Werk & Studie alle pijlers

Passend werk UWV

06-05-2017 21:15 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mede forum gebruikers,

Graag hoor ik van jullie.
anoniem_345103 wijzigde dit bericht op 07-05-2017 15:56
Reden: Andere info
% gewijzigd
quote:Mirchar schreef op 06 mei 2017 @ 21:55:

Allen,

Bedankt voor jullie feedback, als ik zo mijn eigen vraag teruglees dacht ik meer in problemen dan in oplossingen, ik denk als ik positief het gesprek inga en een goede sfeer creëer dat er best veel bespreekbaar is. Ik hou jullie op de hoogte van het gesprek;)Succes
quote:Mirchar schreef op 06 mei 2017 @ 21:38:

Heb ik ook aan gedacht, maar een gastouder aan huis is niet mogelijk voor één kind, dat zijn n.l. te weinig inkomsten voor de gastouder.

Stel, ik heb een verklaring van mijn huisarts dat de gezondheid van mijn zoon dit niet toelaat, wat dan?

Daarnaast is er dan geen enkele balans tussen werk en gezin en gaat het ten koste van het emotionele welzijn van mijn kind. Stabiliteit, rust en regelmaat bij ouders is natuurlijk het belangrijkste voor een kind.

Vaste oppas regelen voor de avonden.

Waarom zou je huisarts gaan verklaren dat jij 's avonds bij je kind moet zijn? Zoals het nu overkomt, is het probleem gewoon dat jij geen oppas hebt. Niet dat je zoontje niet 's avonds bij een oppas kan zijn. Dus waarom moet de huisarts dat gaan verklaren?

Derde punt: bullshit. En twee avonden per week naar de oppas (of oppas in huis) is evengoed regelmaat, dus dat lijkt mij geen probleem.

Overigens is de kans groot dat je zelf moet solliciteren. Het is niet zo dat ze nu spontaan een baan voor je hebben.
Je moet gewoon niet zo bang zijn voor die plicht om passend werk aan te nemen. Er zijn heel erg veel alleenstaande moeders in Nederland, ook met kinderen die veel jonger zijn dan die van jou. Veel van hen werken gewoon fulltime, met reisafstand, juist omdat ze er financieel alleen voor staan. Als het nodig is, blijkt er veel meer te kunnen dan je zelf ooit voor mogelijk hebt gehouden. Als je een paar avonden moet werken, zoek je gewoon een paar oppasmeisjes. Of misschien kun je een ruildienstje doen met een andere alleenstaande moeder, die bijvoorbeeld juist overdag oppas nodig heeft. Van noodzaak word je creatief.
Inderdaad ga het gesprek in zonder die beren op de weg. Stap er in of overal wel wat voor te passen en meten is.
Een kind van 9 kan toch prima 2 avonden per week met een vaste, bekende oppas in huis zijn?

En de meeste tijd zal hij dan toch slapen, lijkt me niet dat daar perse de moeder blij moet zijn?

Of ga je ook mee naar school en alle andere activiteiten?

Als je geen oppas hebt, moet je die zoeken, maar niet redenen zoeken om geen oppas te kunnen nemen voor je kind.
quote:Mirchar schreef op 06 mei 2017 @ 21:55:

Allen,

Bedankt voor jullie feedback, als ik zo mijn eigen vraag teruglees dacht ik meer in problemen dan in oplossingen, ik denk als ik positief het gesprek inga en een goede sfeer creëer dat er best veel bespreekbaar is. Ik hou jullie op de hoogte van het gesprek;)Mooi inzicht! Ik zou me nog niet druk gaan maken om 'wat als' situaties, zonde van je energie
Je krijgt van wie dan ook nooit zomaar een baan aangeboden zonder dat je er naar gesolliciteerd hebt. Het Uwv doet niet meer dan de uitkering overmaken en kijken naar je brief en cv. Met een beetje mazzel mag je een groepssollicitatietraining gaan volgen en krijg je misschien een vacature doorgemaild waar je wel zelf op moet reageren.

Je hebt dus zelf in de hand of je wel of niet solliciteerd naar banen met nacht of avonduren.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Hoe denk je dat de rest van werkend Nederland het allemaal regelt? Er zijn best wat alleenstaande ouders tegenwoordig.
Ja en?
quote:snoopylynn schreef op 06 mei 2017 @ 23:30:

Hoe denk je dat de rest van werkend Nederland het allemaal regelt? Er zijn best wat alleenstaande ouders tegenwoordig.Jeetje, ik vraag gewoon wat advies en dan zo'n reactie?? Mijn zoontje wordt volgende week 9, ik ben inmiddels 8 jaar alleenstaande moeder en heb ook de afgelopen 8 jaar netjes mijn geld verdiend met werken. ....
quote:Bananendoos schreef op 06 mei 2017 @ 23:00:

Een kind van 9 kan toch prima 2 avonden per week met een vaste, bekende oppas in huis zijn?

En de meeste tijd zal hij dan toch slapen, lijkt me niet dat daar perse de moeder blij moet zijn?

Of ga je ook mee naar school en alle andere activiteiten?

Als je geen oppas hebt, moet je die zoeken, maar niet redenen zoeken om geen oppas te kunnen nemen voor je kind.Eens, met een vaste oppas in huis is er geen enkel probleem, maar die vaste oppas moet ook betaald worden hé. De opmerking "maar niet redenen zoeken om geen oppas te kunnen nemen voor je kind" kan ik niet waarderen, is nl een loze beschuldiging, ik heb advies gevraagd, heb niets gezegd in een dergelijke richting.
quote:-jolijn- schreef op 06 mei 2017 @ 22:08:

Je moet gewoon niet zo bang zijn voor die plicht om passend werk aan te nemen. Er zijn heel erg veel alleenstaande moeders in Nederland, ook met kinderen die veel jonger zijn dan die van jou. Veel van hen werken gewoon fulltime, met reisafstand, juist omdat ze er financieel alleen voor staan. Als het nodig is, blijkt er veel meer te kunnen dan je zelf ooit voor mogelijk hebt gehouden. Als je een paar avonden moet werken, zoek je gewoon een paar oppasmeisjes. Of misschien kun je een ruildienstje doen met een andere alleenstaande moeder, die bijvoorbeeld juist overdag oppas nodig heeft. Van noodzaak word je creatief.Dankje! jouw bericht ervaar ik als heel positief, geen beschuldigend vingertje, gewoon een mogelijke oplossing, thanx!
quote:Mirchar schreef op 07 mei 2017 @ 08:18:

[...]

Eens, met een vaste oppas in huis is er geen enkel probleem, maar die vaste oppas moet ook betaald worden hé. De opmerking "maar niet redenen zoeken om geen oppas te kunnen nemen voor je kind" kan ik niet waarderen, is nl een loze beschuldiging, ik heb advies gevraagd, heb niets gezegd in een dergelijke richting.

Dat is toch logisch dat die betaalt moet worden? Maar als jij werkt dan verdien je geld, dus dan kun je dat betalen

Succes in elk geval.
Ik moet ook gewoon de oppas betalen als ik aan t werk ben hoor. Zowel overdag als savonds.

Daarom vind ik dat geen loze beschuldiging.

Uit goede zorg voor mijn kinderen mag de oppas ook goed verdienen. Zodat ik zeker weet dat ze komt en mijn kroost goed verzorgd.
quote:Bananendoos schreef op 07 mei 2017 @ 11:14:

Ik moet ook gewoon de oppas betalen als ik aan t werk ben hoor. Zowel overdag als savonds.

Daarom vind ik dat geen loze beschuldiging.

Uit goede zorg voor mijn kinderen mag de oppas ook goed verdienen. Zodat ik zeker weet dat ze komt en mijn kroost goed verzorgd.Ik ben het ook met je eens dat een goede oppas goed betaald mag worden, maar je kan niet oordelen over iemands financiele situatie. Wie zegt dat ik een oppas kan betalen? Ook al heb ik inkomsten. Met mijn werkervaring in Schuldhulpverlening en budgetbeheer weet ik als geen ander dat iedere situatie afzonderlijk beoordeeld dient te worden en dat niets is wat het lijkt.
Het lijkt alsof je heel erg aan het zoeken bent naar argumenten om het maar niet te doen; om er onderuit te komen, ook al zeg je dat je graag wil werken.

Als je echt wil, dan lukt dat. En als jij werkervaring in de schuldhulpverlening hebt, dan weet je ook dat als jij een normaal salaris verdient en allerlei toeslagen krijgt, je die oppas gewoon kan betalen.

Overigens: als je weer die branche ingaat, dan lijkt de kans op avonddiensten me bijzonder klein.
quote:Mirchar schreef op 06 mei 2017 @ 21:38:

Stel, ik heb een verklaring van mijn huisarts dat de gezondheid van mijn zoon dit niet toelaat, wat dan?

Ga je die nu ineens regelen dan?

Het UWV heeft regels, je kan zelf een baan zoeken onder je niveau of hun laten kiezen (als ze dat al voor je regelen) en maar zien wat er op je af komt.

Dan zou ik zelf een baan proberen te vinden die wel bij je uren past.

Hoe oud vind je dat je kind moet zijn om wel een avondje alleen te mogen zijn?
Ik lees vooral veel "ja maar" en dan een hele boel smoezen. Maar ik zal er wel naast zitten
Ja en?
quote:snoopylynn schreef op 07 mei 2017 @ 12:29:

Ik lees vooral veel "ja maar" en dan een hele boel smoezen. Maar ik zal er wel naast zitten Ik lees vooral in je reactie dat jij niet vooraan in de rij hebt gestaan met uitdelen van intelligentie, maar ik zal er wel naast zitten.....
quote:Mirchar schreef op 07 mei 2017 @ 13:30:

[...]

Ik lees vooral in je reactie dat jij niet vooraan in de rij hebt gestaan met uitdelen van intelligentie, maar ik zal er wel naast zitten.....Je laat jezelf erg kennen to.
Mijn ervaring is dat je met UWV medewerkers nooit in discussie moet gaan en nooit zeggen dat je iets niet wilt.

Mocht je dan ooit in aanraking komen met een vacature die je niet wilt (om wat voor reden dan ook) kun je dat altijd tegen het bedrijf kenbaar maken.
Mijn ervaring is dat het UWV niet bezig is om jou aan het werk te helpen. Zolang jij gewoon braaf elke maand vier keer een sollicitatie activiteit onderneemt, is dat prima. Ik heb een vrij lange periode WW gehad en die tijd is me echt nog nooit een baan aangeboden via het UWV.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Mocht ik van de huisarts een verklaring kunnen krijgen

Die zin zegt me heel veel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven