Wat had jij gezegd/gedaan?

06-05-2017 22:22 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag in de supermarkt ging het bijna mis.

Zoals altijd mag onze kleine van 20 maanden met een mandje in zijn hand door de winkel lopen en leggen wij daar de boodschappen in en dat gaat gewoon goed. Nu stond er in 1 vd gangpaden een kar met karton en daaromheen plastic van de winkel zelf.Hij stopte even bij die kar en voelde even aan het plastic vd kar misschien dat hij dacht dat hij een stukje karton kon pakken? En in een fractie zegt een wild vreemde vrouw hee afblijven en pakte hem bij zijn schoudertje.Waarop mijn vriend zegt wil u van mijn kind afblijven waarop ze zegt hij mag niet aan andermans spullen zitten u voed hem niet goed op. Hij zegt u hoeft zich er niet mee te bemoeien waarop ze zegt dat bepaal ik zelf wel! Waarop mijn vriend echt boos ging worden en ik het gelukkig nog kon sussen....ik ben het volledig met hem eens de kleine heeft tenslotte niet aan iets gezeten wat van haar was. Wat had jij gezegd of gedaan?
Wat een toestand. Maar ik begrijp dat er geen bloed vergoten is? Gelukkig maar.
Ik had haar heel hard uitgelachen denk ik.
Wat een lomp figuur, ik was ook boos geworden, hoor. Sjongejonge, beetje een statement gaan lopen maken over de rug van een hummeltje van nog geen twee jaar.
Mijn man had precies hetzelfde gereageerd. Ik had trouwens ook heel graag het gesprek met haar aangegaan hoor, maar ik ben wat meer politiek correct.

Jouw zoontje is nog aan leren hoe je je gedraagt in een winkel. Logisch dat hij ergens aan wil zitten. Ik vind het nog altijd de taak vd ouders om hen daarin te begeleiden en geen vreemde. Tenzij het een gevaarlijke situatie is die je niet snel genoeg ziet. Maar papier en karton willen pakken... pffff..
Mooi niet dat ze aan mijn kind komt. Dat had ik de dame toch wel duidelijk gemaakt. Ergens iets van zeggen is 1 ding. Het bij de schouder/arm pakken is me echt wat te veel van het goede.
Mijn kind zit ook overal aan lijkt me bij de leeftijd horen dus beetje overdreven van die vrouw. Maar wat heeft jouw vriend een ongelooflijk kort lontje zeg, niet te geloven
ik zou gezegd hebben dat ik haar een viezerik vond die graag aan kleine jongetjes zit.
wij slapen nooit.
quote:Lady_Voldemort schreef op 06 mei 2017 @ 22:24:

Wat een toestand. Maar ik begrijp dat er geen bloed vergoten is? Gelukkig maar.

Het leest niet echt als een spannende thriller, maar ik begrijp wel dat je als ouder even met je mond vol tanden staat in zo'n geval.
Jeetje wat een rare vrouw. Wat denkt ze nu, wel aan andermans kinderen komen maar zeggen dat je niet aan die kar komen? Belachelijk, ze heeft gewoon van je kind af te blijven.

Goed van je vriend dat hij zo aangaf het er niet mee eens te zijn.
quote:valentinamaria schreef op 06 mei 2017 @ 22:28:

ik zou gezegd hebben dat ik haar een viezerik vond die graag aan kleine jongetjes zit.

Dat geloof ik niet....
Ik doe in een dergeljik geval dit: en winkel weer verder

Misschien vergelijkbaar: mijn kind van 3 wilde liever lezen en kleuren bij het tafeltje in het midden van de winkel. Ik loop dan om schappen heen, en kijk elke keer even, of kom vragen of het een leuk boek is. Laatst was ze voor het eerst opeens opgestaan en mij gaan zoeken. Heel hard "mamaaaa!" door de winkel dus. Ik was een paar meter bij haar vandaan, dus ik roep "hier ben ik" en klaar. Komt er een mevrouw op me af die mijn kind maar blijft aaien "arm meiske, arm meiske -en heel boos naar mij- je moet haar niet alleen laten. Daar is ze véél te klein voor! Dat kan ze nog he-le-maal niet aan!!"

Gewoon en weer door..
Nee hoor helemaal geen kort lontje....niet aan ons kind zitten
Ik zat laatst in de stiltecoupe met allemaal zeer luid tetterende mensen om ons heen. Toen mijn dochtertje mij met een zacht stemmetje iets vroeg werd ik ook meteen heel giftig aangesproken door een oude vrouw. Ik zei toen dat ik haar niet ga dwingen stil te zijn als iedereen om ons heen roept en tettert. Dat vond ze een 'slechte instelling'.

Toen zei ik: dat mag, en toch doe ik het op mijn manier.
quote:[Ana_Isabel_ schreef op 06 mei 2017 @ 22:30[/message]:

[...]

Dat geloof ik niet....ja tuurlijk, je wilt geen oneindig gezeur met zo,n chagrijnige draak die maar door blijft drammen.
wij slapen nooit.
Ik zou zeggen: mijn kind is nog op een leeftijd dat het moet leren niet aan andermans spullen te zitten. Maar op uw leeftijd verwacht ik dat u wel weet dat u niet aan andermans kinderen moet zitten.

Zou ik niet gezegd hebben, hoor, maar achteraf bedacht hebben.
quote:DeKenau schreef op 06 mei 2017 @ 22:32:

Ik zat laatst in de stiltecoupe met allemaal zeer luid tetterende mensen om ons heen. Toen mijn dochtertje mij met een zacht stemmetje iets vroeg werd ik ook meteen heel giftig aangesproken door een oude vrouw. Ik zei toen dat ik haar niet ga dwingen stil te zijn als iedereen om ons heen roept en tettert. Dat vond ze een 'slechte instelling'.

Toen zei ik: dat mag, en toch doe ik het op mijn manier.
Misschien haar even bij de schouder gepakt en gesist dat ze van mijn kind moet afblijven. Of gewoon de blik geven en doorlopen. Ligt aan de bui.

Verder gewoon door gaan met winkelen en er zeker geen topic over geopend. Niet te veel energie aan zulke idioten spenderen.
quote:Soldanella schreef op 06 mei 2017 @ 22:32:

Ik zou zeggen: mijn kind is nog op een leeftijd dat het moet leren niet aan andermans spullen te zitten. Maar op uw leeftijd verwacht ik dat u wel weet dat u niet aan andermans kinderen moet zitten.

Zou ik niet gezegd hebben, hoor, maar achteraf bedacht hebben.Goeie!
Ik heb juist een topic geopend om advies van anderen te krijgen....hij is pas 20 maanden dus dit is pas het begin
top antwoord van je
Afhankelijk van mij humeur had ik

getjoeried,

mijn wenkbrauwen opgetrokken,

mijn schouders opgehaald of

haar een tik op de vingers gegeven met een 'niet aan dingen komen die niet van u zijn' ( wel 'u' natuurlijk, beleefd als ik ben)
Je bent zelf een theepot
Ik zou zeggen dat ik zelf beslis hoe ik mijn kind opvoed en verder gaan. Wat een bemoeial.
20 maanden en zo'n groot mandje dragen en dan stop je daar ook nog eens spullen in? Wow.. dat is een sterke dreumes.
Voordat ik iets had kunnen zeggen had mijn zoon de hele winkel bijeen gekrijst denk ik zo.

Het zou er voor mij heel erg gelegen hebben aan de manier waarop mijn kind bij zijn schouder/arm gepakt zou worden. 'Gewoon' bij de schouder pakken (als in: aandacht richten) met een soort van 'foei mag niet', dan hetzelfde als Elein. De blik:

Vastpakken en snauwen, dan was ik gemeen geworden. "Ik kan mij voorstellen dat het voor U alweer een hele tijd geleden is maar met 20 maanden weten ze nog niet eens het verschil tussen een jongen en een meisje, laat staan mijn en dijn".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven