.
En TO, als het je dus zo stoort, waarom heb je je mond nog niet open getrokken? Als je het netjes vraagt wil ze vast wel rekening houden met je
zaterdag 6 mei 2017 om 12:29
Zo herkenbaar! Niet zozeer het eten (hoewel ik me wel kapot irriteer als ze iets eet want dan maakt ze van die rare onsmakelijke geluiden maar goed, dat is niet de hele dag door dus kan ik wel mee leven) maar ze zit de hele godsganze dag in zich zelf te praten, te zuchten, te kreunen en mij lastig te vallen met allerlei vragen die ik ook vaak niet weet terwijl ik het zelf ook stervensdruk heb en gestrest ben. Om helemaal gek van te worden!
zaterdag 6 mei 2017 om 13:13
quote:mali30 schreef op 04 mei 2017 @ 15:03:
Ik zou gewoon roepen, hé schat je smakt!
Lijkt me inderdaad het meest logisch.
Ik eet ook gedurende de dag (zachte boterhammen) vanwege zeer snelle verbranding, wat een gelul dat ik dan m'n werk niet zou doen. Wel vind ik het normaal dat mijn collega's daar geen last van hebben maar daar kun je toch normaal over communiceren?
Ik zou gewoon roepen, hé schat je smakt!
Lijkt me inderdaad het meest logisch.
Ik eet ook gedurende de dag (zachte boterhammen) vanwege zeer snelle verbranding, wat een gelul dat ik dan m'n werk niet zou doen. Wel vind ik het normaal dat mijn collega's daar geen last van hebben maar daar kun je toch normaal over communiceren?
zaterdag 6 mei 2017 om 13:18
zaterdag 6 mei 2017 om 13:19
quote:MinkeDeWit schreef op 04 mei 2017 @ 15:23:
Zo'n collega heb ik ook! Ze komt met minstens drie bakken voer. Begint met een halve komkommer 'grunch gnam gnam gnam grunch gnam gnam'. Dan een of andere smoothie 'slurp'. Vervolgens even niets en dan een pastasalade 'mjom mjom mjom', en dan heb ik nog geluk als ze niet iets met vis meeneemt, want dan zit ik ook nog in de stank. Zelf praat ik tegen mijn scherm, en als iets niet lukt sla ik met mijn muis op het bureau.
Het is net De Stichting bij ons op kantoor
Wat is de stichting?
Je verteld het geweldig!
Zo'n collega heb ik ook! Ze komt met minstens drie bakken voer. Begint met een halve komkommer 'grunch gnam gnam gnam grunch gnam gnam'. Dan een of andere smoothie 'slurp'. Vervolgens even niets en dan een pastasalade 'mjom mjom mjom', en dan heb ik nog geluk als ze niet iets met vis meeneemt, want dan zit ik ook nog in de stank. Zelf praat ik tegen mijn scherm, en als iets niet lukt sla ik met mijn muis op het bureau.
Het is net De Stichting bij ons op kantoor
Wat is de stichting?
Je verteld het geweldig!
zaterdag 6 mei 2017 om 17:29
quote:Het-groepje schreef op 04 mei 2017 @ 18:46:
Ik heb een collega die heel hard zingt en praat.
En erg begaan is met het nieuws.
Dus als ajax speelt of heeft gespeelt of weetikveel barst hij in zang uit.
Bij de brexit brulde hij zelfbedachte leuzen en liederen (' BREEEEEEXIT ALS JE ER DOORHEEEEEN ZIT, LALALALALA EXIT MONEYYYYY NO MONEY NO PRIDE en dan verder ala bob marley, etc)
Rond de verkiezing van trump prachtige liederen over trump
(pull up to the trumpie baby, etc)
Een andere collega praat in zichzelf en zingt ook maar dan ezelsbruggetjes
(ik onthou a ik onthou mier, amir examen amir examen...)
Eentje snapt het begrip koptelefoon niet, bereidt lessen voor met youtube filmpjes en zit dan met haar koptelefoon op terwijl er een heel verhaal uit haar box schettert.
En als je haar daarop wijst wijst ze vriendelijk naar haar koptelefoon.
Ik eet de hele dag, maar ik heb niet het idee dat het opvalt.
Die zingende collega, dat lijkt me echt geweldig. . Zoek je nog collega's ?
Ik had een collega die ook de he-le dag zat te eten. Dat begon om half 9 ' ochtends met een bakje wortels en komkommers en eindigde met een of andere eiwitreep waarvan ze dan zat te frommelen met de verpakking. Ik weet dat het mijn probleem is, maar man, daar kun je je soms echt aan ergeren. Ik snap je wel TO. Je doet er niks aan.
Ik heb een collega die heel hard zingt en praat.
En erg begaan is met het nieuws.
Dus als ajax speelt of heeft gespeelt of weetikveel barst hij in zang uit.
Bij de brexit brulde hij zelfbedachte leuzen en liederen (' BREEEEEEXIT ALS JE ER DOORHEEEEEN ZIT, LALALALALA EXIT MONEYYYYY NO MONEY NO PRIDE en dan verder ala bob marley, etc)
Rond de verkiezing van trump prachtige liederen over trump
(pull up to the trumpie baby, etc)
Een andere collega praat in zichzelf en zingt ook maar dan ezelsbruggetjes
(ik onthou a ik onthou mier, amir examen amir examen...)
Eentje snapt het begrip koptelefoon niet, bereidt lessen voor met youtube filmpjes en zit dan met haar koptelefoon op terwijl er een heel verhaal uit haar box schettert.
En als je haar daarop wijst wijst ze vriendelijk naar haar koptelefoon.
Ik eet de hele dag, maar ik heb niet het idee dat het opvalt.
Die zingende collega, dat lijkt me echt geweldig. . Zoek je nog collega's ?
Ik had een collega die ook de he-le dag zat te eten. Dat begon om half 9 ' ochtends met een bakje wortels en komkommers en eindigde met een of andere eiwitreep waarvan ze dan zat te frommelen met de verpakking. Ik weet dat het mijn probleem is, maar man, daar kun je je soms echt aan ergeren. Ik snap je wel TO. Je doet er niks aan.
zaterdag 6 mei 2017 om 21:29
ik heb een collega die haar lunch ook achter dr bureau eet onder het motto dat is geen pauze ik werk gewoon door, dus soepje, rest avondeten etc rustig op gaan warmen, luid smakkend/slurpend etc eten... terwijl ze al etend de telefoon soms ook opneemt al verzuchtend dat ze zit te eten... en dan weer wegbrengen rustig... allemaal geen pauze.... en vaak pittig gekruid eten... of kibbeling/friet/ander eten die ze haalt (wel in dr pauze)... stinkt de hele ''kantoortuin'' ernaar....
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...