Ik heb een vraagje, kan op internet geen duidelijk antwoord vinden dus misschien weten jullie het. Ik ben sinds een paar dagen gestopt met borstvoeding aan mijn dreumes van 15 maanden. In plaats van de borstvoeding geef ik hem nu tussen de middag een glas melk bij de boterham maar na een paar kleine slokjes zet hij de beker al weg. Yoghurt daarentegen eet hij zo'n 100 gram en als ik meer zou geven gaat het er met gemak op.
Aangezien ze vanaf 1 jaar 350ml melkproducten nodig hebben krijgt hij dus alleen via yoghurt calcium binnen en een paar slokjes melk. Soms geef ik hem ook een plakje kaas als tussendoortje. Ik kan hem moeilijk dwingen. Iemand tips of gewoon zo laten?
Hier een dame die ook geen gewone melk drinkt. Ik maak me er niet druk over ze doet het nog steeds.
Anoniem_332521
zondag 7 mei 2017 om 15:23
Mijn dochter houdt ook niet van melk, maar drinkt wel graag karnemelk en eet graag yoghurt. Ik vind het prima. Ze komt wel aan haar zuivel, met af en toe een stukje kaas en wat roomboter bij het eten.
Anoniem_654b96ba9ca56
zondag 7 mei 2017 om 15:26
Thee met melk geven? Is zoon hier dol op!
Anoniem_291221
zondag 7 mei 2017 om 15:29
Het is nog maar een paar dagen. Je zoon is de smaak van jouw melk gewend. Misschien moet hij nog even wennen. En zo niet, dan is het toch ook niet zo heel erg? Calcium is ook via andere bronnen binnen te krijgen.
Mijn ervaring is dat ze vanzelf meer koemelk gaan drinken. Ik ben met 14 maanden gestopt en toen dronk ze ook weinig andere melk. Na een paar weken ging dat vanzelf beter en nu is ze er gek op. Geef het de tijd, hij moet misschien gewoon even wennen aan de smaak
Anoniem_15025
zondag 7 mei 2017 om 19:44
Als zehij yoghurt lekker vindt, meer yoghurt geven.
Mijn zoontje weigerde vanaf 11 maanden zowat alle melkproducten. Er is nooit een probleem van gemaakt door iemand en hij is een gezonde knul. Vanaf ongeveer 2 jaar lust hij weer kaas en bepaalde toetjes, maar bijvoorbeeld melk, yoghurt en schepijs hoeft hij nog steeds niet.