Wat had jij gezegd/gedaan?

06-05-2017 22:22 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanmiddag in de supermarkt ging het bijna mis.

Zoals altijd mag onze kleine van 20 maanden met een mandje in zijn hand door de winkel lopen en leggen wij daar de boodschappen in en dat gaat gewoon goed. Nu stond er in 1 vd gangpaden een kar met karton en daaromheen plastic van de winkel zelf.Hij stopte even bij die kar en voelde even aan het plastic vd kar misschien dat hij dacht dat hij een stukje karton kon pakken? En in een fractie zegt een wild vreemde vrouw hee afblijven en pakte hem bij zijn schoudertje.Waarop mijn vriend zegt wil u van mijn kind afblijven waarop ze zegt hij mag niet aan andermans spullen zitten u voed hem niet goed op. Hij zegt u hoeft zich er niet mee te bemoeien waarop ze zegt dat bepaal ik zelf wel! Waarop mijn vriend echt boos ging worden en ik het gelukkig nog kon sussen....ik ben het volledig met hem eens de kleine heeft tenslotte niet aan iets gezeten wat van haar was. Wat had jij gezegd of gedaan?
quote:PlayingTheAngel schreef op 06 mei 2017 @ 22:41:

20 maanden en zo'n groot mandje dragen en dan stop je daar ook nog eens spullen in? Wow.. dat is een sterke dreumes.Vast zo'n " trek" mandje
Ik had "f*uck you" geroepen, heel hard.

Nee grapje, maar wat een domme eend zeg, ach ja die mensen hebben geen leven en voelen zich dus genoodzaakt om zich met dat anderen te bemoeien.
Is mandje op wieltjes met groot hengsel
Wat een drama.
Je kind heeft idd niet bijster veel gedaan, maar de 'kleinekinderirritaties' stapelen zich tijdens een werkperiode in de supermarkt wellicht nogal op. Kleine kinderen en de supermarkt, het is soms echt verschrikkelijk.

Zou hand op schouder om kind van kar weg te bewegen niet zo'n punt vinden eigenlijk. Hardhandig of ruw wel. En geen discussie zijn aangegaan, al is de opmerking over opvoeding onnodig. Het is echter zoiets kleins, om daar nou opgefokt over te gaan lopen doen...
Oh, ik had kort en bondig gezegd dat ze van mijn kind moet afblijven, kind op de arm genomen en doorgelopen.

Dikke doei, daar ga ik niet mee in discussie hoor.
quote:TJB schreef op 06 mei 2017 @ 22:47:

Je kind heeft idd niet bijster veel gedaan, maar de 'kleinekinderirritaties' stapelen zich tijdens een werkperiode in de supermarkt wellicht nogal op. Kleine kinderen en de supermarkt, het is soms echt verschrikkelijk.

Zou hand op schouder om kind van kar weg te bewegen niet zo'n punt vinden eigenlijk. Hardhandig of ruw wel. En geen discussie zijn aangegaan, al is de opmerking over opvoeding onnodig. Het is echter zoiets kleins, om daar nou opgefokt over te gaan lopen doen...Maar het was een klant. Geen personeel.
quote:Lamis schreef op 06 mei 2017 @ 22:47:

Oh, ik had kort en bondig gezegd dat ze van mijn kind moet afblijven, kind op de arm genomen en doorgelopen.

Dikke doei, daar ga ik niet mee in discussie hoor.Vooral dat laatste inderdaad. Waarom zou je je moeten rechtvaardigen tov een vreemde.
Wat is er mis met voelen aan een kar met karton en plastic?
quote:MinkeDeWit schreef op 06 mei 2017 @ 22:53:

Wat is er mis met voelen aan een kar met karton en plastic?Niks.
We horen nu maar een kant van het verhaal hè. Ja ik vind dat je van andermans kind af blijft. Maar kleine ukjes in de super moet je als ouder goed in de gaten houden. Ik zeg er wel wat van als ze bv als een malle met die kleine karretjes rondscheuren en er wordt niet op gelet. Ik winkel ook met mijn broze oude moeder vandaar.
quote:TJB schreef op 06 mei 2017 @ 22:47:

Zou hand op schouder om kind van kar weg te bewegen niet zo'n punt vinden eigenlijk. Hardhandig of ruw wel. En geen discussie zijn aangegaan, al is de opmerking over opvoeding onnodig. Het is echter zoiets kleins, om daar nou opgefokt over te gaan lopen doen...

Ik vind het nog kwalijker als personeel aan een kind gaat trekken als de ouders er pal naast staan. Is toch niet nodig? Zeer onprofessioneel.

Kan ik slechter hebben dan een verdwaalde dorpsgek.
Is dit de eerste keer in die 2 jaar dat mensen denken dat ze zich moeten bemoeien met jouw kind TO?

Want met 2 jaar was ik al wat gewend qua raar gedrag en bemoeienis van vreemden en familie.
quote:elein schreef op 06 mei 2017 @ 22:31:

Ik doe in een dergeljik geval dit: en winkel weer verder

Misschien vergelijkbaar: mijn kind van 3 wilde liever lezen en kleuren bij het tafeltje in het midden van de winkel. Ik loop dan om schappen heen, en kijk elke keer even, of kom vragen of het een leuk boek is. Laatst was ze voor het eerst opeens opgestaan en mij gaan zoeken. Heel hard "mamaaaa!" door de winkel dus. Ik was een paar meter bij haar vandaan, dus ik roep "hier ben ik" en klaar. Komt er een mevrouw op me af die mijn kind maar blijft aaien "arm meiske, arm meiske -en heel boos naar mij- je moet haar niet alleen laten. Daar is ze véél te klein voor! Dat kan ze nog he-le-maal niet aan!!"

Gewoon en weer door..

Hier ben ik het wel enigszins mee eens. Maar dat had ik dan op een andere toon aangegeven. Komt ws doordat onze dochter van ruim 5 laatst vanuit de speelhoek in de supermarkt naar de auto in de parkeergarage is gegaan. Dat leek haar wel een goede plek, toen ze geen zin meer had om te spelen. En dochter mocht ook pas met 5 in de speelhoek alleen blijven. Geen personeel heeft haar zien weglopen en blijkbaar vond al het winkelend publiek het ook normaal dat ze alleen de winkel uit liep. En dochter is echt nog nooit weggelopen. Altijd goed luisteren en doet eigenlijk nooit rare dingen ofzo. Maar ineens met 5 bedacht ze zich dit. Dus ik vind 3 ook wel te jong om zonder toezicht in de supermarkt te zitten. Je weet op die leeftijd gewoon echt niet wat ze kunnen doen ineens. Daar kan je blijkbaar met 5 jaar ook nog niet op vertrouwen

TO : ik had hierop waarschijnlijk gewoon "whatever" gezegd en klaar. Jullie hebben hierin wel gelijk, zoon doet niks verkeerd. Maar ik zou er niet zo'n heisa om maken als je partner heeft gedaan.
Heb 1 keer echt een mega lachbui gekregen van een vent die toen ik met een gillende peuter in de houdgreep uit de winkel kwam ( zonder de boodschappen, ik had het opgegeven) en naar mijn fiets liep.

Natuurlijk wilde ze ook niet in het stoeltje. Ik was erg kalm, word ik altijd als ze in zo'n bui waren want als je dan zelf ook doordraait word alleen maar erger.

Staat er een vent naast mijn fiets: Ja meisjes he, ik ben zo blij met mijn jongens die zijn echt een stuk fijner en minder pittig dan meisjes.

Vroeg hem of zijn vrouw de sociale vaardigheden leerde aan zijn jongens omdat hij overduidelijk daar niks van had begrepen. Met een mooie glimlach erbij.

Werd die boos. Ik kreeg een megalachstuip en mijn meisje was ineens rustig en ging ook lachen.

Vent nog kwaaier. Ik kind vast geklikt en gezwaait en geroepen dat ik hoopte dat mijn dochter lekker pittig bleef en niet met zo'n fijne vent als hij thuis zouden komen later.
Een kind van geen 2 en je staat er vlak bij; gek mens. Waar bemoeit ze zich mee.

Bedankt voor uw zorg mevrouw, ik regel het verder zelf wel!
Ik was waarschijnlijk helemaal uit mijn plaat gegaan tegen die vrouw.. Maar ik ben zwanger van nummer 2 en heb het nu even helemaal gehad met mensen die maar vinden dat ze aan mijn kind of mijn buik mogen komen gewoon omdat het een kind van 1,5 en een zwangere buik is. Ik denk dat ik net zo goed uit mijn plaat ga als er nog iemand begint over de krullen van mijn kind en lief door zijn haar gaat of de volgende die het waagt om ook maar met 1 vinger aan mijn buik te zitten. Je hebt gewoon van mij en mijn kind af te blijven als ik je niet ken

Normaal reageer ik veel rustiger hoor, dan zou ik gewoon iets zeggen in de trant van dat mijn kind niks fout deed en al had het dat wel gedaan ze als nog geen recht van spreken had en al helemaal niet aan mijn kind zou mogen zitten en gelijk daarna door lopen. Ik ga dan over dat soort dingen niet in discussie.
quote:Whomi schreef op 06 mei 2017 @ 23:00:

[...]

Hier ben ik het wel enigszins mee eens. Maar dat had ik dan op een andere toon aangegeven. Komt ws doordat onze dochter van ruim 5 laatst vanuit de speelhoek in de supermarkt naar de auto in de parkeergarage is gegaan. Dat leek haar wel een goede plek, toen ze geen zin meer had om te spelen. En dochter mocht ook pas met 5 in de speelhoek alleen blijven. Geen personeel heeft haar zien weglopen en blijkbaar vond al het winkelend publiek het ook normaal dat ze alleen de winkel uit liep. En dochter is echt nog nooit weggelopen. Altijd goed luisteren en doet eigenlijk nooit rare dingen ofzo. Maar ineens met 5 bedacht ze zich dit. Dus ik vind 3 ook wel te jong om zonder toezicht in de supermarkt te zitten. Je weet op die leeftijd gewoon echt niet wat ze kunnen doen ineens. Daar kan je blijkbaar met 5 jaar ook nog niet op vertrouwen

TO : ik had hierop waarschijnlijk gewoon "whatever" gezegd en klaar. Jullie hebben hierin wel gelijk, zoon doet niks verkeerd. Maar ik zou er niet zo'n heisa om maken als je partner heeft gedaan.Ik doe het niet bij mijn eigen supemarkt waar de speelhoek vlak bij de uitgang is, maar bij de speelhoek middenin de winkel waar ik elke 20 seconden langsloop vind ik het wel kunnen. Kan je in verschillen van mening, maar ik zou nooit een andere ouder op dit soot keuzes aanspreken, op wat voor toon dan ook.
quote:Fee-de-Goede schreef op 06 mei 2017 @ 23:06:

Heb 1 keer echt een mega lachbui gekregen van een vent die toen ik met een gillende peuter in de houdgreep uit de winkel kwam ( zonder de boodschappen, ik had het opgegeven) en naar mijn fiets liep.

Natuurlijk wilde ze ook niet in het stoeltje. Ik was erg kalm, word ik altijd als ze in zo'n bui waren want als je dan zelf ook doordraait word alleen maar erger.

Staat er een vent naast mijn fiets: Ja meisjes he, ik ben zo blij met mijn jongens die zijn echt een stuk fijner en minder pittig dan meisjes.

Vroeg hem of zijn vrouw de sociale vaardigheden leerde aan zijn jongens omdat hij overduidelijk daar niks van had begrepen. Met een mooie glimlach erbij.

Werd die boos. Ik kreeg een megalachstuip en mijn meisje was ineens rustig en ging ook lachen.

Vent nog kwaaier. Ik kind vast geklikt en gezwaait en geroepen dat ik hoopte dat mijn dochter lekker pittig bleef en niet met zo'n fijne vent als hij thuis zouden komen later.

Mijn vader zei vroeger altijd 'die jongens van mij, heerlijke kinderen, nooit last' 'maar die meiden van m'n vrouw, dat is wat'
Ik was denk ik wel echt kwaad geworden afhankelijk van de bui die ik heb. Als ik ergens niet tegen kan dan zijn het vreemden die mijn kinderen aanraken, daar heb ik echt niks mee.
quote:my-little-appletree schreef op 06 mei 2017 @ 23:15:

Ik was waarschijnlijk helemaal uit mijn plaat gegaan tegen die vrouw.. Maar ik ben zwanger van nummer 2 en heb het nu even helemaal gehad met mensen die maar vinden dat ze aan mijn kind of mijn buik mogen komen gewoon omdat het een kind van 1,5 en een zwangere buik is. Ik denk dat ik net zo goed uit mijn plaat ga als er nog iemand begint over de krullen van mijn kind en lief door zijn haar gaat of de volgende die het waagt om ook maar met 1 vinger aan mijn buik te zitten. Je hebt gewoon van mij en mijn kind af te blijven als ik je niet ken

.

Heerlijk he die hormonen

Ik ben ook zwanger van nr 2en hoewel ik pas 19weken ben zie je het erg goed.. Mensen stellen de meest gekke vragen/ opmerkingen. Of dochter wel van mij is bv, omdat ze zo klein is en ik (weer) zwanger ben.

Dochtertje zit sinds kort in het zitje van het winkelwagentje en mensen vinden dat ook zo interessant, ze kunnen het niet laten om d'r een aai over d'r bol te geven of 'koetshiekoetshie' in d'r wangetjes te 'knijpen' de volgende die dat doet leg ik in de koeling tussen de melk
Mijn jongste is niet zo van het aanraken door vreemden... en ze is mopperend en grommend geboren. ( geen grap, vanaf de eerste voeding kwam er een licht grommend geluid uit haar.)

Ze ziet er eruit als een klein elfje met mega grote blauwe ogen.

Ik heb dus ( nog steeds) vaak lieve ouwe dametjes die vanaf dat ze kon zitten in wagen die aan haar wilde zitten. In wangen knijpen en haartjes aaien. Want zo mooi en lief.

Ging ze serieus boos grommen.

Meesten dames moesten er om lachen maar er zaten ook dames bij die iets lelijks zeiden of boos gingen kijken.

Ik zei dan altijd maar dat ze net een kat was en meestal goede mensenkennis heeft.

Nu zegt ze gewoon zelf dat ze van haar af moeten blijven.
quote:elein schreef op 06 mei 2017 @ 23:16:

[...]

Ik doe het niet bij mijn eigen supemarkt waar de speelhoek vlak bij de uitgang is, maar bij de speelhoek middenin de winkel waar ik elke 20 seconden langsloop vind ik het wel kunnen. Kan je in verschillen van mening, maar ik zou nooit een andere ouder op dit soot keuzes aanspreken, op wat voor toon dan ook.in 20 seconden kunnen ze al een eind weg zijn. Hou dat gewoon altijd in je achterhoofd. Dat is het enige dat ik je wil meegeven. Ik was er bij dochter gelukkig niet bij, maar mijn man is haar dus echt een kwartier lang kwijt geweest en uiteindelijk is ze door een man die haar in de garage had opgemerkt teruggebracht naar de supermarkt. Gelukkig maar dat het een normale persoon was met goede bedoelingen. Het had ook zomaar anders kunnen lopen. En ik had dit ook echt nooit verwacht en vertrouwde dochter voor 100%. Die van mij doet zulke dingen niet, die is altijd heel gehoorzaam en haalt nooit gekke dingen uit. Maar blijkbaar moet je toch altijd alert blijven. Dat is het enige dat ik ermee wil zeggen
quote:Whomi schreef op 06 mei 2017 @ 23:30:

[...]

in 20 seconden kunnen ze al een eind weg zijn. Hou dat gewoon altijd in je achterhoofd. Dat is het enige dat ik je wil meegeven. Ik was er bij dochter gelukkig niet bij, maar mijn man is haar dus echt een kwartier lang kwijt geweest en uiteindelijk is ze door een man die haar in de garage had opgemerkt teruggebracht naar de supermarkt. Gelukkig maar dat het een normale persoon was met goede bedoelingen. Het had ook zomaar anders kunnen lopen. En ik had dit ook echt nooit verwacht en vertrouwde dochter voor 100%. Die van mij doet zulke dingen niet, die is altijd heel gehoorzaam en haalt nooit gekke dingen uit. Maar blijkbaar moet je toch altijd alert blijven. Dat is het enige dat ik ermee wil zeggen Dat snap ik, maar zou je in een winkel daar iemand op aanspreken?
quote:elein schreef op 06 mei 2017 @ 23:32:

[...]

Dat snap ik, maar zou je in een winkel daar iemand op aanspreken?Wel als er een klein kind om zijn of haar moeder staat te roepen daar. Ik zou dan wel zeggen dat het misschien op die leeftijd verstandiger is om ze nog even mee te nemen de winkel door ipv alleen ergens achter te laten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven