Good Luck!
vrijdag 6 februari 2009 om 20:32
Bam, dat meen je niet, zo lang nog! Ik blijf je hugs geven.... Getvergetvergetver.
Compu, wat balen dat er dus nog geen "echt" advies is. Is het niet iets wat ook er tijd kan verschillen (de uitslag van de tests bedoel ik). Moet je je nu voor meerdere scholen inschrijven?
Star, ben je nog heel misselijk of is het met name de smaak?
Mamax, klinkt lekker zeg!
Helenita, gecondoleerd. Afschuwelijk.
Suze, heb je het nieuws al aan veel mensen verteld?
Rissie, wat een droplul inderdaad zeg, die arts. Die moet zich helemaal niet met vlotte jonge mensen bezighouden zo te lezen. Hopelijk gaat het herstel nu voorspoedig.
Vanochtend drama in het ziekenhuis. Kind moest met riemen worden vastgebonden en een arts achter hem die de armen omhoog hield en zijn hoofd vasthield. Als ie nog geen trauma had.... En ik moest de kamer uit, boehoe.
Toen nog bloedprikken en weer allerlei tests. De arts vond dat hij te erg ziek was geweest en vond hem erg jong voor de "heftigheid" van de ziekte, dus moest er weer worden getest op allerlei erge dingen. De eerste indrukken waren oke, gelukkig. Binnenkort horen we dus of hij geen taaislijmziekte (ga ik niet van uit hoor) heeft en zo...
Nou ja, we hebben het weer gered.
Het nieuws in mijn familie is niet leuk. Iets heel traumatisch wat ik hier niet wil schrijven met iemend die dichtbij mij staat en mijn tante die kwaadaardige borstkanker heeft. En dat kreeg ik te horen in één telefoontje.
Compu, wat balen dat er dus nog geen "echt" advies is. Is het niet iets wat ook er tijd kan verschillen (de uitslag van de tests bedoel ik). Moet je je nu voor meerdere scholen inschrijven?
Star, ben je nog heel misselijk of is het met name de smaak?
Mamax, klinkt lekker zeg!
Helenita, gecondoleerd. Afschuwelijk.
Suze, heb je het nieuws al aan veel mensen verteld?
Rissie, wat een droplul inderdaad zeg, die arts. Die moet zich helemaal niet met vlotte jonge mensen bezighouden zo te lezen. Hopelijk gaat het herstel nu voorspoedig.
Vanochtend drama in het ziekenhuis. Kind moest met riemen worden vastgebonden en een arts achter hem die de armen omhoog hield en zijn hoofd vasthield. Als ie nog geen trauma had.... En ik moest de kamer uit, boehoe.
Toen nog bloedprikken en weer allerlei tests. De arts vond dat hij te erg ziek was geweest en vond hem erg jong voor de "heftigheid" van de ziekte, dus moest er weer worden getest op allerlei erge dingen. De eerste indrukken waren oke, gelukkig. Binnenkort horen we dus of hij geen taaislijmziekte (ga ik niet van uit hoor) heeft en zo...
Nou ja, we hebben het weer gered.
Het nieuws in mijn familie is niet leuk. Iets heel traumatisch wat ik hier niet wil schrijven met iemend die dichtbij mij staat en mijn tante die kwaadaardige borstkanker heeft. En dat kreeg ik te horen in één telefoontje.
vrijdag 6 februari 2009 om 20:39
vrijdag 6 februari 2009 om 20:39
O.k. hoor. Je vergelijkt toch met andere kindjes, dus je verwacht het wel.
Ik had het wel wat moeilijk met de beschrijving van haar gedrag, ze is aanhankelijk, verlegen en klapt snel dicht. 1 Op 1 is ze uitbundig.
Ben soms jaloers op anderen, kindjes die spelen als je ergens bent. CG zit urenlang op schoot. Nouja, accepteren maar!
Obstipatie Suus (vanwege vezels)? Ken je die truc al met je voeten op een krukje als je op de wc zit?
Heerlijk van de echo he!
Veel wijsheid voor de onderzoeken gewenst.
Bam! 10 Dagen! Dat is een bericht dat je echt niet wilt horen.
Ik hoop steeds zo betere berichten te lezen. Balen joh.
Heb je goede kamergenoten nu?
Ik had het wel wat moeilijk met de beschrijving van haar gedrag, ze is aanhankelijk, verlegen en klapt snel dicht. 1 Op 1 is ze uitbundig.
Ben soms jaloers op anderen, kindjes die spelen als je ergens bent. CG zit urenlang op schoot. Nouja, accepteren maar!
Obstipatie Suus (vanwege vezels)? Ken je die truc al met je voeten op een krukje als je op de wc zit?
Heerlijk van de echo he!
Veel wijsheid voor de onderzoeken gewenst.
Bam! 10 Dagen! Dat is een bericht dat je echt niet wilt horen.
Ik hoop steeds zo betere berichten te lezen. Balen joh.
Heb je goede kamergenoten nu?
vrijdag 6 februari 2009 om 20:46
Jin, we (of beter gezegd ik
) heb het aan wel wat mensen verteld: ouders, zus, vriendinnen clubje. Maar we moeten ook nog wel wat mensen hoor. Over 2 weken weer echo en als dat dan allemaal klopt denk ik dat we de rest inlichten.
Compu, ja, gelukkig hebben we met die kleine plasgeitenbreier nu overal krukjes staan .
En idd Star laxo is ook nog een optie. Samen met de muesli in de yogurt zou dat toch wat moeten doen he?
Compu, dat snap ik wel, dat het leuk zou zijn als CG zich in een vreemde omgeving wat meer thuis zou voelen. Hoe gaat dat bij goede bekenden? Zit daar wel vooruitgang in als ze er vaker komt?
Compu, ja, gelukkig hebben we met die kleine plasgeitenbreier nu overal krukjes staan .
En idd Star laxo is ook nog een optie. Samen met de muesli in de yogurt zou dat toch wat moeten doen he?
Compu, dat snap ik wel, dat het leuk zou zijn als CG zich in een vreemde omgeving wat meer thuis zou voelen. Hoe gaat dat bij goede bekenden? Zit daar wel vooruitgang in als ze er vaker komt?
vrijdag 6 februari 2009 om 20:47
Jinny, riemen?! Jeminee en daarna nog bloedprikken... Wat zielig.
Was man mee?
Goed dat ze hem in elk geval uitgebreid testen.
Heeft hij toen nog zo gespuugd in het ziekenhuis zoals hij ooit deed?
Heeft hij thuis weer een beetje zijn draai gevonden?
Bij een aantal scholen is ze passend (ZMLK, mytyl, SBO), maar we kijken nu ook naar andere aandachtsgebieden (motoriek, gedrag etc.) en wat een school haar hier in kan bieden.
Het iq cijfer is een marge, de volgende keer zal ze binnen de marge scoren. Dus dat is niet heel nieuw dan.
Was man mee?
Goed dat ze hem in elk geval uitgebreid testen.
Heeft hij toen nog zo gespuugd in het ziekenhuis zoals hij ooit deed?
Heeft hij thuis weer een beetje zijn draai gevonden?
Bij een aantal scholen is ze passend (ZMLK, mytyl, SBO), maar we kijken nu ook naar andere aandachtsgebieden (motoriek, gedrag etc.) en wat een school haar hier in kan bieden.
Het iq cijfer is een marge, de volgende keer zal ze binnen de marge scoren. Dus dat is niet heel nieuw dan.
vrijdag 6 februari 2009 om 20:51
Lijkt me inderdaad van groot belang dat je goed kijkt naar wat er, ook op andere gebieden dan het intellectuele geboden kan worden. Per slot van rekening hoeft ze niet naar de universiteit maar moet ze vooral lekker in haar velletje steken. Krijg je als ouder ook inzicht in wie er nog meer op een school zitten? Wat ik bedoel: allemaal ADHD jongetjes en meisjes die ook enorme gedragsproblemen hebben zijn misschien voor CG ook niet de juiste omgeving?
vrijdag 6 februari 2009 om 21:03
Bij goede bekenden gaat het wel Suus. Maar het blijft goed voorbereiden, begeleiden en stimuleren en daar gaat veel energie in zitten.
Ken je Lacpure al? Kan door de yoghurt hihi.
Jinny, jij lomp en bot? Ik denk dat je het niet eens kunt haha!
Wat een nare berichten voor je.
Dan baal je wel van de afstand of niet?
Jullie mogen alles direct opmerken hoor, da's fijn!
Het is idd superbelangrijk dat ze er lekker op haar plek zit.
De groepen zijn meestal een stuk of 10 kinderen, waarvan kinderen met grote gedragsproblemen in aparte groepen zitten. Kinderen met een syndroom hebben vaak wel een aan autisme verwante stoornis.
Fysiotherapie blijft erg belangrijk en de gebaren ook. Helaas gaan we een andere gebarentaal leren vanaf volgend jaar.
Hoe gaat het met Hel in de family?
Ken je Lacpure al? Kan door de yoghurt hihi.
Jinny, jij lomp en bot? Ik denk dat je het niet eens kunt haha!
Wat een nare berichten voor je.
Dan baal je wel van de afstand of niet?
Jullie mogen alles direct opmerken hoor, da's fijn!
Het is idd superbelangrijk dat ze er lekker op haar plek zit.
De groepen zijn meestal een stuk of 10 kinderen, waarvan kinderen met grote gedragsproblemen in aparte groepen zitten. Kinderen met een syndroom hebben vaak wel een aan autisme verwante stoornis.
Fysiotherapie blijft erg belangrijk en de gebaren ook. Helaas gaan we een andere gebarentaal leren vanaf volgend jaar.
Hoe gaat het met Hel in de family?
vrijdag 6 februari 2009 om 21:12
Nou hopelijk groeit ze gewoon toch wat in haar ongang met vreemden. Ik kan me voorstellen dat dit voor jullie ook wat rust zou brengen.
Alle scholen waren wat verder weg toch? Taxibusje?
Heb Hel geprobeerd te bellen vanmiddag maar geen antwoord. Morgen crematie van die collega, toch? Sterkte meis!!
Ik stort helemaal in. Ga lekker naar bed. Slaap lekker dames.
(Compu, lees morgen je antwoorden en reageer dan weer ok?)
Alle scholen waren wat verder weg toch? Taxibusje?
Heb Hel geprobeerd te bellen vanmiddag maar geen antwoord. Morgen crematie van die collega, toch? Sterkte meis!!
Ik stort helemaal in. Ga lekker naar bed. Slaap lekker dames.
(Compu, lees morgen je antwoorden en reageer dan weer ok?)
vrijdag 6 februari 2009 om 21:13
quote:compu schreef op 06 februari 2009 @ 20:19:
Hallo!
Ik spring even in. Zo even teruglezen.
We hebben de uitslag van het onderzoek van CG. Er zijn achterstanden zoals we weten en hier is een i.q. aan verbonden (gaat voor het hele leven op) op ZMLK niveau. Omdat het net op de grens is, wordt eind dit schooljaar herhaald. We kijken dus nu toch weer verder, o.a. mytylschool.
Ik had wel graag een idee gehad, maar dat is helaas nog niet het geval dus.Wat vinden jullie er van? Wel wat je verwacht al had? Moeilijk dat je toch niet nog meer weet.
Hallo!
Ik spring even in. Zo even teruglezen.
We hebben de uitslag van het onderzoek van CG. Er zijn achterstanden zoals we weten en hier is een i.q. aan verbonden (gaat voor het hele leven op) op ZMLK niveau. Omdat het net op de grens is, wordt eind dit schooljaar herhaald. We kijken dus nu toch weer verder, o.a. mytylschool.
Ik had wel graag een idee gehad, maar dat is helaas nog niet het geval dus.Wat vinden jullie er van? Wel wat je verwacht al had? Moeilijk dat je toch niet nog meer weet.
vrijdag 6 februari 2009 om 21:20
Huh Star, wat heb ik gemist? Ceetje een brandwond? Vertel eens?? Klinkt akelig....
Compu, wordt er bij cg ook gedacht aan een autisme verwante stoornis? Denk je dat ze zich prettig zal voelen op haar toekomstige school die jullie uitzoeken of is dat heel lastig in te schatten. Dat lijkt me zo moeilijk, dat je bang bent een "verkeerde" keuze te maken!
Mal, al meer bekend over het shirt???
Compu, wordt er bij cg ook gedacht aan een autisme verwante stoornis? Denk je dat ze zich prettig zal voelen op haar toekomstige school die jullie uitzoeken of is dat heel lastig in te schatten. Dat lijkt me zo moeilijk, dat je bang bent een "verkeerde" keuze te maken!
Mal, al meer bekend over het shirt???