Kinderboekenhulp nodig!

05-02-2009 12:23 36 berichten
Hallo!

Volgende week nemen onze kinderen afscheid van hun huidige creche. Ik wil als afscheidscadeautjes voor beide groepen en hun leidsters een boek kado geven met een theepakketje erbij. Voor de kids dan ook nog een kleinigheidje.

Sarahmeisje zit nog in de babygroep, van 0 tot 1 jaar. Sarahzoon zit in de groep 1 tot 3 (daarna gaan ze over naar een 3 tot 4 jaar-groep). Ik heb al even op bol.com zitten kijken, maar ik kom er niet echt uit.

Voor de babygroep lijkt me een prentenboek wel mooi, en voor de groep van zoon een voorleesboek.

Hebben jullie tips??? Ik denk wel dat het vrij nieuwe boeken moeten zijn, anders lopen we natuurlijk het risico dat ze het boek al hebben. Of zou dat niet uitmaken?

Kortom: wie weet raad?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een boek gekregen dat iets heet van 'de gele ballon', is een boek met verschillende schilderij-achtige plaatjes waarop je steeds de gele ballon, een autootje en nog wat dingen kunt terugvinden. Vind dat erg leuk en origineel. Zal vanaaf ff kijken of je gereageerd hebt en evt. wat nadere info posten
Het grote voorleesboek van Marianne Busser is erg leuk voor peuters. Verhaaltjes in rijmvorm!
Tipper, Tijgerbaby en de rest. Allemaal verhaaltjes.

Prenteboek:

quote:krissie16 schreef op 05 februari 2009 @ 12:26:

Ik heb een boek gekregen dat iets heet van 'de gele ballon', is een boek met verschillende schilderij-achtige plaatjes waarop je steeds de gele ballon, een autootje en nog wat dingen kunt terugvinden. Vind dat erg leuk en origineel. Zal vanaaf ff kijken of je gereageerd hebt en evt. wat nadere info postenIs idd een geweldig boek, maar de details op de platen zijn erg klein. Je moet er echt met je neus bovenop zitten om het goed te zien. Werkt in een groep denk ik niet zo prettig. Of is dat onzin?
Dit waren grote hits bij ons thuis "vroeger"...

"Wiele wiele stap" en "Stappe stappe step" van Miep Diekman... Enige probleem; ze zijn niet meer nieuw te krijgen (althans, niet dat ik weet), dus dan moet je genoegen nemen met een tweedehandsje... (en ik weet niet of je dat wilt).
(ha Star, ik wilde Richard Scary al voorstellen
Mijn dochter vindt de gele ballon ook prachtig, maar die is drie. Voor babygroep niet echt een geschikt prenteboek.
De verhalen van Dagmar Stam vind ik overigens ook nog steeds leuk, maar die hebben ze waarschijnlijk al.
quote:Helenita2 schreef op 05 februari 2009 @ 12:34:

(ha Star, ik wilde Richard Scary al voorstellen Ik ook, maar hebben ze vast al
Dank u dank u! Meer is welkom!

Idd Richard Scary, en zoals Kikker, maar dat zijn zulke bekende boeken dat ik idd denk dat ze die al hebben....
De gele ballon is suuuuper leuk! (misschien wel wat moeilijk nog voor peuters), hier erg favoriet momenteel Tyrannosaurus Drup, RAF, de boeken van beer en egel (van Ingrid en Dieter Schubert... waar overigens alle boeken heeeel leuk van zijn).

Een hilarisch boek over plassen in de wc: kleine aaps grote plascircus, een echte aanrader.

Tja... er zijn eindeloos veel leuke boeken!

Succes
RAF is inderdaad ook heel erg leuk (prenteboek, knuffelgiraf gaat op reis)

Met allemaal versjes:

Verhaaltjes:

De boekjes van Tony Ross zijn ook altijd erg leuk.
Guido van Mechelen heeft een leuke reeks geschreven: het grote billenboek, het grote: knuffelboek etc. Woezel en pip met luistercd zijn ook leuk en anton kan toveren is nu net uit in klein formaat met dvd-tje erbij.

Verder is een klassieker als jip en janneke ook nooit mis. Of gewoon een groot kinderkookboek voor de leidsters.
boeken van Kikker zijn altijd leuk!!

En prentenboeken zijn ook altijd gewild!

Onderwerpen maakt niet veel uit,....

liefs een juf.
Of misschien eentje van het oude trauma als pinkeltje.
Pinkeltje? voor een kinderopvang?
Denk dat ze daar inderdaad nog weinig aanvinden.
Ik weet het niet meer, het ging toch over die kabouter? Het is toch voor de grote groep. In de kleuterklas werd dit wel voorgelezen, lijkt me dan ook te doen voor 3 jarigen toch?
Te lang en te sloom.
Ik vond het ook een trauma hoor maar sommige kinderen waren wild enthousiast.
Ik vond alleen de boeken met Wolkewietje leuk. Pinkeltje zelf maar een vervelend menneke.
Ik ook, ik HAAT pinkeltje. Heb ook zoveel mogelijk uit mijn geheugen erover verbannen.

David de kabouter, de tv serie, vond ik wel weer leuk.

*is een heel kleuterjaar door het leven gegaan als lisa, de vrouw van david samen met een kleutervriendje die david was'*
Mwoaaah ben zelf ook niet echt fan van Pinkeltje...

Labrador (of anderen!); heb je voorbeelden van leuke prentenboeken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven