Passend werk UWV
zaterdag 6 mei 2017 om 21:30
Hoe groot is de kans dat je werk onder je niveau aangeboden krijgt? Het uwv heeft echt geen kaartenbak vol. en die werkgevers hebben meestal liever iemand die van het niveau van de functie is omdat een hoger geschoolde toch verder zoekt.
In al die tijd dat ik bij uwv op de lijst stond is me een keer werk aangeboden, en dat was een project dat na een jaar afgelopen was.
Het kan wel zijn dat ze je verplicht vrijwilligers werk willen laten doen. Wacht het gewoon af, en ga niet meteen beginnen over de onmogelijkheden, tijd genoeg als die zich echt lijken aan te dienen
In al die tijd dat ik bij uwv op de lijst stond is me een keer werk aangeboden, en dat was een project dat na een jaar afgelopen was.
Het kan wel zijn dat ze je verplicht vrijwilligers werk willen laten doen. Wacht het gewoon af, en ga niet meteen beginnen over de onmogelijkheden, tijd genoeg als die zich echt lijken aan te dienen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zaterdag 6 mei 2017 om 21:38
Heb ik ook aan gedacht, maar een gastouder aan huis is niet mogelijk voor één kind, dat zijn n.l. te weinig inkomsten voor de gastouder.
Stel, ik heb een verklaring van mijn huisarts dat de gezondheid van mijn zoon dit niet toelaat, wat dan?
Daarnaast is er dan geen enkele balans tussen werk en gezin en gaat het ten koste van het emotionele welzijn van mijn kind. Stabiliteit, rust en regelmaat bij ouders is natuurlijk het belangrijkste voor een kind.
Stel, ik heb een verklaring van mijn huisarts dat de gezondheid van mijn zoon dit niet toelaat, wat dan?
Daarnaast is er dan geen enkele balans tussen werk en gezin en gaat het ten koste van het emotionele welzijn van mijn kind. Stabiliteit, rust en regelmaat bij ouders is natuurlijk het belangrijkste voor een kind.
zaterdag 6 mei 2017 om 21:39
quote:Mirchar schreef op 06 mei 2017 @ 21:38:
Heb ik ook aan gedacht, maar een gastouder aan huis is niet mogelijk voor één kind, dat zijn n.l. te weinig inkomsten voor de gastouder.
Maakt allemaal niks uit. Er zijn zeker gastouders en oppassen die wel op 1 kind passen.
En er zijn ook gastouders waar je hem kan brengen en nogmaals: Waar is de andere ouder?
Maakt allemaal niks uit. Er zijn zeker gastouders en oppassen die wel op 1 kind passen.
En er zijn ook gastouders waar je hem kan brengen en nogmaals: Waar is de andere ouder?
zaterdag 6 mei 2017 om 21:42
@Nlies, natuurlijk ga ik het gesprek aan met een positieve blik, ik wil heel graag aan het werk en zie ook meer mogelijkheden dan onmogelijkheden, maar het is wel een organisatie die de eindbeslissing heeft over je inkomen....
@feedegoede, andere ouder woont 130 km verderop en is nagenoeg niet betrokken bij de opvoeding.
@feedegoede, andere ouder woont 130 km verderop en is nagenoeg niet betrokken bij de opvoeding.
zaterdag 6 mei 2017 om 21:46
quote:Mirchar schreef op 06 mei 2017 @ 21:42:
@Nlies, natuurlijk ga ik het gesprek aan met een positieve blik, ik wil heel graag aan het werk en zie ook meer mogelijkheden dan onmogelijkheden, maar het is wel een organisatie die de eindbeslissing heeft over je inkomen....
@feedegoede, andere ouder woont 130 km verderop en is nagenoeg niet betrokken bij de opvoeding.UWV zegt over het algemeen nooit bij werkloosheid : hier ik heb een baan voor je. Ze zullen je cv doorsturen de rest moet je zelf doen.
@feedegoede, andere ouder woont 130 km verderop en is nagenoeg niet betrokken bij de opvoeding.UWV zegt over het algemeen nooit bij werkloosheid : hier ik heb een baan voor je. Ze zullen je cv doorsturen de rest moet je zelf doen.
zaterdag 6 mei 2017 om 21:47
quote:Mirchar schreef op 06 mei 2017 @ 21:38:
Dat laatste is natuurlijk je reinste onzin.
Dan zou geen enkele ouder in wisseldiensten kunnen werken.
Dat laatste is natuurlijk je reinste onzin.
Dan zou geen enkele ouder in wisseldiensten kunnen werken.
zaterdag 6 mei 2017 om 21:50
Ik weet niet wat je voor werk zoekt of waar je geschikt voor bent maar is de kans op avondwerk zo groot dan? Anders niet zo druk om maken. En flink door solliciteren op iets wat je goed past. Of is het in jouw branche eventueel mogelijk om als zelfstandige te gaan werken? Dan ben je in het algemeen iets minder afhankelijk van wat een ander vam jou wil qua werktijden. Heb je daar minder stress over.
zaterdag 6 mei 2017 om 21:51
Gewoon aangeven dat dat geen probleem is, het zal zo'n vaart niet lopen met het uwv, kans is klein dat ze je zo'n baan aanbieden. Hooguit geven ze je een vacature door waarop je dan zelf solliciteert (wanneer je in de brief meldt dat je een alleenstaande ouder bent wordt je waarschijnlijk toch niet uitgenodigd).
Lijkt mij de makkelijkste manier wanneer ze er op hameren.
Maar wie weet tref je het en denken ze gewoon mee. Kun je aangeven dat je elk werk wel wil doen maar liever niet in de avond en nachturen...
Lijkt mij de makkelijkste manier wanneer ze er op hameren.
Maar wie weet tref je het en denken ze gewoon mee. Kun je aangeven dat je elk werk wel wil doen maar liever niet in de avond en nachturen...
Live long and prosper
zaterdag 6 mei 2017 om 21:55
Het UWV gesprek bij een half jaar werkloos houdt niet in dat ze je een baan aanbieden hoor. Ze vertellen alleen welke regels er vanaf dan gelden en kijken je cv en motivatiebrief na, denken mee over meer mogelijkheden qua sollicitaties. Ik ben 8 maanden werkloos geweest en heb 1 keer een vacature doorgestuurd gekregen waar ik verplicht op moest solliciteren. Verwacht dus niet dat het UWV met een baan voor je aan komt zetten, dat is je eigen verantwoordelijkheid.
zaterdag 6 mei 2017 om 21:55
zaterdag 6 mei 2017 om 21:57
Jammer van de andere ouder. Maar dat is dus een keus van een van jullie beiden geweest of allebei.
Ik denk ook dat de rest van je 'redenen' geen enkele valide reden is helaas.
En dat jij aangeeft dat gastouder niet 1 kind willen opvangen is niet waar. Er zijn juist flexible gastouders, speciaal voor dit soort situaties.
Ik gok wel dat er echt niet zo veel banen aangeboden gaan worden door het uwv, hooguit een verplichting tot solliciteren en de kans dat het een baan is met onregelmatige tijden ligt ook aan de baan die je al had. Je kan bij uitnodiging aangeven dat opvang misschien een probleem word.
Maar de term passend werk heeft echt helemaal niks met je opvang te maken. Echt niet hoor.
Ik denk ook dat de rest van je 'redenen' geen enkele valide reden is helaas.
En dat jij aangeeft dat gastouder niet 1 kind willen opvangen is niet waar. Er zijn juist flexible gastouders, speciaal voor dit soort situaties.
Ik gok wel dat er echt niet zo veel banen aangeboden gaan worden door het uwv, hooguit een verplichting tot solliciteren en de kans dat het een baan is met onregelmatige tijden ligt ook aan de baan die je al had. Je kan bij uitnodiging aangeven dat opvang misschien een probleem word.
Maar de term passend werk heeft echt helemaal niks met je opvang te maken. Echt niet hoor.