Reactie- en Bugtopic 3
woensdag 25 november 2015 om 18:55
Beste forummers,
In dit topic kunnen jullie de problemen die jullie ondervinden tijdens het forummen aan ons melden.
Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!
Voor de laatste updates en ontwikkelingen klik hier.
Groeten,
Community Manager VIVA
Update 13-12-2016, 11:00:
De serverupdate van vanochtend is succesvol afgerond.
In dit topic kunnen jullie de problemen die jullie ondervinden tijdens het forummen aan ons melden.
Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!
Voor de laatste updates en ontwikkelingen klik hier.
Groeten,
Community Manager VIVA
Update 13-12-2016, 11:00:
De serverupdate van vanochtend is succesvol afgerond.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrijdag 12 mei 2017 om 07:40
Unicode wordt blijkbaar weer ondersteund. Daar zat ik al een tijd op te wachten. Ik wil buitenlandse namen graag correct spellen.hans66 schreef: ↑12-05-2017 07:38Bij mij wel.
Ik kan in een quote niet op de link klikken naar het oorspronkelijke bericht. Bij het vorige forumsysteem klik ik op de bovenste regel met de naam van de forummer en wanneer hij/zij het bericht geschreven heeft.
Met één ding ben ik wel blij: dat is het genest quoten. Als ik een bericht quote, waarin al een quote van een vorige forummer staat wordt dat ook in het nieuwe bericht weergegeven.
Even hier nog een paar tests: Erdoğan.
日本語。
World of Warcraft: Legion
vrijdag 12 mei 2017 om 07:41
Dit inderdaad. De pb berichten worden door elkaar heen weergeven en er is geen chronologische volgorde.Nicotientje schreef: ↑12-05-2017 07:33Pb's; bij test blijkt ie zelf volgorde te bedenken en je eigen berichten staan achter elkaar en onderaan de reactie...onlogisch en onove zichtelijk. Ook zie je niet dat er een bericht is.
vrijdag 12 mei 2017 om 07:44
Dit valt mij ook op. In elk geval bij naar een andere pijler gaan.aquadruppels schreef: ↑12-05-2017 07:38Ik kan niks plaatsen, dit is poging 34278 (kan er 1 tje naast zitten)
*Ik moet steeds opnieuw inloggen,*reactie plaatsen lukt niet en als wèl lijkt te lukken
springt de pagina terug naar boven.
vrijdag 12 mei 2017 om 07:50
Oh en nog iets waarvan ik hóóp dat het een bug is: op het startoverzicht met alle pijlers staan ze niet in alfabetische volgorde. Dus ik moet heel lang zoeken tot ik de juiste pijler heb gevonden.
Verder kan ik niet meer doorklikken naar een andere pijler vanuit een topic of een pijleroverzicht. Waar het pijltje omlaag naast de pijlernaam vroeger een overzicht van alle pijlers gaf, staat er nu alleen maar een uitleg van de betreffende pijler.
Daarnaast staat in het pijleroverzicht niet wie wanneer de laatste reactie heeft geplaatst, maar wie het topic wanneer heeft gemaakt. Vind ik heel irritant, want dan kan ik niet zien of ik al bijgelezen ben.
Verder kan ik niet meer doorklikken naar een andere pijler vanuit een topic of een pijleroverzicht. Waar het pijltje omlaag naast de pijlernaam vroeger een overzicht van alle pijlers gaf, staat er nu alleen maar een uitleg van de betreffende pijler.
Daarnaast staat in het pijleroverzicht niet wie wanneer de laatste reactie heeft geplaatst, maar wie het topic wanneer heeft gemaakt. Vind ik heel irritant, want dan kan ik niet zien of ik al bijgelezen ben.
vrijdag 12 mei 2017 om 07:59
Via mobiel kan ik niet meer reageren, hij blijft maar hangen op "bericht plaatsen". '
Wáárom staan de pijlers niet op alfabetische volgorde?!
En echt heel onhandig dat je niet meer in kunt stellen dat een topic bij de laatste reactie kan beginnen, vooral op mobiel moet je best wel wat naar beneden scrollen en dat is onhandig.
En echt heel onhandig dat je niet meer in kunt stellen dat een topic bij de laatste reactie kan beginnen, vooral op mobiel moet je best wel wat naar beneden scrollen en dat is onhandig.
C'est la vie
vrijdag 12 mei 2017 om 08:03
Ik kan op niets reageren met mijn ipad. Blijft overal hangen...Promethium schreef: ↑12-05-2017 07:50Oh en nog iets waarvan ik hóóp dat het een bug is: op het startoverzicht met alle pijlers staan ze niet in alfabetische volgorde. Dus ik moet heel lang zoeken tot ik de juiste pijler heb gevonden.
Dus even zo proberen.
vrijdag 12 mei 2017 om 08:04
SusieFlower schreef: ↑12-05-2017 07:59Via mobiel kan ik niet meer reageren, hij blijft maar hangen op "bericht plaatsen". '
Oh ik kan dus alleen via quote iets plaatsen
vrijdag 12 mei 2017 om 08:24
Ook mijn ervaring en suggestie.Promethium schreef: ↑12-05-2017 07:50Oh en nog iets waarvan ik hóóp dat het een bug is: op het startoverzicht met alle pijlers staan ze niet in alfabetische volgorde. Dus ik moet heel lang zoeken tot ik de juiste pijler heb gevonden.
vrijdag 12 mei 2017 om 08:26
Snoepeke, eens kijken of dat zo is...
Daarnaast vind ik het gewenst dat het hele systeem in het Nederlands is. Hier en daar zie ik "Submit".
Soms zet ik het forum in de desktopweergave. Dan ziet het forum er op mijn mobiel er precies zo uit als op mijn computer. Kost meer dataverkeer maar dat is in elk geval in Nederland geen issue.
Daarnaast vind ik het gewenst dat het hele systeem in het Nederlands is. Hier en daar zie ik "Submit".
Soms zet ik het forum in de desktopweergave. Dan ziet het forum er op mijn mobiel er precies zo uit als op mijn computer. Kost meer dataverkeer maar dat is in elk geval in Nederland geen issue.
vrijdag 12 mei 2017 om 08:29
Echt he.
Ik vraag me ook echt af hoe dat gaat op het moment dat besloten wordt om online te gaan.
Er lijkt nauwelijks getest te zijn.
Kleuren etc is persoonlijk, maar functionaliteiten die test je toch eerst?
Dat je een paar kleine bugs niet ziet, ok. Maar dit..
Zet het oude forum terug en ga eerst eens aan de bak met de nieuwr
vrijdag 12 mei 2017 om 08:35
Verrek! Poging 516 lukt wel!hebjehaarookweer schreef: ↑12-05-2017 08:33Slim hoor. Als mensen niets kunnen posten, wordt er ook minder geklaagd natuurlijk.
Op de iPad staan de titels van actieve topics over het logo van de betreffende pijler heen, en dat maakt ze onleesbaar. Sowieso is de leesbaarheid minder vanwege het gekozen lettertype en de grijstint.
vrijdag 12 mei 2017 om 08:36
vrijdag 12 mei 2017 om 08:39
1. klik op naam van een gebruiker (je gaat nu naar het profiel van die gebruiker).
2. Bij "TOPICS & REACTIES VAN XXX" klik op "Toon meer"
3. Klik rechts boven op het hoogste pagina nummer
Verwacht gedrag: een lijst met de topics van deze gebruiker waar hij het laatst in gereageerd heeft.
Gezien gedrag: geen reactie van de software.
2. Bij "TOPICS & REACTIES VAN XXX" klik op "Toon meer"
3. Klik rechts boven op het hoogste pagina nummer
Verwacht gedrag: een lijst met de topics van deze gebruiker waar hij het laatst in gereageerd heeft.
Gezien gedrag: geen reactie van de software.
vrijdag 12 mei 2017 om 08:41
vrijdag 12 mei 2017 om 08:42
En heel erg wat anderen al hebben geschreven, met name over het niet meteen naar de laatste pagina kunnen, niet kunnen zien wanneer en door wie er het laatst op een topic is gereageerd en het steeds opnieuw moeten inloggen.hebjehaarookweer schreef: ↑12-05-2017 08:35Verrek! Poging 516 lukt wel!
Op de iPad staan de titels van actieve topics over het logo van de betreffende pijler heen, en dat maakt ze onleesbaar. Sowieso is de leesbaarheid minder vanwege het gekozen lettertype en de grijstint.
En dat je moet quoten om er zeker van te zijn dat je reactie geplaatst wordt.
vrijdag 12 mei 2017 om 08:43
1. ga naar http://forum.viva.nl/overig/reactie-en- ... ges/299389
2. klik rechts boven op het getal voor de laatste pagina.
3. scroll naar "Reageer op dit bericht"
4. Plaats een bericht
Verwacht gedrag: Pagina word opnieuw getoond met het nieuwe bericht onderaan.
Gezien gedrag: Pagina toont "Bezig met plaatsen..." en blijft hangen. Bericht wordt niet geplaatst.
2. klik rechts boven op het getal voor de laatste pagina.
3. scroll naar "Reageer op dit bericht"
4. Plaats een bericht
Verwacht gedrag: Pagina word opnieuw getoond met het nieuwe bericht onderaan.
Gezien gedrag: Pagina toont "Bezig met plaatsen..." en blijft hangen. Bericht wordt niet geplaatst.
vrijdag 12 mei 2017 om 08:49
Nee. (moet ff iemand quoten om te kunnen reageren
Ik heb nog een ander heel erg vervelend probleem, dat enkele weken geleden begonnen is, en helaas niet opgelost is door het nieuwe forum.
Op mijn mobiel wil mijn browser bij het openen van élke pagina een bestand gaan downloaden. Er verschijnt een pop-up met de vraag Bestand opslaan of openen, en dat moet ik wegklikken, soms wel 4 keer achtereen. Dit maakt forummen zo goed als onmogelijk. Er verschijnt geen naam van het bestand.
Ik heb hetzelfde op Nu.nl en verder nergens dus het lijkt me een Sanoma probleem. Ik heb het vermoeden dat het te maken heeft met (automatisch startende?) advertenties.
Ik heb een Nokia Lumia op Windows Phone 8.1
Hebben anderen met een WP hier ook last van? Is dit een bekend probleem bij de TD van dit forum? Graag een reactie.
.
vrijdag 12 mei 2017 om 08:52
OTAP, anyone?Corona67 schreef: ↑12-05-2017 08:29Echt he.
Ik vraag me ook echt af hoe dat gaat op het moment dat besloten wordt om online te gaan.
Er lijkt nauwelijks getest te zijn.
Kleuren etc is persoonlijk, maar functionaliteiten die test je toch eerst?
Dat je een paar kleine bugs niet ziet, ok. Maar dit..
Zet het oude forum terug en ga eerst eens aan de bak met de nieuwr