Cadeau voor de kraamhulp

05-02-2009 19:54 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Aanstaande zaterdag komt onze kraamhulp voor het laatst en ze is echt geweldig. Dankzij haar is onze kraamweek bijna een vakantie geworden... Hard werken, veel leren en tegelijk ontzettend verwend worden.

Voor haar afscheid wil ik graag een cadeau geven. Maar mogen kraamhulpen dat aannemen en wat zijn dan leuke ideeën? Iets creatiefs geven, met een foto van ons dochtertje o.i.d. lijkt me niet echt leuk. De hulp ziet tientallen baby's per jaar en om nou van elk gezin een knutseltje mee te krijgen...

Hebben jullie ervaring? Of leuke ideeën? Ik dacht bijv aan een bon van Ici-Paris of een zelfgemaakt pakketje met een flesje rosé, nootjes, etc. Ik hoor graag wat jullie vinden.

Alvast bedankt,

Groetjes Konela
Bon van Douglas en ici Paris.. maak je elke hulp blij denk ik ..

Vind een zelfgemaakt pakketje ook erg leuk idd met flesje rose (moet je wel zeker weten dat ze dat zelf ook lekker vind)
Ik heb bij beide kinderen een doosje chocola gegeven met hierop het geboortekaartje met hierin iets extra's (bedankje) geschreven door ons. De kraamhulpen mochten het aannemen en vonden het leuk. Ik zou het simpel houden, het gaat om het idee en de waardering. (Bon van Ici Paris zou ik niet doen... sommige mensen -zoals ik- weten echt niet wat ze daar nou mee moeten)
hihihihi Konela, jij daar ook al mee bezig dus. Hier ook geweldige kraam hulp en we zijn haar al aan het peilen wt hobbies ed zijn.

En bos bloemen is altijd leuk, maar als je echt wat leuks wil geven moet je haar ws stiekem een beetje peilen waar ze zich mee bezig houdt. (en vergeet niet een geboorte kaartje te geven) en volgens mij mogen ze best een presentje aan nemen hoor, het moet alleen niet de spuigaten uitlopen, een boek oid zal vast wel mogen
Ze mogen het aan nemen. Mijn ma iig wel en die is kraamhulp.
ik wist in de loop van de week van welke muziek ze hield. Heb een cd gekocht.
Zeef, is idd een goede. Ik zou zelf zo'n bon leuk vinden, maar kan niet inschatten of zij er iets aan zou hebben....

Ringel, lastig he, haha! Maar gelukkig dat we allebei zo boffen!
Eerste keer Kneipp badolie gekocht, 2e keer, was vlak voor Pasen, een gevuld chocolade paasei.
Wij hadden een geweldige kraamhulp die heerlijk kon vertellen over haar eigen 3 jongens en hun babytijd.. we hebben haar het boek: Mama Vertel eens... cadeau gedaan.. Ze vond het geweldig!!

Hebben later nog een keer een kaartje ontvangen waarin ze schreef dat ze trouw wekelijks een stukje opschreef!!
Ik heb zelf jaren als kraamverzorgende gewerkt, en heb heel veel gekregen.

Ik vond het zelf nooit nodig, maar de mensen willen toch wat geven. Bonnen, ici paris is een leuk idee, ontspanningsmandje met een tijdschrift, thee, bonbons, kaarsje, was ook heel leuk

Verder heel veel bloemen/bloemstukjes/lekkere douchespulletjes/boek (ik werd uitgevraagd over mijn favo schrijver en kreeg haar nieuwste boek)chocolaatjes/tekeningen/geboortekaartjes/geld/nog meer bonnen/kaarsen/zelfgebakken brood en weet ik veel wat nog meer gehad.

Maar het allerleukste was het gevoel om gewaardeerd te worden.
Mijn kraamhulp hielt van lezen. Een beetje uitgehoord en een boek gekocht dat ze graag wilde hebben. In het boek geschreven of ik haar niet kon adopteren... ze was ook geweldig.
tja, niet aan mogen nemen, zou ik gek vinden, ik bedoel, ik zou het al raar vinden als er vanuit het buro waarvoor ze werken, regels daarvoor zijn, want je geeft iets uit waardering en je kan iemand niet verbieden het aan te nemen,vind ik.

Wij hebben onze kraamhulp een mooie bos bloemen gegeven met het geboortekaartje erin, vond ze heel leuk.

Maar een boek, bon, of leuk pakketjes kunnen ze denk ik ook waarderen
Hier ook een geweldige kraamhulp. Héél jong meisje, hard gewerkt en niets was te veel voor haar.....

Wij hebben een bon gegeven van baggels&beans (broodjeszaak).

(zodat er ook een keertje een lekker broodje voor haar gemaakt werd....).
Wij hebben de eerste, een hele leuke meid, die door liet schemeren dat ze probeerde zwanger te raken, een boek over zwangerschap gegeven. (Dezelfde die ik toen had, en welke ze soms even inbladerde)

Later ontvingen wij nog een geboortekaarte van haar.

Voor de 2e kochten wij zo'n verpleegstersklokje, die je vastmaakt met een veiligheidsspeldje aan je uniform. (Ze was in een ander gezin ooit eens gerold/ bestolen van haar klokje, dus..)

Als we haar nu wel eens tegenkomen zegt ze nog steeds dat ze er blij mee is.
Hi Konela!

Onze kraamhulp was dus vandaag voor het laatst en wij hebben haar een heel mooie bos bloemen gegeven (ze was nu een paar dagen achter elkaar vrij) en chocola. We hebben bewust niet gekozen voor een 'blijvend' presentje, want met zo'n 30 gezinnen per jaar slibt haar huis dicht met alle goed bedoelde cadeautjes. Het was echt een schat en dat hebben we ook op het geboortekaartje -wat we bij de bloemen hadden gedaan- geschreven en voor haar was het fijn dat ze ons goed opgestart met een goed drinkende baby achterliet.
Ik heb een bon gegeven van ICI Paris en een bloemetje.
ik had een kraamhulp die echt net begonnen was (op de laatste dag bij ons kreeg ze pas haar diploma) en ik heb haar een boekje gegeven met alle data in het jaar en wat die dag betekent en wat er allemaal gebeurd is en iets over het karakter van degene die op die dag geboren is (leuke onzin zeg maar).

Vond ze erg leuk, ook om mee te nemen naar volgende gezinnen om iets te melden over die data.

De verloskundige kreeg bloemen, ben zelden zo blij geweest met iemand!
Wij hebben wel een fotoboekje met foto's van onze dochter/dochter met kraamverzorgster gegeven en de kraamverzorgster gaf juist aan dat ontzettend leuk te vinden, omdat ze dat niet zo vaak kreeg. Wel hadden we er een cadeaubon van een boekwinkel hier in de buurt bij gedaan.

Meestal gaat 't tot een bepaald bedrag ofzo wat kraamverzorgster/thuishulpen etc. aan mogen nemen. Toen ik vakantiewerk deed bij de thuiszorg stond er ook duidelijk omschreven wat je wel en niet aan mocht nemen. Volgens mij was 't dat je cadeaus boven de E 20 niet aan mocht nemen en mochten cadeautjes als chocolaatjes, bloemen etc. wel.

Op de afdeling in het ziekenhuis waar m'n man werkt mogen geen individuele cadeaus aangenomen worden. Alleen cadeaus bestemd voor de hele afdeling (geld in een afdelingspot of taart bijvoorbeeld). Logisch dus dat je je afvraagt of ze zoiets aan mogen nemen, maar als je het klein houdt mag het gewoon.
Ga me bijna schuldig voelen...ik ben noooooit op het idee gekomen om de kraamzorg een kadootje te geven.
quote:nut schreef op 05 februari 2009 @ 21:48:

Ga me bijna schuldig voelen...ik ben noooooit op het idee gekomen om de kraamzorg een kadootje te geven.Herkenbaar, inmiddels heb ik al kinderen op het basisonderwijs zitten en aan het einde van het jaar geven een aantal moeders ook kado's, ik vind dat wel altijd zo leuk om te doen maar vergeet het ieder jaar ( de oudste gaat al naar groep 5)
Ben verloskundige en heb ook veel kadootjes gehad in het verleden (werk niet meer). Flessen wijn, chocolade, noem maar op. Zelf zou ik om deze reden geen wijn/chocolade oid meer geven, ik deelde vroeger wel eens uit aan vriendinnen omdat ik gewoon teveel chocolade had...

Liever zou ik een algemene bon (boncadeau of Iris-cheque) of van een winkelcetrum in de buurt kopen....
Onze kraamhulp had last van droge handen (moet ze natuurlijk vaak wassen met al die babytjes) en gebruikte toen ze bij ons was mijn handcreme. Dus hebben haar de allerbeste handcreme kado gedaan die we konden vinden (en geloof me, er zijn dure handcremes...). En een bos bloemen. Ze was er heel blij mee.
Mijn eerste kraamhulp heb ik ook geen cadeau gekregen. Ja, een stevige handdruk.

Onze tweede kraamhulp hield van vis en van zoute haring had ze gezegd tegen mijn vriend tijdens een lunch. Tijdens de kraamweek had mijn vriend al eens een paar harinkjes voor haar gehaald bij de Volendammer Vishandel. Voor haar afscheid had hij vis voor haar gehaald, 4 stuks forelfilet, 4 harinkjes, en nog iets wat ik niet meer weet, in ieder geval geschikt om in te vriezen. Ze vond het heel leuk en origineel zei ze.
quote:Elisabeth24 schreef op 05 februari 2009 @ 21:12:

Meestal gaat 't tot een bepaald bedrag ofzo wat kraamverzorgster/thuishulpen etc. aan mogen nemen. .

Bij ons kraamcentrum niet hoor, ik heb zelf een paar keer een envelopje met 50 euro gehad, en bonnen met een behoorlijke waarde.

Collega van me heeft een weekendje weg gekregen.

Daar zegt het kramcentrum echt niks van, gezinnen mogen toch zelf beslissen wat ze geven?
Ik heb zelf een Pandora armband en mijn kraamhulp had die ook, dus het was heel makkelijk uit te vogelen welke kralen ze nog niet had We hebben haar een kraal gegeven in een bloemvorm met een steentje in het midden, omdat onze dochter Jasmijn heet. En een kaart erbij en natuurlijk een geboortekaartje. Maar om dat laatste had ze zelf al gevraagd, want ze plakte van ieder gezin een geboortekaartje in een album.

Een algemene bon van bijv. VVV is toch ook prima? Of iets om uit te gaan; een biosbon of een uit eten - bon...

Off topic @Zusenzo: Ik ben zelf juf en krijg aan het eind van het jaar ook altijd wat cadeautjes. Leuk hoor!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven