Uit elkaar gaan

12-05-2017 08:49 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
2 jaar geleden raakte ik zwanger van mn vriend. Ik woonde toen nog in Eindhoven, en hij in Steenbergen. Hij wilde pertinent NIET in Steenbergen wonen, en stond erop dat ik met mn zoon die ik al had naar Steenbergen zou verhuizen. Zou ik dat niet doen dan zou hij het ongeboren kindje niet erkennen en dan zou ik de opvoeding in mn eentje moeten doen,want een vader op afstand worden wilde hij niet. Het feit dat IK mn huis,mn werk, mn sociale leven, de vertrouwde omgeving van mn zoon op moest geven, dat interesseerde hem weinig tot niks.hij had bijna een vaste baan, en dat wilde hij ook niet kwijt. Dus na enige weken van stress had ik besloten het een kans te geven en dan toch maar te verhuizen naar Steenbergen. ALLES opgegeven! Inmiddels is onze dochter ruim een jaar oud, en heb ik ook een baan gehad,maar omdat de opvangkosten veel hoger waren dan de uren die ik werkte , hadden we samen besloten dat ik voorlopig nog thuis zou blijven. Nu sinds de laatste 2 maanden krijg ik de verwijten dat ik te beroerd ben om te werken(ik ben nooit beroerd geweest om te werken,ik werk vanaf mn 15e al al mn vrije dagen en alle feestdagen etc. En in eindhoven werkte ik in een hotel 7 dagen per week) en dat zn gevoelens weg zijn voor mij, en dat hij niet weet sinds wanneer. Er is nog zoveel meer aan vooraf gegaan (vreemdgaan van zijn kant , waar hij mij de schuld van gaf , en waardoor ik dus te rade ben gegaan bij mezelf omdat ik dacht dat het misschien echt aan mij lag) maar goed. Puntje bij paaltje, hij wilt niet meer verder. We wonen in ZIJN koophuis, en nu wilt hij dus dat ik zo snel mogelijk weg ga hier met de kinderen. Heel fijn, want ik heb tot nu toe nog nergens geen recht op (bijstand, toeslagen etc.) Omdat ik nog bij hem ingeschreven sta. Mijn familie woont 3.5 uur verderop, dus als ik me daar in wil schrijven kan wel,maar dan moet ik daarheen verhuizen. Op zich geen verkeerd idee,want daar ben ik opgegroeid . Maar dan zit ik met een aantal dilemma's. Ten eerste mn zoon, die ik dan opnieuw uit een vertrouwde omgeving moet wegtrekken. (Vind ik echt ontzettend moeilijk) en ten tweede de man die het er niet mee eens is dat ik zo ver weg ga wonen met zn dochter,wat natuurlijk logisch is ! Iemand een idee hoe ik het aan kan pakken want ik zit een beetje met mn handen in het haar. En ik wil het zo goed mogelijk oplossen
Hij wilde niet in Steenbergen wonen maar je moest er wel naar toe verhuizen ??
Ik zou naar je familie gaan, als je daarmee goed overweg kunt. Je moet toch wat. Een huurhuis krijg je niet zomaar meer in mijn omgeving. Misschien is dat bij jou anders.
Het is volgens mij naar voor je dochter om ver weg te zijn van haar vader. Je ex lijkt mij niet direct de eerste persoon om medelijden mee te hebben.
Pretzel66 schreef: ↑
12-05-2017 08:56
Flauw.
Dit is natuurlijk een verschrijving. Hij wilde niet naar Eindhoven, dus moest zij naar Steenbergen komen.
Ik begrijp dat je nog een dochter hebt van een andere man? Ik snap dat hij niet graag zijn dochter 3,5 uur verderop ziet wonen. Wil jij niet meer terug naar Eindhoven?
Ik begrijp dat je nog een dochter hebt van een andere man? Ik snap dat hij niet graag zijn dochter 3,5 uur verderop ziet wonen. Wil jij niet meer terug naar Eindhoven?
Zoek hulp van instanties. Dit ga jij niet trekken zo in je eentje.
Hoe is de relatie tussen je ex & je dochter en wat is hij bereid jullie aan ondersteuning te bieden als je in de buurt blijft?
Well, that didn't work.

~An Autobiography~
Als hij zo graag wil dat je weg gaat vraag hem dan om te helpen zoeken. Zoek weer een baan. Ik zou in eerste instantie in Steenbergen blijven. Daar zit je nu toch, de kinderen zijn gewend en je dochter blijft dicht bij haar vader.
Sterkte
Waar woont de vader van je zoon? En is die nog in beeld?

Allereerst moet je aan jezelf denken en aan je kinderen. Wat is voor hun het beste?
Ex staat duidelijk een treetje lager.
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
Het klinkt alsof ik daar in ieder geval zo snel mogelijk weg zou willen. Ik zou dus zo snel mogelijk een baan zoeken. Als dat in Steenbergen lukt, dan zou ik daar eerst blijven. Lukt dat dichter bij je familie, dan is dat een aantrekkelijkere (en verdedigbare) optie. Vanuit een baan kun je ook beter kijken naar woonruimte. Als hij vindt dat je eerder weg moet zijn, dan mag hij daar financieel de mogelijkheid toe bieden.

En voor wat betreft in de buurt blijven: wat stelt hij voor qua bijdragen aan de opvoeding van je dochter? Als in: hoe vaak wil hij haar gaan zien? En wat wil jij? Want als hij het voor zich ziet dat hij een weekendpapa wordt, is 3.5 uur rijden natuurlijk beter te doen dan als jullie kiezen voor co-ouderschap. Dat lijkt me goed om mee te nemen in je beslissing. Geldt ook voor jezelf: hoe zie jij dat voor je? Als je ver weg gaat wonen, zal de opvoeding dus ook grotendeels op jou terechtkomen. Een co-ouderschap kan waardevol zijn voor je dochter, dan moet je in de buurt blijven.

Prioriteit bij een stabiele nieuwe situatie met een inkomen en een huis zou ik als uitgangspunt nemen. Kun je werk krijgen in Steenbergen?
ik haal uit je verhaal dat je ex wil dat je uit zijn huis weg gaat, maar niet weg gaat uit Steenbergen, in mijn gedacht heeft de beste man niets te willen, je moet echt, echt, echt doen wat het beste is voor jezelf en je kinderen, en als dat wonen in eindhoven is, so be it
dat stuk vreten heeft niet zo heel veel rechten, alleen recht op een bezoek regeling, eens in de twee weken zijn dochter zien
ik haal uit je verhaal dat je ex wil dat je uit zijn huis weg gaat, maar niet weg gaat uit Steenbergen, in mijn gedacht heeft de beste man niets te willen, je moet echt, echt, echt doen wat het beste is voor jezelf en je kinderen, en als dat wonen in eindhoven is, so be it
dat stuk vreten heeft niet zo heel veel rechten, alleen recht op een bezoek regeling, eens in de twee weken zijn dochter zien
Hightower schreef: ↑
12-05-2017 09:39
Waar woont de vader van je zoon? En is die nog in beeld?

Allereerst moet je aan jezelf denken en aan je kinderen. Wat is voor hun het beste?
Ex staat duidelijk een treetje lager.
dit vraag ik mij ook af,
en jeetje wat een puinhoop hebben jullie er beide van gemaakt TO
maar goed daar heb je niks aan

ik zelf ben ook voor mijn partner na hem toe verhuist, 2 en half uur van mijn familie vandaan, maar als we uit elkaar gaan blijf ik toch echt in de omgeving wonen,
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
Groenoog schreef: ↑
12-05-2017 09:49
Dit

Steenbergen en Eindhoven is nou ook geen wereld afstand... Ik rij die kilometers elke dag voor mijn werk (enkele reis) Dus je ex kan jullie dochter prima blijven zien.
Kies voor je kinderen en voor jezelf!
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
_Marana_ schreef: ↑
12-05-2017 09:11
Jawel dat wil ik ook wel, maar om in aanmerking te komen voor eventueel bijstand o.i.d moet ik tijdelijk bij iemand ingeschreven worden en daar kan dat niet want daar heb ik geen familie etc. Wonen. Ik ben wel al volop aan het solliciteren , dus ik hoop dat ik snel werk kan krijgen daar zodat ik een aanvulling kan krijgen, dan ben ik ook al geholpen
Frankies schreef: ↑
12-05-2017 09:40
Het klinkt alsof ik daar in ieder geval zo snel mogelijk weg zou willen. Ik zou dus zo snel mogelijk een baan zoeken. Als dat in Steenbergen lukt, dan zou ik daar eerst blijven. Lukt dat dichter bij je familie, dan is dat een aantrekkelijkere (en verdedigbare) optie. Vanuit een baan kun je ook beter kijken naar woonruimte. Als hij vindt dat je eerder weg moet zijn, dan mag hij daar financieel de mogelijkheid toe bieden.

En voor wat betreft in de buurt blijven: wat stelt hij voor qua bijdragen aan de opvoeding van je dochter? Als in: hoe vaak wil hij haar gaan zien? En wat wil jij? Want als hij het voor zich ziet dat hij een weekendpapa wordt, is 3.5 uur rijden natuurlijk beter te doen dan als jullie kiezen voor co-ouderschap. Dat lijkt me goed om mee te nemen in je beslissing. Geldt ook voor jezelf: hoe zie jij dat voor je? Als je ver weg gaat wonen, zal de opvoeding dus ook grotendeels op jou terechtkomen. Een co-ouderschap kan waardevol zijn voor je dochter, dan moet je in de buurt blijven.

Prioriteit bij een stabiele nieuwe situatie met een inkomen en een huis zou ik als uitgangspunt nemen. Kun je werk krijgen in Steenbergen?
Aangezien ik 15 jaar in enschede heb gewoond en daar ook een vaste baan heb gehad, kon ik mn oude baan alweer terug krijgen. We hadden mondeling al afspraken gemaakt zelfs en zouden dit op papier gaan zetten. We waren het er zelfs over eens dat ik haar zou brengen ,zodat hij niet elke keer dat eind hoefde te rijden (ook ivm werk) ik was zelfs bereid alimentatie te laten varen ivm de verre afstand. Maar ineens zag hij er toch vanaf en staat hij erop dat ik in de buurt blijf. En als hij kwaad wilt kan hij er een rechtzaak van maken. Ik snap best dat het ver is, en ik vind het zelf ook niet ideaal, maar hij wilt mij op stel en sprong weg hebben , ik heb mn opties bekeken (steenbergen,halsteren,eindhoven en enschede) en enschede had ik meteen al allerlei kansen liggen. Maar nu moet ik allerlei bochten en wegen gaan wringen om hem tevreden te gaan stellen.
Alleenstaandemoeder schreef: ↑
12-05-2017 10:26
Jawel dat wil ik ook wel, maar om in aanmerking te komen voor eventueel bijstand o.i.d moet ik tijdelijk bij iemand ingeschreven worden en daar kan dat niet want daar heb ik geen familie etc. Wonen. Ik ben wel al volop aan het solliciteren , dus ik hoop dat ik snel werk kan krijgen daar zodat ik een aanvulling kan krijgen, dan ben ik ook al geholpen
Ik snap niet zo goed hoe je bijstand kunt krijgen als je bij een ander ingeschreven staat, normaal werkt dat niet zo dacht ik.

Een baan is inderdaad een eerste vereiste helaas, pas als je dat hebt kun je een appartement of zo zoeken. Hoop dat je snel wat vindt.
Poppy4 schreef: ↑
12-05-2017 09:27
Hoe is de relatie tussen je ex & je dochter en wat is hij bereid jullie aan ondersteuning te bieden als je in de buurt blijft?
Hij is heel gek op onze dochter, en mn dochter ook op hem
Alleen doordeweeks werkt hij zoveel dat hij haar vrijwel niet ziet . Alleen in het weekend ziet hij haar. Hij wilt alleen financieel betalen als ik in de buurt blijf wonen
Pretzel66 schreef: ↑
12-05-2017 08:56
Is natuurlijk een foutje. Hij wilde niet in eindhoven wonen
Alleenstaandemoeder schreef: ↑
12-05-2017 10:32
In welke zin wil hij er een rechtszaak van maken? Volgens mij vallen zijn opties om jou te dwingen daar te blijven wel mee hoor. Het gaat niet over emigreren hè.
Als je in Enschede allerlei kansen en mogelijkheden hebt zou ik daar op inzetten. Als hij toch geen co-ouderschap wil, heeft hij niets te willen hoor.
Jij mag het allemaal opknappen en hij geeft ook nog eens zijn eisen en wensen door. Dikke doei. Ik zou je dochter om de week een weekend naar hem toebrengen en gewoon alimentatie vragen.
Hij wil alleen de lusten maar geen lasten. En verantwoordelijkheid neemt hij al helemaal niet.
In Enschede wordt je een stuk gelukkiger als ik dat zo lees.
Als ik het goed begrijp ligt de zorg voor de kinderen dus door de weeks bij jou en zal daar geen verandering in komen en heb je het qua zorgverdeling voornamelijk over weekenden, waarschijnlijk nog niet eens elk weekend? Maar dat is een aanname.

In dat geval zou ik voor mijn eigen vangnet kiezen en naar Eindhoven of Enschede terug verhuizen.

En hoezo moet jij je in allerlei bochten gaan wringen? Als jij een goed systeem opzet mag hij best de nodige moeite doen om daaraan mee te werken. Uit je OP te lezen dans je al zowel te lang als te veel naar zijn pijpen.
Well, that didn't work.

~An Autobiography~
iamalady schreef: ↑
12-05-2017 10:46
Als je in Enschede allerlei kansen en mogelijkheden hebt zou ik daar op inzetten. Als hij toch geen co-ouderschap wil, heeft hij niets te willen hoor.
Jij mag het allemaal opknappen en hij geeft ook nog eens zijn eisen en wensen door. Dikke doei. Ik zou je dochter om de week een weekend naar hem toebrengen en gewoon alimentatie vragen.
Hij wil alleen de lusten maar geen lasten. En verantwoordelijkheid neemt hij al helemaal niet.
In Enschede wordt je een stuk gelukkiger als ik dat zo lees.
Dit dus . Vooral die dikke doei met z'n eisenpakket :D
Well, that didn't work.

~An Autobiography~

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven