Hebben jullie dit ook?

07-05-2017 16:55 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie dit ook?

Wanneer het mooi weer is en de zon schijnt heb ik meer motivatie en energie en heb ik echt zin in de dag die gaat komen.

Als het dan weer eens koud en somber buiten is dan heb ik nergens zin in en is mijn motivatie gelijk weer weg.

Zoals gister scheen hier de zon en was het heerlijk weer. Ik had helemaal zin in aankomende week en in mijn nieuwe baan waar ik 22 mei ga beginnen. Vandaag is het dan weer bewolkt en staat er een frisse wind en mijn hele motivatie en energie valt weg en begin weer te malen over mijn nieuwe baan.

Ik heb gewoon zon nodig en wel heel erg veel zon.

Wie herkent dit?
Ik ben een levend zonnepaneel. Grijze luchten en kou maken mij somber. Vanmiddag even naar de jaarlijkse braderie in mijn oude dorp geweest. Zo'n contrast met vorig jaar toen het lekker warm en zonnig was. Nu vrij fris en bewolkt. Dan gelijk de sfeer anders. Voor mij dan. Desondanks was het toch druk.
Haha heel herkenbaar!! Ik had een keer in juni of zo gedroomd dat het november was en dat ik de hele zomer had overgeslagen. Het was een droom, maar ik was er de hele dag down van haha.

Als de zon schijnt is alles mooier.
Nee. Ik gedij beter in de herfts, winter eerlijk gezegd.
Ja hoor heeeeeel herkenbaar. Bij zonnig weer bruis ik van de energie en bij donker weer wil ik alleen nog bankhangen.
Tip: vitamine d. Scheelt enorm.
quote:herfstappeltaart schreef op 07 mei 2017 @ 17:10:

Ja hoor heeeeeel herkenbaar. Bij zonnig weer bruis ik van de energie en bij donker weer wil ik alleen nog bankhangen.Erg he... Ik ga dus ook altijd bankhangen, hier regent het meestal ook wanneer het wat minder weer is dus dan is het ook geen pretje om naar buiten te gaan .
quote:luiwammes schreef op 07 mei 2017 @ 17:09:

Haha heel herkenbaar!! Ik had een keer in juni of zo gedroomd dat het november was en dat ik de hele zomer had overgeslagen. Het was een droom, maar ik was er de hele dag down van haha.

Als de zon schijnt is alles mooier.Haha nou dat zou niet moeten gebeuren... Dat kan ik echt niet aan! Laten we hopen dat het snel mooi weer gaat worden , ik verlang echt naar warm weer, al is het maar 18,19 graden met een zonnetje erbij!
Heel herkenbaar. Helaas.
quote:Fee-de-Goede schreef op 07 mei 2017 @ 17:09:

Nee. Ik gedij beter in de herfts, winter eerlijk gezegd.Ik moet zeggen dat hier ''meestal'' in de winter best vaak de zon schijnt, het is dan 0 graden maar met een mooie heldere lucht en een zonnetje erbij vind ik het heerlijk. Helaas is het nu alleen maar koud, donker en vooral nat......
quote:luiwammes schreef op 07 mei 2017 @ 17:09:

Als de zon schijnt is alles mooier.

Mooier ?

Mwah, valt over te twisten.

Als de zon schijnt dan komt de buuf gelijk naar buiten in korte broek en t shirt met korte mouwtjes. Mwahh, dat oogt niet echt mooier.

En achter haar aan komt de buurman ook naar buiten in zijn korte broek, sandalen, witte sokken en hemdshirt. Wordt je ook niet echt vrolijker van.

Ga ik een stukkie fietsen.

Tja, wat je dan allemaal ziet aan witte benen, spataderen, zwabberende kipfiletjes, hangbuiken die onder t-shirtjes vandaan komen, haren onder oksels, hippe sandalen/sokken enz enz, doet je ook niet echt verlangen naar nog meer zon..........

Dus of echt alles mooier wordt ??????
quote:xFMA_ schreef op 07 mei 2017 @ 17:26:

[...]

Ik moet zeggen dat hier ''meestal'' in de winter best vaak de zon schijnt, het is dan 0 graden maar met een mooie heldere lucht en een zonnetje erbij vind ik het heerlijk. Helaas is het nu alleen maar koud, donker en vooral nat......

Ik hou van donker en kou.

En regen vind ik ook fijn.
Ik heb het tegenovergestelde.

Gister ging ik met de hond naar buiten en dan word ik echt naar van de hoeveelheid mensen die met "mooi" weer ineens naar buiten gaan.

Ook het felle zonlicht en verschil koud/warm in zon/schaduw vind ik vervelend.

Ik was dus blij dat het vandaag weer wat donkerder was. Helaas denkt men nog steeds dat zonnig de norm is voor "mooi" weer.

Ik begrijp TO dus eigenlijk heel goed :-) alleen zal zij het gevoel hebben dat de donkere dagen overheersen terwijl het voor mijn gevoel veel te vaak zonnig is.
Nee, ik vind dat het nog lang genoeg warm kan wezen. Op het moment switch ik voortdurend van tussenseizoenjas naar zomerjas en weer terug. Daar heb ik dan weer wél een hekel aan omdat ik steeds weer mijn zakken moet leeghalen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 07 mei 2017 @ 18:56:

Nee, ik vind dat het nog lang genoeg warm kan wezen. Op het moment switch ik voortdurend van tussenseizoenjas naar zomerjas en weer terug. Daar heb ik dan weer wél een hekel aan omdat ik steeds weer mijn zakken moet leeghalen.Ik ben het er mee eens dat je op het moment dus voortdurend switcht van jas. Dat heb ik nu ook. Het is hier in Nederland zo wisselvallig weer. Maar ben wel blij als ik mijn winterjas écht kan laten hangen!
Ja prima, ik heb ook een lichte voorkeur voor mijn nieuwe lichtgewicht zomerjas.

't Is wel fijn om op mooie zomeravonden in de tuin te gaan kijken. Dan geurt alles heerlijk dus ik ben niet geheel ongevoelig voor de lente. Maar die warme zomerdagen, 25-30 graden buiten word ik zo moe en staat de ventilator voortdurend aan. Daar houd ik gewoon niet van.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven